Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği  (Okunma sayısı 1816 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

umur

  • Ziyaretçi
Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« : 30 Aralık 2007, 22:24:16 »
İnternette çok konuşuluyor bu iki temizlik işlemleri.Bizim sitemizde konu hakkında detaylı bilgi bulamadım.Benim serwisim alfa teknik , oraya sorup carbon clean yaptırdım fakat bi etkisini görmedim,gerçi egzozdan kurumların çıktıgını görünce sewindim ama sürüşümde bir degişiklik yok.Ultrasonla enjektör temizligi yaptırınca farkı anlayabilirsiniz diyorlar fakat enjektörler temizlendikten sonra geri takıldıgında sızdırma sorunu olanları duydum o-ringleri degiştirsem ki degiştirtmek istiyorum korkacağım başka birşey kalırmı?
« Son Düzenleme: 04 Mart 2012, 22:15:45 Gönderen: dnr1 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #1 : 31 Aralık 2007, 00:22:38 »
carbon clean den sonra, bariz bir fark olması gerekiyordu. Düzgünce ve işi bilen birisi takarsa sızdırma olacağınıda sanmıyorum. içine sinecekse enjektörlerede giriş bence. Sonucuda buraya yaz, bakalım bu sefer fark olacak mı?
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2007, 00:22:38 Gönderen: ATA »
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

bugra

  • Membro
  • İleti: 460
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #2 : 31 Aralık 2007, 01:15:00 »
carbon clean den sonra yağ değişimide yapmak iyi olur.o-ringler in bedeli yuksek olmasada yine de cok cok degistirilmesi gerekmiyor bence.enjektör temizliği gayet mantıklı bir uygulama ama carbon clean daha cok dizellerde uygulandığında bariz bir farklılık yaşatıyor gördüğüm kadarıyla.cok fark hissetmemeniz normal olabilir.

Edited by - bugra on 31/12/2007  01:15:33
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2007, 01:15:00 Gönderen: bugra »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #3 : 31 Aralık 2007, 02:32:48 »
Carbon-Clean aslında pek yararlı birşey olmadığını çoğu yerden duydum.Bu işi en akıllıca çözmek istiyorsanız,hasanpaşa da Ahmet Memikoğlu usta var.Adam bu işin okulunu okumuş bir adam,tek kelime ile uzman.Bosch servisidir aynı zamanda.Kendi başına çalışır.İşin erbabıdır.Gidersen hayrını görürsün,kulaklarımı da çınlatırsın.
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=ahmet+memiko%C4%9Flu&meta=

Edited by - AlfistiKerem on 31/12/2007  02:34:48
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2007, 02:32:48 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cem

  • Ziyaretçi
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #4 : 31 Aralık 2007, 04:21:43 »
CArbon clean dizellerde olduğu kadar benzinli araçlarda da fazydalıdır bence, ama 50.000 KM'de bir yapılması daha faydalı olur diye düşünüyorum. Motorda biriken fazla kurumu temizlediği için çekişi rahatlatıyor. Bende bir usta tavsiye edeyim  İstanbul'da yaşayan arkadaşlar için,Bostancı sanayide Enjektörcü Soner usta var,işinin ehlidir,hem carbon  clean yapar,hem enjekötör temizliği yapar. Aracın KM'sine bakıp,bu işlemlerin hangisinin gerekli olduğunu söyleyip,işini tertemiz yapar.

Edited by - afacan156 on 31/12/2007  04:23:24
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2007, 04:21:43 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #5 : 01 Ocak 2008, 03:59:12 »
Ahmet Memikoğlu diyorum başka birşey demiyorum....Gerçekten mükemmel bir usta.Gidin ve görün,o kadar diyorum...Dükkanına girince de şöyle bir etrafı dolaşın,ne demek istediğimi anlarsınız...
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2008, 03:59:12 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

simendifer

  • Ziyaretçi
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #6 : 02 Ocak 2008, 20:13:06 »
CC'nin katalizör üzerinde olumsuz etki yaptığı söyleniyor. Çözülen kurumlar katalizörü tıkıyor ve buda performansı olumsuz etkiliyor sonundada kat iptali yada 1000 küsür ytl verip yenisini taktırmak gerekiyor şeklinde söylanenlerde var. Bende 50.000e geliyorum ama şu kat işi düşündürüyor. bilgisi olan varmı.
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2008, 20:13:06 Gönderen: simendifer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #7 : 02 Ocak 2008, 21:23:58 »
quote:

CC'nin katalizör üzerinde olumsuz etki yaptığı söyleniyor. Çözülen kurumlar katalizörü tıkıyor ve buda performansı olumsuz etkiliyor sonundada kat iptali yada 1000 küsür ytl verip yenisini taktırmak gerekiyor şeklinde söylanenlerde var. Bende 50.000e geliyorum ama şu kat işi düşündürüyor. bilgisi olan varmı.



Valla ben katı iptal ettirdim,çokta iyi oldu.Yalnız bende kat yok,peki diyelim ki carbon-clean yaptırdık bir sorun olur mu?Aslında pek yaptırma taraftarı değilim ama hani yaptırsak?
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2008, 21:23:58 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #8 : 02 Ocak 2008, 22:47:05 »
Bende CC yaptırmadan önce kat. tıkanması yorumlarını okumuştum yaptırmadan önce alfa teknige we karşısındaki bosch serwisine sordum tıkamıycagını kurumların geçip dışarı çıkacagını soylediler.Tabi ne kadar dogrudur bilmem.

Edited by - umur_sti on 02/01/2008  22:47:44
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2008, 22:47:05 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

simendifer

  • Ziyaretçi
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #9 : 03 Ocak 2008, 20:05:22 »
Kilometrede önemli tabiki. Karbon yüksek kilometre arabalarda çatlakları tıkıyor ve fazla aşınan motoru kaplıyor bir nevi motor yüzeyi oluyor. Zaten gittiğinizde kilometre yüksekse (60.000 ve üstü sanırım) karbon temizliği yapamayacaklarını belirtiyorlarmış. Yüksek kilometre araçlarda yüzeyi kaplayan karbonu çözmek yağ yakması hatta yani motor istemeye neden olabilecek sonuçlar doğurabiliyor(muş). Tabi bende internetten edindiğim bilgileri aktarıyorum ve genelde söylenenler bu yönde. Ayrıca şehir dışında ve genelde yüksek devirlerde kullanıyorsanız zaten arabada karbon birikimi az olacağı için temizleme sonrası fark hissetmemiş olabilirsiniz. Bu uygulamayı genelde Çok fazla trafikte kalan ve düşük devirlerle şehir içinde kullananlara öneriyorlar. En faydalı bilgiyi güvendiğiniz servislerden almakta fayda var bence.
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2008, 20:05:22 Gönderen: simendifer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #10 : 03 Ocak 2008, 21:08:53 »
İnternette çok fazla tehlikeli diyen insan war fakat o kadar araştırmama ragmen bir tane şikayet eden bulamamıştım bende yaptırdım tamam bende çok fazla fark hissetmedim ama gelecek hafta enjektörlerimi temizleticem ikisi bir arada olması daha iyi bir sonuç getiriyormuş zaten sizlede paylaşırım sonucu.
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2008, 21:08:53 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #11 : 04 Ocak 2008, 10:45:14 »
Ben de yaptırmıştım muhtelif araçlarımda. Özellikle kilometresi yüksek araçlarda yaptırılmasını ben de tavsiye etmiyorum. CC için kullanılan çözücü solüsyon, sübap yuvalarında aslında kompresyon kaybını önleyen bazı birikimleri de çözüp kompresyon kaçaklarına sebep olabilir. Yani özetle, motor içindeki kurum illaki kötüdür demek te çok doğru değil.
Aracınız yüksek sayılmayacak kilometrelerde ancak kompresyon kaybı var ise yaptırılmalı diyorum ben.
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2008, 10:45:14 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #12 : 01 Mart 2012, 23:47:32 »
Soldan iki enjektörümün dip kısmında ve çevresinde sızdırmışçasına ıslaklık mevcut..benzin regülatörün çevreside aynı şekilde..öneriler beklenmekte.conta degişimi şartmı..bu arada yeni lambda takılmasına ve 7-8 adaptasyon yapmama ragmen boşa atınca bozulan rolantiyi düzeltemedim..lambdanın fişi çekikken termostat açınca,boşa atınca vitesi rolanti sableniyor..aynı şekilde lambda takılınca rolanti stop.  Edicekmişçesine dalgalanıyor..aylarca ugraşmam sonuçsuz kaldı.pazartesi ar servise gidiyorum..bu olay beni çok gerdi..üstesinden gelemedim..şimdi gözlemledigim şey enjektör diplerindeki ıslaklık..ama fiş lambda çekikken rolantinin sabitlenmesi ..işte olay böyle karışık
« Son Düzenleme: 01 Mart 2012, 23:47:32 Gönderen: dnr1 »

dragut

  • Membro
  • İleti: 879
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #13 : 02 Mart 2012, 10:12:58 »
eski arabam hyundai i20 ( 1.4 100 ps benzinli. o zamanlar henüz 62binb km'de idi), ilk sahibi tarafından sürekli kaçak suriye benzini ile kullanılmıştı ve araçta inanılmaz performans ve çekiş düşüklüğü yaşıyordum. sonra yetkili serviste karbon temizleme yaptırdım ve araç inanılmaz ferahladı. (öncesinde 70 beygirlik araba gibiydi. çift yollu rampada tır sollayamıyordum!) servisteki ustalar benzinli araçlarda 2 yılda bir, dizellerde ise yılda bir yapılmasını tavsiye etmişlerdi. ama ben de bariz çekiş düşüklüğü yaşamadıkça yapılması taraftarı değilim.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 10:12:58 Gönderen: dragut2012 »
"Alfa sevgisi"

A.S.GÜMÜŞ

  • Membro
  • İleti: 1.740
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #14 : 02 Mart 2012, 10:42:00 »
quote:

Soldan iki enjektörümün dip kısmında ve çevresinde sızdırmışçasına ıslaklık mevcut..benzin regülatörün çevreside aynı şekilde..öneriler beklenmekte.conta degişimi şartmı..bu arada yeni lambda takılmasına ve 7-8 adaptasyon yapmama ragmen boşa atınca bozulan rolantiyi düzeltemedim..lambdanın fişi çekikken termostat açınca,boşa atınca vitesi rolanti sableniyor..aynı şekilde lambda takılınca rolanti stop.  Edicekmişçesine dalgalanıyor..aylarca ugraşmam sonuçsuz kaldı.pazartesi ar servise gidiyorum..bu olay beni çok gerdi..üstesinden gelemedim..şimdi gözlemledigim şey enjektör diplerindeki ıslaklık..ama fiş lambda çekikken rolantinin sabitlenmesi ..işte olay böyle karışık



Bu rölanti dalgalanması işini ben kelebek motorunu değiştirerek çözdüm, lambda, debimetre vb gibi bir sürü değişimden sonra artık geçenlerde kelebek motoru da arıza verdi, değişimden sonra rölanti dalgalanmasıyla ilgili hiçbir sorunum kalmadı. Ölçtürmediyseniz kelebek motoru değerlerini ölçtürün, ve ardından denemediyseniz sitede geçen ecu reset bölümünde yazılan kelebek motoru reseti işlemini deneyin, umarım işinize yarar.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 10:42:00 Gönderen: A.S.GÜMÜŞ »


07 DH 800

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #15 : 02 Mart 2012, 11:29:32 »
Enjektör diplerindeki ıslaklığın çözümü basit, enjektör o-ringleri değişecek sadece. Enjektörlerden birini sök, herhangi bir parçasıya götür ve tüm enjektörler için o-ring al. Enjektörlerden hava emişi varsa rolantiyi etkiler ama ne boyutta kaçak var?
Ayrıca senin durumunda değişken geometrili emme manifoldunda bir gariplik var sanki. Geçenlerde içini temizlettiğini söylemiştin, geri takılırken değişken geometriyi sağlayan kumanda doğru takılmamış ya da içine zarar vermiş olabilir misiniz Mesut?
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 11:29:32 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #16 : 02 Mart 2012, 12:10:06 »
Emme manifoldunu hiç söktürmedim..lambda fişi çekikken her şey saat gibi çalışıyor..çekiş bile süper..gel gelelim sıfır bosch lambda takıldı..adaptasyon yaptım..herşey aynı..haraket halinde rolanti bozuk..farları yakıyorum daha bi bozuluyo,cam resistansını açıyorum,nerdeyse stop edicek..kutup baslarını temizledim,gene yok..hortumlar tamam..sensörlerde sıfır...potansiyometre sıfır...her sey. ..yeni...
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 12:10:06 Gönderen: dnr1 »

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #17 : 02 Mart 2012, 12:18:31 »
Hatta lambda fişi çekik 220 km yol yaptım 90 km hız 50 tl lik benzinle hiç bir rolanti takılması,bozukluk,düzensizlik yaşamadım...her şey normaldi..
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 12:18:31 Gönderen: dnr1 »

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #18 : 02 Mart 2012, 13:27:50 »
Bosch servisine gidip enjektörlere baktırıcam..bakmadıgım tek yer orası kaldı..ustasına sordum fakir karışıma geçiriyor olabilir getir bakalım dedi..olmazsa ankara...
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 13:27:50 Gönderen: dnr1 »

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #19 : 02 Mart 2012, 18:01:05 »
Red line yaptım..sündürdüm..canını çıkardım içim acıdı ama napıyım..çektim kenara adaptasyona başladım..heyecanla çıktım teste şükür..rolanti düzeldi..anlaşılan lambdasız binince her yer kurum dolmuş..yarın carbon clean ve enjektör temizligide yaptıkmı..her şey tamamdır..çok mutlu oldum ya..sorunu siz ve kendi emeklerimle çözdüm ya işte bu haz bi başka..birayı. hak ettim galiba;-)
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 18:01:05 Gönderen: dnr1 »

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #20 : 02 Mart 2012, 18:11:02 »
Yazdığın mesajlardan birinde emme manifoldunun içi zift gibiydi, temizlettim araba süper gidiyor gibilerinden birşeyler yazmıştın ama ?
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 18:11:02 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #21 : 02 Mart 2012, 18:12:20 »
Alıntı
Gönderilme Tarihi - 15/12/2011 :  01:57:39  Mesajı Düzenle  Alıntı  Kullanıcı IP'si  Yanıtı Sil

Enjektör temizligi tavsiye ederim.imkanınız varsa emme manifoldunuzu da temizletin..alt devirleriniz çıldırsın

15.12.2011 tarihli mesajın !
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2013, 23:09:17 Gönderen: Gouki »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #22 : 02 Mart 2012, 20:28:40 »
Okudugum forumlarda tech te hondacılar ve clio rs çilerin resimli yapmış oldukları,emme manifoldu temizligi ve içine uyguladıkları yüzey parlatma işini kafama koymuştum.hepsi.  alt devirlerin güçlendigini çok rahat devir çevirdiklerini yazmışlardı.fakat bizim emme manifoldu onlarınki gibi kolay sökülemeyecegini,karmaşık yapısını,inceleyerek gördüm..vazgeçmemin diger sebebide arasıra iyileşen arasıra kötüleşen performansımdı.mutlak basınc sensörü dedim ..emme manifoldundaki basıncı yanlış ölçüyor çekiş kaybı yaşatıyor diye düşündüm..sen söylemiştin yok diye..inanamadım arastırdım onuda debimetre ölçüyomuş..daha sonra uzun yol yapınca düzelen çekiş gibi..eger kirli olsa düzelmez diye hesap ettim..
« Son Düzenleme: 02 Mart 2012, 20:28:40 Gönderen: dnr1 »

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #23 : 03 Mart 2012, 00:13:51 »
Kirlidir merak etme ama sorunun sebebi olduğunu sanmam. Ama emme manifoldu çatlak olduğu için bir arkadaşımın 156'sı için emme manifoldu getirtmiştik ebay'den. Eskisinin değişken geometriyi sağlayan kolunun sağlıklı çalışmadığını gördük. Hava da alıyordu gerçi bazı yerlerinden ama. Öte yandan Serhat Bey'in bahsettiği kelebek motorunu çoktan kontrol ettirdiğini varsayıyorum tabi.
« Son Düzenleme: 03 Mart 2012, 00:13:51 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: Carbon Clean ve Enjektör Temizliği
« #24 : 03 Mart 2012, 10:21:21 »
Kelebek motoruda sıfır..alfaromeo yedek parçadan aldım.yılmaz ustanın komşusuymuş.şuan hiçbir sorun kalmadı..lambdasız binince kurum baglamış,yeni lambdada benzini havayı ona göre az gönderip kurumlanan motorda yanma zorlaştıgı için cut off ta problem yaşamışım..devirli kullanıp birazda olsa temizlenen yanma odası,sensörlerle uyumu yakaladı..tabii tekrar adaptasyon yapınca..şükür hallettim ama bir konuda kararsızım..uzun yola gidip yakıt sistemi wurth temizleyicimi kullansam..yoksa carboncleanmi..70 tl carbona vermektense bu paraya uludag yaparım..motoruda temizlemiş olurum .daha önce uzun yol da kullandıgım wurth egsozu bile temizlemişti..remus gibi ses çıkarıyordu.bozuk lambda 3 gunde eski haline cevirmiş,ne oldugunu anlayamamıştım..şimdi herşey çözüldü..
« Son Düzenleme: 03 Mart 2012, 10:21:21 Gönderen: dnr1 »

 

GoogleTagged