Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Drift,teknik ve terimleri  (Okunma sayısı 735 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfa 156

  • Ziyaretçi
Drift,teknik ve terimleri
« : 25 Ağustos 2006, 08:42:04 »
EL FRENI ( E-Brake Drift)

Bu en temel tekniktir.Viraja giris esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.
Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir.

VITES ILE LASTIKLERI KILITLEME (Shift Lock)

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.

GÜÇ ILE (Power Over)
Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.

SAVURMA (FEINT)

Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.

DEBRIYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)

Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.

LIMIT FREN (Braking)

Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir.


Edited by - Alfa 156 on 25/08/2006  08:42:42
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2006, 15:15:45 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.832
    • Çevrimdışı
Drift,teknik ve terimleri
« #1 : 25 Ağustos 2006, 08:46:45 »
Bunları Alfa 75 TS veya 75 Turbo ile yapmak gerekir.
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2006, 08:46:45 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Drift,teknik ve terimleri
« #2 : 25 Ağustos 2006, 09:37:59 »
arkadan itiş mi ne =)
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2006, 09:37:59 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.737
    • Çevrimdışı
Drift,teknik ve terimleri
« #3 : 25 Ağustos 2006, 12:18:12 »
trafikte uygulamayın lütfen..

dün gece bizim burda biri patladı park halinde 4 arabayı parçaladı. Genç cocuk FF3 e gitti kesin altındaki Tempra ile tribe girdi.
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2006, 12:18:12 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
Drift,teknik ve terimleri
« #4 : 25 Ağustos 2006, 15:15:45 »
doğru diyosun sercanim..bizim can i da ben çok FF3 etkisinde gördüm =) bi fransadan dönsün bak neler yapcak =) şaka maka allah korusun kimse kaza maza yapmasin =)
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2006, 15:15:45 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal