Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?  (Okunma sayısı 1587 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

selim

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« : 13 Ekim 2006, 01:18:07 »
Arkadaşlar bir yabancı sitede hatta bir çoğunuz bilyordur  www.alfa156.net linkinde forum sayfalarında ecu resetlemesi diye bir olaydan söz ediliyor.Ve yapanların çoğu farkı görmüş.Orada anlatılanlara göre şu aşamalardan sonra ecu resetlenmiş oluyor;
1.akü kutup başını çıkarın (artı yada eksi kutup çıkacak,yahut her ikisi)
2.Bu şekilde güç kaynağı kesilecek ve 45 dakika beklenecek
3.Bu 45 dakika sonra tekrar akü bağlanacak ve motor çalıştırılacak,kesinlikle gaza basmadan 15 dakika boyunca rolantide çalışacak.
4.Motoru durdurup 10 dakika boyunca beklenmeli
5.Motoru çalıştırıp test sürüşüne çıkılmalı.(aslında motoru zorlayın diyor forumda ama bence saçma hemen zorlamak)

 Ben aracıma k&n cool air intake+ss son susturcu taktım+kat iptal ettirdim normal susturucu ile,ancak bunları yaptıktan sonra aracımda bir tuhaflık oluştu,bir nevi tutarsız tepkiler,bazen aşırı bazen sağır bir tepki.
Bu forumu okudum bu anlatılanları yaptığımda kaybedecek birşeyim olmadığnı düşünerek denilenleri yaptım.
Sonuç: daha önce 2000 devir civarında tepki vermeyen motor gaz pedalına dokunmamla eskisine kıyasla daha iyi tepki verir hale geldi.Bariz şekilde ara hızlanmalarım daha erken sürat kazanmamı sağladı.

Şimdi sorum ben ecu resetlemesi yapmış olabilirmiyim yoksa bir nevi halüsinasyonmu gördüm,hani derler ya insan istediği şeye daha kolay inanırmış diye.Araçtaki sensörlerin çalışma prensipleri hakkında bilgisi olan varsa paylaşım için teşşekür ederim.

« Son Düzenleme: 22 Ekim 2006, 14:28:03 Gönderen: agucba »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
147 1.6 T.S
147 2.0 T.S Selespeed (Güncel)

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #1 : 13 Ekim 2006, 10:16:52 »
quote:
Ben aracıma k&n cool air intake+ss son susturcu taktım+kat iptal ettirdim normal susturucu ile,ancak bunları yaptıktan sonra aracımda bir tuhaflık oluştu,bir nevi tutarsız tepkiler,bazen aşırı bazen sağır bir tepki.


Aracınıza yaptıgınız modifikasyondan sonra bu islemlerin verimli olabilmesi icin muhakkak chip-tuning yapilmasi lazim. Aksi taktirde yapilan islemler sizinde dediginiz gibi dengesiz olabiliyor. Soyle soyleyeyim, air intake kiti motorun daha fazla hava almasini sagliyor, kat. iptali ve komple egzos, duman'in atimini rahatlatiyor fakat aracin beyni standartlara gore ayarlandigi icin, lambda sensoru vb. ayarlayici mekanizmalar yapilan degisimlere ayak uyduramiyor. Bir de eger chip yaparsaniz alt devirlerde olusan guc kaybini minimum'a indirgeyebilirsiniz.

ECU  resetlemesi diye birsey var mi bilmiyorum, o konuyu SerCy'e havale etmek lazim :)
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2006, 10:16:52 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #2 : 13 Ekim 2006, 12:19:39 »
ECU reset işlemi bildiğim kadarıyla examinerdan yapılabiliyor. Ancak bunun yanında alfa156.net'te yayınlanan trick'lerin şimdiye kadar hepsi doğru çıktı, bu da doğru olabilir.
Ancak ECU resetlemesi sizin aracınıza taktığınız donanımı tanır mı? Hayır. Mevcutta bir anormallik varsa "default"ayarlarına getirir sadece.
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2006, 12:19:39 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

selim

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #3 : 13 Ekim 2006, 12:44:46 »
Sportivo arkadaşım bende sizin gibi düşünüyorum.Ancak benim tahminim şu;sensörler bazı bilgileri alıyor ecu ya iletiyor o da stock haliyle belirli oranlara göre bu bilgileri yeniden düzenliyor.Yani sensör ne şekilde bilgi gönderirse onu kendi sabit verileriyle işliyor.Chip olayında ise bu ecu daki sabit veriler değiştirlerek bu yeni verilere göre ecu nun işlem yapması sağlanıyor.
Hava flitresi standart olduğnda bir hava debimetresi  1 birim bilgiyi ecu ya iletiyorsa,ecu da o bilgiye göre kendi standart birimine göre işleme tabi tutuyor.
Ancak hava flitresini değiştirip hava akımını arttıran bir şey taktığmızda yahut taktığmız hava flitresi yetersiz kaldığnda debimetre güncel hava akımına göre mi bilgi yollar yoksa önceki bilgileri sanki değişiklik yokmuş gibi aynen ecu ya aktarırmı?Yada farklı bir açıdan;debimetre yeni hava akımını ecu ya yolladığı halde ecu bunu dikkate almıyarak standart hava bilgisine göremi işlem yapar?

Bence burada ayrı ayrı yanıtlanması gereken 2 soru var.
1. Sensörlerin iletiği standart bilgiyi ecu öğrendikten sonra bunlardan farklı bir bilgi sensör tarafından yollanırsa bunu kendiliğinden dikkate alabilir mi?yani ecu içinde farklı bilgilere farklı şekilde uygulanacak hesap olasılıkları mevcut mu?Bu farklı hesap olasılıkları nasıl harekete geçer,kendilğinden mi yoksa bir kereye mahsus alınan bilginin değerlendirilmesi neticesindemi?eğer ecu nun bu hesap tablosunu kendiliğnden harekete geçirmesi imkanı yok ise bu takdirde sesnsörlerin yeni bilgilerini öğrenmesi için resetlenmesi olayı mantıklı olabilir.

2.Chip uygulaması ecunun standart hesap olasılıklarının daha farklı değerlerle değiştirilerek sensörlerin yolladığı bilgilerin bu yeni değerlere göre uygulanması mıdır?

Burada yazdıklarımın hiçbir bilimsel kaynağı yoktur tamamen kendi görüşlerimin tartışmasıdır,ancak kannatimce aydınlatılması gereken bir konu.
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2006, 12:44:46 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
147 1.6 T.S
147 2.0 T.S Selespeed (Güncel)

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #4 : 13 Ekim 2006, 14:42:51 »
Kısaca anlatmaya çalışayım.
ECU basit bir excell tablosudur aslında.
Bir motor ilk üretilirken ideal değerleri saptanmaya çalışılır. Bu saptama sonucu, "birim zamanda, birim miktar hava karşılığı şu kadar birim yakıt girmeli" gibi "ön tanımlar" bulunur. Yani siz pedala bastıkça potansiyometre ECU'ye pedala ne kadar bastığınız bilgisini gönderiyor, buna karşılık "debimetre"den gelen hava kütle miktarı da birim zamanda o kesitten geçen hava(yani debi) olarak ECU'ye iletiliyor. ECU zaten "ön tanımlı" olduğu için bu veriler ışığında enjektörlerden gerekli yakıtı gönderiyor.

Yani ECU sanal zekadan ziyade kurulu plaktır aslında :)

Siz chip tuning yaptırarak fabrikanın belirlediği ve "optimum" olduğunu düşündüğü ayarlar yerine farklı ayarlar giriyorsunuz ECU'ya. Yani eskiden şu sıcaklıkta şu kadar hava girerse bu kadar yakıt ver komutu yerine, aynı sıcaklık ve aynı miktar hava karşılığı farklı miktarda yakıt verir.

Otomobil üreticileri her tipten tüketiciler için üretim yaptıklarından optimum nokta yakalamaya çalışırlar.

Sonradan taktırılan chip ile performans isteyene performans yönünde, tasarruf isteyene tasarruf yönünde gelişmeler elde edilir.
Ancak hem performans hem de tasarruf olması pek mantıklı değil, zira bu durumda biz bu motoru üreten firmadan daha iyi biliyoruz demeye geliyor :)

« Son Düzenleme: 13 Ekim 2006, 14:42:51 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

omeroguz

  • Membro
  • İleti: 1.915
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #5 : 13 Ekim 2006, 14:56:13 »
Bu resetleme olayında araca zarar verecek bir şey yok gibi gözüküyor.

Problem teyp kodunda . Sonra kodu nasıl bulucaz bilen var mı?
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2006, 14:56:13 Gönderen: omeroguz »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #6 : 13 Ekim 2006, 15:01:22 »
Kodu bulamazsan dert etme, bahaneyle güzel bir mp3 player'ın olur işte :)
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2006, 15:01:22 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.736
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #7 : 13 Ekim 2006, 15:35:46 »
Selamlar..

Ecu resetlemek diye bir şey evet var Exam ile yapılıyor fakat bu şekilde yapılanını bende okumuştum ama bana efsane geldi. Şuda var...

Beyinin içinde bir pil yok ayarları geçerli tutsun diye veya aracın başka bi kısmında bu tür bi kaynak yok. Sıfırlama ihtimali olabilir ama bunu denemek lazım. Ecu resetlemek şu durumda işinizi görür;

Debimetreniz 1o kere Fasılalı hata vermiş.. Halbuki saglam..
Veya;
Lambda sensörünüz 2 kere fasılalı hata vermiş ama oda saglam.. bu bilgileri beyinden silmek için bi yöntem sanırım
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2006, 15:35:46 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #8 : 13 Ekim 2006, 19:56:02 »
Ben bahsedilen ECU reset olayını GTV'de denedim , bir değişiklik göremedim :)
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2006, 19:56:02 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #9 : 14 Ekim 2006, 18:30:51 »
başka bir yönteminde şu olduğu yazıyor forumda.
1. Anahtarı starttan bi önceki konuma getirin ve 90 saniye bekleyin.
2. Anahtarı geri çevirin ve 90 saniye bekleyin.
3. Aracınızı gaz pedalına basmadan birkaç dakika çalıştırınız.

1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds.
 

Acaba gerçekten işe yarıyormudur . Bende bununla ilgili  olarak ECU'nun resetlendiğinde sensörlerin o anki durumunda göre yeniden kalibre olduğunu duymuştum. Ama  bu yöntem gerçekten ECU'yu resetlermi?
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2006, 18:30:51 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #10 : 14 Ekim 2006, 18:37:02 »
Aslında ECU resetin yaptığı tam olarak ta bu, muhtelif sensörleri "kalibre etmek".

Yazdığınız yöntemi ben denemiş,  ancak bir farklılık hissetmemiştim.
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2006, 18:37:02 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CryingDrums

  • Ziyaretçi
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #11 : 19 Ekim 2006, 02:44:42 »
bende alfa156.net forumlarinda ss vites degisimini nasil hizlandiririm soruma 2 tane ecu resetleyin cevabi gelmisti.Artik ne kadar dogru bilmiyorum ama o forumda herkesin cozum olarak ECU reset demesi degisik geldi.
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2006, 02:44:42 Gönderen: CryingDrums »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #12 : 19 Ekim 2006, 08:23:46 »
quote:

başka bir yönteminde şu olduğu yazıyor forumda.
1. Anahtarı starttan bi önceki konuma getirin ve 90 saniye bekleyin.
2. Anahtarı geri çevirin ve 90 saniye bekleyin.
3. Aracınızı gaz pedalına basmadan birkaç dakika çalıştırınız.

1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds.
 

Acaba gerçekten işe yarıyormudur . Bende bununla ilgili  olarak ECU'nun resetlendiğinde sensörlerin o anki durumunda göre yeniden kalibre olduğunu duymuştum. Ama  bu yöntem gerçekten ECU'yu resetlermi?


dediğiniz yöntemi uyguladım.sanki daha iyi oldu gibi.denemekte fayda var.bir zararı yok nasıl olsa.
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2006, 08:23:46 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

selim

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #13 : 21 Ekim 2006, 23:27:56 »
Alıntı
başka bir yönteminde şu olduğu yazıyor forumda.
1. Anahtarı starttan bi önceki konuma getirin ve 90 saniye bekleyin.
2. Anahtarı geri çevirin ve 90 saniye bekleyin.
3. Aracınızı gaz pedalına basmadan birkaç dakika çalıştırınız.

1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds.
 

Yukarıda bahsedilen yöntem rölanti için tavsiye edilmiş yani thorttle reset diye geçiyor ilgili sitenin formunda.Yani ecu reset farklı bu rolanti reseti farklı kavramlar olarak tartışılmış.
Ben 3hafta önce denedim işe yarar gibi oldu.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2006, 23:27:56 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
147 1.6 T.S
147 2.0 T.S Selespeed (Güncel)

n/a

  • Ziyaretçi
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #14 : 21 Ekim 2006, 23:39:00 »
Alfa motorlarını fazla zorlamaya yada bazı trick tarzı şeylerle bilmedik işlere bulaştırmaya bence pek gerek yok çünkü ECU dahil bütün ayarları silindir hacimlerine göre optimum ayarlarda diye biliyorum... Zorlamak sadece motora zarar vericektir...
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2006, 23:39:00 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.831
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #15 : 21 Ekim 2006, 23:46:39 »
Çok ilgimi çekti. Yarın ilk iş olarak hem kendi arabamda hem de babamın arabasında ('90 164 T. Spark) deneyeceğim.
Bakalım ne olacak?
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2006, 23:46:39 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #16 : 22 Ekim 2006, 00:00:44 »
quote:

Alfa motorlarını fazla zorlamaya yada bazı trick tarzı şeylerle bilmedik işlere bulaştırmaya bence pek gerek yok çünkü ECU dahil bütün ayarları silindir hacimlerine göre optimum ayarlarda diye biliyorum... Zorlamak sadece motora zarar vericektir...



Ulvi Can bey yukarıda anlatılan yöntem bir modifiye ya da zorlama değildir. Throttle kelebeğinin kalibrasyonunun yapıldığı basit bir işlemdir. Alfa 156 examiner'a bağlandığı zaman da yapılabilen basit bir işlemdir. Çeşitli sebeplerle throttle body içindeki kelebek (örneğin bazı yağ kalıntıları,pislikler) normalde "tam" oturması gereken yerine oturmuyor, ancak kelebeğin konumunu ECU'ya "elektronik anlamda" ileten potansiyometre siz ayağınızı gazdan tam olarak çektiğinizi düşünerek ECU motora yakıt akışını keser, oysaki o anda motor "rolanti moduna" girip belirli miktarda yakıt göndermelidir. Ancak bunu ECU tam olarak algılayamadığı için motor devri 400-500 devir/dakikaya kadar düşer, motor bunu telafi etmek için yakıt gönderir, ancak bu sefer de devir 1000 devir/dakika'nın üzerine çıkar. Rolanti düzensizliğini temel sebebi de budur aslında...



P.S. :  "Optimum" kelimesi tüketicinin çoğuna, talep edilenlerin çoğuna verilen genel bir tanımlamadır. Öte yandan sizin optimum anlayışınız ile benimki aynı olmayabilir. Örneğin siz üst devirlerde maksimum güç tercih ederken ben alt devirlerde yüksek tork istiyor olabilirim. Bu durumda standart bir ECU her ikimizin tercihlerine karşılık veremez.Bu durumda "zaten optimum ayarda" tabiri çok ta uygun değil, onu açıklamaya çalıştım..
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2006, 00:00:44 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.831
    • Çevrimdışı
ECU ''reset''leme gerçek mi şehir efsanesi mi?
« #17 : 22 Ekim 2006, 14:28:03 »
quote:

Çok ilgimi çekti. Yarın ilk iş olarak hem kendi arabamda hem de babamın arabasında ('90 164 T. Spark) deneyeceğim.
Bakalım ne olacak?



Hem babamın arabasında denedim, hem de kendi arabamda. Herhangi bir değişiliklik fark etmedim. Belki bir iyileşme veya kötüleşme vardır ama fark edilmeyecek kadar küçük olsa gerek.

Yani benim yaptığım iki denemede herhangi bir sonuç çıkmadı. Belki de iki motor sağlıklı olduğu ve herhangi bir sorunu olmadığı için herhangi bir değişiklik olmamış olabilir.
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2006, 14:28:03 Gönderen: agucba »

///////////////

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal