Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Giulietta Multiair Motor Arıza Lambası Yanıp Sönme Durumu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Onurkaymaz

Merhaba herkese. İki üç gün önce sol far ampulümü değiştirmek için kutup başını sökerek aküyü biraz yana kaydırmıştım. Tekrar taktığımda klasik hataları aldım ve direksiyonu tam sol tam sağ yaparak bu hatalardan kurtuldum fakat motor arıza lambası sürekli yanıp sönmeye devam etti. Stop edip tekrar çalıştırdığımda Stop Start devre dışı uyarısı aldım yanıp sönen lamba ile birlikte başka herhangi hata aracın gidişinde bir problem vs yoktu. Multiecuscan ile bağlanıp öyle sileyim bari dedim bağlandığımda da herhangi bir hata kodu göremedim.

Bakıma 2000 km kaldığından bir de bu arıza lambası olayından AlfaTech'e gidip aracın sıvılarını ve filtrelerini değiştirdim fakat arızaya orada da bir çözüm bulamadık. Motor arıza lambasının yanıp sönmesini garipsedi usta bayağı. Herhangi hata kodu da yoktu yine. Bunlara ek olarak bakımdan sonra rolanti düzensizliği de çıktı. Eve geldiğimde farkettim ki araba rolantide 6-7 saniyede bir boğuluyormuş gibi yapıyor ve devir 630 civarlarına düşüyor sonrasında tekrar gaz verip toparlıyor 900 olup tekrar 700 civarlarına düşüyor ve 6-7 saniye sonra olay tekrarlanıyor.

Aküm biraz zayıfladığından bir ihtimal deyip 60 amper efb varta akü ile yeniledim. Fakat yine söndüremedim lambayı. Daha önce başına gelen veya tahmin yürütebilecek olan var mıdır ?

kaanromeo

Gecmis olsun hocam sinir bozucu bir durum.
Kitapcikta katalitik konvertor arizasi diye yaziyor.
En kisa zamanda yetkili servise gidin.
Buyuk ihtimal sensorlerden biri arizalandi bilgi alamiyordur katalitikten.

Onurkaymaz

Evet gerçekten sinirbozucu bir durum. İşin garibi hata kodu vermemesi.

Onurkaymaz

Sorun çözüldü.

Akü sökme, otomatik öğrenim parametreleri sıfırlama gibi işlemlerden sonra, bazen avansı ayarlaması gerektiği için vites boştayken motoru 6500 7000 devire getirip bırakmak gerekiyormuş. Araba pamuk gibi oldu :D. Herhangi uyarı yok, start stop stabil bir şekilde çalışıyor.