Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Hangi Fren Hidroliği ?  (Okunma sayısı 1252 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfawhite

  • Membro
  • İleti: 77
    • Çevrimdışı
Hangi Fren Hidroliği ?
« : 30 Mart 2018, 16:15:47 »
Konu başlığında anlaşıldığı gibi hangi araç için hangi marka fren hidroliği kullanılmasını tavsiye edersiniz ?

1996 GTV TB aracımın frenleri biraz zayıf gibi geldi bana. Internette Castrol LMA tavsiye edenler var. Peki Dot5 , Dot4 ve Dot3 ararasındaki farklar tam olarak nedir. Dot5 benim aracıma uyar mı ?

Şimdiden engin bilgileriniz ve paylaşımlarınız için teşekkür ederim.

1996 Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB      2002 Alfa Romeo 156 2.0 TS

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #1 : 30 Mart 2018, 17:06:26 »
Dot farkları: Kuru ve ıslak kaynama noktaları farklı.
Islak kaynama: Fren hidroliklerinin içine zamanla havadaki nem karışır ve hidrolik saf olmaktan çıkar. Buda kaynama noktasını aşşağı çeker.
Dot 3 kuru kaynama noktası 100 derece iken, Dat 5 kuru kayanama noktası 150 derecedir. Aynı fark ıslak kaynama noktalarındada vardır. ( Rakamlar temsili)
Hiç kullanılmasa dahi senede bir fren hidroliğinin değiştirilmesi tavsiye ediliyor. Bunu kim yapar peki, çok azımız. En azından 3 senede bir falan değiştirilmesinde fayda vardır.
Kaynama ısısı düşük olan hidrolikler, performanslı kullanımda fren pedalının yumuşamasıyla anlaşılır. Pedal yumuşamaya başladıysa hidrolik ısınmış demektir. Eğer hidrolik kaynama ısısının üstüne çıkınca hidrolik kaynayacak ve pedal tamamiyle boş olacaktır.

Bu hidrolik frene nasıl etki ediyor diye sorulursa. Frene basınca kaliperlerin diski sıkması için gerekli gücü hidrolikler sağlıyor. Kaliperlerin içinde hidrolikler dönüyor. Kaliper ve disk ne kadar güçlü ve çk birbirine sürterse, kaliper o kadar ısınacağından hidroliklerde o derece ısıya maruz kalıyor ve son noktada kaynıyor.

Dot 3 lü bir araca dot 5 koyulmasında sorun var mı yokmu emin ediğim. Çünkü manuel vites arabalarda debriyaj merkezinin içinden geçen hidrolikle, fren hidroliği aynı. Bu dotlar arasındaki değişimde debriyaj merkezine bir zararı olurmu bilmiyorum ama sorun olcağını sanmıyorum.


11 Temmuz 2013te fren hidroliklerim pistte kaynadıktan sonra yazmıştım.
En baştan başlıyayım o zaman :)
Fren hidroniklri fren anında kaliperin diski sıkıştırmasına yarayan basıncı uyguluyor. Şuan sitedeki hemen hemen herkesin arabasında DOT 4 hidrolik vardır. Dot4 hidroliğin kuru kaynama noktası yaklaşık 250 derece falan. Islak kaynama noktası 160-170 derece.

Kuru kaynama noktası içine nem ve su almamış hidroliğin kaynama noktasıdır. Islaksa içine %3 su-nem karışmış hidroliğin kaynama noktası.

Arabalarda zamanla fren hidroliğine su ve nem karısır buda kaynama noktasını aşşağı çeker. Performanslı kulanımdada fren bana piste olan gibi boşalır. Pedala azcık güç vermemle pedalın dibe yapışması bir oldu. Çünkü frenledikçe disklerim çok ısınmıştı ve sonunda kaliperin içinden geçen eskimiş 4 senelik içine su almış hidroliklerimin max ısı değerinin üstüne çıktı, hidroliklrim kaynadı, frensiz kaldım :)

Normal kullanımda 3-4 senede bir DOT4 ile fren hidroliklerinin değiştirilmesi gerekir bana göre. Ama piste çıkan veya çok performanslı kullananların 1-2 senede bir fren hidroliklerini değiştirmesinde fayda var.

Ben 3 sene aynı hidroliklere takıldımi piste çıktım, son çıktıgımdaki gibi limit frenler yaptım hiç sorun yaşamadım ama 4. senede bu fren hidrolikleri eski performanslı sürüşü kaldırmadı ve gitti.

Şuan koydugum fren hidroliği motul dot4 rbf600(Racing Brake Fluid) . Kuru kaynama 312, ıslak kaynama noktası 205 derece.

Aslında Dot4 bile o kadar sene işimi görmüşken piste bu yarış versiyonuna ihtiyacım yoktu ama garanti olsun dedim.

Dot4 kuru kayanama 250 derece, ıslak kaynama 160 derece
Dot5.1 kuru kaynama 270 derece, ıslak kaynama 185 derece

Yarış versiyonları
Dot4 rbf 600 kuru:312, ıslak: 205
dot4 rbf 660 kuru:325, ıslak:205

Bugun Motul TR disb. satış sorumlusuysa karşılaştım sanayide 5.1 ile rbf arasındaki farkı sordum kaynama noktaları ve fiyat dedi.

Fiyatlarıda ort. söyle.

Dot4 30TL
dot5.1 40TL
RBF600 50TL
RBF660 70TL

Normal sokakta kullanıyorsanız Dot4 almanız yeterlidir zamanı gelince daha fazla para vermeye gerek yok ;)
..

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #2 : 30 Mart 2018, 21:13:34 »
GTV V6 TB orjinal frenleri o güce biraz zayıf kalır, bu yüzden çözümünüzün fren hidroliği olduğunu düşünmüyorum. Tabii ki değişme zamanı geldiyse değişecek, ancak standart frenleri kullanıcıyı tatmin etmeyebilir.

En güzel çözüm 305mm disklerle birlikte 166'larda kullanılan 4 piston Brembo kaliperleri alıp yanlış hatırlamıyorsam braket yapılması gerekiyordu, onu da yaptırıp fren sistemini upgrade etmek. Böylece frenlerinizden daha memnun kalırsınız.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Alfawhite

  • Membro
  • İleti: 77
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #3 : 31 Mart 2018, 11:28:30 »
GTV V6 TB orjinal frenleri o güce biraz zayıf kalır, bu yüzden çözümünüzün fren hidroliği olduğunu düşünmüyorum. Tabii ki değişme zamanı geldiyse değişecek, ancak standart frenleri kullanıcıyı tatmin etmeyebilir.

En güzel çözüm 305mm disklerle birlikte 166'larda kullanılan 4 piston Brembo kaliperleri alıp yanlış hatırlamıyorsam braket yapılması gerekiyordu, onu da yaptırıp fren sistemini upgrade etmek. Böylece frenlerinizden daha memnun kalırsınız.


Çok teşekkür ederim. Bu konuda hemen araştırmaya başlayacağım. :yukari-ok:

1996 Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB      2002 Alfa Romeo 156 2.0 TS

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 313
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #4 : 02 Nisan 2018, 10:06:46 »

Çok teşekkür ederim. Bu konuda hemen araştırmaya başlayacağım. :yukari-ok:


Diğer alternatif de,166'da ilgili Brembo 4 potlarla kullanılan 310mm'lik disklere 5x98'e göre delik açılıp kullanılması.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

Alfawhite

  • Membro
  • İleti: 77
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #5 : 02 Nisan 2018, 11:39:23 »


Diğer alternatif de,166'da ilgili Brembo 4 potlarla kullanılan 310mm'lik disklere 5x98'e göre delik açılıp kullanılması.

Brembo'nun GTV için OEM ve MAx Performance Diskleri mevcut. Yoksa 166 için Brembo'nun OEM'ine bakmam gerekiyor?


1996 Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB      2002 Alfa Romeo 156 2.0 TS

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 313
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #6 : 02 Nisan 2018, 11:57:58 »
Brembo'nun GTV için OEM ve MAx Performance Diskleri mevcut. Yoksa 166 için Brembo'nun OEM'ine bakmam gerekiyor?


166 v6'lar için üretilen diskleri kastediyorum.Febi Bilstein markasının mevcut mesela 310mm diski,bende de Brembo 4 pot sistem var ve 310mm'lik Febi diskler mevcut.Balata için de yine 166 Brembo kaliperli sistemler için uygun olan 166 balatası temin edeceksiniz.

Taşıyıcı braket aparatını vidasından deliğine kadar düzgün bir şekilde yaptırmanız bence en zor olan kısmı bu kombinasyonun.Ben Brembo sistemi aldığımda,şansıma satın aldığım arkadaş önceden yaptırmıştı braketi.

2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #7 : 02 Nisan 2018, 13:33:56 »
Brembo'nun GTV için OEM ve MAx Performance Diskleri mevcut. Yoksa 166 için Brembo'nun OEM'ine bakmam gerekiyor?

GTV'nin standart fren diskleri yanlış hatırlamıyorsam 284mm, kaliperleri de 166 V6 Brembo'larına oranla daha küçük. Dolayısıyla bahsettiğiniz Brembo diskler sadece markası değişik olan ancak çapı aynı olan diskler. Artı etkisi olur mu? Olur. Ama vereceğiniz paranın karşılığı kadar olmaz :)

305 mm disklerle 166 V6 kaliperleri kullanırsanız (%100 oturmasa bile problemsiz oturuyor), ya da Fahrettin Bey'in dediği gibi diskleri de 166'dan alıp 310 mm disklerle 166 kaliperlerini kullanırsanız ciddi bir fark görürsünüz. Sanayide işi bilen birisi gerekli braketleri üretebilir diye tahmin ediyorum.

166 için olan diskleri ve balataları Türkiye'de rahatlıkla internetten bulabilirsiniz. Asıl sıkıntı kaliperleri bulmaktır. Onun için çıkmacıdır, yurtdışıdır arayıp durmak lazım.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #8 : 02 Nisan 2018, 14:36:08 »
305 mm diskler olmuyor biz denedik. 166 310 mm disk alıp 98 e göre delmek gerekli. Gerisi barket yapımı. Şu an 156 da ben yapıyorum detaylı fotoları eklerim.
Turbo Twin Spark

Alfawhite

  • Membro
  • İleti: 77
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #9 : 02 Nisan 2018, 14:37:15 »


166 v6'lar için üretilen diskleri kastediyorum.Febi Bilstein markasının mevcut mesela 310mm diski,bende de Brembo 4 pot sistem var ve 310mm'lik Febi diskler mevcut.Balata için de yine 166 Brembo kaliperli sistemler için uygun olan 166 balatası temin edeceksiniz.

Taşıyıcı braket aparatını vidasından deliğine kadar düzgün bir şekilde yaptırmanız bence en zor olan kısmı bu kombinasyonun.Ben Brembo sistemi aldığımda,şansıma satın aldığım arkadaş önceden yaptırmıştı braketi.

Diksler tamam, balatalar tamam da. Fren kaliperi bulması sorun Brembo' nun 166 için kaliperi yok. 159 ve 156 için var uysalar bile çok uçuk rakamlar kaliperler. 310mm için uygun 4 piston başka kaliper bulamaz mıyım ? Yada yönlendirebileceğiniz bir websitesi var mı ? Teşekkürler.

1996 Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB      2002 Alfa Romeo 156 2.0 TS

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 313
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #10 : 02 Nisan 2018, 14:38:58 »
Şimdi aklıma geldi Brembo upgrade işlerine başlamadan önce aracın jant uygunluğuna da bakmanızı tavsiye ederim,zira bahsettiğimiz kombinasyon bildiğim kadarı ile  minimum 17 " jant ister ve  her 17" janta olmuyor diye biliyorum.

Aslında sizin Gtv'ye  direkt alacağınız kaliperler hali hazırda var ama sadece boş kaliperler 3800 tl gibi bir yekün tutuyor.5x98 tabanlı olduğu için disk ,balata gibi tamamlamalarla sistemi kurarsınız.

https://alfayedek.net/productdetail/77362677-77362676-Alfa-Romeo-156-Brembo-Fren-Kaliperi-3229
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

Alfawhite

  • Membro
  • İleti: 77
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #11 : 02 Nisan 2018, 15:31:09 »
305 mm diskler olmuyor biz denedik. 166 310 mm disk alıp 98 e göre delmek gerekli. Gerisi barket yapımı. Şu an 156 da ben yapıyorum detaylı fotoları eklerim.

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-brembo-fren-kaliperleri-454024154/detay
Bu ilandaki kaliperlerin uyması mümkün mü ?

1996 Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB      2002 Alfa Romeo 156 2.0 TS

coyote

  • Membro
  • İleti: 853
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Fren Hidroliği ?
« #12 : 05 Kasım 2019, 11:07:10 »
Yeni konu açmadan sorumu buradan sorayım. 156'yı fabrika kondisyonuna getirme projesi kapsamında alt, üst merkez dahil tüm debriyaj sistemini yenilemeyi planlıyordum. Bu kapsamda gerekli tüm parçaları alırken, nasılsa debriyaj merkezleri de değişecek, fırsattan istifade, fren hidroliğini de Motul 5.1 ile değiştireyim diye 2 kutu da Motul DOT 5.1 hidrolik almıştım. Bizim proje iptal oldu ama, fren sistemine yapacağım bakım kapsamında, zamanında aldığım 4 adet Brembo fren hortumlarını ve Motul 5.1 hidroliği aracımda kullanmak istiyorum.

Sorularım şunlar; 156'da 2.0 TS'de debriyaj merkezlerini sökmeden, içlerindeki fren hidroliğini tamamen vakumlamak mümkün mü? Eğer mümkün değilse, içlerinde kalacak eski DOT 4 hidrolik, yeni Motul DOT 5.1 ile karışırsa ne olur. Özellikle silikon ve silikon bazlı olmayan hidroliklerin kesinlikle karıştırılmaması gerektiğini biliyorum, ancak Motul 5.1 silikon bazlı olmadığı için, dot 4 ile karışma konusunu sormak istedim. Şimdiden sağolun.

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal