0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
MES ile bağlanınca Boşta gaz verirken voltaja baktınız mı?
Benim bilgilerime göre ;Esp devredeyken yüksek bir akım çekiyor , sert müdahale edince dahada fazla akım çektiği için şarj dinamosu gerekli akımı üretemiyor olabilir.Diagnostic programlarından voltajı kontrol et gaza bastığında 13.8 -14.4 arası olmalı.Düşük değer veriyorsa şüpheli kabul edilebilir, bağlanabilcek cihazın yoksa gün içinde İdealtepede yardımcı olurum seve seve kablo ve MES var.
Teşekkür ederim hocam, tam anlamıyla tek başıma yaptım denemez ama yolunu çizdim diyelim. @Testarossa Bu durumu yaşaması muhtemel kişilerin göreceği hata kodlarını da paylaşayım sorunu yaşayanlara fikir vermiş olur.C0074-29 olan kod Mito'larda da en sık yaşanan çok nadir bendeki gibi Giulietta'larda bulunan sorunun ana kaynağı olan kod. Diğerleri bunun ardından sistemler düzgün çalışmadığı için geliyor. 22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Zaten çözüm kısmı biraz karışık hocam, karışıktan ziyade işi bilen bir beyinci veya sağlam adaptasyon yapabileceğiniz bir cihaz lazım. Thinktool pro kullandık mesela biz arıza tespit cihazı olarak, Abs den başlayarak tüm kalibrasyon seçeneklerini tek tek yapıp tüm sistemleri yeniden kalibre etmeniz gerekiyor. Cihaz zaten yönlendirmeyi yapıyor, hidrolik sıcaklığının dahi olması gereken seviyesindeyken kalibrasyona müdahale ediyor. Sağ da sol da sanayilerde v.s kodlama yaptırmak diye bilinen işlem aslında adaptasyon dediğimde. Multiecuscan veya daha basit obd taramaları ile çözmeniz çok zor. Thinktool ve Delphi yapabildiğimiz iki cihaz oldu, examiner kullanan bir Alfa servisi kaldıysa piyasada onlarda halledebilir ama birinin oturup arabanın başında elinde cihaz ile uğraşması lazım. @nyildiz7 22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Doğrudur, sadece adaptasyon da değil, yanal-dikey ivmeleri, hız sensörlerini, alt ve üst açı sensörlerinin doğruluğunun hepsini tespit etmek gerekli, sürüş anında verdiği tepkilere bakmak gerekli, bir önceki mesajda dediğim gibi iyi bir cihaz ve işten anlayan birisi gerekli size. Kurcalamak lazım biraz yani.@nyildiz7 Virgülüne kadar arızamız aynı. Bu işten anlayan birini bulayım ben 22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Doğrudur, sadece adaptasyon da değil, yanal-dikey ivmeleri, hız sensörlerini, alt ve üst açı sensörlerinin doğruluğunun hepsini tespit etmek gerekli, sürüş anında verdiği tepkilere bakmak gerekli, bir önceki mesajda dediğim gibi iyi br cihaz ve işten anlayan birisi gerekli size. Kurcalamak lazım biraz yani.Size yardımcı olan arkadaşın yeri numarası var mı ben de yardım istesem22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam mesajı gönderiyi alıntılarken kendi mesajınız içinde kalmış gözümden kaçmış o yüzden.Ümraniye sanayide Bakırcı Oto Elektrik. İletişim bilgilerini Google üzerinden bulmak mümkün ama pek telefonlara cevap veren bir işletme değil. Kendinizi; rahmetli Yücel ustanın tanıdığına yardımcı olmuşsunuz o kişi yönlendirdi diye tanıtırsanız yardımcı olacaktır diye düşünüyorum. Bu arada arıza ile ilgili daha detaylı araştırma yaptım, benim olay biraz şans eseri düzelmiş olabilir. Bu arıza kaydı ile direk abs modülündeki selenoidlerin arızalı çıkma ihtimali çok yüksek görünüyor. Mk1 2010 2013 arasında kullanılan Ate ünitenin Continental Ck60 serisi yazılımla kullanılan Abs modüllerinin bir çoğunda bu arızalar yaşanmış yurt dışında. Tamir eden yerler var ama pek sağlıklı olmuyor, ünitenin tamamı ciddi para, sadece modül kısmı ise sıfırı 40bin liralarda dolaşıyor, çıkma bulmak da çok çok mümkün değil çoğu zaman. Diyeceğim o ki hazırlıklı gidin oraya, adaptasyon vs kurtarmayabilir.@nyildiz7 22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yok tekrar arıza yaşamadım şuanlık, ara ara aklıma gelince deniyorum arıza vermedi şimdiye kadar. Proxi hizalaması yaptırmayı unutmayın bir de işlem sonucunda.@nyildiz7 22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Mes bazı konularda zayıf kalıyor bu kalibrasyon işlerinde vs. Elinizdeki tam sürüm değilse veya obd cihazınız güvenli değilse proxi işine de çok girmeyin bcm'ye kodlama yazmak sonuçta proxi hizalaması dediğimiz. Direksiyon açı sensörü sıfırlamasında da bi kendiliğinden öğrenmeyi sıfırlama bir de normal açı sensörünü sıfırlama seçeneği var mes de. ZF elektrikli direksiyon sekmesinden girince izin veriyor olması lazım. Proxi hizalamasında da alttaki seçenekleri tek tek kontrol etmek lazım, örnek olarak teyp de aux seçeneği yoksa proxi ayarlarından açılıp sonradan hizalama yaparak aux kazanılabiliyor ama çıkışı olmadığı için hata veriyor bazı mk1'lerde, yada tam tersi bluetooth için soketten kısa devre yapıp aux kazanabiliyorsunuz ama proxi de aux açık olmayınca uzun vadede gövde kontrol modülü saçma alakasız arızalar verebiliyor. Yani demem o ki tüm değerlerin araca uygun olduğundan emin olun, esp sistemini önce abs olarak seçip hizalama yaptırıp sonra esc yi seçip tekrar hizalama yaparak sistemi komple kısa yoldan kalibre etmiş de olursunuz mesela.(Sürüş modlarından vazgeçerek esp'yi tamamen iptal edip sadece abs düzeninde çalıştırarak en azından modül kesin arızalı ise hata mesajı almayarak sürüş mümkün bu arada.)İşin özü elektrikçi yada beyinci dediğimiz sanayideki arkadaşların bir çoğunun sadece pc başında yapıp dünyalarca para aldığı işler bunlar (eline lehim tabancasını alıp düzgünce tamir yapan ve müşteriyi kazıklamayanları tenzih ediyorum). Biraz kurcalamayla bir çok şey mümkün ama elimizdeki cihazlar ve araçlarımızın elektroniği ve kontrol modülleri öyle aman aman dayanıklı diyemeyiz, her kurcalamada daha çok başınıza iş alma ihtimali olduğunuda unutmayın.@nyildiz7 22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi