Öncelikle DSG'ye çöp demek büyük hata olur. Satış rakamlarına göre açık ara çok yüksek sayıda satılan, Bugatti Veyron'dan tutun Porsche modellerine kadar kullanılan bir şanzıman türü. Bir çok varyasyonu mevcut. VW grup bir risk alarak çok erken bir zamanda standart otomobillerde sundu bu mekanizmayı. Bir kısmı kullanıcı ve servislerin iş bilmezliğinden olmak üzere bir çok sorun yaşandı ama servis bakımlı otomobillerin hep arkasında durdu VW. Türkiye'de Doğuş kaynaklı sorunlar olsa da ABD'de vs. 10 yıl 100.000 km'ye kadar garantiler verdiler. 6 ileri ve 7 ileri bir çok farklı modelini kullandım, hepsinden de çok memnun kaldım. Ciddi bir sorun da yaşamadım.
TCT'ye gelince, değişimleri DSG kadar hızlı değil, ama daha sportif, bozulma ihtimali daha düşük, manuel modda kullanıcıya neredeyse tam kontrolü bırakan bir şanzıman. Zayıf noktası uzun süreli duruşlarda D'de beklendiğinde iki kavramadan tek vitesleri kontrol eden (1-3-5) tarafın aşınması. Masraf olarak çıkartabileceği de kavramanın bitmesi ki bu zaten manuel şanzımandaki baskı balata değişiminin aynısı. Maliyet olarak da sanırım 4-5 bin arası bir şey tutar bugün değiştirseniz kavramayı.
DSG de olsa TCT de olsa çift kavramalı şanzımanı tork konvertörlü klasik otomatikler gibi kullanırsanız sorun yaşama ihtimaliniz artar. Biraz daha bilinçli kullanmak lazım, hata tolerasyonu düşük bir teknoloji.