Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi  (Okunma sayısı 1510 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.579
    • Çevrimdışı
Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi
« : 29 Ocak 2024, 16:33:52 »
Selamlar dostlar, belki 6-7 yıldır sorunum var diye konu açan değil açılan konulara yazan taraftım, aşırı beslemeye geçince işin rengi değişti :)

Sorun tam olarak şu, dinamik moda alınca turbo basınç göstergesinde ne şartta olursa olsun basınç göstergesinin maksimum %50 çok nadir %60'ını görebildim. Obd den bağlanıp kontrol ettiğimde continious değer 0.4 0.5 bar civarı, peak değer ise 0.7bar'da takılıyor. Bir yerlerde basınç kaybım var ve küçük bir değer. Peak değeri vl37 turbonun 1bar ve devamlı değeri 0.7 bar civarında olmalı diye araştırdım.

Kontrol edilenler şunlar, tüm turbo hortumları kontrol edildi kayıp yok, wastgate aktif çalışıyor ve gazdan ayağımı kaldırana kadar aktivatör açmıyor, turbonun egzoz tarafında kronik olan çatlak bulunmuyor, resimde paylaştığım 1, 2 ve 3 nolu sensörleri değiştirdim, sadece 3 nolu emme manifoldunun üzerinde kş sensörü değiştirince gaz tepkisi inanılmaz iyileşti ama sorun çözülmedi. 4 numaralı kartel havalandırma hortumunun girdiği sensör değişmedi ancak bypass valfin çalıştığını gördüm, söküp temizledim ağzımla valumladığımda valf kapalı iken kaçak tespit etmedim :) bir tek o sensör kalınca değiştirecektim ancak şuan Türkiye'de bulunmuyor çok kolay şekilde ve fiyatı deneme yanılma yapmak için çok mantıklı değil. Tüm sensörler zaten biraz tuzlu fiyatlara çıktı deneyerek gitmek canımı sıktı o yüzden.

Asıl can sıkıcı konu bir sorun olduğunu biliyorum ancak performans kaybı yok, 0-100 denememde 8.8sn, 4.viteste 60-100 hızlanması 6.5sn, 6.viteste 80-120 hızlanması 11sn civarı, fabrika verileri ile örtüşüyor.

Araçta ufak çaplı bir chip tuning mevcut, dyno üzerinde 142bg vermekte ve yine görünür bir güç kaybı yok.

Bu şekilde bırakacaktım neredeyse ancak motor arıza lambası yandı ve koda baktığımda p2040- Turbo basıncı düşük-Aktivatör açık kalmış uyarısını aldım. Arızayı silince tekrar gelmedi.

Konu kabaca bu şekilde, yönlendirmeye ihtiyacım var, 1.4 tjet motorun pdf teknik dokümanlarına kadar edindim ama biraz kayboldum. Şimdiden teşekkür ediyorum tüm el atanlara :)

https://hizliresim.com/bpi3gb9

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

murat_016

  • Membro
  • İleti: 297
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi
« #1 : 30 Ocak 2024, 05:37:31 »
turboyu dikkatli incelemenizi öneririm vl serisi turbolar hem manifolddan hemde turbo pervaneleri olduğu taraftan çatlıyor,çatlama problemi kroniktir vl serisi turbolarda
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.579
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi
« #2 : 30 Ocak 2024, 18:05:23 »
turboyu dikkatli incelemenizi öneririm vl serisi turbolar hem manifolddan hemde turbo pervaneleri olduğu taraftan çatlıyor,çatlama problemi kroniktir vl serisi turbolarda
Abi valla baya detaylıca baktık, bugün farkettiğim arızaya ekleyebileceğim bir durum da mevcut. Basınç normal seviyede iken bir anda düşüyor ve stop edip çalıştığım anda düzeliyor. Stop edene kadar turbo barı 3 dişin üstüne çıkmıyor fakat stop edip çalıştırdığım anda tekrardan 6 7 çizgi doluyor. Wastgate'i getirdi aklıma ama neyini nasıl kontrol edicem bilemedim.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.579
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi
« #3 : 31 Ocak 2024, 19:19:54 »
Sorunuma bir yenilik ekleyeyim. Aldığım arıza kodu tam olarak şu; P0240/72 Turbo Basıncı - Aktivatör açık kalmış.

Bugün sorunu sil baştan denetlemek için yazılımı orijinale çevirdim, intercooler büyütmeden ve aracı hazırlamadan da yazılım işine geri dönmeyeceğim. Aldığım arıza koduna istinaden wastgate'in açık kaldığı ve tam kapanmadığı için basınç kaybı oluştuğu düşünülebilir sanırım, elle kontrol ettiğimde wastgate'in rotu gayet sıkı, açıp kapatmak da oldukça zor. Pimin geçtiği yer oldukça korozyonlamıştı, wd40 ile temizliğini yapıp gresle hareketli kısımları temizledim ancak wgnin içini açıp komple bakacağım ortam yoktu yapabilir miyim de bilmiyorum uğraştığım bir şey değil daha önce.

Bu arıza koduna istinaden başına gelen var mıdır diye sorumu yineleyeyim.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.579
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi
« #4 : 01 Şubat 2024, 19:13:35 »
Arıza çözülmüştür;

Gaz kelebeğinin oradaki selenoid valf çok çok ince şekilde açık kalmış. Bir çok araç bu sebepten dolayı turbo revizyonuna gitmekte çünkü çok çok nadir şekilde P2040/72 hatası vermekte. Bir çok senaryoda özellikle uzun yol yapmıyor ve sıkıştırılmıyorsa arıza kodu hiç görünmemekte. Tjet'lerde de turbo bar göstergesinin kesinlikle sonuna kadar çıkması gerektiğini öğrenmiş oldum.

Fikir vermesi açısından resimleri ekliyorum.





2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.557
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi
« #5 : 01 Şubat 2024, 23:52:53 »
Bununla gecmis olsun  :nazar:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi
« #6 : 02 Şubat 2024, 08:08:01 »
Atmosferik turbo hiç biri elinden kaçamıyor Semih kalfalığa devam  :p  eline sağlık  :clover:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.579
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 1.4 T-jet Turbo basınç problemi
« #7 : 03 Şubat 2024, 14:57:06 »
@devirsever  Teşekkür ederim abi :)

@radar54 Abi valla biraz zaman gerekiyor daha söke taka söke taka çözücem artık, üzerinde çalışmak çok kolay arabanın twin spark gibi değil, bir alet çantasıyla yapılmayacak işi yok :)
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal