Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Genel Anlamda Selespeed

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

Selespeedte ben genel olarak ayağımı gazdan çekerek değiştiriyorum;bu konu hakkında görş ve bilgileriniz.

n/a

#1
ewt bazen yapıyor You are not allowed to view links. Register or Login mod kullanırken geç algılıyor.bu arada senin makina kaç model bilmiyorum ben.gazı basma gücüne göre devir seçiyor vites değiştirmek için genelde.mesela bazen 2500 de bazen 3500 de You are not allowed to view links. Register or Login kadar basarsan o kadar geç değiştiriyor.bir de manual de elektrik kesmesine yakın bir üst vitese geçiyor city mod olmamasına rağmen.

n/a

#2
aslında onu demek istemedim..manuel kullanımda direksiyondan düğmeye basarken gazdan ayak çekmelimi,çekmemelimi ?

n/a

#3
hayır çekmeye gerek yok

Alfadanadam

#4
Kullandığım 2001 model Selespeed'de, manuel vites değişimi esnasında ayağımız gazdan çekmemişsem, 2 vites değişimi arasında geçen sürede ayak gazda kaldığından vites değişim peryodu tamamlandığında sarsıntı oluyordu.
Selespeed şanzımanın aslında manuel bir şanzıman olduğu ve aradaki fark: Manuelde vites değişimi için siz debriyaja basıp vitesi değiştireceğinize, selespeed'de siz "vites yükselt" ya da "vites düşür" komutu verdiğiniz zaman bir robot debriyajı ayırıyor ve talep edilen vites dişlisine geçiriyor ve debriyajı bırakıyor.
Bu şekilde düşünüldüğünde vites değişimi esnasında ayağı gazdan çekmek gerekir ya da ayak gazdan çekilirse daha konforlu bir sürüş olur diye düşünüyorum.

n/a

#5
oyüzden çift debriyajlı sistem  derim :P yada kayışlı (CVT) ama onunda değişim hızı düşük :)

walla bnde kullandığım SS lerde gazdan çekmeyince üstvitese geçtiğinde sarsıntı oluyordu buda arabayı daha çok aksatıyormuş gibi geliyordu bana gazdan çekerek çok daha akıcı gibi geliyor bana..(mk1 156 SW SS ve '06 GT SS kullandım test amaçlı,araç sahiplerinin tecribeleri daha iyi olacaktır kesin)

admin

#6
Çekerek kullanmakta fayda var. Hadi sarsıntıyı geçtik, sonuçta araca boşta gaz verip cart diye vites geçirmeye benzer. Sistem elektronik olarak bu gaz vermeyi kontrol altında tutup, gaz tepkisini kıssada, nereye kadar. Hadi tümünü de geçtik, baskının, baskı altında kalacağı yükü düşünün.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#7
ben anlamam kardeşim dipgaz yaparım çekerim kulağını hiç aksamadan akar gider araba eywalla ne o öle ayağını çek ayağını bas :P (bektaş abinin sinirini bozma modu :P  )

ycecen

#8
Kitapçığında gazdan çekmeye gerek yok der.. Vurma işini de sadece gaz çook basılıyken yapıyor..

Taktik şudur.. Tam gaz giderken gazı tamamen değil biraz çekip vitesi değiştirmek.. Hem vitesin değişim seriliği hem arabanın seriliği optimumda yakalanabiliyor.. Bir arası var yani :)))

AlfistiKerem

#9
quote:

Çekerek kullanmakta fayda var. Hadi sarsıntıyı geçtik, sonuçta araca boşta gaz verip cart diye vites geçirmeye benzer. Sistem elektronik olarak bu gaz vermeyi kontrol altında tutup, gaz tepkisini kıssada, nereye kadar. Hadi tümünü de geçtik, baskının, baskı altında kalacağı yükü düşünün.


Bektaş abi sen bakıyorum iyicene alıştın SS'e

n/a

#10
Bence ayağı gazdan çekmenin bir gereği yok.. Normalde ayak gaza basılı şekilde giderken araç kendisi vites değiştirmiyormu.. E biz önceden araba vites değiştirecek diye hissedip ayağımızı gazdan çekmiyoruz ki : ) Ha düğmeye basıp kendin değiştirmişsin ha araba değiştirmiş ne farkı var ki ? Sonuçta sadece vitesin değiştirileceği devre müdahale var SS sistem gene aynen işliyor.. Anlamam SS'ten filan düz mantık benimkisi, araba dediin şeyin debriyajı olur kardeşim ( Mod 2 : )

agucba

#11
Dip gaz yapın, vites değiştirmezseniz sistem zaten kendisi bir üst vitese atacaktır.

///////////////

admin

#12
İyide abiler bu alet city modundayken boşunamı aragazı verip, gaz-devir ilişkisini kuruyor ve değişimi öyle gerçekleştiriyor. Yoksa bu sistemi tasarlayan herif, kadıköy pendik hattında çalışan münibüs şöförümüşmüş.


Mod 1 ve Mod 2'ye hitaben, bektaş abi derki; Selespeed'in speed'ini atar Selesini kafanıza geçiririm. Akıllı olun.

:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

#13
Arkadaşlar; SELESPEED için her türlü bilgi alışverişini buradan yapalım. Araya diğer konuları karıştırmadan, bilgi paylaşımları devam etsin lütfen.

Hatta genel itibarıyla SS hakkında, bilinenler, yanlış bilinenler, tüyolar, bakımlar, incelikler...vs...vs. Tüm detaylarını burada paylaşalım.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#14
ben anlamam kardeşim ben derimki olay çift kavramalı sistemdir vitesler hiç durdurak vermeden değişir..
alfada bu sistemi isteriz :P

147TI

#15
Bende senin  gibi derim Can, geçen gün arkadaşın yeni TT sini kullandımda yok böyle birşey ya sanki atari oynurmussun gibi sen daha elini vitesden kaldırmadan o devirlenmeye başlıyor bile...

İsteyelim abi belki koyarlar... :)

n/a

#16
walla lazım :)
DSG güzel iş vesselam :)
SMG de aynen ama smg sistemi farklı sanırım :P

n/a

#17
smg şanzumanı bmw kullananlar sevmiyor diye biliyorum acaba yanılıyormuyum?

n/a

#18
neden olmasın ,vites değişimlerinde neredeyse boynu kıracak gibi hızlı değiştirdiği için olabilir :) hızlı ama konforlu değil :)

admin

#19
Aklımda yanlış kalmış olabilir ama, SMG için çok sorunlu diyorlardı, hızlı olmasından kaynaklı çok çabuk deforme oluyormuş.

İyidir SS iyidir,
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

147TI

#20
SMG (Sequential Manual Gearbox) SMG teknolojisi BMW tarafından Formula yarış arabaları için geliştirilen ve sonradan günlük kullanım için üretilen BMW'lere adapte edilen bir şanzımandır. SMG şanzıman otomatik bir düz vites sistemi olarak düşünülebilir. SMG şanzımanlı BMW'lerde debriyaj vitesi yoktur, şanzımanın kendi içinde otomatik debriyaj sistemi vardır. Vites orta konsoldaki vites kolunun ileri ve geri itilmesiyle ve direksiyonın sağ ve solundaki pedalların geriye çekilmesiyle değiştirilir. BMW mühendisleri aynı zamanda vitesin ne kadar çabuk değiştirilmesini kontrol etmek amacıyla orta konsola vites değiştirme hızını ayarlamak için bir düğme koymuşlardır. En hızlı konuma getirildiğinde vites saniyenin çok altında değiştirilmekte fakat bu hızlı değişimler arabayı sarsmaktadır. Yeni bir kullanıcının SMG şanzımana alışması 1 ay kadar alabilmektedir [2]. Bunun en büyük nedeni ise diğer arabalardaki otomatik vitesten farklı olarak vites geçişleri sırasında ayağın gazdan kaldırılmasının gerekliliğidir. SMG şanzıman en çok M serisi arabalarda tercih edilmektedir, hatta 2006 yılında çıkan M5 serisinde ve 2008 yılında çıkacak olan yeni M3 serisinde SMG şanzıman standart olacaktır.

demektedir wikipedia...

DSG çitf kavramalı bir şanzımandır, 1-3-5   2-4-6 olarak paylaştırılmıştır siz 1.vitesteken 2 için kavrama hazırda bekletilir ve istendiğinde manuel den bile hızlı olarak bu işlem gerçekleşir.

Örnek yeni 2.0 tfsi Audi TT otomatiğin manuelden daha 0-100  hızlanlamasını gerçekleştirmesi :)

Bmwninki normal vites değiştirme prensibinin hızlandırılmışı..  

n/a

#21
e46 m3 smg2 :


bundan memnun olmayanın kafasını kırayım nediim ki :P

DSG golf gti :




DSG tt :




m5 smg :
48-50.sn gibi bi vites atıo virajdan çıktık tan sonra ordan vitesin geçiş sertliği anlaşılır herhalde..



EDİT :
Selespeed de ekliyorum..







EDİT 2 :

örneği abartıp f430 F1 de koyalım tam olsun



(tamam tamam biliyorum abarttım biraz :P )

Edited by - Can on 14/11/2007  15:59:04

n/a

#22
Bu tarz şanzımanlar için Volkswagen 'in DSG tipi otomatik tiptronik sistemi için çok çok iyi şeyler konuşuluyor...

Ereninde dediği gibi smg ye alışmak biraz zaman alıyor....Bundan 2 ay önce bir arkadaşım e46 kasa 325i SMG versyonundan aldı...Bir diğer arkadaşım olan ford fiesta st sahibi  bu arabayı bir bmw fanatiği olarak çok çok merak ediyordu...Defalarca beraber kaldırdık arabaları fakat fiesta st manuel olmasından dolayı ve  bmw'si olan arkadaşın SMG şanzımana henüz alışamamasından dolayı fiesta st olan arkım yaklaşık olarak 160km  hızlara kadar bmw nin önünde kalmayı başarmışdı...Bu hızlardan sonra bmw farklı bir şekilde önde devam ediyordu...Ereninde dedği gibi SMG 'de özellikle sport modunda ve dsc kapalı iken araç kalkışlarda alışılmadık ve fena bir şekilde araç patinaja kalıyor ve fazlası ile sarsılıyor....SMG 'lerin özellikle vites atışalarındaki tak tuk sesleri gerçekten çok müthiş bir etki bırakıyor insanda sanki belinize biri vuruyor gibi oluyor... :)

n/a

#23
bnde e46 manuel m3 'ün m6 smg yi kalkışta geçtiğini yan koltuktan tanıklık ettim ancak m3 ün sahibi arkadaş m6 ya geçince (Daha önce smg li aracı wardı) m6 yı çok daha iyi kaldırdı..

deidğiniz gibi alışma istiyor ama çok seri değiştiriyor vitesleri..

DSG daha mantıklı bir sistem aslında çift kavrama olayı..

Eren senin 2.0 DSG de bu olsa gerek.. ii gidiomuş :)





Edited by - Can on 14/11/2007  15:34:47

n/a

#24
m5 li dayı fena bi elemanmış ezbere bilior virajları,bi ara patlıcak sandım..bu tarz kombine virajlı yollar türkiyede de mevcut arayıp bulmak lazım tabi ama asfalt bu kadar kaliteli olmuyor...akıllara zararmış m5 'in vites geçişleri ve ivmelenmesi....