Uzun süredir kafama takılan sorunun başlığının açılmış olmasını şaşkınlıkla karşılıyorum.Aslında mutlaka konusu geçer diye de düşünüyordum bir yandan.
İyi olmuş...

Herkes Honda'ların 1.6'larının Alfa'lardan daha seri olduğunu iddia ediyor.
Ve hatta Alfa 147'lerin verileri fabrika çıkışı 10.6
ve 156'ların verileri 10.5 iken Civic'lerin 9.2 sn olarak veriliyor.
Bana Honda'cılar fabrika verilerini pek dürüstçe vermiyormuş gibi geliyor. Mesela Alfa uzun yol 6,5 litre, karma 8,5 litre, şehir içi 11,5 litre verirken ve yol bilgisayarı aynısını bana bütünüyle ifade ederken Honda Civic için uzun yol değeri 5,5 litre'yi gazeteye "ne ekonomik araç!!!" şeklinde iliştiriveriyorlar.
Bizde 2003 Civic var... İnanın 147'den sonra binince gazına basasım gelmiyor. Tam bir hacı yatmaz gibi sağa sola savrulup duruyor.
Vites geçiş hissi, motor gürültüsü (resmen eski Türk filmlerindeki motor uğultusu efekti gibi...zevksiz mi zevksiz), fren hissi ve hepsinden önemlisi poşet lastiği hissindeki direksiyonu kullanımdan adam soğutuyor.
İyi yanları da var tabbi...trim sesi yok, yol bilgisayarı olmadığından ve elektronik donanımı az olduğu için elektronik arıza vermiyor, nispeten 1 litre kadar az yakıyor, abuk subuk arızalar vermiyor, çukurları daha az hissettiriyor...
Tabbi servisleri ve satış esnası ve satış sırasındaki hizmetler Alfa'lar kadar bile değil. Dediğim gibi diğer topic'de, bize bir tane SIFIR aracı BOYALI sattılar...Sonrada mahkemelik olmak üzereyken anlaşıp değiştirdiler.
0-100 olayına gelirsek...ben fabrika verilerinde Civic'in bizimkilerden daha hızlı olduğunu görünce çok şaşırdım.
Keza Alfa'nın o devirlenme hissini ve ok gibi yere sağlam basarak atılma hissini Civic'de fark edemiyorum.
Ya elimi korkak alıştırdığımdan Civic'de ya da o süspansiyonun o aracı tartmaya çok yetmemesinin hissi bunu getiriyordu. Keza ASR olmadığından ve süspansiyon yumuşak olduğundan torku yere tam veremiyor.
Donanım Haber sştesindekilerde Alfa'dan hızlıdır biz ikisinide kullandık dediler.
Bana kalırsa seri olmasının nedeni hafif olması. Bakın yenileri gayet ağır ve motoru bir önceki kasaya göre modifiyeli. Yakışıda hiç az değil duyduğumuz kadarıyla. Bu yaz annemle tatilden dönüyoruz...Arabanın bagaj full yüklü ve araçta 2 kişiyiz. Gayet de yığıldı ağrlığı görünce ünlü v-tec.
Bu arada vites uzunluğu bana kalırsa ekonomi için olan bir şey. Hız ile alakası yok. Devir bandı vites değiştirince kesiliyormuş gibi dursada kısa oranlıda Alfa'larınızda vitesi kick up yaptığınızda hız göstergesine bir bakın isterseniz. Örneğin 2'den 3'e kesiciye girmek üzereyken taktığınızda hız göstergesinin 5-10 km arasında anlık bir artış yaşadığını görebilirsiniz.
Honda'da kick up yaptığımda araba ilk başta esneyip sonra hızlanıyor yani tekme yemiş gibi bir his olmuyor.
Tabi ben 2001-2005 arası kasalar için konuşuyorum. Daha eski kasa nasıldır bilemiyorum.
1996 kasa Corolla GLI'ım vardı.
105 hp olmasına rağmen 1000 kg'lik ağırlığından dolayı bizim Alfa kadar olmasada epey bir seriydi. Yol tutuşuda Alfa kadar olmasa da gayet iyiydi.
Bir önceki kasa 120 lik Civic'ler de eminim Corolla'lar gibi hafifliğiyle epey bir seridir. Yol tutuşu da bir Alfa gibi olmasada yere yakınlığından dolayı bizdeki 2003 kasadan daha iyidir.
Bizdeki kasa çok yüksek ve yumuşak.
Yenileri nasıldır bilen kullanan varsa yazarsa öğrenelim.
Keza otomobilden öte motor yapan bir firmadan bahsediyoruz.

Bu arada 50 km'lik bir yolda viraj fazlaysa Alfa pilotajında yardımıyla 1. gelecektir. Düz yolda ise yine pilotajla Alfa birinci gelir. Keza drag değil ve Alfa'ların son hızı Civic'le aynı sayılır.