Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta Esp/Vdc Arızası  (Okunma sayısı 1319 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Giulietta Esp/Vdc Arızası
« : 10 Temmuz 2024, 15:00:16 »
Selamlar herkese, uzun zamandır sorunum var çözemedim diye konu açmamışım şuan farkettim :)

Şöyle ki ilginç sayılabilecek bir arıza mevcut. Sadece esp devreye girecek kadar bir kayma yaşandığı zaman vdc ile birlikte abs arıza lambaları yanıyor ve kontak kapatıp açar açmaz sorun çözülüyor, ta ki bir daha esp devreye girecek kadar kayma yaşanana kadar.

Akü, abs kablosu gibi bir çok olası şey denendi, malum sebeplerden bir çok Giulietta benzer arızaları verebiliyor ancak sorunum tam olarak bilinen sıkça başa gelen şeylerden değil. Bir iki kişide daha olduğunu bu arızanın ve bir şekilde çözdüklerini duydum ancak detaylı bilgiye henüz ulaşamadım. Az çok şuan ki sanayi ortamını biliyorsunuz açıkcası 50 tane sensör parça direksiyon kutusu falan değiştirip çok parçalanmak istemiyorum. Başına gelen veya bir bilgisi olan var mıdır ?

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 475
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #1 : 10 Temmuz 2024, 21:36:57 »
MES ile bağlanınca Boşta gaz verirken voltaja baktınız mı?
Semy synthetic hater
2001 156 2.0 blu cosmo 
1999 156 2.0 grigio chiaro
2004 156 Selespeed gonzaga
2004 156 Sportwagon selespeed Grigio Kafla

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #2 : 10 Temmuz 2024, 21:41:55 »
MES ile bağlanınca Boşta gaz verirken voltaja baktınız mı?
Yok abi hiç aklıma gelmedi açıkcası, hata kodlarını tam hatırlamıyorum ama direksiyon torku talep edilen değer sinyal hatası ile dinamik switch değer makul değil hatalarını hatırlıyorum. Görmem gereken değeri veya neyde hata olabileceğini az çok tarif edebilirsen hocam yarın bağlanmaya çalışıp bakayım bir.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #3 : 10 Temmuz 2024, 22:06:45 »
Bu arada ekstra olarak çekiş kontrol sorunsuz çalışıyor, abs sorunsuz çalışıyor, hill holder benzeri yardımcı sistemler yine sorunsuz, esp nin hafif düzeyli müdahalelerinde yine sorun yok, sadece açı artıp artık aracın arkasının özellikle iyice çizgiden çıktığında esp nin sert müdahale yaptığında sorun oluşuyor.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 475
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #4 : 11 Temmuz 2024, 01:18:23 »
Benim bilgilerime göre ;
Esp devredeyken yüksek bir akım çekiyor , sert müdahale edince dahada fazla akım çektiği için şarj dinamosu gerekli akımı üretemiyor olabilir.
Diagnostic programlarından voltajı kontrol et gaza bastığında 13.8 -14.4 arası olmalı.
Düşük değer veriyorsa şüpheli kabul edilebilir, bağlanabilcek cihazın yoksa gün içinde İdealtepede  yardımcı olurum seve seve kablo ve MES var.
Semy synthetic hater
2001 156 2.0 blu cosmo 
1999 156 2.0 grigio chiaro
2004 156 Selespeed gonzaga
2004 156 Sportwagon selespeed Grigio Kafla

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #5 : 11 Temmuz 2024, 08:42:55 »
Benim bilgilerime göre ;
Esp devredeyken yüksek bir akım çekiyor , sert müdahale edince dahada fazla akım çektiği için şarj dinamosu gerekli akımı üretemiyor olabilir.
Diagnostic programlarından voltajı kontrol et gaza bastığında 13.8 -14.4 arası olmalı.
Düşük değer veriyorsa şüpheli kabul edilebilir, bağlanabilcek cihazın yoksa gün içinde İdealtepede  yardımcı olurum seve seve kablo ve MES var.
Denemeye değer hocam, benim obd portu bozuldu el atamadım bir türlü arkadaştan alıyorum bende ama bakalım seni rahatsız etme ihtimalim de var abi ozaman:)

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #6 : 11 Temmuz 2024, 18:08:20 »
Güncellemeyi paylaşayım, zorlu bir gün oldu, mes ile iş çözülmüyor öncelikle onu söyleyeyim hocam @Testarossa. Malesef kalibrasyon konusunda yetersiz kalıyor.

Sorunu çözücem diye bütün abs ve vdc ile ilgili tüm proxi ayarlarını sıfırladım, daha sonra tekrardan kalibre edemeyince abs beyni elimde kaldı diye düşündüm. Biraz daha dikkatli okuyunca hidroliğin maksimum 60 derece sıcaklıkta olması gerektiğini gördüm. Tüm abs ayarlarını tekrar kalibre edince başladığım yere dönmüş oldum.

Orjinal soruna dönünce farkettiğim tek şey vardı, direksiyon açı sensörü doğru okuma yaparken mutlak açı sensörü yani elektrikli direksiyondaki tork sensörü ile açı sensörünün tekerlerden bağımsız bilgi verdiğini gördüm. Direksiyon 70derece solda görünürken tekerler -200 ile -50derece tam tersi istikamette gösteriyor örneğin. Normal kullanımda sorun olmuyor iken esp ihtiyacı olduğu anda direksiyon çevirme torkunun ilk bakıldığı veri olduğu düşünülünce arıza bundandır dedim. Bir iki kutu tamiri yapan yer ile görüşünce Mito'lardaki gibi ayrı bir açı sensörü olmadığını Giulietta'da herşeyin kutu ile beraber olduğunu öğrendim. Tahmini maliyet 25 ile 50 arasında, sıfır kutu takılırsa daha fazla diye sonuç aldım.

Bu kadar bulaşmışken bunun bir ayarı var mıdır diye bakayım dedim, sorun şöyle başlıyor, her ön takım yapıldığında her salıncak değişiminde mesela obd den bağlanıp hizalama sıfırlanırsa problem olmuyor, ama 140.000km ye kadar bir den fazla ön takım sökülmüş bir den fazla rot ayarı yapılmış olunca yukarı ile aşağıdaki sensörler bir yerden sonra bağımsızlığını ilan ediyor. İşini iyi bilen kodlama yapacak birisi sorunu çözüyor, ben beceremeyince en son başka bir yer ile hallettim, nasıl yapıldığının detaylarını paylaşmayan biri malesef ancak sonuç olarak obd den bağlanıp elektrikli direksiyon sekmesi ve daha sonra abs beyni üzerinden kalibrasyon yaparak sonuç alınabiliyor. Düz zemin lazım, rot ayarının düzgün olması yeterli işlem için. Bunun dışında son çare abs beynine aynı ecu ya yazılım atılırken yapıldığı gibi sıfırdan yazılım yazmak veya sorunsuz bir arabadan kopyalamak mümkün ama Türkiye'de yapacak adam sayısı çok az. Bir diğer ihtimalde direksiyon kutusunda tork sensörünün gerçekten bozuk olması.



22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Baya uzattım konuyu, sonuç itibari ile sorun çözülmüştür başına gelen arkadaşlara bilgilendirme olsun :)
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 475
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #7 : 11 Temmuz 2024, 22:26:01 »
Tebrik ederim büyük iş başarmışsınız, ustaların çözemeyeceği bir problemi kendiniz çözmüşsünüz.
Semy synthetic hater
2001 156 2.0 blu cosmo 
1999 156 2.0 grigio chiaro
2004 156 Selespeed gonzaga
2004 156 Sportwagon selespeed Grigio Kafla

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #8 : 12 Temmuz 2024, 13:51:38 »
Teşekkür ederim hocam, tam anlamıyla tek başıma yaptım denemez ama yolunu çizdim diyelim. @Testarossa

Bu durumu yaşaması muhtemel kişilerin göreceği hata kodlarını da paylaşayım sorunu yaşayanlara fikir vermiş olur.





C0074-29 olan kod Mito'larda da en sık yaşanan çok nadir bendeki gibi Giulietta'larda bulunan sorunun ana kaynağı olan kod. Diğerleri bunun ardından sistemler düzgün çalışmadığı için geliyor.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

nyildiz7

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #9 : 26 Ağustos 2024, 22:19:22 »
Bu bendeki arızanın aynısı. Herşeyiyle aynı. Ama nasıl çözdüğünüz kısmını anlayamadım
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

nyildiz7

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #10 : 26 Ağustos 2024, 22:36:37 »
Teşekkür ederim hocam, tam anlamıyla tek başıma yaptım denemez ama yolunu çizdim diyelim. @Testarossa

Bu durumu yaşaması muhtemel kişilerin göreceği hata kodlarını da paylaşayım sorunu yaşayanlara fikir vermiş olur.





C0074-29 olan kod Mito'larda da en sık yaşanan çok nadir bendeki gibi Giulietta'larda bulunan sorunun ana kaynağı olan kod. Diğerleri bunun ardından sistemler düzgün çalışmadığı için geliyor.

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bire bir aynı
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #11 : 27 Ağustos 2024, 22:16:32 »
Zaten çözüm kısmı biraz karışık hocam, karışıktan ziyade işi bilen bir beyinci veya sağlam adaptasyon yapabileceğiniz bir cihaz lazım. Thinktool pro kullandık mesela biz arıza tespit cihazı olarak, Abs den başlayarak tüm kalibrasyon seçeneklerini tek tek yapıp tüm sistemleri yeniden kalibre etmeniz gerekiyor. Cihaz zaten yönlendirmeyi yapıyor, hidrolik sıcaklığının dahi olması gereken seviyesindeyken kalibrasyona müdahale ediyor. Sağ da sol da sanayilerde v.s kodlama yaptırmak diye bilinen işlem aslında adaptasyon dediğimde. Multiecuscan veya daha basit obd taramaları ile çözmeniz çok zor. Thinktool ve Delphi yapabildiğimiz iki cihaz oldu, examiner kullanan bir Alfa servisi kaldıysa piyasada onlarda halledebilir ama birinin oturup arabanın başında elinde cihaz ile uğraşması lazım.
@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

nyildiz7

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #12 : 27 Ağustos 2024, 22:31:15 »
Zaten çözüm kısmı biraz karışık hocam, karışıktan ziyade işi bilen bir beyinci veya sağlam adaptasyon yapabileceğiniz bir cihaz lazım. Thinktool pro kullandık mesela biz arıza tespit cihazı olarak, Abs den başlayarak tüm kalibrasyon seçeneklerini tek tek yapıp tüm sistemleri yeniden kalibre etmeniz gerekiyor. Cihaz zaten yönlendirmeyi yapıyor, hidrolik sıcaklığının dahi olması gereken seviyesindeyken kalibrasyona müdahale ediyor. Sağ da sol da sanayilerde v.s kodlama yaptırmak diye bilinen işlem aslında adaptasyon dediğimde. Multiecuscan veya daha basit obd taramaları ile çözmeniz çok zor. Thinktool ve Delphi yapabildiğimiz iki cihaz oldu, examiner kullanan bir Alfa servisi kaldıysa piyasada onlarda halledebilir ama birinin oturup arabanın başında elinde cihaz ile uğraşması lazım.
@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yani sadece elektrikli direksiyon menüsündeki direksiyon açı kalibrasyon ve absdeki direksiyon açı sıfırlama değil herhalde. Ekstra diğer kalibrasyonları da yapmak gerekiyor anladığım kadarıyla

viva cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #13 : 29 Ağustos 2024, 13:31:53 »
Doğrudur, sadece adaptasyon da değil, yanal-dikey ivmeleri, hız sensörlerini, alt ve üst açı sensörlerinin doğruluğunun hepsini tespit etmek gerekli, sürüş anında verdiği tepkilere bakmak gerekli, bir önceki mesajda dediğim gibi iyi bir cihaz ve işten anlayan birisi gerekli size. Kurcalamak lazım biraz yani.
@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.829
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #14 : 29 Ağustos 2024, 15:24:56 »
Ön takıma bakaım vs yaptıktan sonra adaptasyon yapılması hiiç aklımın ucundan geçmezdi. Güzel konu, güzel bilgiler.
..

nyildiz7

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #15 : 29 Ağustos 2024, 22:30:03 »
Doğrudur, sadece adaptasyon da değil, yanal-dikey ivmeleri, hız sensörlerini, alt ve üst açı sensörlerinin doğruluğunun hepsini tespit etmek gerekli, sürüş anında verdiği tepkilere bakmak gerekli, bir önceki mesajda dediğim gibi iyi bir cihaz ve işten anlayan birisi gerekli size. Kurcalamak lazım biraz yani.
@nyildiz7
Virgülüne kadar arızamız aynı. Bu işten anlayan birini bulayım ben
22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

nyildiz7

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #16 : 26 Eylül 2024, 22:16:06 »
Doğrudur, sadece adaptasyon da değil, yanal-dikey ivmeleri, hız sensörlerini, alt ve üst açı sensörlerinin doğruluğunun hepsini tespit etmek gerekli, sürüş anında verdiği tepkilere bakmak gerekli, bir önceki mesajda dediğim gibi iyi br cihaz ve işten anlayan birisi gerekli size. Kurcalamak lazım biraz yani.

Size yardımcı olan arkadaşın yeri numarası var mı ben de yardım istesem

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #17 : 27 Eylül 2024, 10:51:41 »
Hocam mesajı gönderiyi alıntılarken kendi mesajınız içinde kalmış gözümden kaçmış o yüzden.

Ümraniye sanayide Bakırcı Oto Elektrik. İletişim bilgilerini Google üzerinden bulmak mümkün ama pek telefonlara cevap veren bir işletme değil. Kendinizi; rahmetli Yücel ustanın tanıdığına yardımcı olmuşsunuz o kişi yönlendirdi diye tanıtırsanız yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

Bu arada arıza ile ilgili daha detaylı araştırma yaptım, benim olay biraz şans eseri düzelmiş olabilir. Bu arıza kaydı ile direk abs modülündeki selenoidlerin arızalı çıkma ihtimali çok yüksek görünüyor. Mk1 2010 2013 arasında kullanılan Ate ünitenin Continental Ck60 serisi yazılımla kullanılan Abs modüllerinin bir çoğunda bu arızalar yaşanmış yurt dışında. Tamir eden yerler var ama pek sağlıklı olmuyor, ünitenin tamamı ciddi para, sadece modül kısmı ise sıfırı 40bin liralarda dolaşıyor, çıkma bulmak da çok çok mümkün değil çoğu zaman. Diyeceğim o ki hazırlıklı gidin oraya, adaptasyon vs kurtarmayabilir.

@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

nyildiz7

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #18 : 27 Eylül 2024, 10:53:21 »
Hocam mesajı gönderiyi alıntılarken kendi mesajınız içinde kalmış gözümden kaçmış o yüzden.

Ümraniye sanayide Bakırcı Oto Elektrik. İletişim bilgilerini Google üzerinden bulmak mümkün ama pek telefonlara cevap veren bir işletme değil. Kendinizi; rahmetli Yücel ustanın tanıdığına yardımcı olmuşsunuz o kişi yönlendirdi diye tanıtırsanız yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

Bu arada arıza ile ilgili daha detaylı araştırma yaptım, benim olay biraz şans eseri düzelmiş olabilir. Bu arıza kaydı ile direk abs modülündeki selenoidlerin arızalı çıkma ihtimali çok yüksek görünüyor. Mk1 2010 2013 arasında kullanılan Ate ünitenin Continental Ck60 serisi yazılımla kullanılan Abs modüllerinin bir çoğunda bu arızalar yaşanmış yurt dışında. Tamir eden yerler var ama pek sağlıklı olmuyor, ünitenin tamamı ciddi para, sadece modül kısmı ise sıfırı 40bin liralarda dolaşıyor, çıkma bulmak da çok çok mümkün değil çoğu zaman. Diyeceğim o ki hazırlıklı gidin oraya, adaptasyon vs kurtarmayabilir.

@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet modül ihtimali de var ama arıza kodları bire bir aynı olunca acaba dedim. Hiç deneme fırsatınız oldu mu. Tekrar arıza verdi mi araç

viva cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #19 : 27 Eylül 2024, 16:50:41 »
Yok tekrar arıza yaşamadım şuanlık, ara ara aklıma gelince deniyorum arıza vermedi şimdiye kadar. Proxi hizalaması yaptırmayı unutmayın bir de işlem sonucunda.

@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

nyildiz7

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #20 : 27 Eylül 2024, 16:57:56 »
Yok tekrar arıza yaşamadım şuanlık, ara ara aklıma gelince deniyorum arıza vermedi şimdiye kadar. Proxi hizalaması yaptırmayı unutmayın bir de işlem sonucunda.

@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben de multiecuscan ile bir obd cihazı var. Yanal ivme sensörünü sıfırlayabiliyorum. Direksiyon açısını sıfırlayabiliyorum.Dün biraz bunları denedim ama sonuç değişmedi. Orda direksiyon ile ilgili bir kalibrasyon daha var onu yapmama yetki vermiyor. Bugün tekrar deneyip proksiyi de deneyeyim. Belki bir ihtimal

viva cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.569
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #21 : 27 Eylül 2024, 23:02:27 »
Mes bazı konularda zayıf kalıyor bu kalibrasyon işlerinde vs. Elinizdeki tam sürüm değilse veya obd cihazınız güvenli değilse proxi işine de çok girmeyin bcm'ye kodlama yazmak sonuçta proxi hizalaması dediğimiz.

Direksiyon açı sensörü sıfırlamasında da bi kendiliğinden öğrenmeyi sıfırlama bir de normal açı sensörünü sıfırlama seçeneği var mes de. ZF elektrikli direksiyon sekmesinden girince izin veriyor olması lazım.

Proxi hizalamasında da alttaki seçenekleri tek tek kontrol etmek lazım, örnek olarak teyp de aux seçeneği yoksa proxi ayarlarından açılıp sonradan hizalama yaparak aux kazanılabiliyor ama çıkışı olmadığı için hata veriyor bazı mk1'lerde, yada tam tersi bluetooth için soketten kısa devre yapıp aux kazanabiliyorsunuz ama proxi de aux açık olmayınca uzun vadede gövde kontrol modülü saçma alakasız arızalar verebiliyor. Yani demem o ki tüm değerlerin araca uygun olduğundan emin olun, esp sistemini önce abs olarak seçip hizalama yaptırıp sonra esc yi seçip tekrar hizalama yaparak sistemi komple kısa yoldan kalibre etmiş de olursunuz mesela.(Sürüş modlarından vazgeçerek esp'yi tamamen iptal edip sadece abs düzeninde çalıştırarak en azından modül kesin arızalı ise hata mesajı almayarak sürüş mümkün bu arada.)

İşin özü elektrikçi yada beyinci dediğimiz sanayideki arkadaşların bir çoğunun sadece pc başında yapıp dünyalarca para aldığı işler bunlar (eline lehim tabancasını alıp düzgünce tamir yapan ve müşteriyi kazıklamayanları tenzih ediyorum). Biraz kurcalamayla bir çok şey mümkün ama elimizdeki cihazlar ve araçlarımızın elektroniği ve kontrol modülleri öyle aman aman dayanıklı diyemeyiz, her kurcalamada daha çok başınıza iş alma ihtimali olduğunuda unutmayın.

@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

nyildiz7

  • Membro
  • İleti: 12
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Esp/Vdc Arızası
« #22 : 27 Eylül 2024, 23:09:57 »
Mes bazı konularda zayıf kalıyor bu kalibrasyon işlerinde vs. Elinizdeki tam sürüm değilse veya obd cihazınız güvenli değilse proxi işine de çok girmeyin bcm'ye kodlama yazmak sonuçta proxi hizalaması dediğimiz.

Direksiyon açı sensörü sıfırlamasında da bi kendiliğinden öğrenmeyi sıfırlama bir de normal açı sensörünü sıfırlama seçeneği var mes de. ZF elektrikli direksiyon sekmesinden girince izin veriyor olması lazım.

Proxi hizalamasında da alttaki seçenekleri tek tek kontrol etmek lazım, örnek olarak teyp de aux seçeneği yoksa proxi ayarlarından açılıp sonradan hizalama yaparak aux kazanılabiliyor ama çıkışı olmadığı için hata veriyor bazı mk1'lerde, yada tam tersi bluetooth için soketten kısa devre yapıp aux kazanabiliyorsunuz ama proxi de aux açık olmayınca uzun vadede gövde kontrol modülü saçma alakasız arızalar verebiliyor. Yani demem o ki tüm değerlerin araca uygun olduğundan emin olun, esp sistemini önce abs olarak seçip hizalama yaptırıp sonra esc yi seçip tekrar hizalama yaparak sistemi komple kısa yoldan kalibre etmiş de olursunuz mesela.(Sürüş modlarından vazgeçerek esp'yi tamamen iptal edip sadece abs düzeninde çalıştırarak en azından modül kesin arızalı ise hata mesajı almayarak sürüş mümkün bu arada.)

İşin özü elektrikçi yada beyinci dediğimiz sanayideki arkadaşların bir çoğunun sadece pc başında yapıp dünyalarca para aldığı işler bunlar (eline lehim tabancasını alıp düzgünce tamir yapan ve müşteriyi kazıklamayanları tenzih ediyorum). Biraz kurcalamayla bir çok şey mümkün ama elimizdeki cihazlar ve araçlarımızın elektroniği ve kontrol modülleri öyle aman aman dayanıklı diyemeyiz, her kurcalamada daha çok başınıza iş alma ihtimali olduğunuda unutmayın.

@nyildiz7

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Direksiyon açı sensörü sıfırlamasında da bi kendiliğinden öğrenmeyi sıfırlama bir de normal açı sensörünü sıfırlama seçeneği var mes de. ZF elektrikli direksiyon sekmesinden girince izin veriyor olması lazım.

Bunları yapabiliyorum. Direksiyon açı kalibrasyonu  yapmıyor  sadece. İstek sınırlar dışında diyor abs modülünde. Elektrikli direksiyon modülünde parametrelerde direksiyon açısı ve altında direksiyon kesin açısı var. İkisi çok farklı değerler gösteriyor. Kafam oraya takıldı.
Beyinciler zaten hiç uğraşmıyor. Direkt değiştirme olayına girip para peşinde olduklarını gösteriyorlar. O yüzden kendim deneyerek birşeyler yapacağım. Ama birebir aynı arıza. Proxiyi kontrol ettim de abs kısmını deneyebilirim.

viva cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal