Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta 1.4 TCT 170 Vites Devre Dışı Hatası 2 4 6  (Okunma sayısı 2439 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Arkadaşlar merhabalar,
2015 model alfa 1.4 tct 170 olan modele sahibim otomatik. aracım daha 71bin km de dün sabah aracımı sabah ilk çalıştırmada çalıştırdığımda çalıştıktan sonra *vites devre dışı klavuzu kontrol edin* dedikten sonra 1 3 5 R  vitesleri asla çalışmıyor araç 2 ile kalkıp 2 4 6 olarak devam ediyor az bir şey kullandıktan sonra 30dk beklemeye aldım tekrar çalıştırdım hiç bir sıkıntı olmadan kusursuz çalıştı.
bu sabah aynı hata tekrar yaşadım tekrar bi süre kullanıp beklemeye aldım ve kontağı çalıştırdığımda sorun yoktu.
Akü 1 aylık daha yeni değiştirdim 0 akü ona rağmen gidip ölçtürme yaptım herhangi bir sıkıntı olmadı.
bir kaç yere sordum kavrama arzası olabilir dediler daha önce yaşayan varsa yorumlara bekliyorum lütfen yardımcı olun. kavrama için 65 bin tl gibi rakamları söylediler..

Birde bilen varsa nevşehirde iyi usta arıyorum :)
-aeronaut

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 87
    • Çevrimdışı
Aracı park ederken vitesi nasıl P moduna alıyorsunuz?
Bir hafta önce benzer hatayı aldım ancak bende sebep aracı stop ettikten sonra N modundan bir miktar kaydırıp sonra  P'ye almamdı. Stop etsem de düzelmedi ve en son Akü'nün negatif kutup başını söküp biraz bekledikten sonra düzeldi. Sonrasında da tekrarlamadı. Çift kavramalı sistemlerde kavramanın biri bir dişli grubunu (1-3-5) diğeri de diğer dişli grubunu (2-4-6) hareketlendirir aldığınız hatada bir kavramanın ya hareket almadığı ya da kavrama yapamadığı anlaşılabilir. İlk yapılacak iş akü bağlantısını söküp biraz beklemek olur. Eğer düzelmezse de LUK marka kavrama seti almanızı tavsiye etmekten başka yol görünmüyor.   
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
N al - el freni çek - fren çek bas - p konumuna al kontağı kapat.  şeklinde bütün otomatik araçlarımda kullandığım şekilde park ediyorum.
akü kontrolünü yukarda bahsettiğim gibi yaptırdım kutup başı sök tak işlemi de yaptık ama maalesef tam çözüm olmadı arada sırada araç hala vites kontol ettirin uyarısı veriyor kontak kapa - bekle - çalıştır yaparak normal olarak devam ediyorum.

Sorunu biraz araştırdığımda yazılımsal mı mekanik mi olduğunu tam çözemedim ama görüştüğüm bir kaç usta

1- kalibrasyon yaptırmam gerektiğini
2-pompa motoru soğuk havalarda böyle yapıyor ısındıktan sonra normale döner pompa motoru ve sol farın altındaki üniteyi değiştirmemi
3-1.3.5 vites kodlama yapılacak akü değişiminden sonra böyle oluyor beyinciye git dedi
4- kavrama seti değişecek 65 bin tl civarı

şeklinde bahsettiğim 4 farklı ustanın yorumu bilerek maddeler halinde yazdım ki forumda çok fazla konu yok bu durumla alakalı belki birisine faydası olur.
şu anda daha nereden başlayacağımı bilmiyorum biraz daha araştıracağım galiba...
-aeronaut

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.522
    • Çevrimdışı
N al - el freni çek - fren çek bas - p konumuna al kontağı kapat.  şeklinde bütün otomatik araçlarımda kullandığım şekilde park ediyorum.
akü kontrolünü yukarda bahsettiğim gibi yaptırdım kutup başı sök tak işlemi de yaptık ama maalesef tam çözüm olmadı arada sırada araç hala vites kontol ettirin uyarısı veriyor kontak kapa - bekle - çalıştır yaparak normal olarak devam ediyorum.

Sorunu biraz araştırdığımda yazılımsal mı mekanik mi olduğunu tam çözemedim ama görüştüğüm bir kaç usta

1- kalibrasyon yaptırmam gerektiğini
2-pompa motoru soğuk havalarda böyle yapıyor ısındıktan sonra normale döner pompa motoru ve sol farın altındaki üniteyi değiştirmemi
3-1.3.5 vites kodlama yapılacak akü değişiminden sonra böyle oluyor beyinciye git dedi
4- kavrama seti değişecek 65 bin tl civarı

şeklinde bahsettiğim 4 farklı ustanın yorumu bilerek maddeler halinde yazdım ki forumda çok fazla konu yok bu durumla alakalı belki birisine faydası olur.
şu anda daha nereden başlayacağımı bilmiyorum biraz daha araştıracağım galiba...

FiatMES gibi bir şeylerle tam hata kodunu aldınız mı? Benim gözümden kaçtıysa affola. Ama tam hata kodu ve değer gözlemi yapmadan uygulanacak çözüm yöntemi zaten akla gelen her şeyi sıradan değiştirmek oluyor. :)

Hatanın "rastgele" görünümü bana elektrik kontağı sorununu çağrıştırdı. Aktüatör/mekatronik mi artık ne diyorlarsa ondaki tüm konnektörleri söküp, yağsız kontakt spreyiyle bir güzel temizleyip, birkaç kere tak-çıkar yapıp finalde yerine tekrar oturtarak bir deneme şansınız var mı?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
FiatMES gibi bir şeylerle tam hata kodunu aldınız mı? Benim gözümden kaçtıysa affola. Ama tam hata kodu ve değer gözlemi yapmadan uygulanacak çözüm yöntemi zaten akla gelen her şeyi sıradan değiştirmek oluyor. :)

Hatanın "rastgele" görünümü bana elektrik kontağı sorununu çağrıştırdı. Aktüatör/mekatronik mi artık ne diyorlarsa ondaki tüm konnektörleri söküp, yağsız kontakt spreyiyle bir güzel temizleyip, birkaç kere tak-çıkar yapıp finalde yerine tekrar oturtarak bir deneme şansınız var mı?


tam olarak bu kadar detaylı bilgim yok ama araştırıp bakıp deneyip tecrübemi burada paylaşmaya çalışırım kolay değil gibi gözüküyor
-aeronaut

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Bu sabah tekrar aracımı çalıştırdım dışarısı buz tutacak derecede soğuktu araç ısınana kadar kontak aç kapat yapsam da sorun düzelmedi.
motor ısısı 90 dereceye gelene kadar aracı kullanıp 2dk kontak kapattım açtım sonuç tertemiz araçta sanki hiç hata vermemiş gibi kusursuz düzende devam ediyor.
-aeronaut

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.522
    • Çevrimdışı
Araç kapalı otoparkta değil, dışarıda mı?

Hocam elektriğe yoğunlaşın önce. :) Soketlerden biri nem kapıyordur, motor sıcaklığıyla nem buharlaştıktan sonra çalışmaya falan başlıyordur o. Ama mutlaka bir FiatMES alın derim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Araç kapalı otoparkta değil, dışarıda mı?

Hocam elektriğe yoğunlaşın önce. :) Soketlerden biri nem kapıyordur, motor sıcaklığıyla nem buharlaştıktan sonra çalışmaya falan başlıyordur o. Ama mutlaka bir FiatMES alın derim.

evet araç dışarıda, bende o yüzden kalibrasyon ve elektrik kısmına bi yönelmek istedim
-aeronaut

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 87
    • Çevrimdışı
Araç kapalı otoparkta değil, dışarıda mı?

Hocam elektriğe yoğunlaşın önce. :) Soketlerden biri nem kapıyordur, motor sıcaklığıyla nem buharlaştıktan sonra çalışmaya falan başlıyordur o. Ama mutlaka bir FiatMES alın derim.
Hazır konusu açılmışken sorayım madem.
Nereden ve nasıl alabiliriz?

https://www.multiecuscan.net/ üzerinde satışı var ancak gümrük vergisi mevzularından getirmek sorun olabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 550
    • Çevrimdışı
Hazır konusu açılmışken sorayım madem.
Nereden ve nasıl alabiliriz?

https://www.multiecuscan.net/ üzerinde satışı var ancak gümrük vergisi mevzularından getirmek sorun olabilir.
Satın almadan sonra size bir serial key number veriyorlar, onu programı yükleyip girip kullanabiliyorsunuz.
Semy synthetic hater

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Bugün aracın 10bin bakımı gelmişken bi şanzıman kalibrasyon yaptırdım olumlu yada olumsuz sonuçlarını tecrübe ettikçe paylaşacağım sorunun tam çözümüne kadar bu konu altından yazmaya devam ederim.
-aeronaut

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Bugün aracın 10bin bakımı gelmişken bi şanzıman kalibrasyon yaptırdım olumlu yada olumsuz sonuçlarını tecrübe ettikçe paylaşacağım sorunun tam çözümüne kadar bu konu altından yazmaya devam ederim.


Kalibrasyondan sonra bu sabah çalıştırdım herhangi bir uyarı vermedi şimdilik, konuyu tekrar güncelleyeceğim...
-aeronaut

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı

Kalibrasyondan sonra bu sabah çalıştırdım herhangi bir uyarı vermedi şimdilik, konuyu tekrar güncelleyeceğim...

Kalibrasyon ile sorun çözülmedi.
Orjinal makinede hata kodu *P293E-62 TEK VİTES KAVRAMASI- SİNYAL KARŞILAŞTIRMA ARIZASI* şeklinde
-aeronaut

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.522
    • Çevrimdışı
Ben şunu kullanıyorum bu aralar.

https://otoeko.com/fiat-vag-kline-multiecuscan/

Orijinal FiatMES programıyla çalışıyor. Yanında Türkçe bir kopya da veriyorlar ama ben Türkçesinden hiçbir şey anlamadığım için açmadım bile galiba. :D

Giulietta'ya özgü tecrübem yok, ancak bu sanki bir sensör sorunu kokuyor. Alfaowner'da bir aratın isterseniz. Fırsatım olunca ben de bakayım. Gel-gitli olması da bana sokette kontakt nemlenmesini çağrıştırdı. Tct'de sensörler ulaşılabilir konumda mı ki?

Bir de akü voltajı kaç? Sorun olduğunda akü voltajına bir bakabilir misiniz?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 87
    • Çevrimdışı
Kalibrasyon ile sorun çözülmedi.
Orjinal makinede hata kodu *P293E-62 TEK VİTES KAVRAMASI- SİNYAL KARŞILAŞTIRMA ARIZASI* şeklinde

Özellikle bu hata kodu ile ilgili bilgi alabileceğim bir kaynak ne yazıkki bulamadım ve ChatGPT ile biraz tarama yaptırdım.
İlgili sonuçlar aşağıdaki gibi listelendi. Belki faydası olur.

P293E-62 hata kodu, Alfa Romeo Giulietta'da tek vites kavraması (single clutch engagement) ile ilgili bir sinyal karşılaştırma arızasını ifade eder. Bu hata genellikle aşağıdaki sebeplerden kaynaklanabilir:

Olası Nedenler ve Çözümler

Kavrama Aktüatörü (Clutch Actuator) Arızası
Kavrama aktüatörü, vites değişimlerini kontrol eder ve zamanla mekanik veya elektronik sorunlar yaşayabilir.
Çözüm: Aktüatörün bağlantıları kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmelidir.

Hidrolik veya Mekanik Kavrama Sorunları
Kavrama balatası aşınmış veya sıkışmış olabilir.
Çözüm: Kavrama balatası ve volan durumu kontrol edilmelidir.

Vites Mechatronic Ünitesi veya TCU (Transmission Control Unit) Sorunu
Şanzıman kontrol modülü (TCU) hatalı sinyaller gönderiyor olabilir.
Çözüm: Yazılım güncellemesi veya resetleme yapılabilir.

Sensör veya Bağlantı Problemleri
Vites konum sensörlerinde veya kablolarda temassızlık olabilir.
Çözüm: Sensörlerin ve kabloların durumu kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmeli.

ECU (Motor Kontrol Ünitesi) veya Yazılım Hatası
ECU yazılımı hatalı olabilir veya bir hata kaydetmiş olabilir.
Çözüm: ECU güncellemesi veya adaptasyon ayarlarının sıfırlanması gerekebilir.



Satın almadan sonra size bir serial key number veriyorlar, onu programı yükleyip girip kullanabiliyorsunuz.

Ben şunu kullanıyorum bu aralar.

https://otoeko.com/fiat-vag-kline-multiecuscan/

Orijinal FiatMES programıyla çalışıyor. Yanında Türkçe bir kopya da veriyorlar ama ben Türkçesinden hiçbir şey anlamadığım için açmadım bile galiba. :D

Bilgiler için teşekkür ederim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.522
    • Çevrimdışı
Ben olsam önce akü voltajı ve sensör/kablo kontrolünden giderim, ucuz ve az müdahaleli hareket bu çünkü. Bir de "bi yapıyor bi yapmıyor"larda ilk oraya bakarım hep. Sensör/kablo/soket temizliği yaptırabileceğiniz bir yer var mı?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

asphodelll

  • Membro
  • İleti: 1
    • Çevrimdışı
Merhaba,
geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım, vites devre dışı kontrol ettirin uyarısı verdi ve sonrasında 2-4-6. viteslere geçmemeye başladı. R-1-3-5 vitesler çalışıyor. aküden olabileceğini söylediler 70Ah Varta EFB akü taktırdım fakat geçmedi. Bendeki arıza kodu "P0905-01 çift sayılı vitesler debriyaj selenoid valfi". Sadece alfa yapan ustalara götürdüm baskı balata da olabilir robottada olabilir dediler. Araç bir süre çalıştıktan sonra akü kutup başını söküp takarsam ilk kalkışta 1-2-3-4 diye geçiyor fakat sonrasında yine arıza veriyor. 4 sene önce DSG şanzıman vw polo da aynı şey başıma gelmişti sadece 2-4-6 ve R çalışıyordu o zaman şanzıman beyni değişmişti. Şuan LUK marka debriyaj sadece 34 bin civarı o yüzden problemin nerede olduğunu iyice araştırmak lazım. bu hafta otomatik şanzıman tamiri yapan bir yere götüreceğim ne dediklerini sizinle paylaşırım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Ben olsam önce akü voltajı ve sensör/kablo kontrolünden giderim, ucuz ve az müdahaleli hareket bu çünkü. Bir de "bi yapıyor bi yapmıyor"larda ilk oraya bakarım hep. Sensör/kablo/soket temizliği yaptırabileceğiniz bir yer var mı?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

haklısınız hocam bu konu üzerine gideceğim bi bende aslında.

Havalar bulunduğum bölgede biraz ısındı birkaç gündür hiç arıza almamıştım, fakat bir öğlen yine arızayı aldım kontak kapat aç çözüldü.
işlerin yoğunluğundan dolayı da konuyu devam ettiremedim burada sorunu yaşayan başka kişilerinde olduğunu gördüm sorun tamamen çözülene kadar forumda yazmaya ve nereye yaptırdığıma kadar ekleyeceğim.

Merhaba,
geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım, vites devre dışı kontrol ettirin uyarısı verdi ve sonrasında 2-4-6. viteslere geçmemeye başladı. R-1-3-5 vitesler çalışıyor. aküden olabileceğini söylediler 70Ah Varta EFB akü taktırdım fakat geçmedi. Bendeki arıza kodu "P0905-01 çift sayılı vitesler debriyaj selenoid valfi". Sadece alfa yapan ustalara götürdüm baskı balata da olabilir robottada olabilir dediler. Araç bir süre çalıştıktan sonra akü kutup başını söküp takarsam ilk kalkışta 1-2-3-4 diye geçiyor fakat sonrasında yine arıza veriyor. 4 sene önce DSG şanzıman vw polo da aynı şey başıma gelmişti sadece 2-4-6 ve R çalışıyordu o zaman şanzıman beyni değişmişti. Şuan LUK marka debriyaj sadece 34 bin civarı o yüzden problemin nerede olduğunu iyice araştırmak lazım. bu hafta otomatik şanzıman tamiri yapan bir yere götüreceğim ne dediklerini sizinle paylaşırım.

otomatik şanzımancıya gösterdim tek kavramada hata olabilir fakat normal kullanımı aracın çok iyi olduğu için elektroniksel olabileceğini elektronik açısından önce bi kontrol etmem gerektiğini söyledi.

yurt dışı sitelerini de araştırdığımda sorunun *şanzıman basınç tüpü ve sol farın oradaki - Şanzıman Elektrikli Pompa Akım Rölesi* bunu değiştirerek çözdüklerini gördüm sanırım haftaya aracı ankaraya götürüp buna bakacağım. fakat 2 parça maliyeti biraz yüksek gibi
-aeronaut

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.433
    • Çevrimdışı
Kavrama ile ilgili olduğunu asla düşünmüyorum şahsen  :kahve:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.522
    • Çevrimdışı
Merhaba,
geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım, vites devre dışı kontrol ettirin uyarısı verdi ve sonrasında 2-4-6. viteslere geçmemeye başladı. R-1-3-5 vitesler çalışıyor. aküden olabileceğini söylediler 70Ah Varta EFB akü taktırdım fakat geçmedi. Bendeki arıza kodu "P0905-01 çift sayılı vitesler debriyaj selenoid valfi". Sadece alfa yapan ustalara götürdüm baskı balata da olabilir robottada olabilir dediler. Araç bir süre çalıştıktan sonra akü kutup başını söküp takarsam ilk kalkışta 1-2-3-4 diye geçiyor fakat sonrasında yine arıza veriyor. 4 sene önce DSG şanzıman vw polo da aynı şey başıma gelmişti sadece 2-4-6 ve R çalışıyordu o zaman şanzıman beyni değişmişti. Şuan LUK marka debriyaj sadece 34 bin civarı o yüzden problemin nerede olduğunu iyice araştırmak lazım. bu hafta otomatik şanzıman tamiri yapan bir yere götüreceğim ne dediklerini sizinle paylaşırım.

Hocam her soruya ezberden "beyindir beyin" diyen usta gibi oluyorum ama sizinki için de aynı tahminde bulunacağım. :) Araç aslında sorunun "beyin" (TCT vites kontrolcüsü) ile o belirli valf arasında olduğunu söylemeye çalışıyor. Yani kablo kırık olabilir, valfe giren konnektör nem almış, korozyona uğramış olabilir, veya valfin kendisi bozulmuş olabilir. Bu tip durumlarda en kolay başlangıç o konnektörü ayırıp bir temizleyip vazelinleyerek tekrar takmak.

TCT mimarisini bilmediğimi tekrar belirteyim, belki o konnektör "robot"un içinde kalıyor, belki kolay değil. Selespeed'de benzer arıza alsam buna odaklanırım diyeyim fikir olsun bari.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.522
    • Çevrimdışı
Hocam röleyi bir çekip temizleyin, tekrar takın eğer fırsatınız daha kolay olursa. Ama o röle anladığım kadarıyla elektrohidrolik ünitedeki basıncı sağlayan pompanın rölesi. O rölede, basınç tüpünde, veya pompada arıza olsa tek-çift vites ayrımı olmadan bırakması gerekir diye tahmin ediyorum. Tek vitesleri geçirecek basınç yoksa çift vitesleri geçirecek basınç da yoktur.

haklısınız hocam bu konu üzerine gideceğim bi bende aslında.

Havalar bulunduğum bölgede biraz ısındı birkaç gündür hiç arıza almamıştım, fakat bir öğlen yine arızayı aldım kontak kapat aç çözüldü.
işlerin yoğunluğundan dolayı da konuyu devam ettiremedim burada sorunu yaşayan başka kişilerinde olduğunu gördüm sorun tamamen çözülene kadar forumda yazmaya ve nereye yaptırdığıma kadar ekleyeceğim.

otomatik şanzımancıya gösterdim tek kavramada hata olabilir fakat normal kullanımı aracın çok iyi olduğu için elektroniksel olabileceğini elektronik açısından önce bi kontrol etmem gerektiğini söyledi.

yurt dışı sitelerini de araştırdığımda sorunun *şanzıman basınç tüpü ve sol farın oradaki - Şanzıman Elektrikli Pompa Akım Rölesi* bunu değiştirerek çözdüklerini gördüm sanırım haftaya aracı ankaraya götürüp buna bakacağım. fakat 2 parça maliyeti biraz yüksek gibi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Kavrama ile ilgili olduğunu asla düşünmüyorum şahsen  :kahve:

abi inan bende inanmıyorum çünkü kontak kapat - bekle - açtan sonra araç düzeldiğinde vites geçişleri kusursuz ve araç daha 71km de.

Hocam röleyi bir çekip temizleyin, tekrar takın eğer fırsatınız daha kolay olursa. Ama o röle anladığım kadarıyla elektrohidrolik ünitedeki basıncı sağlayan pompanın rölesi. O rölede, basınç tüpünde, veya pompada arıza olsa tek-çift vites ayrımı olmadan bırakması gerekir diye tahmin ediyorum. Tek vitesleri geçirecek basınç yoksa çift vitesleri geçirecek basınç da yoktur.


hocam roleyi kendim çekip temizleyebilir miyim bilmiyorum bir baktım ama bozmaktan da korkuyorum açıkcası bu konularda araç bilgim biraz zayıf. iyi bir elektrikçiye gitsem acaba bunun temizliği ile uğraşır mı yoksa başından mı savar ?
yabancı forumlarda gördüğüm sorunun o role ve siyah ampüle benzeyen hidrolik basınç tüpünü değiştirdiklerinde sorunun çözüldüğünü yazmışlar ama onlarda hata daimi bendeki gibi kontak aç kapa yapınca düzelmiyor
-aeronaut

Zimba

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Öncelikle merhaba ve geçmiş olsun diliyorum. Ben de ilk defa Alfa aldım 1.4TB Giulietta ve aynı sorun bende de oldu. Şöyle ki bende uzun yolda giderken yaptı ve vites komple boşa geçmediği için 6. Viteste kullanarak 100-150 km gittikten sonra (yolda giderken tabi) tekrar söndü taa ki başka bir gün karşıma çıkana kadar. Genel de çok yavaşken viraj dönerken, park ederken hatta 80km yol gittikten sonra park edip 1 saat bile geçmeden tekrar kontak açtığımda marş basmadan bile bu hatayı aldım. O kadar ilginç ki 2 kere vites boşa düşüp hiç bir şekilde vites olmadan yolda durduğum oldu ve direk motor arıza ışığı beraberinde yaktı. Kontak kapatıp anahtarı çıkartıp bekleyip tekrar yarım kontak ile şanzıman lambası sönüp motor arıza ışığı kaldığı halde araba hiçbir şekilde tık bile etmeden marş almadı daha sonra motor çalıştı da yola çıktım çünkü hiç bir arıza belirtisi yok normal korkmasam gazlayıp gideceğim. Motor arıza ışığı yanık şekilde park ettiğim de aracımın uzaktan kumandasında hiçbir problem yokken çalışmaması, aracı manuel kitleyip 2 saat sonra araca gelip manuel açtığım halde yarım kontakta motor arıza ışığınında sönmesi tam tamıma 10dk yol sonrası evime gelip park ettiğim de aracımın uzaktan kumandasının tekrar çalışması gibi durumla karşılaştım. Akü 60 amper agn mi neydi bilmediğim bir marka direkt değiştim. Bosh 70ah efb start stop ile. Ancak sorun devam etti. Ancak önceki akü de arıza kodu 2 yarım kontak sonrası geçerken yeni akü de bu iş biraz daha uzadı. Daha az önce geri vites de giderken otopark çıkışı hafif bir kasis gibi bir yere gaz vermeden çıkacakken yine şanzıman lambası yandı bekledim ettim geçti 5dk mesafe sonrası eve park ederken yine geri vites ve ufak bir tümsek kaldırım gibi ama çok ufak bir yükseltiye çıkacağım zaman yine lamba yaktı. 2 3 günde bir yaşıyorum gibi ve en yakın bulgum genelde araç böyle ufak manevra ve park sırasında yaşadığı eğim aracım yana yatması önünün kalkması gibi böyle elektriksel bir şeyin teması var ama bir noktaya geldiğinde o kablo yada soket değmiyor da lamba yakıyor gibi geliyor. Aracın beynine bağladığımda hata kodlarını gördüm ancak hatırlamıyorum pdf olarak alıp ve tekrar bağlattığımda hataları buradan ileteceğim. Bu arada aracın eski sahibi kavrama değiştirmiş. Ben kavrama olduğunu düşünmüyorum. Çünkü ciddi anlamda aracın vites geçişi filan kusursuz gibi sadece arada bir sapıtıyor oda mesela yokuş çıkarken inatla vites düşmemesi ne bileyim uzun yoldayken araç bi anda vites düşüp ardından giderken tekrar vites yükseltmesi gibi ama bunu ben gaz pedalına dokunuş olarak beyne verdiğimiz sinyal ile alakalı diye düşünüyorum. Bu arada yeniden bağlattığımda hata kodlarını paylaşmam daha doğru olur çünkü akü değiştim ve daha motor arıza yada şanzımanın boşa çıkmasını yaşamadım şanzıman lambası hariç. Araştırdığım da yabancı forumlarda birinde robot yağ değişimi ve şanzıman yağı değişimi düzelttiğini, şanzımanda bulunan ısı ölçerin termostat gibi onun yanlış ölçmesininde yapabileceği yazıyordu ama hakkımızda hayırlısı çözüm için uğraşacağım ama bir tık zamana ihtiyacım var çünkü şanzımancı bulmam lazım istanbulda güvenilir ..
« Son Düzenleme: 06 Şubat 2025, 00:26:55 Gönderen: Zimba »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfaromeoy

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Öncelikle merhaba ve geçmiş olsun diliyorum. Ben de ilk defa Alfa aldım 1.4TB Giulietta ve aynı sorun bende de oldu. Şöyle ki bende uzun yolda giderken yaptı ve vites komple boşa geçmediği için 6. Viteste kullanarak 100-150 km gittikten sonra (yolda giderken tabi) tekrar söndü taa ki başka bir gün karşıma çıkana kadar. Genel de çok yavaşken viraj dönerken, park ederken hatta 80km yol gittikten sonra park edip 1 saat bile geçmeden tekrar kontak açtığımda marş basmadan bile bu hatayı aldım. O kadar ilginç ki 2 kere vites boşa düşüp hiç bir şekilde vites olmadan yolda durduğum oldu ve direk motor arıza ışığı beraberinde yaktı. Kontak kapatıp anahtarı çıkartıp bekleyip tekrar yarım kontak ile şanzıman lambası sönüp motor arıza ışığı kaldığı halde araba hiçbir şekilde tık bile etmeden marş almadı daha sonra motor çalıştı da yola çıktım çünkü hiç bir arıza belirtisi yok normal korkmasam gazlayıp gideceğim. Motor arıza ışığı yanık şekilde park ettiğim de aracımın uzaktan kumandasında hiçbir problem yokken çalışmaması, aracı manuel kitleyip 2 saat sonra araca gelip manuel açtığım halde yarım kontakta motor arıza ışığınında sönmesi tam tamıma 10dk yol sonrası evime gelip park ettiğim de aracımın uzaktan kumandasının tekrar çalışması gibi durumla karşılaştım. Akü 60 amper agn mi neydi bilmediğim bir marka direkt değiştim. Bosh 70ah efb start stop ile. Ancak sorun devam etti. Ancak önceki akü de arıza kodu 2 yarım kontak sonrası geçerken yeni akü de bu iş biraz daha uzadı. Daha az önce geri vites de giderken otopark çıkışı hafif bir kasis gibi bir yere gaz vermeden çıkacakken yine şanzıman lambası yandı bekledim ettim geçti 5dk mesafe sonrası eve park ederken yine geri vites ve ufak bir tümsek kaldırım gibi ama çok ufak bir yükseltiye çıkacağım zaman yine lamba yaktı. 2 3 günde bir yaşıyorum gibi ve en yakın bulgum genelde araç böyle ufak manevra ve park sırasında yaşadığı eğim aracım yana yatması önünün kalkması gibi böyle elektriksel bir şeyin teması var ama bir noktaya geldiğinde o kablo yada soket değmiyor da lamba yakıyor gibi geliyor. Aracın beynine bağladığımda hata kodlarını gördüm ancak hatırlamıyorum pdf olarak alıp ve tekrar bağlattığımda hataları buradan ileteceğim. Bu arada aracın eski sahibi kavrama değiştirmiş. Ben kavrama olduğunu düşünmüyorum. Çünkü ciddi anlamda aracın vites geçişi filan kusursuz gibi sadece arada bir sapıtıyor oda mesela yokuş çıkarken inatla vites düşmemesi ne bileyim uzun yoldayken araç bi anda vites düşüp ardından giderken tekrar vites yükseltmesi gibi ama bunu ben gaz pedalına dokunuş olarak beyne verdiğimiz sinyal ile alakalı diye düşünüyorum. Bu arada yeniden bağlattığımda hata kodlarını paylaşmam daha doğru olur çünkü akü değiştim ve daha motor arıza yada şanzımanın boşa çıkmasını yaşamadım şanzıman lambası hariç. Araştırdığım da yabancı forumlarda birinde robot yağ değişimi ve şanzıman yağı değişimi düzelttiğini, şanzımanda bulunan ısı ölçerin termostat gibi onun yanlış ölçmesininde yapabileceği yazıyordu ama hakkımızda hayırlısı çözüm için uğraşacağım ama bir tık zamana ihtiyacım var çünkü şanzımancı bulmam lazım istanbulda güvenilir ..

yazdıkların değerli bilgiler dostum bende bulunduğum bölgede aşırı kar yağışı var yağışların bitmesini bekliyorum sorun devam ediyor geçişler benimde kusursuz bir kaç güne güncelleme yaparım bende
-aeronaut

Zimba

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
yazdıkların değerli bilgiler dostum bende bulunduğum bölgede aşırı kar yağışı var yağışların bitmesini bekliyorum sorun devam ediyor geçişler benimde kusursuz bir kaç güne güncelleme yaparım bende

Teşekkür ederim. Ayrıca eklemek istediğim bir durum da var. Daha yeni fark ettim. Start stop çalışıyor ancak yolda bir süre giderken ön konsoldaki tuşu yanıyor ama aktifliğini göremedim ve aynı zamanda hız sabitleyici de bir süre sonra eğer ilk başlarda kullanmazsan aracı çalıştırdığın da onuda devreye sokamıyorsun.  :D Yani nasıl bir problem böyle bir duruma getirir iyi bir elektrikçi baktıktan sonra anlayacağız sanırım. Böyle şeyleri gördükçe yaşadıkça yazacağım çözüme ulaştığımda da bilgilendirme geçeceğim. Kalın sağlıcakla..
« Son Düzenleme: 08 Şubat 2025, 12:34:26 Gönderen: Zimba »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
18 Yanıt
3443 Gösterim
Son İleti 12 Şubat 2013, 23:17:02
Gönderen: Alfadanadam
69 Yanıt
8377 Gösterim
Son İleti 09 Kasım 2022, 13:23:09
Gönderen: Pervasiz_7
17 Yanıt
9375 Gösterim
Son İleti 04 Aralık 2017, 00:22:32
Gönderen: DERYA
17 Yanıt
7046 Gösterim
Son İleti 18 Şubat 2019, 14:13:30
Gönderen: ayredin1982
9 Yanıt
1750 Gösterim
Son İleti 01 Nisan 2024, 13:58:22
Gönderen: SkY

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal