şöyle birşey söylenebilir ,
genelde araçlarımız 95 oktan benzine göre dizayn edilmiştir ,daha doğrusu beyin programı ona göre yapılmıştır .
Bu oktan bilgisi aracın kullanım kitabında yazar .
Sizin normal şartlarda 95 oktan benzin kullanmanız yeterlidir ve daha yüksek oktanlı benzin kullanımı size bir avantaj sağlamaz .
Fakat burada asıl sorulması gereken soru şudur :
SATIN ALDIĞINIZ BENZİN GERÇEKTEN 95 OKTANMI ?
Bunun kabaca sağlamasını yapmak için gidip 97-98 oktan veya 100 oktan benzin kullandığınızda aracınızın gücü artıyorsa !
-evet ,daha önce kullandığınız benzin 95 oktan DEĞİLDİR denebilir.
Çünkü sizin beyin programı ve program içerisindeki ateşleme bilgileri 95 oktana göredir ,
daha yüksek oktanlı benzin kullanımı sırasında gene bu değerler kullanılmaktadır .
Biraz daha tekniğe girelim ,
oktan ,benzinin kendi kendine yanmasını ateşlemesini engelleyen şey değilmidir ?
100 oktan ,95 oktandan daha dayanıklıdır kendi kendine ateşlemeye .
yani "preignition" denen birşey var ,
eğer kullandığınız benzin düşük oktanlıysa ,
silindir içerisindeki bu hava-yakıt karışımı ,tam olması yerde yani beyin tarafından bujinin ateşlemesi gereken yerde değilde ,biraz daha önce ateşlemesi sonucunda oluşan istenmeyen bir durumdur .
Bu olay detanasyon doğurur ve silindir içerisindeki ısının artmasını ve mekanik parçaların aşırı stres altında kalmasını sağlar .
bitiriyorum
Eğer beyin programı 95 oktana göreyse ,
ama benzin 95 oktandan düşükse ,
preignition oluşur ve vuruntu sensörü (knock sensör) vuruntu algılarsa ateşlemeyi geriye çekerek motoru koruma altına almaya çalışır ,
bu da gücün düşmesi demektir .