Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



dnr1 farkı! yokuş yukarı kalkmıyor diyenler için!

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

sayın dostlar ..çaglayan buluşmamızda 1.6 ların kronik sorunu olarak çogu abimizin ve dostumuzun ortak problemi ..yokuş yukarı durduktan sonra kalkarken aracın gaz yememesi,olmuştu. üstüne hepsinin modeli yüksek ve problemsiz araçlardı..2.0 de oluyomu falan diye sordular tabiiki dedim ama 1.6 kadar kasmadıgını hava filitresinden şüphelendigimi söyledim.malum gt ye..bindikten sonra o havlayan ses için filitre olayında uzmanlaştım ve kronik problemin orjinal hava filitresi borularının sanki içinde radyatör suyu varmışçasına ısındıgını (radyatör su borularından dolayı)çünkü çok yakınlar ve üstüne bu borular zaten radyatörden gelen sıcak havadanda fazlası ile ısınıyor.hava filitresi borularının(filitre çıkışından debimetreye kadar ve debimetre çıkışından gaz kelebegine kadar olan kısım) üstünü izocam tarzı bir kaç ürünle izole edip aliminyum bantla doladım ..hani akşamcı alfalar demiştik ya..artık degil ...çok farketti .kasma olayını zaten motor ısındıktan,dolayısı ile sıcak hava girmeye başlayınca dur kalk ve düşük devirlerde güç gerektiren yerlerde motoru bu şekilde boguyor..eger test etmek isteyen olursa motor sıcakken kalkmakta zorlandıgınız yere gidin veya yer bulun..zorlanmayı gördükten sonra motoru sogumaya bırakın..kaputu açın ve hava filitre borularına dokunu ateş gibi oldugunu görüceksiniz..soguduktan sonra aracı çalıştırın üstüne kılimayıda açın ve gazlayın..sonuç dnr1 farkı saygılarrr.

ottoman

#1
ilginç, keşke bide işlemden sonra kaput altının resmini koysaydın, mesela izocam benzeri derken tam olarak ne kullandın acaba izolasyon için?

ATA

#2
Evet, biz bir kaç arkadaşımızın standart borularını elyaf ile kaplamıştık mesela, cam ilyaf diye geçiyordu ama görüntüsü çok kötüydü. Resimleri paylaşırsan ve malzemenin adını tam yazarsan çok iyi olur.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

GONENC

#3
güzel bir çalışma olmuş, tebrikler...
bence biraz da resimle süslersen çok daha güzel olucak..

alfistahakan

#4
Mesut bey, hava filtresinden debimetre ve gaz kelebeğine kadar olan borunun  ısınması nedeniyle performans kaybımı yaratıyor demek istiyorsunuz?
Hakan
Forever Alfa

nagash

#5
Hava filtresi ve kiti (Boruları) Motora yanmayı sağlamak için hava girişini sağlarlar.Eğer bu hava ne kadar çok temiz(Oksijen ağırlıklı) ve serin olursa yanma okadar verimli olur.Açık hava filtreleri ve intake kitleri marka ve modele göre filtreyi en iyi yere konumlar ve yalıtımı sayesinde hem oksijeni bol hemde serin bir hava motora gönderir.Açık hava filtreleri hava ile birlikte yabancı maddeleride motora gönderirken Alfalarda debimetreyi bozarlar.Alfalarda kutu içi hava filtreleri tercih edilir.Eğer hava filtresinden gelen hava ne kadar serin olursa olsun eğer motor ve sıcak yayan bölgelerden geçerken yalıtılmaz ise içeriden geçen hava ısınır ve motorun verimli yanma yapmasını engeller.Bu boruyu yalıtmanın basit yolları ise alüminyum folyo ve izocam türü yalıtkanlardır ama bunlarda motor kaputu altında kötü bir görüntü teşkil eder.Bu işlemi ben önceki arabama yaptığımda motordaki performansın dışında %5-10 arasında yakıt ekonomisi elde etmiştim.Ama motor kaputunu açınca görüntü çok amatördü.(Kusura bakmayın konuyu da saptırdım)

alfistahakan

#6
%5-10 yakıt ekonomosi ve performans varsa benim için kaput altı görüntü kusur kalsın.Güzel bir fikirmiş uygulama yapıcam kısmetse.Fotoları sizinle paylaşırım arkadaşlar.
Hakan
Forever Alfa

Gouki

#7
Peki 50 puanlık uzman sorusu geliyor :p Hava filtresi borularının ana malzemesi ne olursa hava motora daha soğuk ulaşır ? Plastik ? Alüminyum ?

Cem

#8
Alüminyum olursa daha geç ısınıp erken soğuyacağından,plastik orjinal boru yerine daha verimli olacaktır.
Bilgisayarların ısınan parçalarını pasif soğutmada alüminyum kullanıldığından,düz mantık yürüttüm :)

Alfadanadam

#9
quote:

Peki 50 puanlık uzman sorusu geliyor :p Hava filtresi borularının ana malzemesi ne olursa hava motora daha soğuk ulaşır ? Plastik ? Alüminyum ?



Doğalgaz İstanbul'a yeni yeni gelmeye başladığı zaman benim öğrenci evine doğalgaz sobası koymuştuk. Sobanın çıkış borularının birleşim yerlerine aluminize bant yapıştırma zorunluluğu vardı sisteme onay verilebilmesi için. Baca borularının birleşim yerlerindeki kaçakları önlemenin bir yoluydu. Şu an belki de aynı şey hala geçerlidir ama ben o mevzulara çok uzağım an itibariyle :)
Demem o ki, o banttan alırsanız çok kolay bir şekilde sarabilirsiniz. Kendinden yapışkanlı olduğu için ekstradan yapıştırıcı vs de gerekmez.
Denemediğim için sonuç tam olarak ne olur bilemiyorum tabi :)

agucba

#10
Chip şart. Alfadanadam benim arabanın yokuş yukarı, klima açık, 35 derece sıcaklık, 2. vites ve 1300 d/d'den nasıl hareketlendiğine şahit oldu.

///////////////

A.S.GÜMÜŞ

#11
Ben bu konuyu biraz daha teknik olarak araştırma gereği duydum, öğrendiğim kadarıyla Alfalarımızın yokuşta ilk kalkışta gaz yememesinin sebebi hava meselesi değil, benzin pompa haznesindeki benzinin araba yokuş aşağı kaldığında depoya geri boşalması, dolayısıyla ilk tepkinin geç gelmesi. Bu durumda yokuş yukarı kalkışlarda hemen gaza basmak yerine 20-25 sn beklenip gaz verilmesi gerekiyor ki pompa tekrar hazneyi benzinle doldursun.
Havayı yalıtmak için sistemi biraz daha geliştirip, önce kısa parçalar halinde örn et kalınlığı 1-1,5 mm ve 10 ar cm uzunluğunda alüminyum silindirleri geçirip üzerini yalıtım malzemesi ile komple kaplarsak motora giden havanın ısınma problemini kökten halletmiş oluruz, Ancaak bu yalıtarak serin hava elde etme fikri güzelde Antalya için bir durum var o da burada hava zaten çok sıcak Ne kadar işe yarar bilemiyorum

Edited by - A.S.GÜMÜŞ on 18/09/2008  14:30:32


07 DH 800

Passione

#12
dnr1 arkadaşımızın yaptıgı küçük işlem aslında bir modifiyedir. Amaç motora daha soguk hava ulastırmak olmus gayet basit ve kolay bir iştir. hava filtresini borusunu evdeki annemizin kullandıgı aluminyum yemek folyosuyla bile kaplasanız fark edecegini düşünüyorum. aracın torkunu birazcık olsun arttıran bi işlem bu zaten bu sayede yokus kalkıslarında rahatlama yasandıgını düşünüyorum.

Edited by - Passione on 19/09/2008  19:08:37
"centocinguantanove"

latrodects

#13
pekı bu olay  alfa 159 dızellerde de varmı ?

Sportivo

#14
Peki bu basit çözümü madem neden üretici düşünmüyor, hem yakıt avantajı da sağlaması olası iken??
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

umur

#15
Resimleri koyarsanız daha çok faydalı olcak gibi aslında.

alperbatur

#16
quote:

Peki 50 puanlık uzman sorusu geliyor :p Hava filtresi borularının ana malzemesi ne olursa hava motora daha soğuk ulaşır ? Plastik ? Alüminyum ?



Kesinlikle plastik daha işe yarar olacaktır. Aluminyumun ısı iletkenlik katsayısı daha fazla olduğu için sıcaklığı hemen hemen olduğu gibi iletecektir ancak plastiklerin genel olarak aluminyumdan daha düşük ısı iletkenlik katsayısı olduğundan sıcaklığı aluminyum kadar iletmiyecektir.

Bilgisayarda da fanların aluminyum olmasının sebebi budur. İşlemci veya ekran kartlarının sıcaklıklarını yüzey alanını büyüterek hemen düşürmeye çalışır aluminyum parçalar. Aslında bir nevi kalorifer peteği gibi.

Evde kendiniz de test edebilirsiniz. Alın bitane plastik kap, elinizi içine koyarak saç kurutma makinası ile elinizi ısıtmaya çalışın birde saç kap öyle deneyin. Saç parça hemen ısınacak ve yüksek sıcaklığa çıkacak plastik ise (elinize yapışmazsa tabi :)) daha düşük sıcaklığa daha geç çıkacaktır. Zaten tencereler de sıcaklığı daha uzun süre tutmaları açısından çelik vs den yapılır ki aluminyuma benzerdir çelik. Aluminyum oksitlendiği için tencere tava olarak kullanımı zorudur. Bir başka örnekte PVC pencerelerin aluminyum doğramalara oranla daha iyi ısı iletimi sağlaması gösterilebilir. :)

Burda tavsiyem; cam elyaf-taş yünü olabilir. Bunlar genellikle yüksek sıcaklıkta uygulamalarında ısı yalıtımında kullanılmaktadır.

Çok mu uzun oldu. :)

umur

#17
Yok bence çok uzun degil çok faydalı bir yazı.

Benim çok ilgimi çekti aslında bu konu hissedilebilir derecede bişyler olursa yaptıktan sonra baya memnun olunulur bence :)

Cam elyaf weya taş yünü nereden temin edilebilir bi fikriniz warmı?

Passione

#18
quote:

pekı bu olay  alfa 159 dızellerde de varmı ?



Hayır 159 larda yok öle bi sorun. Zaten cogu q-tronic sanzıman. Benzin tasarrufu sagladıgına pek katılmıyorum cunku bu fark edilir derecede birşey olamaz bence. Mantık olarak o işlem aracı rahatlattıgı için belli bir hıza ulasmak için gaza daha az basmak gerekir bu olay tasarruf saglar o da cok cok az bir miktardır anlasılamayacak kadar.
"centocinguantanove"

alperbatur

#19
quote:

Yok bence çok uzun degil çok faydalı bir yazı.

Benim çok ilgimi çekti aslında bu konu hissedilebilir derecede bişyler olursa yaptıktan sonra baya memnun olunulur bence :)

Cam elyaf weya taş yünü nereden temin edilebilir bi fikriniz warmı?



You are not allowed to view links. Register or Login

n/a

#20
Çok faydalı bir açıklama bence bu, teşekkürler. 147ler için geçerli midir? bir de resim ile göserilirse süper olur.

Gouki

#21
quote:

Çok mu uzun oldu. :)


Yok yok iyi oldu :) Teşekkür ederim bilgiler için.

gok_han08

#22
arkadaşlar emınım sadece bende olmuyordur bu sorun. şöyle bişe paylaşmak ıstedım . yokuş yukarı trafıkte durup kalkma rezaletı yasadım adeta) ve arabanın ıcınde kıvrandım .  trafıkte yavas ılerlıyoruz ve durup kalkıyorus yokuş yukarı bır yoldu . ve  kalkarken arabam adeta stop edecekmıs gıbı cebelleşıyodu. ve zor kalkıyodu. bu konu hakkında fıkrı olan varmı acaba tesekkurler.  gazkelebeğiyle ılgısı varmı acaba . bu yuzden devrıyajı fazla zorluyorum yokus yukarı cıkarken. balatayıda yakıyoruz yanı ))))

Edited by - gok_han08 on 15/10/2008  09:46:24
quiletta 1.4 170
2014 kırmızı

maxis

#23
aynı sorunu bir 147 sahibi olarak hissediyorum. yapılan işlemin fotoları varsa süper olur...

Tşk.ler

n/a

#24
yanlız bu hafifletici bir yol..asıl konu torklarımızın yüksek devirde oluşu ve alt devirlerle yokuşta kalkmak malesef imkansız..ben debriyaj yerine lastikleri yakmanızı öneririm..