Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Genel Anlamda Selespeed

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

KAKIRMAN

#125
Öncelikle alacağınız Alfa Romeo'(nuz) hayırlı olsun.
1. Selespeed bakımlarını aksatmazsanız rutin kontrollerini yaptırırsanız sorun çıkarmaz. Bu sadece ss ye has yargı değildir. Diğer araçlar içinde geçerlidir.
2. Yeni ss'de yazılım farkı var diye biliyorum. Yani daha iyileştirilmiş hali. Mesela ben eski yazılımla kullanıyorum. Attıramadık yeni yazılımı. Eski yazlımdaki eksiklikler tamamen giderilmiş gibi birşey (bilgim dahilinde yanlışım varsa düzeltile).
3. Bu sorunun cevabı çok kişisel olacak gibi ama en pahalı sistem olarak Hollanda malı olan prins var. Kullanan var mı bilmem. Kendim 145'im varken BRC uygulatmıştım çok da memnundum. Forumda dönüşüm kiti uygulatanlar genel olarak Atiker marka kit kullanıyorlar (şu ana kadar gördüğüm izlenimlere dayanarak söyledim bunu ) Fark ve üstünlük konusunda ne desem yalan olur. Bence en iyi markayı bile aracına taktırsan sonuçta o kiti uygulayan servis elemanı herşeyi düzgün ve yerli yerinde takmazsa aracından soğuyacağın garabtidir ;) Öncelikle bu işi güzel ve profesyonel yapan yerleri bulman ya da forumda referans olabilecek diğer üye arkadaşlardan haber beklemen gerekir.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

tribaldancer

#126
hem selespeed icin yeni yazilim hem de benzinli araclar icin 10% a yakin bir performans artisi sunan bir yazilim duydum

bunlari makul fiyata yapan bir yer ise ogrenemedim. yetkili servis disinda bu islemleri yapabilen yerler var midir

hiktor

#127
Merhaba,
Öncelikle Alfa alacak arkadaşlara tavsiyelerim sonrada kendi aracım için soracaklarım olacak.
Alfa almayı düşünen arkadaşa piyasadaki en ucuz Alfayı sakın almayın diyorum. Aracına yıllarca binmiş gerçek Alfistiden alın. Heves edip Alfa alıyorlar sonra takasa veya borca karşılık veriyorlar kimse bakım yapmadan yıllaraca biniyliyor. Ucuz diye alınca de elinizde patlıyor. Mesela ben 2000 Model 156 SS aracımı 200.000 km de aldım. Fakat 8 yıldır kullanan 2. sahibinden. Piyasada 100.000 Km de olanlarından daha temiz inanın. Şimdilik ufak tefek sorunlar haricinde hiç bir sorunum yok. Ayrıca LPG de Lovatoyu tek geçerim fakat aldığım araçta Atiker var ki Lovato kadar başarılı. Şu durumda galiba LPG dönüşüm kitlerinin hepsi neredeyse aynı fakat iş ustasına bağlı.
Gelelim sorularıma:
Trafik ışıklarında beklerken 1. vitesten N konumuna almalımıyım. Klasik otomatiklerde mutlaka Boşa alıp bekliyordum. Fakat bunda Bekleme anında robot tarafından debriyaja sonuna kadar basıldığından tam kavrama yapıyor. N ye alınca gerçekten boşa mı geçiyor yoksa debriyaja sonuna kadar basıyor mu? Her ışıkta önce N ye hareket etmek içinse 1 e almak robotu yorar mı? Çünkü 1 den N ye veya N den 1 e geçerken herhengi bir ses gelmiyor. Oysa vites değişimlerinde şanzımandan gelen mekanik sesler var.
Bilen varsa şimdiden teşekkürler.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

tribaldancer

#128
Bu sorunun cevabina herkes farkli cevap veriyor. Birmot huseyin duraksamalarda N ye alinmasi gerektigini soylerken , kucukyali muammer robot zaten bunu yapiyor durdugun anda diyor.

ozel servisteki adam da N ye almanin gerekmedigini soyledi , keza kullanim kitabinda da boyle bir oneri yok.

yalniz yokuslarda arac geri kayarken gazla sabitleyip kalkmanin oldukca debriyaji yordugunu soyluyorlar ortak

hiktor

#129
Günaydın. Öncelikle cevabınıza teşekkürler. Bende artık N ye almadan bekleyeceğim ışıklarda. Debriyajı ne kadar aşındıracaktı ki? 10.000 Km önce değiştiririm olur biter. Fakat rampada yarım debriyaj olayı bu sabah başıma geldi. Yoldeki eğim çok fazla, neredeyse dur kalk yaparak ilerliyoruz ve üstelik yerler ıslak. Hiç bu kadar rahat çıktığımı hatırlamıyorum. Eki evimin önündeki rampa olduğundan kabusum heline gelmişti. Neden mi? Alfa sprintimin şanzımanı dağıttım. Motorla 2 kere devrildim. 156 1.6 da lastik ve debriyaj yakmalar. Oysa 2.0 SS de durduktan sonra el freni ile çok rahat kalkarak hiç patinaj çektirmeden rahatlıkla kalktım, durdum kalktım... Ohhh beeee. Nihayet. Tabi lastikler de iyi olunca patinaj çekmiyor doğal olarak. Bu sabah daha bir sevdiem arabamı ve bundan sonra SS dışında bir araca sanırım binmem. Hem manuel hemde otomatik keyif çok güzelmiş....
I love SS..
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

tribaldancer

#130
rahatligi kesin var. city zaten rahat ,direksiyondan kumanda keza rahat. ancak debriyajla ilgili aynisini soleyemem , yani su sekilde olsa sorun degil 20.000 km dayanacak sonra pat die arac calismayacak hale gelcek degistireceksin ,seklinde olsa problem yok

ama yanlis kullanim 5.000-10.000 km den itibaren kendini agirdan hissettiriyor , bu daha can sIKIcI bir durum , yani titremelerle yasamaya alismak zorunda kaliyosunuz ,robot da kendini o titremelere gore ayarladigindan belli bi sure sonra ayarlari bozuyor.

147BLACK

#131
Arkadaşlar selam..
Bir arkadaşım için 147 mk1 SS baktık.
Malum 156 mk1 ss'ler problemli ama mk2'ler nispeten problemsiz.
Bizim baktığımız 147, 2003 model. 2003 model mk1 147'deki ss şanzıman problemin giderildiği ss'lerden mi yoksa öncesinden mi?
Yorum yaparsanız sevinirim.
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

Alper

#132
versiyon upgrade yapıldıysa sorun yoktur yapılmadıysa da pek sorun değil yaptırabilirsiniz

murat

#133
147 SS'lerde arıza gibi olayları 156 mk1 lere göre nadiren duyduğumuza göre revize edilmiş bir sisteme sahip olduklarını düşünebiliriz
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Alfadanadam

#134
Gene de sürekli gittiğiniz servisin tecrübelerine danışmanız faydalı olur. Bildiğiniz gibi selespeed türünün ilk seri üretim şanzıman-vites sistemi. Alacağınız alfa ikinci el olduğuna göre geçmişinde ehil olmayan ustaların eline düşmüş olabilir. Aracı kontrol ettirirken bunu da hatırlarsanız iyi olur. Aksesuar için harcamayı planladığınız bütçeyi tamir ve bakıma ayırmak sinir bozucu olur.

Nonclose

#135
Bayadır Selespeed i araştırıyorum herşey tamam da şu geriye kaçırma olayı nedir.Onu anlamadım.Düz vites olan bir araba kadarmı kaçırıyor??

Sürekli el freni ile kalkmak bana pek cazip gelmedi.


Alper

#136
Evet manuel bir araba kadar kaydırıyor gaza bastığınız anda kalkıyor.
Siz frenden ayağınızı çekip gaza basana kadar kayıyor.
Bunun önüne şu şekilde de geçebilirsiniz.
Sol ayak frenine alıştırabilirseniz kendinizi sol ayağınızla frene basıp sağ ayağınızla da gaza basıp kaldırabilirsiniz ufak bir süre alışma döneminden sonra çok rahat yapılabiliniyor.

Nonclose

#137
Manuel bir araba kadar kaydırıyorsa bir problem yok demektir.Yazılanları okuyunca yokuşlarda park etme problemleri oluyor gibi algıladım.Ama manuel bir araç kadar kaydırdığına göre park etmek de de bir problem olacağını sanmıyorum.

KAKIRMAN

#138
Abartıldığı gibi değil. Hayatında debriyajlı makina kullanmayanlara bu tuhaf gelebilir. Hem bu kaçırma olayı benim sevdiğimyönüydü. Yani bir nevi debryaj pedalı olmayan fakat onun havasını veren bir sistem. İstediğin gibi gaza yüklen istediğin gibi kaçır
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

hiktor

#139
Merhaba,
Selespeedler debriyajsız düz vites araçlar olduğundan kavrama noktası da yoktur. O nedenle yokuşlarda freni bırakıp gaza basana kadar geçen sürede araç geri kayar. O nedenle ben sert rampalarda el freni ile diğerlerinde hafif kaydırarak kalkıyorum. Şu sol ayakla frene basma deneyimim olmadı. Denemekte fayda var sanırım....
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

madmax

#140
Alıntı YapManuel bir araba kadar kaydırıyorsa bir problem yok demektir.Yazılanları okuyunca yokuşlarda park etme problemleri oluyor gibi algıladım.Ama manuel bir araç kadar kaydırdığına göre park etmek de de bir problem olacağını sanmıyorum.

Kayma miktarı senin ayağını frenden çekip gaza basmana kadar geçen süre zarfında kaydığı miktar kadardır. Hızlıysan hiç kaydırmazsın :).Ben hiç kaydırmıyorum biraz alışmakla da alakalı.Yeteri kadar gaza yüklendiğinizde ne patinaj oluyor, ne de araç geriye kayıyor.
Cansın TURGUNER
34 VE 8902 156 Selespeed
10 ACT 66 156 Selespeed
Diğer araçlarım çok da önemli değil;)

madmax

#141
Bu arada Mustafa Bey iletinizi okumadan, ben de konuyu yanıtladım. Kelimeler bile benzer
Cansın TURGUNER
34 VE 8902 156 Selespeed
10 ACT 66 156 Selespeed
Diğer araçlarım çok da önemli değil;)

Alper

#142
156 Selespeed. How to set "kiss point"


Hello,

This procedure will not solve all selespeed problems. This procedure is an easy way for owner of 156 selespeed (TS and JTS) vehicles to reset the take up point of the clutch. In other words, it will reset the displacement measurment of the clutch.

Before I tell you about the procedure I'll give you some background info about the selespeed system. It was introduced in the first series of the 156 back in 1999 here in aust. The selespeed system is a elctro-hydraulic semi automatic gearbox to select gears while operating the clutch, much like the systems in the formula 1 cars. The actuator is made by Magneti Marelli and is also used in the 360 ferarri. It is a genuine semi automatic manual gear box with a clutch, not like some other manufactures using a conventional automatic gear box with some buttons on the steering wheel to change gears. The selespeed actuator does all the work, directing the hydraulic fluid pressure in order to change the gears and operate the clutch. The selespeed pump which can be heard when you open the drivers door, prims the hydraulic system. An easy way of telling if your pump is fualty is by opening the drivers door after vehicle has been left for about 1 hour. If there is no pump sound then the pump is stuffed. The hydrualic system runs between 35 bar to 50 bar pressure. This hydraulic presseure is stored in the accumulator, so if you are dismantling the accuator you must releave this stored pressure by using the computer. The hydraulic fluid is a speical fluid (Selenia CS speed) which can be purchased at any Afla Romeo dealership. Regularly check the fluid level because if there is not enough fluid in the system, you may not be able to select gears. There is a red light on the instrument cluster (selespeed light) which if illuminated will indicate an electrical error within the system. If the number on the instrument cluster starts flashing (the number indicating which gear you are in) then that indicates that there is a mechanical fault within the system, like for example not enough fluid, selection shafts in gearbox are stricking, etc. The accumulator has three position sensors, measuring clutch position, selector shaft vertical displacment and selector shaft rotational/horizontal displacment. These figure can be seen using the diagnositic scan computer, plus other important information too.

How To set clutch "Kiss point":
1) Make sure engine is cold.
2) Start the engine with your foot on the brake pedal and wait for two klunks, then turn engine off. These klunks will immediatly follow after the engine starts, so be alert. You will need to do this five times.
3) After the fifth time, leave engine off for approx 90 secs.

arkadaşlar şöyle bir yazı buldum ama tam çevirim yapamadığım için türkçeye çevirip yarım yamalak yanlış birşeyler yazıpta eklemek istemedim , orjinalini ekledim.

ku2

#143
Güzel bir ekleme olmuş Alper..
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Alper

#144
Alıntı YapGüzel bir ekleme olmuş Alper..

Abi senin ingilizcen çok iyiydi birde türkçeye çevirsen yada birileri çevirse de herkes faydalansa :)
Ben çevirirsem tarzanca birşey çıkar ortaya kimseye yararı olmaz :)

erdem1904

#145
You are not allowed to view links. Register or Login  

Bu ilanda SS yeni tip ile değiştirilmiştir yazıyor ve servisler dahil 2003 ve sonrası SS'de çok daha az sıkıntıyla karşılaşıldığı söyleniyor. Nedir durum? Aradaki farklılığı bilen var mı aramızda? Sadece yazılım farklı diye biliyordum yeni tip SS'le niçin değişmiş?
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

murat

#146
Dediğin kesinlikle doğru ve istatistiklerle sabit, ben mekanik çok fark olmadığını biliyorum , pompalar farklı sanırım + yazılımsal farklılıklar var
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

erdem1904

#147
You are not allowed to view links. Register or Login  

buda ilannda yeni nesil robotlu olduğunu  belirtmiş..
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

madmax

#148
Alıntı Yap156 Selespeed. How to set "kiss point"
Hello,
This procedure will not solve all selespeed problems. This procedure is an easy way for owner of 156 selespeed (TS and JTS) vehicles to reset the take up point of the clutch. In other words, it will reset the displacement measurment of the clutch.

Before I tell you about the procedure I'll give you some background info about the selespeed system. It was introduced in the first series of the 156 back in 1999 here in aust. The selespeed system is a elctro-hydraulic semi automatic gearbox to select gears while operating the clutch, much like the systems in the formula 1 cars. The actuator is made by Magneti Marelli and is also used in the 360 ferarri. It is a genuine semi automatic manual gear box with a clutch, not like some other manufactures using a conventional automatic gear box with some buttons on the steering wheel to change gears. The selespeed actuator does all the work, directing the hydraulic fluid pressure in order to change the gears and operate the clutch. The selespeed pump which can be heard when you open the drivers door, prims the hydraulic system. An easy way of telling if your pump is fualty is by opening the drivers door after vehicle has been left for about 1 hour. If there is no pump sound then the pump is stuffed. The hydrualic system runs between 35 bar to 50 bar pressure. This hydraulic presseure is stored in the accumulator, so if you are dismantling the accuator you must releave this stored pressure by using the computer. The hydraulic fluid is a speical fluid (Selenia CS speed) which can be purchased at any Afla Romeo dealership. Regularly check the fluid level because if there is not enough fluid in the system, you may not be able to select gears. There is a red light on the instrument cluster (selespeed light) which if illuminated will indicate an electrical error within the system. If the number on the instrument cluster starts flashing (the number indicating which gear you are in) then that indicates that there is a mechanical fault within the system, like for example not enough fluid, selection shafts in gearbox are stricking, etc. The accumulator has three position sensors, measuring clutch position, selector shaft vertical displacment and selector shaft rotational/horizontal displacment. These figure can be seen using the diagnositic scan computer, plus other important information too.

How To set clutch "Kiss point":
1) Make sure engine is cold.
2) Start the engine with your foot on the brake pedal and wait for two klunks, then turn engine off. These klunks will immediatly follow after the engine starts, so be alert. You will need to do this five times.
3) After the fifth time, leave engine off for approx 90 secs.

arkadaşlar şöyle bir yazı buldum ama tam çevirim yapamadığım için türkçeye çevirip yarım yamalak yanlış birşeyler yazıpta eklemek istemedim , orjinalini ekledim.

Çeviriyi yaptım. Zamanım olmadığı için hızlı yapmak durumunda kaldım.Hatalar olabilir.Admin'lerim yardımcı olursa sevinirim.Umarım yararlı olur.

156 Selespeed. "Kiss Point" Nasıl Ayarlanır.

Merhaba;
Bu prosedür tüm selespeed problemlerini çözecektir. Bu prosedür, 156 selespeed (TS ve JTS) araç sahipleri için kavrama (debriyaj) noktasını resetlemelerinin kolay yoludur. Başka bir deyişle, debriyaj yer değiştirme ölçüsünün resetlenmesidir.
Prosedürü anlatmadan önce, Selespeed sistemi hakkında size ön bilgi vereceğim. İlk 156 Selespeed serisinin tanıtımı Ağustos 1999 yapıldı. Selespeed sistemi, neredeyse Formula 1 araçlarına benzer şekilde debriyajı kontrol ederek vites seçimini gerçekleştiren elektro-hidrolik yarı otomatik bir şanzumandır.  Robot Magneti Marelli tarafından yapılmış ve ayrıca Ferrari 360'da kullanılmıştır. Diğer bazı otomatik şanzuman kullanan üreticilerin aksine vites değiştirmek için direksiyon üzerinde butonlar bulunan kendine has(özgün) debriyajlı elektro-hidrolik yarı otomatik bir şanzumandır. Bütün işi Selespeed Robotu yapar, hidrolik sıvı basıncını vites değiştirek ve debriyajı kontrol etmek için yönlendirir. Şöför tarafı kapısı açıldığında sesi duyulan selespeed pompası hidrolik sistemle ilgilenir. Pompanız arızalıdır demenin kolay yolu, aracın terk edilmesinden yaklaşık 1 saat sonra şöför kapısının açılmasıdır.Eğer pompa sesi yoksa pompa bozulmuştur. Hidrolik sistem 35 ila 50 bar basınçta çalışır. Bu hidrolik basınç akümülatörde (Accumulator) (Robotun üzerindeki siyah tüp) depolanır, bu yüzden  eğer akümülatörü sökecekseniz, bilgisayar ile bu depolanan basıncı serbest bırakmalısınız. Söz konusu hidrolik sıvı (Selenia CS speed)  herhangi bir Alfa-romeo satıcısından alınabilen özel bir sıvıdır. Düzenli olarak sıvı seviyesini kontrol edin.Çünkü eğer sistemde yeteri kadar sıvı yoksa vites değiştiremezsiniz.Gösterge panelinde sistemde elektrik hatası olduğunda yanan  kırmızı bir ışık (Selespeed ikaz ışığı) vardır. Eğer gösterge panelindeki sayı ( hangi viteste olduğunu belirten sayı) yanıp sönmeye başlarsa bu, sistemde mekanik hata olduğunu belirtmektedir. Örneğin; sıvı yeterli değil, vites kutusundaki şaft seçimi sorun çıkartıyor  vb...  Robotun (Yazıda Actuator yerine Acumulator yazılmış) üzerinde, debriyaj pozisyonunu ölçen, şaft dikey yer değimini seçen, şaft dönel/yatay değişimini seçen 3 adet pozisyon sensörü vardır. Bu durum, diagnositic bilgisayarında görülebilmektedir.Artı olarak diğer önemli bilgiler de bu bilgisayarda görülebilir.

"Kiss Point" nasıl ayarlanır:
1.Motorun soğuk olduğundan emin olun.
2.Ayağınız fren pedalında basılı olarak motoru çalıştırın ve 2 kere selespeed pompasından gelen sesi (Ses kapı açılırken pompadan gelen sesten farklıdır.Araç çalıştığı gibi Robottan gelen Tak tuk diye bir ses duyacaksınız) duyacak kadar bekleyin ve motoru kapatın. Bu clunkslar motoru çalıştırdıktan hemen sonra gelecektir,dikkatli olun. Bu işlemi 5 kere yapın.
3.  5'inciden sonra motoru yaklaşık 90sn kadar kapalı bırakın.

Alıntı buradan yapılmış sanırım.
You are not allowed to view links. Register or Login
Cansın TURGUNER
34 VE 8902 156 Selespeed
10 ACT 66 156 Selespeed
Diğer araçlarım çok da önemli değil;)

murat

#149
Bu metinden şunları çıkarıyoruz :
Aracı sağ kapıdan binerek çalıştırmamaya özen gösteriyoruz.
Kalkışlarda eğer eski 0302 otobüslerinin kalkışındaki gibi  bir silkeleme hissediyorsak bi "kiss point" işleminin zamanı gelmiş demektir ki benim geldi mesela..Teşekkürler Cansın ve Alper paylaşım için

Edited by - murat on 22/06/2012  16:03:29
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)