Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Çok İlginç Bir Durum!!  (Okunma sayısı 1435 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Çok İlginç Bir Durum!!
« : 08 Ağustos 2019, 14:14:19 »
Öncelikle herkese merhaba. Gerçekten ilginç ve tabiri caizse kılçık bir durumla karşı karşıyayım.
Araç 2004 1.6 alfa romeo 156....

Bundan yaklaşık 1 ay önce aynı anda birkaç defa abs uyarısı aldım. Akabinde aracı kapatıp tekrar çalıştırmaya çalıştığımda araç hiç tepki vermeyip sonrasında çalıştı fakat yol bilgisayarı ve km kendini sıfırlamıştı.
Bir kaç gün önce de abs ve asr uyarısı aldım. Bu kez çılgınca arka arkaya uyarılar vermeye başladı. Aracı kapatıp tekrardan çalıştırmaya çalıştığımda hiç bir ışık yanmadı ve hız kadranı 100e vurup durdu. En sonunda çalıştı ve yine yol bilgisayarı ve km kendini sıfırlamış oldu. Ayrıca klima flapları kendi kendine kapatıp açmaya başladı.
Bir kaç ustaya sordum fakat fikir yürütemediler. Ancak arıza tamamen kendini gösterirse anlayabiliriz dediler. E ozamana kadar da yolda kalma ihtimali korkutuyor beni.
Akü daha 2 sene önce değişti ve gösterge dolu gösteriyor. Akü üzerindeki sigortalar sağlam duruyor. Sizin fikriniz nedir?
alfa romeo 2004 156 distinctive

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 505
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #1 : 08 Ağustos 2019, 14:18:19 »
Ecu kaynaklı olabilir mi acaba?

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #2 : 08 Ağustos 2019, 15:49:18 »
Bence farklı bi aküyle deneyin genelde bu sıkıntı akü yüzünden oluyor .

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #3 : 08 Ağustos 2019, 16:21:00 »
Araçta aküye fazladan yük bindirecek bir ek donanım vs var mı?
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #4 : 08 Ağustos 2019, 16:34:14 »
hayır yok. çok ilginç bir durum.
alfa romeo 2004 156 distinctive

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #5 : 08 Ağustos 2019, 17:03:17 »
hayır yok. çok ilginç bir durum.
Benzer bi durum akü kaynaklı olmuştu bizde 0 aküde sabah akü yeşil gorunsede marş almıyordu hugel di markası baya şikayet adamlar la döğüşerek inci akü ile değişim yaptırmıştık ve sorun gitti . İncinin kendi adamları arabada kaçak kontrolu bile yaptılar bulamadılar en son kabul ettiler değiştiler .2 senedir de yaz kış soğuk sıcak tek marşta alır .Bence farklı akü ile deneyin derim yoksa tesisata bakın  kaçak olabilir.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.732
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #6 : 08 Ağustos 2019, 23:48:49 »
kısa devre var araçta
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.341
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #7 : 09 Ağustos 2019, 00:04:49 »
Yada toprak (șase) hatasi, temassizlik, kirilmis bir sase bağlantısı olabilir.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #8 : 09 Ağustos 2019, 00:20:36 »
kısa devre var araçta
ektrikciler bulabilirler mi?
alfa romeo 2004 156 distinctive

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #9 : 09 Ağustos 2019, 00:45:30 »
ektrikciler bulabilirler mi?
daha dogrusu kacagin oldugu noktayi...
alfa romeo 2004 156 distinctive

gothicwhisper

  • Membro
  • İleti: 537
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #10 : 09 Ağustos 2019, 05:08:17 »
Ben cede başka akü ile deneyin topraklama aliyor mu elektirikciye ona baktirın.

Multimetre var ise şasenin cesitli yerlerinde eksi aliyor mu bir bakin.

Evet iyi bir elektirikci şaseyi anlar ama arbaa alfa olunca işin işine girmeyebilirde.

Bana da Akuden gibi geliyor merdiven alti akülerde bu tür sorunlar çikiyor .Elektirikcilerde artik akü ölçum cihazi var net sonuc veriyor amper voltu vs .orda net çikar akü durumu.

Bir de ariza kodlarina baktiniz mi ecu sistemdeki onlardan da yola çiksak sorunu net anlariz.

Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #11 : 09 Ağustos 2019, 09:18:44 »
Ben cede başka akü ile deneyin topraklama aliyor mu elektirikciye ona baktirın.

Multimetre var ise şasenin cesitli yerlerinde eksi aliyor mu bir bakin.

Evet iyi bir elektirikci şaseyi anlar ama arbaa alfa olunca işin işine girmeyebilirde.

Bana da Akuden gibi geliyor merdiven alti akülerde bu tür sorunlar çikiyor .Elektirikcilerde artik akü ölçum cihazi var net sonuc veriyor amper voltu vs .orda net çikar akü durumu.

Bir de ariza kodlarina baktiniz mi ecu sistemdeki onlardan da yola çiksak sorunu net anlariz.

Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bulundugum ilde is yaptitmak icin usta bulmak cok zor. Kaputu acmiyor adamlar. Istanbula gidince baktiracam artik. Umarim yolda kalmama neden olacak bir durum mrydana gelmez.
alfa romeo 2004 156 distinctive

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #12 : 09 Ağustos 2019, 18:22:16 »
Bugun elektrikciye gittim. Kacak veya akü ile ilgili herhangi bir olumsuzluga rastlamadi. Bilgisayara bagladiginda ise bir kac ariza kaydi(lambda, katalizor...sanitim gazli arabalatin cogunda bunlar goruluyormus.) cikti. Onlari da sildi. Simdilik dise dokunur bir sonuc yok ortada. Bakalim nasil sonuclanacak.
alfa romeo 2004 156 distinctive

gothicwhisper

  • Membro
  • İleti: 537
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #13 : 09 Ağustos 2019, 18:43:12 »
Bugun elektrikciye gittim. Kacak veya akü ile ilgili herhangi bir olumsuzluga rastlamadi. Bilgisayara bagladiginda ise bir kac ariza kaydi(lambda, katalizor...sanitim gazli arabalatin cogunda bunlar goruluyormus.) cikti. Onlari da sildi. Simdilik dise dokunur bir sonuc yok ortada. Bakalim nasil sonuclanacak.
Evet Goruluyor  o tip arizalar ama lamdalar (oksijen sensoru) arizali ise , rolantide titreme ve fazla yakarsiniz.

Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Cihan82

  • Membro
  • İleti: 387
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #14 : 09 Ağustos 2019, 22:47:04 »
Bugun elektrikciye gittim. Kacak veya akü ile ilgili herhangi bir olumsuzluga rastlamadi. Bilgisayara bagladiginda ise bir kac ariza kaydi(lambda, katalizor...sanitim gazli arabalatin cogunda bunlar goruluyormus.) cikti. Onlari da sildi. Simdilik dise dokunur bir sonuc yok ortada. Bakalim nasil sonuclanacak.

Gazlı arabaların çoğunda görülüyor açıklaması ilginç geldi bana. Bir de lambda arızası bahsettiğiniz durumlara yol açmaz diye düşünüyorum. Daha çok arkadaşların da bahsettiği gibi motorun çalışma karakteri ile ilgili sorunlar yaşarsınız. Eğer lambda sensörlerinde sorun yoksa düzgün bir lpg yol ayarı hatta afr ayarı yaptırmanız bu gibi sorunların önüne geçer bence.
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

gothicwhisper

  • Membro
  • İleti: 537
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #15 : 09 Ağustos 2019, 23:10:16 »
Gazlı arabaların çoğunda görülüyor açıklaması ilginç geldi bana. Bir de lambda arızası bahsettiğiniz durumlara yol açmaz diye düşünüyorum. Daha çok arkadaşların da bahsettiği gibi motorun çalışma karakteri ile ilgili sorunlar yaşarsınız. Eğer lambda sensörlerinde sorun yoksa düzgün bir lpg yol ayarı hatta afr ayarı yaptırmanız bu gibi sorunların önüne geçer bence.
Bence ilginç degil abi , aslında bu  kelimeyi sarf eden ustalardan uzaklaşmak gerekiyor , eski usul klasik  laflar  bu  tarz ustalara gore lambda gereksizdir deyip kesen de çok gördük.

Sildiği hata kodu zaten 5 dakka sonra ecuya geri gelmiştir lambda eskimis değiş beni diyor .

Sanayilerdeki her usta malesef bir degil ve çogu deneme yanilma ile oğrenmis isleri yani boza boza , Alfa Romeo tarzı araçları hiç gormeyenlere denk gelirseniz  arabanizi deneme tahtası yapabiliyorlar ne yazık ki  , çevredeki kisilerden yada  buradaki tavsiyelerden , yada bilindik  alfa romeo özel servislerinden yardım istemeyi denemek lazim.

Araştirildiktan sonra her zaman anlayan birileri bulunur.


Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2019, 23:15:51 Gönderen: gothicwhisper »

Cihan82

  • Membro
  • İleti: 387
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #16 : 09 Ağustos 2019, 23:53:26 »
@gothicwhisper Aynen dostum, teknikten,araştırmadan uzak o kadar çok "usta" var ki.. Hakikaten bazen kendime bir garaj yapasım geliyor :)
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

gothicwhisper

  • Membro
  • İleti: 537
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #17 : 11 Ağustos 2019, 03:37:31 »
Valla hocam garaj olmasada pasta ciladan detaylı temizlik ürünlerine  , multimetreye , kartel anahtarına fitre anahtarlarına  , obd cihazına küçük birer setler oluşturdum .
Araç bostancı , zeki ustaya bakımlı ama küçük işlerde kendim hallediyorum.
10 yılın birikimi :) :haydi:

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 505
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #18 : 11 Ağustos 2019, 07:36:25 »
Maalesef türkiyede gerçekten bilgili, bilgili olmasa da bilgiye ulaşmasını bilen teknik döküman okuyan ve teknik yorum becerisi olan usta bulmak zor. İşinin ehli ustaları tenzih ederim. Çocukken bize "okumazsan götürür sanayiye veririm" derlerdi, maalesef anlayış böyleydi. Bunun neticesi olarak sanayiler kafası çalışmayan, piyasanın içinde çakallaşmış usta bozuntularıyla dolu. Elbette iyi ustalar var onlarda biliniyor zaten. Bugün de farklı değil durum. Başarılı çocuklar fen ve anadolu lisesine, başarısız olanlar imam hatip ve meslek liselerine gönderiliyor.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #19 : 16 Ağustos 2019, 13:26:13 »
Bence ilginç degil abi , aslında bu  kelimeyi sarf eden ustalardan uzaklaşmak gerekiyor , eski usul klasik  laflar  bu  tarz ustalara gore lambda gereksizdir deyip kesen de çok gördük.

Sildiği hata kodu zaten 5 dakka sonra ecuya geri gelmiştir lambda eskimis değiş beni diyor .

Sanayilerdeki her usta malesef bir degil ve çogu deneme yanilma ile oğrenmis isleri yani boza boza , Alfa Romeo tarzı araçları hiç gormeyenlere denk gelirseniz  arabanizi deneme tahtası yapabiliyorlar ne yazık ki  , çevredeki kisilerden yada  buradaki tavsiyelerden , yada bilindik  alfa romeo özel servislerinden yardım istemeyi denemek lazim.

Araştirildiktan sonra her zaman anlayan birileri bulunur.


Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
. Bahsettigi lambda sensorunu yeni degistirdim. 1 sene oldu olmadi. Hemen ariza vermis olamaz. Umarim ariza vermemistir.  Bahsettigim sorun ise henuz tekrarlamadi. Tekrarlarsa da videosunu cekmeyi dusunuyorum.
alfa romeo 2004 156 distinctive

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.373
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #20 : 17 Ağustos 2019, 09:47:09 »
Ben oyumu araçta kısadevre veya şasiye kaçak olduğuna kullanıyorum. Tüm arızalar ve sorunlar tek bir kısadevreden kaynaklanabilecek şeyler gibi göründü. Lambda sensörü dahil. Sonuçta o sensör ECU'ye bir voltaj göstererek çalışıyor. Bir kısadevre/şasiye kaçak durumunda sensör besleme voltajı olması gerekenin altına düşüyorsa ECU'ye de ona göre bir voltaj gösterecek. ECU de "hadi len olur mu öyle voltaj, bozuksun sen" diyecek. :)

Tam kısadevre olmayabilir bu arada. Akü kutup başlarını söküp direnç ölçümü yapıldı mı? Benim Vectra'da boya işi sonrası peydahlanan elektrik sorununu böyle görmüştüm. İki uç arasında 6 Ohm gibi bir direnç görünüyordu. Yani aküyü bağladığım anda sürekli olarak 2 amperi şaside gezdirip duruyordu. Basit bir kablo sorunu çıktı, kesip düzelttim kendine geldi.

*Edit büdüt: Basit derken, aracın diyagramını aldım elime, tek tek sigortalarından söküp hangi sistemde olduğunu arayıp buldum tabii multimetreyle ölçe ölçe. :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #21 : 20 Ağustos 2019, 17:43:37 »
Ben oyumu araçta kısadevre veya şasiye kaçak olduğuna kullanıyorum. Tüm arızalar ve sorunlar tek bir kısadevreden kaynaklanabilecek şeyler gibi göründü. Lambda sensörü dahil. Sonuçta o sensör ECU'ye bir voltaj göstererek çalışıyor. Bir kısadevre/şasiye kaçak durumunda sensör besleme voltajı olması gerekenin altına düşüyorsa ECU'ye de ona göre bir voltaj gösterecek. ECU de "hadi len olur mu öyle voltaj, bozuksun sen" diyecek. :)

Tam kısadevre olmayabilir bu arada. Akü kutup başlarını söküp direnç ölçümü yapıldı mı? Benim Vectra'da boya işi sonrası peydahlanan elektrik sorununu böyle görmüştüm. İki uç arasında 6 Ohm gibi bir direnç görünüyordu. Yani aküyü bağladığım anda sürekli olarak 2 amperi şaside gezdirip duruyordu. Basit bir kablo sorunu çıktı, kesip düzelttim kendine geldi.

*Edit büdüt: Basit derken, aracın diyagramını aldım elime, tek tek sigortalarından söküp hangi sistemde olduğunu arayıp buldum tabii multimetreyle ölçe ölçe. :D
ölçüm yapıldı ve herhangi bir olağan dışı kayıp olmadığı görüldü. Bana kalırsa sarsıntı esnasında soyulan bir kablonun şaseye teması sonucu oluyor. Her zaman olmamasının nedeni bu. Bütün şartların bir araya gelip temas etmesini beklemekten başka çarem kalmadı :)
alfa romeo 2004 156 distinctive

specialistAlfisti

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #22 : 20 Ağustos 2019, 22:54:02 »
Şimdi size başıma gelen benzer 2 hatayı anlatayım.
1- 2012 yılında 156'ımda (2004) Bir sabah ASR VDC hatası aldım ve devre dışı kaldı. Hemen kenara çektim stop ettim. kontağı açtığımda klima flapları kendi kendine sürekli hareket etmeye başladığını farkettim ama ASR VDC hatası yoktu. Yola çıktım fren pedalına basar basmas ASR VDC hatası geldi. Neyse FES le bağlandık fren pedalı süvici hatası aldık. Süvici değiştirdik fren pedalına basınca arıza tekrar etti. Sigortalar, akü kontrol, şase kaçağı derken İstanbuldaki ustama telefonla sordum ABS beyni olabilir dedi. Neyse baktım olmayacak kolları sıvadım başladım kaçak aramaya. Sonuç bagaj kapağı aydınlatma grubu geçişinde kabloların izolasyonları sertleşip kırılıp soyulmuş ve birbirlerine temas ediyorlardı. Onardık arızayı sildik eski fren pedalı süvicini geri taktık. 3 yıl sorunsuz kullandım.
2- 2016 yılında yoğun bir sağanak yağmurun ertesi günü aracımı çalıştırdım. Herhangi bir sorun yok. Araç hareket ettiği anda ABS VDC hatası meydana geldi ve Km sıfırlandığını farkettim (Her yakıt alışımda sıfırlayıp test ettiğim için hemen dikatimi çekti tabi) Neyse FES ile kontrol ettik. Ön sol tekerlek ABS sensöründen hız bilgisi gelmiyor arıza veriyor. Neyse Sensör şipariş ettik geldi taktık. İlk anda birşey yoktu. Sonrasında aynı gün yapılan testlerde sert bir direksiyon hareketinde arıza geri geldi(sol ön tekerlek sensörü arızalı). Yine kolları sıvadık. Daha önceki bagaj kısmı, şase bağlantıları vs kontol edildi. Sıra ABS beynine gelmişti soketi söktüm ve soket yuvasında su var ve korozyon da oluşmuş hatta bir pin bu korozyondan epeyce erimiş (156 larda soket dikey duruyor ve eğer cam önü tahliyeleri tıkanırsa ya da karşılamaz da kaput fitilllerinden motor tarafına geçerse kablolama üzerinden soket üzerine düşüyor ve soket yuvasına girebiliyor).  ABS beyin soketini temizledim nemden arındırdım, kaput fitillerini elden geçirip tahliyeleri temizledim ve 1 hafta yağmurlu havada gezdim arıza tekrarlamadı. Yine de beynin kontrolü ve  erimiş hasarlı pinin onarımı için Ankara'da ABS beyin tamirinde tanınan bir ustamıza gönderdim. Sonuç beyin sağlam çıktı açılmadı, pin lehimle güçlendirildi yola devam.
Uzun uzun yazdım yardımcı olabilmesi açısından bakmakta fayda var. Resimleri de mevcut yüklemeyi beceremedim.  :D
 :alfisti:
'04 156 1.6 TS. (2011-18)
'11 Giulietta 1.6 JTDM  (2017-...)
'07 GT Q2  (2018-...)

 Cuore Sportivo

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Çok İlginç Bir Durum!!
« #23 : 21 Ağustos 2019, 09:54:08 »
Şimdi size başıma gelen benzer 2 hatayı anlatayım.
1- 2012 yılında 156'ımda (2004) Bir sabah ASR VDC hatası aldım ve devre dışı kaldı. Hemen kenara çektim stop ettim. kontağı açtığımda klima flapları kendi kendine sürekli hareket etmeye başladığını farkettim ama ASR VDC hatası yoktu. Yola çıktım fren pedalına basar basmas ASR VDC hatası geldi. Neyse FES le bağlandık fren pedalı süvici hatası aldık. Süvici değiştirdik fren pedalına basınca arıza tekrar etti. Sigortalar, akü kontrol, şase kaçağı derken İstanbuldaki ustama telefonla sordum ABS beyni olabilir dedi. Neyse baktım olmayacak kolları sıvadım başladım kaçak aramaya. Sonuç bagaj kapağı aydınlatma grubu geçişinde kabloların izolasyonları sertleşip kırılıp soyulmuş ve birbirlerine temas ediyorlardı. Onardık arızayı sildik eski fren pedalı süvicini geri taktık. 3 yıl sorunsuz kullandım.
2- 2016 yılında yoğun bir sağanak yağmurun ertesi günü aracımı çalıştırdım. Herhangi bir sorun yok. Araç hareket ettiği anda ABS VDC hatası meydana geldi ve Km sıfırlandığını farkettim (Her yakıt alışımda sıfırlayıp test ettiğim için hemen dikatimi çekti tabi) Neyse FES ile kontrol ettik. Ön sol tekerlek ABS sensöründen hız bilgisi gelmiyor arıza veriyor. Neyse Sensör şipariş ettik geldi taktık. İlk anda birşey yoktu. Sonrasında aynı gün yapılan testlerde sert bir direksiyon hareketinde arıza geri geldi(sol ön tekerlek sensörü arızalı). Yine kolları sıvadık. Daha önceki bagaj kısmı, şase bağlantıları vs kontol edildi. Sıra ABS beynine gelmişti soketi söktüm ve soket yuvasında su var ve korozyon da oluşmuş hatta bir pin bu korozyondan epeyce erimiş (156 larda soket dikey duruyor ve eğer cam önü tahliyeleri tıkanırsa ya da karşılamaz da kaput fitilllerinden motor tarafına geçerse kablolama üzerinden soket üzerine düşüyor ve soket yuvasına girebiliyor).  ABS beyin soketini temizledim nemden arındırdım, kaput fitillerini elden geçirip tahliyeleri temizledim ve 1 hafta yağmurlu havada gezdim arıza tekrarlamadı. Yine de beynin kontrolü ve  erimiş hasarlı pinin onarımı için Ankara'da ABS beyin tamirinde tanınan bir ustamıza gönderdim. Sonuç beyin sağlam çıktı açılmadı, pin lehimle güçlendirildi yola devam.
Uzun uzun yazdım yardımcı olabilmesi açısından bakmakta fayda var. Resimleri de mevcut yüklemeyi beceremedim.  :D
 :alfisti:
cok tesekkur ederim. Anlattiginiz iki olay da benimkiyle örtusuyor. En kilcik meselelerden birtanesi de kacak vs gibi konular. Gel ki bulasin. :)
alfa romeo 2004 156 distinctive

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal