Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Devir Saatinin Asılı Kalması?!  (Okunma sayısı 976 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

etimat

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« : 14 Temmuz 2017, 09:49:48 »
Arkadaşlar merhaba
2008 147 1.6 TS Black Line kullanıcısıyım. 120 HP katalog değeri olan bir araç.

Son zamanlarda karşılaştığım bir problem mevcut. Araç rölantide boştayken gazı verip çektiğimde 2000-2500 devirde ibre asılı kalıp yavaştan iniyor. Hareket halinde ise 3500-4000 devirlerde vites değiştirirken düşmüyor. Ayrıca çekiştede düşüş mevcut. Ne olabilir problem?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
06 UJ 192
    147

tughan

  • Membro
  • İleti: 834
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #1 : 15 Temmuz 2017, 14:25:30 »
Aklıma gaz kelebeği geliyor benim ilk olarak.
Tuğhan.
156 Selespeed

hannibal

  • Membro
  • İleti: 247
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #2 : 15 Temmuz 2017, 15:09:07 »
Aynı sorun bende de mevcut. Motorumun tüm bakımları tam, piston ve supaplar hariç her şeyi yeniledim diyebilirim 10k km önce. Aklınıza gelebilecek her türlü şeyi yaptık ama çözüm bulamadık. Enjektör temizliği, gaz kelebeği temizliği -hatta başka gaz kelebeği taktık- başka debimetre takıp deneme, hava filtresiz deneme.. Bir ara acaba egzozda mı sorun diye egzozcuya gittik, hani tıkalı ise devir yavaş yavaş düşüyor olabilir dedik. Egzozcu alakası olmaz falan dedi. Sadece gaz verdiğimizde biraz tıkalı sanki dedi ama devir düşmesinin bununla alakası olmaz diye yineledi. Çok zamanımızı aldı bir gün içerisinde, biz de başka bir tarihe attık operasyonun devamını. Sorun yaşamayan bir 1.6 ile parçaları tek tek değiş tokuş yaparak sorunu bulacağız inşallah.
Dipnot: Debimetrenin fişini çektiğimizde sorunun hallolduğunu gördük ama ustam motorun herhangi bir değer okuyamadığı için bunun bir referans noktası olmadığını söyledi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

etimat

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #3 : 16 Temmuz 2017, 12:36:41 »
Potansiyometreyi sıfırladım biraz kendine geldi ama hala az biraz takılıyor :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
06 UJ 192
    147

etimat

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #4 : 16 Temmuz 2017, 12:37:25 »


Bunu bi deneyin derim :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
06 UJ 192
    147

hannibal

  • Membro
  • İleti: 247
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #5 : 16 Temmuz 2017, 13:12:16 »
Siz denediniz mi? İşe yarayacak galiba :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

etimat

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #6 : 16 Temmuz 2017, 18:23:23 »
Siz denediniz mi? İşe yarayacak galiba :)
Dediğim gibi ben bu işlemle adam ettim biraz :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
06 UJ 192
    147

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #7 : 16 Temmuz 2017, 20:51:47 »
Eğer az da olsa düzeldiyse muhtemelen kelebek potansiyometresinde sorun var. Becerebilen varsa söküp güzelce temizleyecek yada değişecek. Ayağınızı gazdan çektiğinizde motorunuz rolanti moduna girdiğini anlayamıyor. Kelebek hala bir miktar açık sanıyor. O yüzden de yavaş yavaş düşüyor devir.
bir ihtimal boğaz kelebei gerçekten de rolanti kapalılığına zor geliyor. Yani kapanmasına engel bir durum da olabilir fiziken. Yağ vs yüzünden şak diye yerine oturamıyor olabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

etimat

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #8 : 16 Temmuz 2017, 22:26:38 »
Eğer az da olsa düzeldiyse muhtemelen kelebek potansiyometresinde sorun var. Becerebilen varsa söküp güzelce temizleyecek yada değişecek. Ayağınızı gazdan çektiğinizde motorunuz rolanti moduna girdiğini anlayamıyor. Kelebek hala bir miktar açık sanıyor. O yüzden de yavaş yavaş düşüyor devir.
bir ihtimal boğaz kelebei gerçekten de rolanti kapalılığına zor geliyor. Yani kapanmasına engel bir durum da olabilir fiziken. Yağ vs yüzünden şak diye yerine oturamıyor olabilir.
Yav ben onu bir kere söküp temizledim kendim arabanın kimyası değişti ama ustam bir daha öyle bir hareket yapma deyince bi şey diyemedim. Adaptasyon ayarını bozmuşta olabilirim. Konuyu şükrü abime götüreceğim hafta içince bir gün


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
06 UJ 192
    147

hannibal

  • Membro
  • İleti: 247
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #9 : 22 Temmuz 2017, 15:06:47 »
@etimat hocam ben yaptım düzelmedi malesef :( Gaz kelebeği temizliği işe yaramadı zaten yukarıda yazmıştım, bırak onu değiştirdik farklı gaz kelebeği taktık. Sonuç hüsran. İnternette buna benzer bir ton sorun var ama çözüm yazan yok vallahi kafayı yiyeceğim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

etimat

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #10 : 22 Temmuz 2017, 19:48:56 »
@etimat hocam ben yaptım düzelmedi malesef :( Gaz kelebeği temizliği işe yaramadı zaten yukarıda yazmıştım, bırak onu değiştirdik farklı gaz kelebeği taktık. Sonuç hüsran. İnternette buna benzer bir ton sorun var ama çözüm yazan yok vallahi kafayı yiyeceğim.

Hocam hava filtresi hortumlarını kontrol ettin mi hiç? Kaçak olup olmadığını anlamazsın onlarda. İçe doğru vakum mantığı ile çalıştığından dolayı diyorum. Özellikle bağlantı bölgelerini


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
06 UJ 192
    147

etimat

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #11 : 22 Temmuz 2017, 21:27:38 »
Ama sigara dumanı veya onun gibi bi şeyle rahatlıkla anlaşılabilir :) :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
06 UJ 192
    147

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #12 : 22 Temmuz 2017, 22:21:47 »
ABS'nin sigortasını çekip bir deneyebilir misiniz sakin bir yerde? Yalnız trafikte denemeyin ABS olmayınca EBD de çalışmıyor ve arka taraf çok savruluyor. Sigortası hangisi bilmiyorum yalnız. TS motorlarda ABS beyni bozulunca rölanti bozuklukları yapıyor onu görmek gerek. Sebebi ABS'den ECU'ya aracın hareket bilgilerinin iletilmesi ve bu bilgilerin de göstergeler üzerinden geçmesi.

hannibal

  • Membro
  • İleti: 247
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #13 : 23 Temmuz 2017, 11:49:57 »
ABS'nin sigortasını çekip bir deneyebilir misiniz sakin bir yerde? Yalnız trafikte denemeyin ABS olmayınca EBD de çalışmıyor ve arka taraf çok savruluyor. Sigortası hangisi bilmiyorum yalnız. TS motorlarda ABS beyni bozulunca rölanti bozuklukları yapıyor onu görmek gerek. Sebebi ABS'den ECU'ya aracın hareket bilgilerinin iletilmesi ve bu bilgilerin de göstergeler üzerinden geçmesi.
Bir deneyelim bakalım teşekkürler yiğit
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alsift140

  • Membro
  • İleti: 265
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #14 : 23 Temmuz 2017, 20:22:52 »
ABS'nin sigortasını çekip bir deneyebilir misiniz sakin bir yerde? Yalnız trafikte denemeyin ABS olmayınca EBD de çalışmıyor ve arka taraf çok savruluyor. Sigortası hangisi bilmiyorum yalnız. TS motorlarda ABS beyni bozulunca rölanti bozuklukları yapıyor onu görmek gerek. Sebebi ABS'den ECU'ya aracın hareket bilgilerinin iletilmesi ve bu bilgilerin de göstergeler üzerinden geçmesi.
Abs arızası zaten direk abs lambası yakıyormu?

Bide aracımız aynı bizim araçlarda EBD yok diye biliyorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #15 : 23 Temmuz 2017, 20:25:58 »
Abs arızası zaten direk abs lambası yakıyormu?

Bide aracımız aynı bizim araçlarda EBD yok diye biliyorum
Her zaman yakmıyor hafif arızaya meyilli olduğu zaman :) komple gidince yakıyor

Ebd var arkada limitör yok çünkü arka dengeyi ABS beyni ebd ile sağlıyor. ABS iptal edince arka taraf oynak oluyor o nedenle

Sent from my HTC M8 using Tapatalk


Alsift140

  • Membro
  • İleti: 265
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #16 : 23 Temmuz 2017, 20:28:06 »
Her zaman yakmıyor hafif arızaya meyilli olduğu zaman :) komple gidince yakıyor

Ebd var arkada limitör yok çünkü arka dengeyi ABS beyni ebd ile sağlıyor. ABS iptal edince arka taraf oynak oluyor o nedenle

Sent from my HTC M8 using Tapatalk
Bunu öğrendiğim iyi oldu, denemem lazım
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hannibal

  • Membro
  • İleti: 247
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #17 : 28 Temmuz 2017, 09:40:21 »
ABS'nin sigortasını çekip bir deneyebilir misiniz sakin bir yerde? Yalnız trafikte denemeyin ABS olmayınca EBD de çalışmıyor ve arka taraf çok savruluyor. Sigortası hangisi bilmiyorum yalnız. TS motorlarda ABS beyni bozulunca rölanti bozuklukları yapıyor onu görmek gerek. Sebebi ABS'den ECU'ya aracın hareket bilgilerinin iletilmesi ve bu bilgilerin de göstergeler üzerinden geçmesi.
@yigitekimdemir tamam bu şekilde yapınca sorun ortadan kalkıyor ama aynı şekilde debimetre fişini çekince de düzeliyordu, nasıl bir çözüm yoluna gitmeli?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: Devir Saatinin Asılı Kalması?!
« #18 : 01 Ağustos 2017, 14:25:24 »
@yigitekimdemir tamam bu şekilde yapınca sorun ortadan kalkıyor ama aynı şekilde debimetre fişini çekince de düzeliyordu, nasıl bir çözüm yoluna gitmeli?
Birinden biri yahut ikisi birden bozulmuş ucuz olandan başlayarak değiştirmek gerek

Sent from my HTC M8 using Tapatalk


 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal