Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta dış ısı sensörü  (Okunma sayısı 1345 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Giulietta dış ısı sensörü
« : 07 Mart 2019, 13:38:15 »
Merhaba arkadaşlar benim 2014 model Giuliettam var. Dıs ısı sensörü bozuldu. Bildiginiz gibi orjinal yada sıfır ürün olarak dış dikiz aynasıyla birlikte satılıyor. Bana istanbuldan çıkma sadece sensör alabilecegim bi yer önerebilirmisiniz. Ben ardahandayım istanbuldaki bi arkadaşıma aldırtacam. Oyüzden güvenilir bi yer varmı. Denemeden alabilecegimiz. Forumu takip ediyorum çıkma olarak bulup bu sorunu çözen insanlar olduğunu okudumda.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.722
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #1 : 07 Mart 2019, 15:47:01 »
elimde 1 tane var.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #2 : 07 Mart 2019, 21:10:50 »
Sercan bey çok ii olur gercekten


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cyk

  • Membro
  • İleti: 38
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #3 : 01 Temmuz 2019, 19:17:59 »
 Merhabalar, benim de dış ısı sensörüm arızalı sanırım sıcaklık 70santigrad derecelerde geziyor :D Sorunu çözebildiniz mi? Kaç paraya ve nasıl hallettiniz ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #4 : 01 Temmuz 2019, 19:52:09 »
Çıkma bir aynadan sağlam sensör sökülüp takıldı. 150 ye maloldu

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cyk

  • Membro
  • İleti: 38
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #5 : 01 Temmuz 2019, 21:58:25 »
  Çok saçma sensörün komple ayna ile birlikte satılması. :asagi-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #6 : 01 Temmuz 2019, 22:46:01 »
Ben hala sorunu çözmüş değilim sürekli 35-40 derece gösteriyor. Ayrıca bu sensör klimaylada baglantılı sanırım. Dışarısını sıcak gösterdigi için dereceyi 30 yapsamda içeriye ılık bi hava veriyor. Bakalım ne olacak bole.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cyk

  • Membro
  • İleti: 38
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #7 : 01 Temmuz 2019, 23:14:25 »
Ben hala sorunu çözmüş değilim sürekli 35-40 derece gösteriyor. Ayrıca bu sensör klimaylada baglantılı sanırım. Dışarısını sıcak gösterdigi için dereceyi 30 yapsamda içeriye ılık bi hava veriyor. Bakalım ne olacak bole.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Klima ile ilgisi oldugunu sanmam, benimki 70 lerde geziyor ancak klima işini yapıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.075
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #8 : 06 Temmuz 2019, 17:51:57 »
Valla benim de 1 ay kadar önce sapıttı, 50-60 dedi 1 hafta, sonra sevdim konuştum nasihat ettim düzeldi  :haydi:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

fikri.şakar

  • Membro
  • İleti: 283
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #9 : 07 Temmuz 2019, 02:59:08 »
  Çok saçma sensörün komple ayna ile birlikte satılması. :asagi-ok:
kapı kolunuda döşemeyle beraber satıyorlar
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fikri.şakar

  • Membro
  • İleti: 283
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #10 : 07 Temmuz 2019, 03:02:59 »
Ben hala sorunu çözmüş değilim sürekli 35-40 derece gösteriyor. Ayrıca bu sensör klimaylada baglantılı sanırım. Dışarısını sıcak gösterdigi için dereceyi 30 yapsamda içeriye ılık bi hava veriyor. Bakalım ne olacak bole.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
klimanın sensörü arabanın içinde dikiz aynasının arkasındaki kutunun içinde, o bozulursa klima sapıtabiliyor. Dış ısı sensörü ile bir bağlantısı yok klimanın.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 135
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #11 : 07 Temmuz 2019, 17:42:57 »
Benim geçen yaz bozulmuştu 30 40 derece derken ufak ufak yükselerek 70lerde sabit kalmıştı :D

Garanti devam ediyordu, kasım ayında yıllık bakımla beraber bilabedel değiştirdiler.

Yabancı forumlarda Fiatla ortak parça olduğu yazıyordu ama hangi modelle ortak hatırlamıyorum. Fiat parçası olarak belki daha kolay bulunur ama bilginin doğruluğundan da emin değilim.


SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2015 Giulietta Distinctive JTDm Bianco Lunare

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #12 : 04 Ağustos 2019, 23:06:35 »
Arkadaşlar ben hala ısı sensörü sorunu çözemedim ama internetten yabancı forum sitelerinden araştırmalarım sonucu fiat grande punto ile aynı sensöre sahip olduğumuz bilgisine ulaşabildim. Birde sensör tipi olarakda 10k ohm ntc tipi sönsör olduğunu öğrendim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 135
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #13 : 05 Ağustos 2019, 00:40:15 »
Arkadaşlar ben hala ısı sensörü sorunu çözemedim ama internetten yabancı forum sitelerinden araştırmalarım sonucu fiat grande punto ile aynı sensöre sahip olduğumuz bilgisine ulaşabildim. Birde sensör tipi olarakda 10k ohm ntc tipi sönsör olduğunu öğrendim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aynı forumlara bakmış olabiliriz, grande punto olarak aradığınızda parçayı bulabildiniz mi?

Ntc (negative temperature coefficient) standart bir elektronik komponent aslında. Dediğiniz gibiyse analog gerilim ölçümü yapılıyor, sensörle dijital bir haberleşme yok.

Tabi ki en uygunu parçayı bulmak ama ntc tedarik edip tamir edilebilir mi merak ediyorum. 10k değeri haricinde bir de sıcaklıkla değişim katsayısının bilinmesi gerekiyor bu senaryo için. Fotoğrafı var mı acaba?


SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2015 Giulietta Distinctive JTDm Bianco Lunare

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #14 : 05 Ağustos 2019, 01:24:13 »
https://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-SENSOR-SENSOR-TEMPERATURE-AIR-EXTERNAL-71753245-FIAT-GRANDE-PUNTO-500-/273443660725
 
Parçayı şuan temin edemedim. Yukardaki sitede var oda malum yabancı bi site. Yalnız ben sensörü söktüm inceledim. İçine sıcak silikonla yerleştirilmiş bi ntc sensör var oyüzden degişebilecegimizi düşündüm. Birde türkiyedeki fiat forumlarında dışarıdan sensörün kablolarına baglantı yapılarak çözüm bulan arkadaşlar olduğunu gördüm. Zaten internette falan heryerde 5-10 tlye 10k ntc sensör var onlardan alıp paralel yada seri olarak bagladıklarını yazmışlar çalışmış. Bende ilk fırsatta ole bişey alıp denemeyi düşünüyorum. Ama orjinal olmasınıda çok istedigim için hala bi yerlerden orjinal sıfır yada çıkma bulmaya çalışıyorum. Bakalım hayırlısıyla ne olacak elinde olan varsa talibim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #15 : 05 Ağustos 2019, 06:00:58 »
Sensörün boyutu da önemli. Ben bi sensör bulmuştum fakat yuvaya büyük gelip uymamıştı.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #16 : 05 Ağustos 2019, 09:34:32 »
Doğru haklısınız boyutu önemli ama internette çok fazla çeşiti var. Fiyatları çok uygun olduğu için bir kaç çeşit alıp sensörü hepsini denemeyi düşünüyorum. Bakalım hangisi uygun olursa onu yerleştirip bu sorunu çözmek istiyorum. Çok uzun zamandır bole kullanmakdan sıkıldım aracı. Yazın ortasında sürekli kar işareti var aracımda.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 135
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #17 : 05 Ağustos 2019, 09:58:53 »
10K 25derecedeki değeri, sıcaklık yükseldikçe 10K'dan daha küçük bir değer; sıcaklık yükseldikçe daha küçük bir değer alır. Değişim katsayısı orijinali ile aynı olmazsa okunan değerler olması gerekenden farklı olabilir. Bence boyut haricinde farklı katsayıları da deneyin.

http://www.ti.com/lit/an/slua621/slua621.pdf
Sayfa 2'deki tablo 1'i örnek olarak düşünebilirsiniz.

Kolay gelsin, sonucu merak ediyorum  :arkadasim:
2015 Giulietta Distinctive JTDm Bianco Lunare

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #18 : 05 Ağustos 2019, 10:16:13 »
Tabloyu çok anlamadım bu tarz elektronik işlerden çok anlamıyorum. Ben sadece söküp yerine yenisini takabilirim. Ama bi elektronikçi arkadaşım var. Onunlada görüştüm bir kaç çeşit sensör al deniyelim dedi. Bakalım nasıl olacak ama düzeltebilirsem paylaşacam. En azından başka arkadaşlarında işine yaramış olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #19 : 10 Ağustos 2019, 20:03:58 »
Arkadaşlar ben sanırım bu dış ısı sensörü sorunu çözdüm. Şimdi sizinlede paylaşmak istiyorum.
 
İlk olarak https://urun.n11.com/diger/100k-ntc-termistor-P302868707 bu linkdeki ürünü aldım zaten fiyatını görürsünüz 15 tl bişey.
Daha sonra aynadan sensörü söktüm ve yerine aldığım sensörü taktım. Şimdilik başka arabalarla kıyasladığımda doğru gösteriyor.
Nasıl yaptığımıda anlatacam çünkü çok kolay.  İlk olarak aynayı iç tarafa ve yere doğru ayarlıyoruz. Sağ üst köşesi iyice dışarıya gelip oradan tornavida girecek duruma geliyor. İnce düz tornavida ile aynanın tırnaklarını kaldırtarak aynayı çıkartıyoruz yerinden. Sonra aynanın dış plastik kapagı ile gövdesini birleştiren 3 tane alyan vida var onları söküyoruz. Daha sonra gövdeyi sallayarak gevşetince alttaki  sensör boşa çıkıyor. Alttan çökerek sensörü çıkarıyoruz. Burdan sonrası biraz zor. İnce bi bıcak lazım oluyor. Çünkü aynaya gecen sensörün içine dış ısı sensörünü yerleştrip epoksi ile kaplamışlar aralardan ince tornavida ile zorlayarak epoksi kaplı sensörü çıkartıyoruz. Bağlantısını kesip yeni aldığımız sensörü bağlıyoruz. Aldığımız sensörü dışarda kalan aynaya yerleşen plastik sensör kabına yerleştirip sıcak silikon olursa daha ii olur ama normal silikon ile kaplıyoruz ve yerine takıyoruz. İşte bu kadar.

Farkındayım uzun oldu ama arkadaşlar bu sorun için ayna degiştirmektense 20 tlye bole bi çözüm bence daha kolay.
Umarım işinize yarar arkadaşalar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baris75

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #20 : 10 Ağustos 2019, 20:15:37 »
Önceki mesajda yanlış ürünün linkini eklemişim kusura bakmayın. Doğru link bu https://urun.n11.com/diger/10k-epoksi-ntc-termistor-P256054931


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 135
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #21 : 10 Ağustos 2019, 20:49:50 »
Elinize sağlık  :alkis:

İşin en büyük kısmı bence 10k ntc olduğunu bulmaktı, sık karşılaşılan belki de tekrarlayacak ve masraflı bir sorunu kolay yoldan çözdünüz.

Bu başlık ilerde çok insanın işine yarayacak eminim  :alfisti:
2015 Giulietta Distinctive JTDm Bianco Lunare

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.932
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta dış ısı sensörü
« #22 : 10 Ağustos 2019, 20:56:03 »
Arkadaşlar ben sanırım bu dış ısı sensörü sorunu çözdüm. Şimdi sizinlede paylaşmak istiyorum.
 
İlk olarak https://urun.n11.com/diger/100k-ntc-termistor-P302868707 bu linkdeki ürünü aldım zaten fiyatını görürsünüz 15 tl bişey.
Daha sonra aynadan sensörü söktüm ve yerine aldığım sensörü taktım. Şimdilik başka arabalarla kıyasladığımda doğru gösteriyor.
Nasıl yaptığımıda anlatacam çünkü çok kolay.  İlk olarak aynayı iç tarafa ve yere doğru ayarlıyoruz. Sağ üst köşesi iyice dışarıya gelip oradan tornavida girecek duruma geliyor. İnce düz tornavida ile aynanın tırnaklarını kaldırtarak aynayı çıkartıyoruz yerinden. Sonra aynanın dış plastik kapagı ile gövdesini birleştiren 3 tane alyan vida var onları söküyoruz. Daha sonra gövdeyi sallayarak gevşetince alttaki  sensör boşa çıkıyor. Alttan çökerek sensörü çıkarıyoruz. Burdan sonrası biraz zor. İnce bi bıcak lazım oluyor. Çünkü aynaya gecen sensörün içine dış ısı sensörünü yerleştrip epoksi ile kaplamışlar aralardan ince tornavida ile zorlayarak epoksi kaplı sensörü çıkartıyoruz. Bağlantısını kesip yeni aldığımız sensörü bağlıyoruz. Aldığımız sensörü dışarda kalan aynaya yerleşen plastik sensör kabına yerleştirip sıcak silikon olursa daha ii olur ama normal silikon ile kaplıyoruz ve yerine takıyoruz. İşte bu kadar.

Farkındayım uzun oldu ama arkadaşlar bu sorun için ayna degiştirmektense 20 tlye bole bi çözüm bence daha kolay.
Umarım işinize yarar arkadaşalar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Harikasınız  :serefe:

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal