Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Devir aralığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

av.can

Selamlar. Yeni bir 145 1.6 boxer kullanıcısıyım. bir aya yaklaştık. sık bindiğim için aracı tanıdım sayılır. Geçenlerde binen bir arkadaş çok fazla devirleniyor dedi. Ben aracın özelliği olarak düşündüm. dikkatimi çekmemişti ancak o günden sonra bakıyorum

2. vites de 40 km de 3000 devir, 3. vites de 60 km de 3000 devir 4 e atıyorum 80 km ye gelince 3000 devir 5 e atıyorum 100 e gelince 3000 devir. yani 20 şer km hız aralıklarıyla 3000 devir var araçta anormal bir devir aralığı değil sanırım.   
06 AV 483 -- 145 BOXER

Turismo Internazionale

Benim 147 TS'de 5. vites'te 100km/h'de 3000 devirde oluyordu. hiç sorgulamamıştım

Doğa Tosun

"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

av.can

evet vites geçişleri de çok kısa zaten sportif sürüş tarzı için bu şekilde yapıldığını düşünüyorum. tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak için gündeme getireyim dedim :serefe:
06 AV 483 -- 145 BOXER

Fatihob

1.6 boxer ne kullandım nede yan koltuğuna oturdum ama yazdıklarınıza bakınca gayet normal.

2. vites 3000devirde 40kmh ile gidiyorsa 2. vites 6000devirde 80kmh yapar ve bir çok benzinli araç 2. vitesin sonunda 85-100kmh arasında bir hız ulaşır. Aynı şekil son vites içinde geçerli. Benzinli araçlar 2500-3000devir arasında son vitesle 100kmh ile giderler. O yüzden kafanıza takılan bişi olmasın ;)

Not: İşallah şimdi biri çıkıp Laferrari 1. viteste şu hıza ulaşıyor yada 60model 3. vites Mustang 3. viteste 200le gidiyor demez :)
..

alfacan

You are not allowed to view links. Register or Login
1.6 boxer ne kullandım nede yan koltuğuna oturdum ama yazdıklarınıza bakınca gayet normal.

2. vites 3000devirde 40kmh ile gidiyorsa 2. vites 6000devirde 80kmh yapar ve bir çok benzinli araç 2. vitesin sonunda 85-100kmh arasında bir hız ulaşır. Aynı şekil son vites içinde geçerli. Benzinli araçlar 2500-3000devir arasında son vitesle 100kmh ile giderler. O yüzden kafanıza takılan bişi olmasın ;)

Not: İşallah şimdi biri çıkıp Laferrari 1. viteste şu hıza ulaşıyor yada 60model 3. vites Mustang 3. viteste 200le gidiyor demez :)

Aslında sorun devir aralığında değil Fatih , 6. vitesin olmayışında  :p


blackgear

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
1.6 boxer ne kullandım nede yan koltuğuna oturdum ama yazdıklarınıza bakınca gayet normal.

2. vites 3000devirde 40kmh ile gidiyorsa 2. vites 6000devirde 80kmh yapar ve bir çok benzinli araç 2. vitesin sonunda 85-100kmh arasında bir hız ulaşır. Aynı şekil son vites içinde geçerli. Benzinli araçlar 2500-3000devir arasında son vitesle 100kmh ile giderler. O yüzden kafanıza takılan bişi olmasın ;)

Not: İşallah şimdi biri çıkıp Laferrari 1. viteste şu hıza ulaşıyor yada 60model 3. vites Mustang 3. viteste 200le gidiyor demez :)

Aslında sorun devir aralığında değil Fatih , 6. vitesin olmayışında  :p

+1

Yemin ederim, kaç defa 5 den sonra değiştirmek için vitesi boşa aldım, bir ben bir Allah bilir :D Ki bu güne kadar bir kez 6 ileri kullanmışlığım var:) Aynı hadise sümbülde de Alfamda da oldu...

Doğa Tosun

Shortshifter'dan sonra ben de 320i'de 100 kmh ile giderken 5.vites neredeyse 3 bin devir civarında oluyorum :D
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

fatihmehmet

Atmosferiklerde 5. Vites 3000 devir genelde 100 km e hıza geliyor hangi motor olursa olsun. Tabi söylediklerim bizim hacimlerdeki motorlar ve yakın hacimdekiler :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

Oğuz

You are not allowed to view links. Register or Login
Shortshifter'dan sonra ben de 320i'de 100 kmh ile giderken 5.vites neredeyse 3 bin devir civarında oluyorum :D

Shortshifter olmasa da aynı şey olmayacak mıydı ? Sadece geçişler arasındaki mesafeyi kısaltmıyor mu ya ?
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

TRSemih

Kisa sanzuman mi taktiniz Doga

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

GT Q2 Blackline '08 1.9 JTDM (2026-...)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-2026)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

ozoozo


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Shortshifter'dan sonra ben de 320i'de 100 kmh ile giderken 5.vites neredeyse 3 bin devir civarında oluyorum :D

Shortshifter olmasa da aynı şey olmayacak mıydı ? Sadece geçişler arasındaki mesafeyi kısaltmıyor mu ya ?

Bende Oğuzun bildiği gibi biliyorum :) geçişleri daha kısa tutarak hızlı geçiş sağlamaya haliyle çok ufak saniye kasanlarda iş görüyor diye biliyorum.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

DcD-Semih

145' te vites oranları gerçekten kısa, uzun yolda 120km/h da sabit 4000 d/d çeviriyor. Bildiğin bas bas bağırıyor ama olsun sesi güzel  :)
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

Doğa Tosun

Hem shortshifter hem kisa şanzıman var bende, bide 3.45 kilit :D
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

erdem1904

You are not allowed to view links. Register or Login
1.6 boxer ne kullandım nede yan koltuğuna oturdum ama yazdıklarınıza bakınca gayet normal.

2. vites 3000devirde 40kmh ile gidiyorsa 2. vites 6000devirde 80kmh yapar ve bir çok benzinli araç 2. vitesin sonunda 85-100kmh arasında bir hız ulaşır. Aynı şekil son vites içinde geçerli. Benzinli araçlar 2500-3000devir arasında son vitesle 100kmh ile giderler. O yüzden kafanıza takılan bişi olmasın ;)

Not: İşallah şimdi biri çıkıp Laferrari 1. viteste şu hıza ulaşıyor yada 60model 3. vites Mustang 3. viteste 200le gidiyor demez :)

60 model Mustang 3.viteste 180 le gidiyor :) Google yaz bakıyım 1960 mustang yazınca ne çıkıyor Fatih :D
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

sacak

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı X 2.54)+(lastik gen X yanak yük/10*2)] X Pi sayısı(3.14)

Hız = Tek.yuvarlanma dairesi x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

156 2.0 şanzıman dişli oranları

1.vites : 3.45

2.vites :2.238

3.vites :1.520

4.vites :1.156

5.vites :0.946


son dişli oranı : 3.513

hesaplamalara göre 205/60/ 15 jant ve lastikle

                       3000d/d                6000d/d

1.vites               28                         56
2.vites               45                         90
3.vites               66                         132
4.vites               87                         174
5.vites               106                       213

205/45/17 jant ve lastikle

                        27                         56
                        44                         88
                        65                         130
                        85                         171
                        104                       209


bu değerlere göre 205/60/15 lastik çapı 627 mm
                           205/45/17 lastik çapı 616 mm
jant çapı büyümesine rağmen % 1.7 çapta kayıp söz konusu
                                             
156 2.0
INFINITI FX -35

Fatihob

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
1.6 boxer ne kullandım nede yan koltuğuna oturdum ama yazdıklarınıza bakınca gayet normal.

2. vites 3000devirde 40kmh ile gidiyorsa 2. vites 6000devirde 80kmh yapar ve bir çok benzinli araç 2. vitesin sonunda 85-100kmh arasında bir hız ulaşır. Aynı şekil son vites içinde geçerli. Benzinli araçlar 2500-3000devir arasında son vitesle 100kmh ile giderler. O yüzden kafanıza takılan bişi olmasın ;)

Not: İşallah şimdi biri çıkıp Laferrari 1. viteste şu hıza ulaşıyor yada 60model 3. vites Mustang 3. viteste 200le gidiyor demez :)

60 model Mustang 3.viteste 180 le gidiyor :) Google yaz bakıyım 1960 mustang yazınca ne çıkıyor Fatih :D

İlk Mustang '64'te üretilmiş :D
..