Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Ilk calistirmada rolantide duzensizlik..

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

Bu konuya bir kaç yerde daha rastlamıştım ama kesin çözüm getiren bir bilgiye rastlamadım malesef...


Yaz yada kış farketmiyor sabahları ilk çalıştırmada motor düzensiz çalışıyor... 1kaç dakika beklersem yada kontağı kapatıp tekrar çalıştırırsam rölanti düzene giriyor.. Böyle bir sorunla karşılaşıp çözüme ulaşabilen varmı ?


Özel servis bunun normal olduğunu söyledi. Onlar zaten bilmedikleri herseye normaldir demeyi adet haline getirmisler : ) Yetkili servise götürsem birçok çalışan parçamı yenisiyle değiştirip bir sonuca ulaşamayacaklarını biliyorum : ) Beyin fırtınası şeklinde bu sorunu çözelim diyorum : )


n/a

#1
Elektrovalff çokta yakar hatta exama baglattır görürsün direk

n/a

#2
benin eski araçta da benzer sorun vardı.yaklaşık 1 dk.ısıtıp öyle hareket ediyordum.debimetre veya lamda sensörü arızası olabilir.cihaza bağlatıp baktırsan iyi olur

n/a

#3

Benimde ilk aklıma gelenler debimetre ve sensor olmustu Halil bey...


Hatta serviste soyledim sensorden kaynaklanabilirmi diye.. Onlarda yok biz bir kaç kere değiştirdik problem devam etti demişlerdi..


Bende yakıtımda gözle görünen bir artış olmadığı için biraz daha beklemeye karar verdim ama 6 ayı aşkın süredir böyle gidiyor : ) 


n/a

#4
Sercy elektrovalf ten kastın nedir ?



quote:

SerCy wrote:

Elektrovalff çokta yakar hatta exama baglattır görürsün direk


n/a

#5

potansiyometre ;)


bu arada debi bozukmu degilmi diye test etmek istiyosan 2-3 kere red line yap debi bozuksa patlar ztn :) araban calışmaz bi daha debi fişini sökene kadar ;) bogulur istedigini yap fişini sökmeden çalışmaz burdan şunuda cıkartıyoruz;


 


Alfalarda Redline Yapma!


Alfalarda Debimetre bu kadar salak bi alet


Alfa Adamı Mezara Gömer


Alfa Ile Sokak Aralarında Gazlanmaz.


n/a

#6




quote:

halil wrote:

benin eski araçta da benzer sorun vardı.yaklaşık 1 dk.ısıtıp öyle hareket ediyordum.debimetre veya lamda sensörü arızası olabilir.cihaza bağlatıp baktırsan iyi olur


debimetre veya lambda sensörü küçük bi ihtimal bence bende bu problem ikiside değiştikten sonra başladı...

Alfadanadam

#7

bence büyük ihtimal potansiyometre ya da debimetre...özel servislerde değişen parçayı eğer sorun düzelmemişse geri iade etmek kaydıyla değiştirmeyi dene. Benim servisimde eğer emin olunamadıysa bu şekilde yapıyorlar. Eğer problem düzelmemişse yeni takılan parçayı monte etmek ister saatler sürsün direk söküp kendi parçanı geri takıyor. Yeri gelmişken istanbullu arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim..Maslak Yeniler Alfa Romeo Servis..


 


 


n/a

#8

bu arada EN BÜYÜK SİZE TAVSİYE!


aracınızda mekanik-elektronik hiç bi parçayı özel serviste degştirmeyin GARANTI KONUSUNDA size geri dönüşleri OL-MA-YA-CAK-TIR!


CuoreSportivo

#9
Bu sorunu bende yasiyorum su an. Bir kac aydir yapmiyodu ama simdi sabahlari calistirdigimda devir 500 d/d altina inip inip cikiyo, can cekisiyo motor, fakat kontagi kapatip tekrar actigimda veya o halde gaza kokledigimde duzeliyo rolanti.

Bu soruna cozum bulaniniz oldu mu? Rolanti regulator'u olabilir mi? (bilgisayara baglandiginda birsey cikmiyor, muhtemelen mekanik bi sorun)

Birde sunu ekleyeyim, sanirim bu sorun katalitik konvertorle alakali olabilir. Bundan bir kac ay once gaza bastigimda hava kacirir gibi bi ses veriyodu, servis duzeltti ve ondan sonrada bu devir bozuklugu olmadi. Simdi yine katalitik konvertorden ayni ses gelmeye basladi ve paralelinde duzensiz rolanti bas gosterdi. Hani belki bi alaka vardir diye dusunuyorum...

Edited by - CuoreSportivo on 23/05/2006  21:34:46

n/a

#10
yook aynen devam ... hey gidi ilk problemlerimizden biriymiş : )

anIL(34an623)

#11
program hatası. gelen bazı 156'da mevcut. bende de vardı. servise çağırıp silmişlerdi. aslında sizi de çağırmaları gerekiyordu. fakat bu anlattığım zeytinoğlu zamanında oldu. tofaş'ın bundan haberi bile yoktur mesela. alpar veya zeytinoğlu kökenli biri bilir bunu ancak. ben de detaylı blgiyi şimdi yenilerdeki erkan ustadan almıştım.

fakat arada bir gene yapıyor ama abartmıyor. en fazla 3-4 sn sürüyor. servise girmeden önce baya sinir bozucuydu ama

Sercan Keklik

#12
rolanti problemi ise elektrovalf
eger gaz yemiyo ise sogukta boşa atıp dip gaz yaptıktan sonra yiyiyor ise Lambda sensörü
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

master

#13
GTV'de aynı sorunu yaşadım , rölanti ayarlayıcısında idi problem. Sabahları ilk çalıştırmada rölanti acayip düzensiz , bir süre sonra düzene giriyordu , ancak düzenli halinde bile ara ara 1000-1500 arası oynuyordu , ışıklarda falan gaz verdiğimi sanıyordu millet :) Bir de işin garibi bunu sadece 7-8 saat araba durduktan sonra çalıştırınca yapıyordu , stop et , 3 saat sonra çalıştır , rölanti gayet düzenli , ama 7-8 saat bekleyince yine düzensiz hale geliyordu.

156'da ise bir kere oldu , araç rölanti devrine inmiyordu , direk stop ediyordu :) Sonra o sorunu tekrarlamadı ancak potansiyometreden dolayı olduğunu söylediler serviste.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#14
bende 145 de aynı problemi yaşıyorum, rolanti düşüyor hatta motor stop ediyor. tekrar çalıştırmada veya çalıştırıp 5-6 bin devir verince düzeliyor ve bilgisayar hata vermiyor.

n/a

#15
daha önce 33 de de benzer bir problem yaşamıştım. o da normal seyir halinde birden çekişten düşüyordu, sanki 3 silindire falan düşüyordu, çeşitli ustalardan çeşitli çözüm yolları denendi. (lamda, rölanti reglesi, sağ silindir kapağı ! , vs.) hepsi olumsuz, motoru sökmeyi önerenler oldu.
bir gün yolda kaldım, ve bir 155 yanımda durdu, problemi sordu, usta olduğunu söyledi ve bir kaç sorudan sonra silindirlere giden elektrik kablolarını kontrol etti.
evet sorun oradaydı ve sadece fren hidrolüiğinden parmağını yağlayıp fişleri yağladı. fişi geri taktı ve bir daha sorun yaşamadım.

n/a

#16
her ihtimale karşı geçen gün 145 in bütün elektriksel fiş giriş çıkışlarına wd 40 diye bir pas-oksit sökücü var ondan sıktırıp temizlettim.
ama rölanti dengesizliği değişmedi , ustam rölanti reglesi teşhisi koydu, boyadan sonra onu değiştiricem 300 YTL falanmış galiba.

n/a

#17
quote:

daha önce 33 de de benzer bir problem yaşamıştım. o da normal seyir halinde birden çekişten düşüyordu, sanki 3 silindire falan düşüyordu, çeşitli ustalardan çeşitli çözüm yolları denendi. (lamda, rölanti reglesi, sağ silindir kapağı ! , vs.) hepsi olumsuz, motoru sökmeyi önerenler oldu.
bir gün yolda kaldım, ve bir 155 yanımda durdu, problemi sordu, usta olduğunu söyledi ve bir kaç sorudan sonra silindirlere giden elektrik kablolarını kontrol etti.
evet sorun oradaydı ve sadece fren hidrolüiğinden parmağını yağlayıp fişleri yağladı. fişi geri taktı ve bir daha sorun yaşamadım.



Alfada bazen problemler inanılmaz basit yerlerden çıkabiliyor.. Benide benzin pompası bozuk diye az uğraştırmamıştı ustalar.. Çıka çıka elektrik kablosunun fişindeki temassızlık problemi çıkmıştı...

Bu sorundada bir kaç teşhis ile karşılaşınca bende sallamıştım açıkcası. Nasıl olsa aç kapa yapınca normale dönüyor : ) ve mesela dün 2 gün aradan sonra motoru çalıştırdım gayet problemsizdi.. Bakalım bugün ne olacak ... Çok heyecanlı arabalar canım şu alfalar : )

admin

#18
yavuz bide regulatörü çıkartın iyice bi temizleyip aynı düzende takın. mümkünse ona gelen hortumvari parçayıda temizleyin. Baktınız olmadı, TS,de nasıl tam kestiremiyorum ama reg. takarken ters takın. yani sistemin yürümesi A dan başlayıp B ye gidiyorsa. Bunu  B  ve A olarak deneyin.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#19
Sağol Bektaş , boyadan çıkınca deniycem

orhan34n

#20
Arkadaslar yeni konu açmamak için buraya yazmayı tercih ettim..
Bazen(haftada bir veya on günde bir) Alfa'mı çalıştırırken  motor stop edecekmiş gibi oluyor 1-2 saniye titriyor sonra kendine geliyor...
Neden olabilir?motor sıcakkende yaptığı oluyor..
Sınavlardan dolayı ilgilenemedim ondanmı yapıyo acaba

desilvera

#21
aynı sorun MAF (debimetre) değiştirlerek giderilmiştir. sizin sorununuzda debimetreden kaynaklanıyor olabilir, test için kablosunu söküp bir süre kullanabilirsin.

debimetreyi kısa süreli devre dışı bırakmanın bir zararı yoktur, keza ben önceki 156 ımda 3 ay böyle kullanmak zorunda kalmıştım.

orhan34n

#22
debimetrenin kablosunu bozuk olup olmadığını anlamak içinmi sökücem?
bozuksa ne gibi tepki verir? çünkü bu sorunu haftada bazen 10 günde bir yapıyor..
birde yazın 3 ay Yozgat'ta olacak Alfa..o yuzden gitmeden bu sorunu düzeltmem lazım..
Bırakın Alfa servisini Fiat servisi bile yok orda:))

desilvera

#23
hayır debimetrenin bozuk olup olmadığını anlamak için sökeceksin, eğer rolanti düzene girerse debimetren arızalı demektir, bu süreçte yakıt sarfiyatında değişiklik olabilir.

orhan34n

#24
ama rölanti devamlı değişmiyorki normalde hiç bir sorun yok...dediğim gibi haftada bir falan oda ilk çalıştırmada 1-2 sn motor 200 devir civarı çalışıp sarsılıyor sonra normale dönüyor...