Perşembe günü bir misafiri Atatürk havalimanına bıraktıktan sonra, aracımın ağır bakımı için Sportivonun yolunu tuttum. 2 gün Yılmaz usta misafir etti benim yaramazı. Yılmaz usta sağolsun ufak, küçük, önemli, önemsiz demedi her derdimi dinledi ve cumartesi günü aracımı mutlu mesut teslim aldım.
Eşşeklik bende, buradan İstanbulda olacağımı söyleseydim, belki aynı zamanlarda o tarafta işi olan arkadaşlarla buluşup tanışabilirdik.
Biz genede Ersinin, Sercanın kulaklarını çınlattık :) Taner beyin arabasıda oradaydı ama kendisi ile tanışma fırsatım olmadı. İnşallah başka sefere.
Lafı uzatmadan şu yağ basıncı meselesini anlatayım.
İstanbula gitmden bir gün önce, trafikte bir saniye içinde yol bilgisayarı uyarı verip yazı kayboldu. 'oil pressure' kısmını görebildim. Uzun yola gitmeden önce yağına suyuna baktırayım diye arabayı götürdüğüm yerde bu uyarıdan bahsettim. Yağı kontrol ettiler, yağın eksildiğini görüp 1 litre yağ ilave ettik.
İstanbulda Yılmaz ustaya da böyle böyle oldu diye bahsettim ama aksilik bu ya, oradayken olmadı böyle birşey. Zaten ağır bakım olunca, yağ filtesi, yağı değişti.
Dün Eskişehire döndükten sonra müsait bir yolda frenleri deneyeyim dedim. Frenler gayet iyi idi ama bir dakika kadar sonra 'low engine oil pressure' yazısını gördüm ve motor stop etti. Refleksle debriyaja bastığımdan araç yürümeye devam etti ama direksiyon ve frenleride kaybettim. Taş gibi oluverdiler. Allahtan yol boştu. Durup tekrar çalıştırdım, bir süre bekledim, hiç birşey olmadı. Yağ seviyesine baktım, normaldi. Tekrar yağ eksiltmemiş.
Neden olabilir diye düşünürken aklıma bir önceki uyarı öncesindede kırmızı ışıkta durabilmek için ani ve sert fren yapmak zorunda kaldığımı hatırladım.
Aklıma gelen en mantıklı açıklama sert fren sonucu, yağın motor bloğunda bir yere aktığı, motorun bir bölümünün belkide yağsız kaldığı.
Böyle bir şey yaşıyan oldumu acaba. Yada sizce neden olabilir. Yağ konusu önemli olduğu için sizlerle paylaşayım dedim.
genelde bu uyarı elektriksel problem (voltaj düşüşü veya akünün şasiye bağlantılarında oksitlenmeler) sonucu olabiliyor. bende bu uyarıyı defalarca almış biri olarak akünün şasi kutup başını ve kablosunu kalın çokdamarlı bakır bir kablo ile değiştirerek kurtulmuştum.
Teşekkürler.
Gösterge ışıklarımda kasise felan girersem kafasına göre gidip gelebiliyor, gene pazar günü plaka ışığı yanmıyor uyarısı verip sonra kendi kendine kayboldu. Belkide bir yerlerde temazsızlık var. Eğer daha ciddi bir problem çıkmazsa, ilk fırsatta dediğinizi yapacağım.
bende bu uyariyi bir kere cok sert fren yapmak zorunda kaldigimda ve bir kac kere de virajlara sert girdigimde verdi
yag seviyesi normal hic eksik yok
yag basinc sensörünü degistirmeyi düsünüyorum
Arkadaşlar öncelikle merhaba daha kendimi tanıtamadım ama yaklaşık 8 aydır forumu düzenli takip ediyorum.Aracımın fotoğraflarıyla beraber bir deneyim yazısı yazıp sizlerle tanışmayı düşünüyorum.
Aracımda meydana gelen bir problemle ilgili çözüm ararken bu konuya geldim,benim sorunumda aynen bu şekilde bazen keyif için bazen de zorunlu olarak sert fren yaptığımda yol bilgisayarında low engine oil pressure uyarısı çıkıyor sonra kayboluyor.Normal kullanımda hiçbir şekilde bir uyarı yok,yağıda 2 ay falan önce tamamen değiştirdim.(Castrol Magnetec 10 40 w )
Çanakkalede yaşadığım için direkt olarak sanayiye gidip motoru ellemelerini istemiyorum çünkü burada genelde hep piyasa arabaları üzerinde uzmanlaşmış ustalar.Ne yapmamı önerirsiniz?
Beylikduzunde satilik bi 147 bakmaya gitmistim ... Kullanma firsatim da olmustu... Arabayigarajdan cikartirken baya bi eğimliydi yol ... Tam yola cikicakkn bu dusuk yag basinc uyarisi vermisti... Sahibi bozuntuya vermemis , debriaji cok cektin ondan oldu gibilerinden birseyler soylemisti ...
Elektriksel bir problem gibi duruyor. Benimde şarj dinamosu bozulduğunda aynı sorunu yaşadım. Otobanda giderken bütün uyarı ışıkları yandı ekranda abs- vdc - oil pressure uyarıları çıkmıştı. Akü ve elemanları kontrol ettirin bence.
Arkadaşlar az önce yağ miktarını ölçmek için araca indim beceremedim mi bilmiyorum,yağ çubuğundaki min ve max aralığında bir iz göremedim.Yağı yenileyeli 3100 km falan olmuş ayrıca.Birazdan alfamı yıkayıp yağı değiştirdiğim ustaya gideceğim yağ konusu önemli,eksiltme varsa ekler artık.Gitmişken dediğiniz gibi elektrik sistemi bağlantılarına da baktırayım.
Asıl büyük bakımı yağmurlar bitip yaz ufukta göründüğünde yaptırmayı düşünüyorum.Klima gazı değişimi,kaportadaki bir kaç çizik ve göçük,detaylı iç mekan temizliği yazın tadı başka türlü çıkmaz:-) E birde kışın aracı temiz tutmak gerçekten zor iş...
Arkadaşlar şimdi sanayiden geldim motor baya bir yağ eksiltmiş,2,5 lt civarı.Bu sefer mobil 1 10w 40 koyduk,forumda genellikle castrol tercih ediliyor bakalım bu nasıl olacak.
Benim anlamadığım bu kadar yağ eksikse bir uyarı vermesi gerekmez mi?Geçenlerde aniden sert bir fren yapınca düşük yağ basıncı uyarısı verdi sadece.Otomobili normal bir tarzda sürerken hiçbir uyarı vermedi.İnşallah bir sıkıntı oluşmamıştır.Usta bir sıkıntı yoktur dedi ama sonuçta alfa motorlarına yabancı tabi.
Yağ eksiltmesi başka bir nedene bağlı değilse çok büyük bir sorun değil bence,2000 km'de bir 70 tl masrafı da çok görmem şahsen.
Şu an motorda sadece arada bir ilk kalkışta düşük devirde silkeleme sorunu (o da her zaman değil) ve araba rölantide çalışırken gazı kökleyince motorda titreme sorunu var.LPG kitinden olabilir dediler (landirenzo) ama yağ değişiminden önce de LPG filtresini değiştirip bilgisayara bağlayınca herşey normal demişlerdi.
Ateşleme bobini,buji ve buji kablolarına da bir baktırayım umarım düzelir.Gerçi bu durum bir sorun mudur onu bile bilmiyorum.
2.5 litre eksik çok fazla. Ya subap lastiklerinden yağ kaçırıyor yada yağ segamanları çok aşınmış olabilir. Yağı sık kontrol etmenizde fayda var. Yağ çubuğundaki çizginin altında olmamasına dikkat edin. yag seviyesi ile ilgili herhangi bir sensör yok başınıza geldiği gibi ancak yag basıncı düştüğünde uyarı verir. İmkanınız var ise ilk once subap lastiklerini kontrol ettirin motor açılmışkende segmanların durumuna bakılabilir.
Engine Oil Pressure Low...
Hayatımın en kötü haftasonunu geçirmeme sebep olan hata :D yağ pompasının 700 tl civarı olması itibariyle baya gerilmiştim
Neyseki cidden yağı baya azalmış, doldurduk sorun çözüldü
İlginçtir, başlığı 2009 da açmışım, o tarihte bu uyarı için özel bir şey yapmadım. Ama bir dahada tekrarlamadı.
Aman aman dikkat etmek lazım. Varyatör için max seviyesinden çok uzaklaşmamak lazım.
her haftasonu kontrol ederim motor soğuk iken... :haydi:
You are not allowed to view links.
Register or Login
2.5 litre eksik çok fazla. Ya subap lastiklerinden yağ kaçırıyor yada yağ segamanları çok aşınmış olabilir. Yağı sık kontrol etmenizde fayda var. Yağ çubuğundaki çizginin altında olmamasına dikkat edin. yag seviyesi ile ilgili herhangi bir sensör yok başınıza geldiği gibi ancak yag basıncı düştüğünde uyarı verir. İmkanınız var ise ilk once subap lastiklerini kontrol ettirin motor açılmışkende segmanların durumuna bakılabilir.
Ben bir sorunum için çözüm arıyorum fakat çözüm bu olabilir mi bilmiyorum... Alfamın 2500-3000 devirden sonra egzostan aşırı duman atıyor. rölantide de duman çok fazla, bir alfadan daha fazla. Bu sübap lastikleri olabilir mi acaba sebebi? Alfa'm 2000 km'de ortalama 300-500 gr. arası yağ eksiltiyor. Eğer devirli kullanmazsam(2000-3000 devir aralığında) yağ tüketimi 3000 km'de 100-200 gr.
Bence 3000 de 200 gr birsey degil dert etmenize gerek yok.
Ama yine de takip etmek gerek.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bence 3000 de 200 gr birsey degil dert etmenize gerek yok.
Ama yine de takip etmek gerek.
Belki egzosdan çıkan aşırı dumanın sebebidir diye düşünmüştüm. Çünkü 3000 devire kadar normalin 2 katı çıkan duman 3000 devirden sonra resmen tren bacasına dönüyor...
Ama siz buarada bi su haznesinide takibe alin.seviyesini surekli takip edin azalma var mi diye.
Birde icerisine yag karismis mi diye.
Duman rengi beyazmı ? Mavimi?beyaz ise su eksiltir mavi ise yağ yakar ..Öncelikle buna dikkat etmekde fayda var.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Duman rengi beyazmı ? Mavimi?beyaz ise su eksiltir mavi ise yağ yakar ..Öncelikle buna dikkat etmekde fayda var.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ama siz buarada bi su haznesinide takibe alin.seviyesini surekli takip edin azalma var mi diye.
Birde icerisine yag karismis mi diye.
duman rengi gri :)
Su eksiltme var ama 2 ayda yada 1000-2000 km'de bir çay bardağının yarısı kadar bile değil. Sanırım bir yerde kaçak var ama nerede henüz bulamadım, su haznesinde yağ yada yağa su karışması gibi bir durum yok.Aracın egzosunda su birikmiyor hatta tek seferde 300-500 km yol yapsam bile bu duman devam ediyor. Birde keskin bir yakıt kokusu var özellikle benzinde belli ediyor. Enjektörlerde işeme, kaçırma gibi bir durumda söz konusu değil. Yakıt karışımı ayarlarında bir problem olabilir mi yada sübap ayarlarından olma ihtimali var mı acaba?
Arkadaşlar motor yağını tamamladıktan sonra ani ve sert frenlemelerdeki düşük yağ basıncı uyarısı sorunu ortadan kalktı.Bundan sonra motor yağını kendim koyacağım, usta motordaki yağın süzülmesini beklemeden yağı ölçüp eksik miktarı ekledi. Çanakkale gibi küçük bir şehirde bilinçli usta bulmak gerçekten zor.
Kullanma kılavuzunda 1000 km de 400 gr eksiltmesi normal olarak kabul edilmelidir yazıyor. Yani 3000 km de 1200 gr, aracın yaşıda göz önüne alınırsa 1500 gr civarı bir eksiltme normal gözüküyor.
Bundan sonra çok daha sık kontrol yaparım artık :-) Peki motorun yağsız kaldığı sürüş esnasında nasıl anlaşılır, ne gibi tepkiler hissedilir?
Hiç anlayamazsınız. Zaten yağ ışığı yandığı zaman iş işten geçmiş oluyor maalesef.
Peki o zaman şöyle sorayım;sağlıklı bir 156 motorunu nasıl anlarız?(Sesi,gaz pedalına verdiği tepki,rölantide çalışması vb...)
Tüm motorlar için geçerli olan kurallar. Ne kadar sessiz ve titreşimsiz ise o kadar iyi.
Eğer bizden sihirli bir tarif bekliyorsanız sağlıklı bir motoru anlamak için bakın o çok zor işte :)
benim aracımda kontağı ilk çevirdiğinde yağ seviyesi çıkıyor sürekli de maximum olarak gösteriyor.
bunun doğruluk yapı nedir?
çünkü geçenlerde banada bir uyarı verdi araç ama tam olarak göremedim ekranı geri gitti hemen..
Yok sihirli tarif değilde,biraz korktum işte yağ eksiltmeden sonra :) Benim 156 soğuk havada ilk çalıştırdığım zaman 1100 devir civarında sonrada kademeli olarak 1000 daha sonrada 900 devire iniyor.Dikkatimi çeken bir diğer konuda motor rölantide çalışırken gazı köklediğimde motor ilk etapta biraz fazla titriyor gibi 2000-3000 devirde gazı köklediğim zaman böyle bir şey yok.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yok sihirli tarif değilde,biraz korktum işte yağ eksiltmeden sonra :) Benim 156 soğuk havada ilk çalıştırdığım zaman 1100 devir civarında sonrada kademeli olarak 1000 daha sonrada 900 devire iniyor.Dikkatimi çeken bir diğer konuda motor rölantide çalışırken gazı köklediğimde motor ilk etapta biraz fazla titriyor gibi 2000-3000 devirde gazı köklediğim zaman böyle bir şey yok.
KAdemeli olarak düşüş normal, sebebi de otomatik jikle. Eskiden elle ayarlardık onu. Eskiden derken 90'lı yılların başı falan :)
Cevaplarınız için teşekkürler,en kısa zamanda 156'mın fotoğraflarını da ekleyip deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.2 yıl hayalini kurduktan sonra bu sene kavuştuk alfamıza,ailecek çok sevdik.Şahsen SS şanzımanı da çok sevdim.Şu an tek eksiğim kaliteli bir usb ya da sd kart bağlantısı cd'den müzik dinlemek her ne kadar kaliteli olsa da pratik değil.
Bu arada geçenlerde işyerinden bir arkadaş alfadan başka araba mı yoktu adam gibi bişeyler alsaydınya dedi,tebessüm ettim sadece :D Bunu diyen de bir önceki kasa astra 1.3 cdti'a biniyor :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bu arada geçenlerde işyerinden bir arkadaş alfadan başka araba mı yoktu adam gibi bişeyler alsaydınya dedi,tebessüm ettim sadece :D Bunu diyen de bir önceki kasa astra 1.3 cdti'a biniyor :)
Allaha havale et o arkadaşını :arkadasim:
You are not allowed to view links.
Register or Login
Kullanma kılavuzunda 1000 km de 400 gr eksiltmesi normal olarak kabul edilmelidir yazıyor. Yani 3000 km de 1200 gr, aracın yaşıda göz önüne alınırsa 1500 gr civarı bir eksiltme normal gözüküyor.
Bildiğim kadarı ile 10000 kmde 400 ml olması gerekli. 1000 kmde 400 ml çok fazla.
ilginç , kitapta 1000km de 400ml diyor... Ona bakarsan triger içinde 120000diyor değişim için...
Mahmut abi triger için daha sonra bir düzeltme geldi fabrikadan 3yıl / 60.000 km olarak.
Alfa da 60 bin km triger değişimi hatta servisler 60 bini beklemeyin diyorlar 50 bin yeterli gibisinden.
Volvo için mesela 100bin km S40 ta S60 ta 120 bin.
Mercedes de belli bir km yok mesela.
Triger kayış değğil zincirli.
Her bakımda gerginliği kontrol edilir tahmini 200-250 bin yada daha fazla bir km ye kadar dayanır.
Bunlar her marka model de değişiyor ama çok da beklememek gerek triger hayati bir parça.
Ama Alfalarda yağ eskiltme için 1000 km de 400 gr biraz abartı bir durum gibi.