Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu  (Okunma sayısı 1733 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Burak BAYRI

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« : 08 Ocak 2025, 02:43:10 »
Merhaba. Aracımda ilk aldığım gün bir sorun yoktu. Sonrasında İstanbul Bandırma arası gidip gelirken aceleden hızlı bir şekilde gidiş dönüş yaptım. Giderken sorun yoktu fakat dönüş yolunda 170'den sonra ufak bir silkeleme başladı. 170 e kadar sorun yok fakat 170i geçtiğim zaman araç rolantide de silkeleme yapmaya başladı. Alt hızlarda çekiş problemi de yok. Bandırmada Feyzhan abi araca bindi o da çekişini beğendi. Fakat dynamic modda basınca baktığım zaman turbo basıncı yarıda kalıyor. Turbonun sesi düzgün, herhangi bir arıza kaydı da çıkmıyor. Forumda daha önce açılan konudan görüp turbo basınç valfini çıkarıp temizledim, hortumların kontrolü de yapıldı. Map sensörü temizlendi fakat çözümü bulamadık. Unuttuğumuz ve atladığımız bakmamız gereken başka neresi var turbo basıncı için ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak BAYRI

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #1 : 17 Ocak 2025, 01:05:46 »
Henüz cevap alamadım ama son durum güncellemesi yapayım. Arkadaşlar araçta gaza çok az bastığımda turbo basıncı tam doluyor. Fakat az bişey daha gaza dokunduğumda turbo basıncı 3-5 çizgi arası oluyor. Ve araç 160-170 e geldiğinde turbo kesiyor ve araba gaz yemiyor. Herhangi bir arıza lambası yok. Stop edip çalıştırınca düzeliyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat_016

  • Membro
  • İleti: 294
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #2 : 17 Ocak 2025, 08:28:59 »
n75 selenoid valfini kontrol et
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak BAYRI

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #3 : 18 Ocak 2025, 10:31:21 »
Bugün usta baktı ve valfte sorun olmadığını, wastegate in tam açmadığını söyledi. Bir ayar yaptı fakat araç daha çok turbo kesmeye başladı. Araç arada bir 2000 devirde gaza yüklensem de sabit kalıyor ve aşırı derecede titreme oluyor. Sonra birden bire düzelip hızlanıyor. Başka ne sorun olabilir. Bobinler ve bujiler yeni değişti araçta.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.433
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #4 : 18 Ocak 2025, 13:37:30 »
Egzost sistemi kaynaklı bir sıkıştırma sorunu olabilir mi? Tamamen beyin fırtınası yapıyorum  :kahve:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

murat_016

  • Membro
  • İleti: 294
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #5 : 18 Ocak 2025, 17:42:22 »
arıza kodu varmı ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak BAYRI

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #6 : 18 Ocak 2025, 21:37:25 »
Araçta herhangi bir arıza kaydı yok, arıza lambası da yakmıyor maalesef. Egzoz konusunda da aracın susturucuyu iptal edip düz boru yapmış eski sahipleri. Henüz oraya dokunmadım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cemdogu

  • Membro
  • İleti: 53
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #7 : 19 Ocak 2025, 21:52:57 »
Soru : Sadece son susturucu mu sökülmüş? yoksa DPF, katalizör ve orta susturucu da sökülmüş mü?

Yaşadığınız sorunda elbette ilk şüpheli ateşleme sistemi, akabinde turbo basınç sistemi. Fakat egzos sisteminiz aracın geri basınç üretmesini engelliyor olabilir ki, bu durumda söylediğiniz sorunları yaşamanız olası. Egzoz sistemine yapılan müdahaleler genellikle yazılımla da iptal edildiği için, arıza kodu olarak karşınıza çıkmayacaktır.


Egzoz sisteminizi görece orijinale doğru çevirmenizi öneririm. Zaten 1.4 MA, bu gibi modifikasyonları pek seven bir motor tipi değil forumda okuduğum kadarıyla. MA motora sahip Punto'larda da egzsos sistemine müdahalelerde benzeri sorunları yaşıyordu sahipleri. Sevgilerle.
2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

murat_016

  • Membro
  • İleti: 294
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #8 : 20 Ocak 2025, 07:09:38 »
Fiat yada alfadan anlayan bir yerde aracın değer kontrollerine baktırın,gerekiyorsa yola çıkıp anlık değerlere bakın,egzozla alakalı sorun olacağını zannetmiyorum muhtemelen son susturucu iptal
Ateşleme elden geçmiş okuduğum kadarıyla,ya turbo ile alakalı boru westagate diyafram yırıltılması yada tjetlerdeki gibi emme manifoldu çatlağı araçta mevcut olabilir,yinede n75valfi değiştirip bağlantılarını kontrol edip bakardım
Eğer bunlara bakıldı sorun yok ise multiair robotunun kalibre olup olmadığına bakardım
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak BAYRI

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #9 : 21 Ocak 2025, 21:04:51 »
İlginiz için çok teşekkür ederim. Bursa’da Nazkar Servise götürdüm aracı. 6-7 tane ustanın bakıp yapamadığı turbo sorununu 30 saniye içinde buldu ve halletti. Valften çıkan hortumlar yanlış bağlanmış turboyu bu şekilde çözdü. Titreme ve gitmeme sorunu içinde Multiairi söküp bakım ve ayar yaptı. Araç şuan inanılmaz bir hal aldı. Dışarıda 100-120 bin masraf çıkaran ustalardan sonra Serkan abi çooook çook daha uygun fiyata halletti. Kendisine çok teşekkür ederim, aracında sorun olanların düşünmeden gidebileceği ticaretten çok abilik yapan bir insan.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 87
    • Çevrimiçi
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #10 : 22 Ocak 2025, 12:13:49 »
Açıkcası daha konuyu ilk okuduğumda acaba MultiAir mi sebep oluyor diye düşünmüştüm ama tedirgin etmemek için yazmamıştım.
Bu şekilde basit ve verimli şekilde çözüldüğüne sevindim.

MultiAir hazır temizlenmişken bundan sonra yağ değişim periyodunu biraz kısaltıp MultiAir filtresini de yağ ile beraber değiştirmenizi tavsiye ederim. Doğru yağ kullanımı ve periyotlara uyum MultiAir için son derece kritik.

Keyifli sürüşler...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat_016

  • Membro
  • İleti: 294
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #11 : 23 Ocak 2025, 06:26:33 »
İlginiz için çok teşekkür ederim. Bursa’da Nazkar Servise götürdüm aracı. 6-7 tane ustanın bakıp yapamadığı turbo sorununu 30 saniye içinde buldu ve halletti. Valften çıkan hortumlar yanlış bağlanmış turboyu bu şekilde çözdü. Titreme ve gitmeme sorunu içinde Multiairi söküp bakım ve ayar yaptı. Araç şuan inanılmaz bir hal aldı. Dışarıda 100-120 bin masraf çıkaran ustalardan sonra Serkan abi çooook çook daha uygun fiyata halletti. Kendisine çok teşekkür ederim, aracında sorun olanların düşünmeden gidebileceği ticaretten çok abilik yapan bir insan.

n75 valfi ve bağlantıları diye yazmıştım zaten nokta atışı yapmışım  :alfisti: hayırlı olsun
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak BAYRI

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #12 : 24 Ocak 2025, 17:39:57 »
Teşekkür ederim ilginiz için. İşin tuhaf tarafı multiair arızası bakımdan sonra 300-400 km yapmadı. Şimdi ise çalıştırdığımda 100-150 metre sonra yapıyor ve arabayı stop edip çalıştırana kadar hiç yapmıyor. Uzun yola geldim sadece mola verip tekrar çalıştırınca bir kez 20-30 saniye kadar yapıyor. Sonra stop edene kadar hiç yapmıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat_016

  • Membro
  • İleti: 294
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #13 : 26 Ocak 2025, 11:46:48 »
Teşekkür ederim ilginiz için. İşin tuhaf tarafı multiair arızası bakımdan sonra 300-400 km yapmadı. Şimdi ise çalıştırdığımda 100-150 metre sonra yapıyor ve arabayı stop edip çalıştırana kadar hiç yapmıyor. Uzun yola geldim sadece mola verip tekrar çalıştırınca bir kez 20-30 saniye kadar yapıyor. Sonra stop edene kadar hiç yapmıyor.

geçmiş olsun m.a makinede geçmişinde m.a filtresi ve m.a onaylı yağ kullanılmadı ise bozulabiliyor geçmiş olsun bayağı bi ara 60 liralar civarıydı robot umarım az hasarla kapatırsınız
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 87
    • Çevrimiçi
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #14 : 27 Ocak 2025, 10:23:33 »
Teşekkür ederim ilginiz için. İşin tuhaf tarafı multiair arızası bakımdan sonra 300-400 km yapmadı. Şimdi ise çalıştırdığımda 100-150 metre sonra yapıyor ve arabayı stop edip çalıştırana kadar hiç yapmıyor. Uzun yola geldim sadece mola verip tekrar çalıştırınca bir kez 20-30 saniye kadar yapıyor. Sonra stop edene kadar hiç yapmıyor.

Bir önceki Giulietta'mda benzer bir senaryo yaşadım. İlk tespit sonrası Multi Air Ünitesi (MA) söküldü temizlendi takıldı 200km kadar hata olmadı ancak sonrasında geri dönülemez şekilde arızalandı ki zaten ilgili hata kodunu vermişti. Mecburen yeni MA alıp takmıştım. Sizin için de MA değişmesi gerekecek gibi görünüyor. İşin önemli hususlarından biri ise yeni MA bir miktar yağ alıyor içine ve araca yeter ölçüde yağ koysanız bile yağınız eksilmiş gibi görünebiliyor bu sebeple de montaj sonrası kısa bir süre sonra yağ miktarını kontrol etmekte fayda var.

Öte yandan, eğer aracın bakım geçmişi çok iyi bilinmiyor ise ve MA kirli yağ kullanımı sebebiyle arızalandıysa, yeni MA takmadan önce Engine Flush yapmanız iyi olacaktır. Yeni MA takıldıktan sonra da konulan ilk yağ kısa sürede (bence 100km max) değiştirilmelidir. Bu noktada ise eğer araçta uzun süre eski yağ kullanıldıysa segman ve yataklarda aşınma olacağı ve Engine Flush sonrası yağ kalıntılarının temizlenmesi sonucu yağ eksiltme durumunun daha dramatik olarak görülebileceği unutulmamalıdır. Bu durumda ise motora kısa bir revizyon yapılması tek çözüm olur.

Yukarıda yazdıklarımın tamamını bire bir tecrübe ettiğim için yazdım, umuyorum aracınızın durumu bu yönde ilerlemeyecektir.

Yardımcı olabileceğim birşey olursa eğer lütfen çekinmeden yazın.

Keyifli sürüşler dilerim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak BAYRI

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #15 : 27 Ocak 2025, 18:21:04 »
Çok teşekkür ederim. Sanırım bu Multiar'in revizyonu yok. Uzun bir süre için yaptıracak bütçem de yok maalesef. Aracı satıp ev alma planlarım vardı zamansız gelen bir baş ağrısı oldu maalesef. Şuan için bir tek yere sordum ve 77.000 TL dediler garantili M.A ya. Bakalım Serkan abi tekrar bir bakacak araca. Umarım beni çok üzmez araç. Ben aracı ilk aldığımda bu sorun yoktu. Eski sahibinin kullandığı yağı bilmediğim için ben bir yerde değiştirdim ve ustam petrol ofisinin yağını kullandı. Sonrasında Nazkar'da kendi isteğimle yağı tekrar değiştirdim. Uygun olmayan yağ ile maksimum 700-800 Km kullandım aslında.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 87
    • Çevrimiçi
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #16 : 28 Ocak 2025, 09:21:13 »
Çok geçmiş olsun.
Ben İstanbul Avrupa Yakasında Halisoğulları Yedek Parça'dan almıştım.
Şu anda baktığımda fiyatı 57.500TL olarak listelemişler. Belki Ufak bir iskonto da alınabilir.
Montajı çok uğraştırıcı değil bence bilinen özel servislerden fiyat alın, üzmeyeceklerdir.
Ama yine de tahminen diğer tüm değişecek parçalarla 70.000 TL gibi bir masrafınız olacaktır.
Gerçekten üzüldüm, umarım kolaylıkla çözüme ulaşırsınız.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak BAYRI

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 Multiair Turbo Ve Silkeleme sorunu
« #17 : 28 Ocak 2025, 19:37:18 »
Bugün fark ettiğim bir durum. Aracı dna modunda denedim. Bu bahsettiğim teklemeyi yaparken turbom 4-5 diş arası basıyor. Sonrasında bir anda fulleniyor ve araç düzeliyor. Multiair in turboya etkisi var mı ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
14 Yanıt
1539 Gösterim
Son İleti 08 Eylül 2014, 21:17:27
Gönderen: sarpgrey
2 Yanıt
1193 Gösterim
Son İleti 05 Eylül 2015, 12:43:07
Gönderen: mythos
1 Yanıt
464 Gösterim
Son İleti 25 Şubat 2017, 21:46:28
Gönderen: meloo2112
8 Yanıt
3786 Gösterim
Son İleti 20 Nisan 2017, 10:45:56
Gönderen: otopilot
5 Yanıt
3672 Gösterim
Son İleti 08 Ekim 2021, 10:47:26
Gönderen: Ormanci

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal