Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Dizel motorlar için depoya 2 zamanlı yağ ilave edilmesi  (Okunma sayısı 1754 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.802
    • Çevrimdışı
Bu konu daha önceden beri akılda olan, ama bir çok kaynaktan gelecek olan olumlu tecrübelerin beklenmesi sebebi ile ancak yeni paylaşacağımız bir konu.

Özellikle Almanya'da, sadece Alfa Romeo JTDM kullanıcılarının değil, VW, BMW, Mercedes ve Ford gibi markaların kullanıcılarının da uzun zamandır uyguladığı, dizel motorlar için depoya 2 zamanlı yağ eklenmekte. Dizel sahipleri her tam depo dolumunda depoya 1:250, 1:200 veya 1:100 gibi ifadeler ile belirtseler de (genel olarak bir tam depo için 250-300 ml koyulmakta, hatta motoru etkisiz olanlar bir veya iki kere 1 litre bile eklemekteler) depoya 2 zamanlı motor yağı konulası konusunda tavsiyede bulunmaktalar. Bunun sebebi yeni dizel yakıtların gerekli yağlamayı sağlayamamalarından kaynaklı. 2 zamanlı yağ katılması ile beraber motor için yağlaması daha sağlıklı olmakta.

Bu tavsiye bir şehir efsanesi olmaktan ziyada çokça sayıdaki kullanıcının çok uzun yıllara dayanan deneyimlemesi sonrası ortaya çıkan sonuçlarıdır. Mucizeler yaratacak bir durum yok, yani motor modifiye edilmiş gibi olmayacak veya tüketim yarı yarıya düşmeyecek. İlk kullanımda deponun yarısında etki hissedenler olduğu gibi ikinci veya üçüncü depoda etkisini hissedenler de var. Muhtemelen motorun o anki durumu ile ilgilidir.

Koyulacak miktar konusunda 0,33 litrelik bir kola şişesi ölçü olarak alınabilir. Tam bir dolum için şişenin tamamı, yarım depo için şişenin yarısı gibi... 

Faydası nedir;
- Motor ilk çalıştırmada rahatlamakta, daha kolay çalışmaya başlamakta.
- Özellikle soğuk çalışma esnasında motor daha sessiz çalışmakta. Genel olarak motor daha sessiz çalışmakta.
- Motorun çalışma karakteri yumuşamakta.
- DPF'in kendini temizleme aralıkları hissedilir şekilde uzamakta, DPF'nin kendini temizleme süresi kısalmakta.
- Sürüş esnasında yaklaşık 2.000 devir civarındaki titreşimler azalmakta, kaybolmakta. Bundan çok fazla söz eden olmadı. Muhtemelen başka mekanik etkenler de vardır.
- Yakıt tüketiminde iyileştirme yaşayanlar olduğu gibi, değişiklik olmayanlar da var. Bu galiba biraz kullanım ve güzergah ile alakalı.
- 2 zamanlı yağ kullanımında dikkat edilecek husus, yanma sonrası kül/duman (LOW SMOKE) oluşumuna sebebiyet vermeyen (ve yapısında kül bulundurmayan) bir yağ kullanılması. Bu özellik genelde kaliteli yağlarda (Liqui Moly, Castrol gibi) bulunmakta. Bunun için yağın aşağıdaki özellikleri ihtiva etmesi önerilmkte;

* API TC
* ISO L-EGB
* JASO FB
* API (TC/TSC-3)
* ISO (L-EGD [low smoke])
* JASO (FC/FD)

gibi.

Mercedes servislerinin bile 2 zamanlı yağ kullanılması konusunda tavsiyede bulunduğu belirtiliyor.
 
Ayrıca krank/kartel havalandırmasından motor çalışmazken 50-100 ml kadar ATF (Selespeed'lerdeki atık yağ kullanılıyor genelde) dökülünce inanılmaz şekilde kurum temizliği yapılabiliyormuş. Yağ katıldıktan sonra dip gaza ihtiyaç duyulmaksızın, ancak kompresyon ile oynayarak biraz turlamak gerekiyor. Bu esnada kurumların temizlenmesi sebebi ile çok fazla miktarda siyah egzoz dumanı gelebilmekte, ancak motor temizliği konusunda fayda sağlanmakta.

Tabi tüm bunlar bir tavsiye niteliğinde olup, bu tavsiyeye uyup uymamak kişinin kendi tercihine kalmış. Sonra "sizin tavsiyeniz yüzünden..." diye cümleler olmasın.  ;)

Bir de servislerdeki ustalar neler der, bilmiyoruz tabi. Muhtemelen "Hayır, yok öyle bir şey" diyerek kestirip atabilirler.  :)
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2017, 14:34:23 Gönderen: admin »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Selam, Bu konuda bilgili ve tecrübeli değilim fakat yine de düşüncelerimi aktarmak istiyorum. Yakmak için alınan yakıtın içine yağ koymak bana çok anlamlı gelmedi. Yanma odasında patlama neticesinde adı yakıt olsun veya yağ olsun her ne olursa olsun yandığından direk gaz oluşur ve bu gaz da egzostan atılır. Dediğim gibi yanma odasında patlama sonucu sadece gaz oluşur, yakıtın içeriğindeki yağın blok içerisinde bir faydası olmaz. İki zamanlı motorlarda yanma öncesi pistonun hem krank hem de yanma odası için yağlanması amacıyla yakıta yağ karıştırılır. Fakat 4 zamanlılarda pistonun krank tarafı hep yağlı olduğundan yanma odasının yağlı olmasının bir etkisi olmaz. Bir ara amcaoğlu dizel minibüs'te mazota bir miktar benzin karıştırıyordu. Çok iyi bir şey olduğunu söylüyordu, ta ki bloğu patlatana kadar.
Söylediklerin belki doğrudur ama düşündüklerim de bunlar. Bana pek mantıklı gelmedi.
Yine de verdiğin bu bilgiler için teşekkürler. Aklımızın bir köşesinde dursun...
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Dizel motorlarda yanma odasına önce hava gönderilir, daha sonra basınçlı yakıt, sıkışarak oldukça ısınmış hale gelen havaya püskürtülerek patlama sağlanır. Bu yanma sonrası yakıtın %100'ü yanmaz zaten bildiğiniz gibi. Yanma odasını terkederken yanmamış/yanamamış yağ buharı bahsedilen yağlamaya katkı sağlıyor olabilir.
Ayrıca yanma odasına gönderilmiş olan 2 zamanlı yağ kompresyon sekmanına bir fayda sağlamıyor olabilir ama yağ sekmanının da yeteri kadar nemli kalmasına yardım ediyor olabilir.
Konudan burada yazınca haberdar oldum, yeterli teknik bilgiye sahip olduğumu düşünmüyorum. Ama temel dizel makine çalışma mantığı düşünüldüğüne çok mantıksız gelmedi bana.

Mazota benzin karıştırılması apayrı bir şey. O tam intihar :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Yukarıda yazılanlarla aynı şey değil ama bildiğiniz gibi aslında kurşunlu benzin motorlar için faydalı. Kurşun partikülleri muhtelif çizikleri vs kapatır motorda. Hatta bu sayede sürtünmeye katkı sağladığı filan da söylenir.
Şu an kurşunsuz benzin kullanıyor olmamızın sebebi çevresel sebeplerdendir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Aslında Mazot'un özünde zaten yağ var. Benzine göre daha yağlı bir yakıt olduğundan neden ayrıca yağ ekleme gereği hissedeyim. Yakıta eklenecek yağ ile yakıtın yoğunluğu ve yanma ısısı değişebilir. Yanma odasında patlama daha erken veya daha geç olabilir, bu da randımansız çalışan bir motor meydana getirir. Eurodizel yakıt için üretilen araçlarda farklı tip yakıt kullanılırsa tortu ve kurum olayı çok artar. Mesela yeni araçlarda eurodizel değil normal dizel yakıt kullanıldığında araç daha çok yol yapar fakat motor ömrü hissedilir şekilde azalır.
Dediğim gibi bu konuda tecrübeli değilim fakat yine de tahminlerimi yazdım. Tabi ki isteyen istediği gibi davranır. Biz burada sadece düşüncelerimizi yazıyoruz.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Ben de tecrübeli değilim canım. Araba dizel olsa muhtemelen koymam da hatta :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.801
    • Çevrimdışı
yeni nesil(common rail) dizel araçlarda bu uygulama sakıncalı olabilir.pompa ,enjektörler ,kütük hepsi hassas ve pahalı parçalar.eski tip dizel motorlarda ise ,özellikle tercih edilen bir uygulama idi.kamyoncular,nakliyeciler mazotun içine yağ karıştırılardı.pompa iyi yağlansın diye.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.802
    • Çevrimdışı
Bu uygulama yeni nesil dizellerde de yapılıyor. Türkiye'de bu tecrübeye sahip kimse olmadığı için zaten şüphe ile yaklaşmak normal.

Formula 1'i takip edenler bilir, geçen yarışlarda Ferrari'nin yakıta yağ karıştırması sebebi ile komiser kurulu araçları ve yakıtı incelemeye almıştı.

Neyse, burada bahsi geçen herhangi bir yağdan ziyade admin'in belirttiği özellikteki yağların kullanılıyor olması. Elli litreye 250 ml eklenmesi sonrasında bariz şekilde iyileşme olduğunu söyleyenler olduğu gibi hiç bir şekilde değişiklik hissetmeyen de varmış, ancak onların sayısı azınlıkta imiş.

Admin yine belirtmiş, Alfa'nın JTDM motorlarında kullanılıyor ve bu motorlar yeni nesil. Prensip olarak Giulietta'da kullanılan dizel motor da aynı, görünürde hacim farkı var.

Yine de admin'in yazdığı gibi, bunu uygulamak veya uygulamamak kişinin kendisine kalmış.



Gesendet von meinem Lenovo K53a48 mit Tapatalk


///////////////

halil

  • Membro
  • İleti: 1.801
    • Çevrimdışı
adminin yazdıkları da avrupa'da araç forumlarındaki  kullanıcı tavsiyelerine dayanıyor..firmaların yayınladığı bu konu ile ilgili herhangi bir teknik bülten var mı? yok. araç kullanım kitapçıklarında da böyle bir öneri var mı? Alfa'da yok.diğer markaları bilmiyorum.kataloğun ilk sayfası aşağıda.


cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.802
    • Çevrimdışı
Saç kurutma makinelerinin kullanım kılavuzlarında da banyo yaparken kullanmayınız yazar!

Sercan'ın tanıtımını yaptığı Ceratec isimli katkının da dişe dokunur, sağlıklı bir çalışması yok ve genel olarak bu tarz ürünlerin motor içerisinde nasıl bir etki yarattığını gösteren hiç bir çalışma yok. Sadece laboratuvar ortamında gerçekleşmiş olan deneyler var.

Konu burada kitapçıkta neyin yazıp neyin yazmadığı değil, kaldı ki kitapçığa bağlı kalınıyor olsaydı T. Spark 16V motorlar için muamma olmuş olan "10W-60 mı kullanayım, 10W-40 mı kullanayım?" gibi bir soru sorulmazdı, doğrudan kitapçıkta yazan kullanılırdı ama onun yerine yıllar içerisinde edinilmiş tecrübelerden yola çıkılarak 10W-60 veya 10W-40 yağ kullanımı tavsiye edilmekte.

Admin'in bahsettiği konuda da yıllar içerisinde edinilmiş tecrübeler paylaşılmış ve iki zamanlı motor yağının az miktarda depodaki yakıta eklenmesi ile "dizel" motorun daha iyi çalışma sağladığı ve bunun kurum oluşumunu engellediği. Ben kendi adıma bunu teyit edemem, dizel arabam yok. Ve yine garanti Alfa'da sadece en fazla 4 yıl için geçerli, sonra başınızın çaresine bakın durumu oluşuyor.

Merak edip baktım ve youtube'da bile konu ile ilgili videolar olduğunu gördüm (laboratuvar deneyleri değil, gerçek kullanıcı)var,  kullananlar memnunlar, çalışma sesinin azaldığını söylemekteler. PD (Pumpe-Düse) ve CR (Common Rail) motorlarda yine de miktarı abartmamak gerektiği söyleniyor.

Sonuç olarak böyle bir şey iyidir veya iyi değildir bilemem, tecrübem yok ancak admin böyle bir şey paylaştı ise, muhtemelen zararlı bir şey değildir diye düşünüyorum.

Bu arada Sercan'in tavsiye ettiği ve kendi deneyimlerini paylaştığı Ceratec iyi veya kötüdür de demiyorum. Hatta beni tatmin edecek somut bir sonuç bulabilirsem, kullanmayı bile düşünüyoruö.

Neyse, ben tatilime devam edeyim.  :serefe:
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2017, 18:14:52 Gönderen: agucba »

///////////////

halil

  • Membro
  • İleti: 1.801
    • Çevrimdışı
risk alınmak suretiyle yakıta her şeyi karıştırabilirsiniz.dizele yağ koyarsınız,benzine naftalin.araba sizin,motor sizin.

t.spark araçlar içinse, 10w40 mı,10w60 mı kullanayım diye sormak muamma değildir. el kitabını iyi okunursa ,ne kullanılması gerektiği açıkca yazıyor.

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.802
    • Çevrimdışı
Tamam Halil Bey, sizinle tekrar sonu olmayan bir yazışmaya girmeyeceğim. Siz ve başkaları istediği gibi yapsın, bana ne ya...

Gesendet von meinem Lenovo K53a48 mit Tapatalk


///////////////

Alsift140

  • Membro
  • İleti: 265
    • Çevrimdışı
Yakıta katılan yağın, yağlama ya illaki katıksı, olur,

Piston patlamadan önce, yağlı yakıt ve havayı sıkıştırma yaptığı sırada, gömlek duvarları, yağlanmış oluyor zaten, patlama anında, gömleğe yapışan yağın, yanıp gitme durumu olmuyor, şünkü yağ gömlekle aynı ısıda kalıyor, yanma sıcaklığına ulaşamıyor, bunu piston defalarca yaptığı için, yapışan yağların yanma durumu olmadığı için, yağ jetlerinin sadece alttan yağlama, yapıtığını düşürsek , yağlı yakıt kullanımı ile piston un üstünü yani en uc noktayı bile yağlamış oluyoruz, dolayısıyla illaki, motorun çalışmasında rahatlama yaşanır
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Konu gergin bi noktaya dogru ilerlerken bi trolleme benden gelsin
Her dizel  motor bir gun kara duman atmaya mahkumdur
Italyan atasozu :))

Sat dizeli al benzinliyi cevir yedin bin deviri
Anonim... :))

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Kullanma kılavuzuna kalırsak trigeri 120 binde değiştirmeye çalışmak lazım 156da, tabii hala motor çalışıyorsa :) bazı zamanlarda kılavuzdan biraz uzaklaşmak güzel olabiliyor

Sent from my HTC M8 using Tapatalk

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Arkadaşlar bu konuda kimse üzülmesin. Biz konuyu güzel bir şekilde tartışıyoruz. Uygulamak tabi ki kişinin kendisine kalmış. İnsanların olumlu veya olumsuz fikirlerini söylemelerinden daha doğal bir şey olamaz. Üstelik bilimsel bir veriye dayanmayan bir konuda herkes düşüncelerini aktarıyor. Bence çok ta güzel oluyor. Lütfen her konuyu tartışalım fakat kimse alınmasın.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

Serhat59

  • Membro
  • İleti: 455
    • Çevrimdışı
Bu konuda benim fikrim 1lt iki zamanlı yağ Castrol marka 16 tl 300ml si 5 tl. Zibilyon tane yakıt katkısı varken ve 300 ml veya 500ml lik ambalajları ortalama 30 tl iken adam neden bilimsel araştırma yapıp da tüketiciyi uyandırsın  ki? Bu da benim fikrim.

SM-J510FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive 2006
Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm Distinctive 2006

Serhat59

  • Membro
  • İleti: 455
    • Çevrimdışı
Bu konuda benim fikrim 1lt iki zamanlı yağ Castrol marka 16 tl 300ml si 5 tl. Zibilyon tane yakıt katkısı varken ve 300 ml veya 500ml lik ambalajları ortalama 30 tl iken adam neden bilimsel araştırma yapıp da tüketiciyi uyandırsın  ki? Bu da benim fikrim.

SM-J510FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive 2006
Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm Distinctive 2006

Spiritchaser

  • Membro
  • İleti: 134
    • Çevrimdışı
Hadi biriniz deneyin şunu da bi öğrenelim ne oluyor  >:D 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal