Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Garip bir giulietta kazası  (Okunma sayısı 1126 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Garip bir giulietta kazası
« : 31 Mart 2016, 18:12:52 »
Bugün öğlen saatlerinde okulda ki öğretmen arkadaşın aracı resimlerdeki gibi el freni boşalarak park halindeki araca çarptı olay gözümüzün önünde oldu vites boşta ancak el freni çekili o halde araca binip gaz hamlesi yaptım ve araç hareket etmedi bizde anlam veremedik arkadaş araçtan indi yaklaşık 5-6 dk sonra bu olay oldu.
@Sercan Keklik  tam telefonu kapattık ardından ban sesi :(  araç 2015 model prog manuel 1.4 120 lik
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #1 : 31 Mart 2016, 18:14:09 »
[/IMG]
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.798
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #2 : 31 Mart 2016, 18:16:31 »
el frenini tam çekilmemiş olabilir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #3 : 31 Mart 2016, 18:18:23 »
Garip durum arkadasa gecmis olsun :(
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #4 : 31 Mart 2016, 18:19:02 »
el frenini tam çekilmemiş olabilir.
Abi fren çekiliydi iyi baktım çalıştırıp denedimde tel filan mı koptu diye oda yok.Zaten o mesafede okadar hızlanması tamamen boşalmadan olmazdı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #5 : 31 Mart 2016, 18:19:52 »
el frenini tam çekilmemiş olabilir.
Sağol Engin
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.798
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #6 : 31 Mart 2016, 18:27:43 »
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #7 : 31 Mart 2016, 18:28:45 »
Engin kim Tuğrul
Abi alıntıyı yanlış yapmışım :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #8 : 31 Mart 2016, 18:41:38 »
Abi alıntıyı yanlış yapmışım :)
:D
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ertena

  • Membro
  • İleti: 402
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #9 : 31 Mart 2016, 20:20:29 »
Cok tuhaf ve can sıkıcı. Geçmiş olsun

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Spiritchaser

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #10 : 04 Nisan 2016, 10:21:23 »
Kronik olma ihtimali var.  Ben aracımın içindeyken iki kere el freni aynı numarayı yaptı bana ama kondurmamıştım.  Ben yanlış bir şey yaptım diye düşünmüştüm ama sıkıntı olabilir. 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.932
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #11 : 04 Nisan 2016, 10:41:30 »
Geçmiş olsun. Yalnız yurtdışında da bu problemle karşılaşan Giulietta kullanıcıları olmuş :S

Tolga033

  • Membro
  • İleti: 6.033
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #12 : 05 Nisan 2016, 01:07:22 »
İlginç. :S Geçmiş olsun.

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #13 : 05 Nisan 2016, 16:35:29 »
Aracın el frenini çekip, tüm araç yükünü buraya yüklemek zaten büyük hata. Araç marka ve modeli ne olursa olsun.

Sağlıklı yöntem, araç stop edildiğinde vitese takılır veya vitesde stop edilir (1 veya R), araç yükü vitese yüklenir ve araç durduktan sonra el freni çekilerek olası aksaklıklara engel olunur.

Lakin bir çok kullanıcı aracı viteste bırakmaktan çekinir, sebep olarak da tüm yükü neden vitesdeki dişlilere bırakayım şeklinde olur. Halbuki o dişliler çok daha büyük kuvvetlere maruz kalırlar, özellikle ilk kalkış ve kompresyon esnasında :)

Geçmiş olsun

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #14 : 05 Nisan 2016, 17:25:46 »
Aracın el frenini çekip, tüm araç yükünü buraya yüklemek zaten büyük hata. Araç marka ve modeli ne olursa olsun.

Sağlıklı yöntem, araç stop edildiğinde vitese takılır veya vitesde stop edilir (1 veya R), araç yükü vitese yüklenir ve araç durduktan sonra el freni çekilerek olası aksaklıklara engel olunur.

Lakin bir çok kullanıcı aracı viteste bırakmaktan çekinir, sebep olarak da tüm yükü neden vitesdeki dişlilere bırakayım şeklinde olur. Halbuki o dişliler çok daha büyük kuvvetlere maruz kalırlar, özellikle ilk kalkış ve kompresyon esnasında :)

Geçmiş olsun
Ama tork konvertörlü araçta el frenine oturtmak gerekiyor? :)

Manuel şanzıman için böyle bir fırsat var onu kullanmak gerek. Benim Sele de öyle diyor. Geçmiş olsun tekrar.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.798
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #15 : 05 Nisan 2016, 17:29:27 »
aracı stop ettikten sonra tüm yükü şanzımana yüklemek sakıncalıdır.araç durduktan sonra ,frenden ayak çekilmeden,el frenini çekip  daha sonra vitese takıp stop etmek en mantıklısıdır.özellikle aşağı ya da yukarı eğimli yerlerde.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #16 : 05 Nisan 2016, 18:13:00 »
aracı stop ettikten sonra tüm yükü şanzımana yüklemek sakıncalıdır.araç durduktan sonra ,frenden ayak çekilmeden,el frenini çekip  daha sonra vitese takıp stop etmek en mantıklısıdır.özellikle aşağı ya da yukarı eğimli yerlerde.

Sebebi nedir abi? Yani mantıklı açıklaması var mı bunun? Çünkü, tüm yükü fren teline mi emanet etmek daha mantıklı yoksa, zaten çalışıyorken çok daha fazla yüke maruz kalan dişli kutusuna mı?

Yukarıda yazdıklarım benim bildiklerim, yanlış biliyor olabilirim, ama mantığım da dişli kutusunun daha emniyetli olacağı yönünde.

Selamlar...  :serefe:

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #17 : 05 Nisan 2016, 18:16:19 »
Sağolun arkadaşlar teknik olarak hakim olduğum bir konu değil yorum yapamam ama daha yeni bir araçta böyle bir şey olmamasının gerekliliğidir benim düşüncem. viteste yada boşta olsun.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.798
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #18 : 05 Nisan 2016, 18:33:37 »
Sebebi nedir abi? Yani mantıklı açıklaması var mı bunun? Çünkü, tüm yükü fren teline mi emanet etmek daha mantıklı yoksa, zaten çalışıyorken çok daha fazla yüke maruz kalan dişli kutusuna mı?

Yukarıda yazdıklarım benim bildiklerim, yanlış biliyor olabilirim, ama mantığım da dişli kutusunun daha emniyetli olacağı yönünde.

Selamlar...  :serefe:

benim dediğim şekilde yapılırsa ,özellikle eğimli yerlerde şanzıman dişlilerinin birbirlerine iyice  kitlenmesi engellenmiş olur.düz zeminde çok bir sorun çıkmaz.eğimli yerlerde sizinde başınıza gelmiştir mutlaka.aracı viteste  bırakıp stop ettiğiniz zaman araç bir miktar daha gitme eğilimi gösterir.dişlilerin arasındaki boşluk dolar.daha sonra ilk çalıştırma esnasında aracı vitesten çıkarma biraz zor olur.özellikle otomatik vitesli araçlarda.bu nedenle  önce el freni çekip aracı sabitlemek en mantıklısıdır.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.645
    • Çevrimdışı
Ynt: Garip bir giulietta kazası
« #19 : 06 Nisan 2016, 01:07:01 »
Şanzımanı hiç bir koşulda yükte bırakmıyorum. Park öncesi elfrenini çektikten sonra ayağım debriyajdayken ayak frenini bırakırım. Ama muhakkak vitesi eğime göre 1-R de bırakırım. Şanzıman benim için imdat freni konumunda olur. Konu başlığındaki olaya mahal vermemek için.
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal