Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



dnr1 farkı! yokuş yukarı kalkmıyor diyenler için!

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

#25
Bende mi bir gariplik var anlamadım, en dik olanından bile olsa hiç güç zayıflığı hissetmedim şu ana kadar.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

selim

#26
acaba bu sorun depodaki benzinin azlığı ile alakalı olabilirmi?Eğim ve pompanın etkisinin azalması gibi bir durum söz konusu olabilir.Benim 156 da ne zaman az benzin olsa ve dik yokuşta durmak zorunda kalsam böyle bir sorun oluyordu.Bazen de klima veya arka cam rezistansı etkiliyor,komik gelebilir ama bir kere farları söndürmüştüm o dahi etkili olmuştu.

Edited by - selim on 15/10/2008  19:18:35
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

tolga_ozhan

#27
Konuyu ilgiyle takip ettim açıldığı günden itibaren. Havanın sıcak olduğu günlerde en dik yokuşlara gittim defalarca durdum kalktım. En ufak bir zorlanma gaz yememe olayına bile rastlamadım. Benim arabada mı tuaflık var.

ATA

#28
quote:
en dik olanından bile olsa hiç güç zayıflığı hissetmedim şu ana kadar.


quote:
En ufak bir zorlanma gaz yememe olayına bile rastlamadım.


Aynen bende de rampa yukarı hiç bir sorun yok. Ancak bir arkadaşımın benimkiyle aynı motor, aynı yıl üretimi olan 156'sı yokuşta resmen yığılıyor, gaz yemiyor.

Daha önce ukalalık olmasın diye yazmamıştım ama rampa yukarı bir zorlanma varsa sorunun kaynağı başka bir şey olmalı. Boru üstünü kaplamayla falan çözülecek bir sorun değildir. Tabi boruyu elyaf ile kaplamak kağıt üzerinde mutlaka faydası vardır, yok diyemem. Yakın zamanda denemeyi düşünüyorum.

Edited by - ATA on 15/10/2008  21:30:09
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

takgun

#29
Gerçekten güzel bir tespit. 2005 Alfa 156 ım var, araca gidip incelemedim ama denildiği gibi radyatör hortumlarına yakın bir hava emiş hattı varsa performansı ve yakıt tüketimini iyileştirecektir.
Aslına bakarsanız hava emiş ve soğutma sistemi yıllardır üzerinde çalıştığım uzmanlık konularım sayılır. Bu haftasonu istanbula autoshow a gideceğim, hafta içi zaten olmaz ama biraz yoğunluk azaldığında bunu bir haftasonu ölçmek isterim. Dış hava sıcaklığına göre motor emişte sıcaklık ne kadar artıyor, bunu motor sıcak ve soğukken bir ölçeyim. Sonuçlara göre net birşey ortaya çıkar ve yapılacak yalıtımın etkili olup olmayacağını anlayabiliriz.
Bunu üretici niye yapmamış diye bir soru vardı, gerçekten kritik seviyede ısınmıyor olabilir. Normalde tasarım aşamasında hava emiş için konulan bir tasarım şartı vardır, genelde bu turbolu araçlarda hava sıcaklığı+10 /+15 derece gibidir. Eğer değerler bunun altındaysa yakıt tüketimi veya kalibrasyon için sıkıntı olmadığından ek maliyet ile bir yalıtım yapılmamış olabilir.

shadoness

Merhaba arkadaşlar, konuyu hortlatayım dedim  :D
Geçenlerde usta kaputu açınca açık haa filtremi gördü dedi yanında motor önünde petek var performans düşer yeri ktü!
Bende internetten uzatma hortumu aldım ve yerini değiştirdim fakat ondan sonra sizin karşılaştığınız bu gaz yememe kalkışlarda stop edecekmiş gibi olma sorunuyla karşılaştım...
burada şunu çıkarıyorum evet performans konusunda hava filtresi ve sıcak hava tamamen etkili ama bende tam tersi oldu  acaba hava yolunu uzattık diyemi oldu?

baronet

performans filtrelerinin birçoğu aracın performansını düşürür. ses alayım derken gaza daha cok basarsınız, sonra da sanki arabanız daha iyi gidiyor gibi hissedersiniz. hem yakıt artar hem maf sensorunuzu de zamanla kirletir veya bozar.

Tavsiyem kesinlikle orijinale gecmeniz (kovanlı)
Bu yazdıklarım ordan burdan okumayla elde edilen değil, bizzat tecrube eden biri olarak yazıyorum.

OnurG

merhaba,

yapılacaklar belli... yalıtım ve kutu içi spor filtre :) yapabiliyorsak da, filtre kazanına da yalıtım  :haydi:

admin

Açık hava filtresinin debimetreyi bozduğuna dair en ufak bir kanıt bile yok. Bozulan da var, bozulmayan da. Bir kişinin debimetresinin hava filtresi takılması sonrasında bozulmuş olması ile "bozulur" genellemesi yapabilmek nasıl mümkün değilse, hava filtresi takılı olduğu halde uzun yıllardır debimetresi sağlam şekilde dolaşan "birisinin" bu tecrübesi ile "bozulmaz" demek de o kadar mümkün değil.
Açık hava filtresi tek başına yakıt tüketimini de arttırmaz. Ancak sırf ses alacağım sağ ayağa hakim olunamaz ise, o zaman artar.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

baronet

#34
You are not allowed to view links. Register or Login
Açık hava filtresinin debimetreyi bozduğuna dair en ufak bir kanıt bile yok. Bozulan da var, bozulmayan da. Bir kişinin debimetresinin hava filtresi takılması sonrasında bozulmuş olması ile "bozulur" genellemesi yapabilmek nasıl mümkün değilse, hava filtresi takılı olduğu halde uzun yıllardır debimetresi sağlam şekilde dolaşan "birisinin" bu tecrübesi ile "bozulmaz" demek de o kadar mümkün değil.
Açık hava filtresi tek başına yakıt tüketimini de arttırmaz. Ancak sırf ses alacağım sağ ayağa hakim olunamaz ise, o zaman artar.


aracın orijinal hava filtrelerinin amacı ne gereğinden az ne de gereğinden fazla havanın emilmesini önlemektir. MAF sensorunun üzerindeki rezistansın direnç değeri de aracın orijinal filtresinden emilecek hava oranına göre tasarlanmıştır.
açık hava filtresi takınca aracının daha rahat hava emdiğini ve boylece daha seri olacağı yönünde yanlış  düşüncelere sahip olan cok kullanıcı var. bu acık filtresi satan kişilerin  pazarlama yönteminden baska bişey değildir. belirli aralıktaki hava kütlesini ölçmek için tasarlanan maf sensoru üzerinde oluşan voltaj değeri, mafdan fazla hava gectiğinde hızla maxımuma cıkar ve ecuya "benzini en ust seviyede püskürtmesi için komut verir", orijinal filtrelerde ise siz birden gaz versenizde hava kütlesinin pik şeklinde artışlarına izin verilmez.

maf sensorunun bozulması ise benim şahsi kullanımım sonucu sensörumun bozulupta soylediğim seyler değildir. Benim de 2-3 kere bozuldu ancak ben benimki bozuldu diye bunu genel kanıya vurmuyorum. iyi oldugundan emin oldugunuz bir ustaya da sorabilirsiniz. mafın bozulması da genelde acık hava filtrelerinin düzenli temizlenmemesinden ve dolayısıyla bir süre sonra maf sensöru uzerındeki zener diyotların tozdan dolayı bozulmasından ibaret.

bunlar sadece benim şahsi tecrübelerim değil, ben görüşümü, tecrubemi ve de araştırmalarımı paylaştım, sonucta herkes kendi fikrini ve tecrubesini yazmak icin bu forum var. herkesin elinin altında internet var, ustası var, bana inanmadan önce herkes arastırabilir.

şimdi siz "Açık hava filtresi tek başına yakıt tüketimini de arttırmaz" demişsiniz, bu da sizin yani 1 kişinin söylemesi ile mümkün olmamalı sizin bakış açınıza göre...
bu arada kanıttan bahsetmişsiniz de; o zaman lutfen siz de "açık hava filtresinin yakıtı arttırmadığına dair en ufak bir kanıt sunun"...


baronet

You are not allowed to view links. Register or Login


Will Cleaning My Mass Airflow Sensor Help?

Sure! To prolong your MAF sensor's performance and lifespan, clean it either every time you change the oil, every six months, or every time you clean or change your air filter.

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login

aracın orijinal hava filtrelerinin amacı ne gereğinden az ne de gereğinden fazla havanın emilmesini önlemektir. MAF sensorunun üzerindeki rezistansın direnç değeri de aracın orijinal filtresinden emilecek hava oranına göre tasarlanmıştır.
açık hava filtresi takınca aracının daha rahat hava emdiğini ve boylece daha seri olacağı yönünde yanlış  düşüncelere sahip olan cok kullanıcı var. bu acık filtresi satan kişilerin  pazarlama yönteminden baska bişey değildir. belirli aralıktaki hava kütlesini ölçmek için tasarlanan maf sensoru üzerinde oluşan voltaj değeri, mafdan fazla hava gectiğinde hızla maxımuma cıkar ve ecuya "benzini en ust seviyede püskürtmesi için komut verir", orijinal filtrelerde ise siz birden gaz versenizde hava kütlesinin pik şeklinde artışlarına izin verilmez.

maf sensorunun bozulması ise benim şahsi kullanımım sonucu sensörumun bozulupta soylediğim seyler değildir. Benim de 2-3 kere bozuldu ancak ben benimki bozuldu diye bunu genel kanıya vurmuyorum. iyi oldugundan emin oldugunuz bir ustaya da sorabilirsiniz. mafın bozulması da genelde acık hava filtrelerinin düzenli temizlenmemesinden ve dolayısıyla bir süre sonra maf sensöru uzerındeki zener diyotların tozdan dolayı bozulmasından ibaret.

bunlar sadece benim şahsi tecrübelerim değil, ben görüşümü, tecrubemi ve de araştırmalarımı paylaştım, sonucta herkes kendi fikrini ve tecrubesini yazmak icin bu forum var. herkesin elinin altında internet var, ustası var, bana inanmadan önce herkes arastırabilir.

şimdi siz "Açık hava filtresi tek başına yakıt tüketimini de arttırmaz" demişsiniz, bu da sizin yani 1 kişinin söylemesi ile mümkün olmamalı sizin bakış açınıza göre...
bu arada kanıttan bahsetmişsiniz de; o zaman lutfen siz de "açık hava filtresinin yakıtı arttırmadığına dair en ufak bir kanıt sunun"...

...pek öyle değil aslında.

MAF sensörleri ısınan bir direnç (tel veya film şeklinde) üzerinden geçen akımın sıcaklıkla değişmesiyle çalışır. Dış hava sıcaklığı belli, "rezistans"ın ne kadar ısınması gerektiği belli, aradaki fark da ne kadar hava geçtiğinin bir fonksiyonu oluyor. Basit bir kutunun sökülüp takılması hiç de öyle çalışma aralığının dışına çıkaracak değerler vermez. Zaten o kadar etkili olsaydı +30 beygirin filan keyfini sürüp periyodik bakımda MAF sensörü değiştirirdik. :D ECU giden kutu yüzünden o kadar kolay open loop çalışmaya geçmez, zaten genellikle orijinal hava filtresinde de tam gaz ve yük durumlarında open loop'a geçebilir.

Açık hava filtrelerinde tasarıma bağlı olarak bir miktar güç artışı, belli devirlerde tork artışı veya herhangi bir artış olmadan daha çabuk tepki verebilen bir motor teorik olarak mümkün. Vectra B aracımda "üç boru modifikasyonu"nu yaparak (gerçi benimkinde iki boru oluyor) gayet ölçülebilir bir sonuç almıştım. Three pipe mod olarak aratınız. Bazen üreticiler performans dışında sebeplerle hava girişini kısık tutabiliyor veya basitçe, o kadar da iyi tasarlamamış olabiliyor. Bazı durumlarda geri tepmesi de bundan. Yaptığınız iş orijinali yapan mühendisten daha iyi olmayabilir. Her motor için farklı olan bu duruma eğer o motorun yapımında çalışmış mühendis değilseniz vakıf da değilsinizdir, işiniz genelde şansa kalır.

Bildiğim kadarıyla MAF arızası açık hava filtresi ve Zener diyotlardan değil, düzgün yapılmamış ve kirli bırakılmış hava filtresi ve rezistans teli/filminin tozlanmasından bozuluyor. Bunların üstünde toz birikirse ısı aktarım hızı değişir, dolayısıyla hatalı değer okumaya başlarlar. Açıkçası Zener diyotlarla ilgiyi de anlayamadım ben. Zener diyot tozdan niye bozulsun ki? Her halükarda, filtre açıksa da orijinal kutudaysa da toz kaçırma ihtimali vardır. Kutuda olanı daha fazla bakımsız kalmaya tahammül eder, o kadar. Bir de tabi ses için filan takılmış dandik açık hava filtreler var, onları saymıyorum.

Açık hava filtresinin yakıtı tek başına artırmadığının kanıtı matematiksel. Motor ECU'nün püskürteceği yakıtı hesaplamakta kullandığı parametrelerden ikisi hava giriş miktarı ve benzinli araçta manifold vakumu. Manifold vakumundan motor yükünü hesaplıyor. Giren hava miktarından da ne kadar benzini yakabileceğini tahmin etmeye çalışıyor. Açık hava filtresi takıp ayağınıza dikkat ederseniz fazla yakması için bir sebep yok. Zaten açık hava filtresiyle aynı kullanım şartlarında daha fazla yakıyor olsaydı bu sürekli zengin karışım demek olurdu ki bu durumda MAF sensörü ve yakıt tüketiminden daha ciddi sıkıntılarınız olacak demekti; hızlı aşınan motor, bozulan katalizör ve egzoz sistemi vb.


baronet

Disaridaki hava sicakligi ile mafin calismasinin ilgisi yok.
Maf sensoru uzerindeki dirence yani tele belirli bir voltaj verilir ve bu sayede bu tel yani direnc isinir. Maf sensorunden hava girdigi an direnc sogur ve direnc degeri de duser, tel uzerinden gecen akimda bu durumda yukselme olur ve degisken akim degisken bir gerilim demektir. Ecuya iletilen de bu gerilim degeridir. Ecu da bu gerilime gore ne kadar yakit puskurtecegini hesaplar.
Acik hava filtlerinin mafi bozmasinin nedeni, duzenli temizlenmemeleri ve bundan dolayi maf sensoru icindeki rezistansin uzerini toz kaplamasi ve bu da mafin duzgun deger okuyamamasidir. Mafi temizlerseniz eski durumuna donebilir ancak acik filtre kullanip temizleyen pek duymadim.

agucba

145 QV sahibiyim ve bu sene 10. yıl oldu. Sanırım dokuz yıldır açık hava filtresi ile kullanıyorum. Bugüne kadar ölçebildiğim en yüksek yakıt tüketimim 11,3 litre oldu ki onda bayağı zorlamıştım. Ortalama tüketimim trafik, güzergah ve doluluk durumuna göre 7-9 litre arasında değişir.
Hava filtresini de belirli aralıklarla ya hava tutarak yada farklı şekilde temizler veya temizletirim.
Debimetrenin film diye tabir edilen parçasının üzerinde toz zerresinin kalamayacağını ve bunun sebebinin o tel veya filmin motoru stop ederken kendini anlık olarak 1.000 dereceye kadar ısıtıp üzerindeki kiri yaktığını okumuştum. Bunu kanıtlayamam çünkü yazıyı nerede okuduğumu bulmam imkansız ama burada daha önce paylaşmış idim.

///////////////

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Disaridaki hava sicakligi ile mafin calismasinin ilgisi yok.

Dışarıdan gelen hava tarafından soğutulan direncin mi onu soğutan havayla ilgisi yok?  ;)