Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Karbonmonoksit  (Okunma sayısı 1009 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

whale

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« : 18 Kasım 2006, 22:25:23 »
Bugün rolantideki devir düzensizliğini belki düzeltirim diye potansiyometreyi temizledim. Daha sonrada aracı bilgisayara bağlatıp bir hata var mı diye kontrol ettim. Potansiyometre ile ilgili bir sorun gözükmüyordu ancak lambda arızası vardı. Tabi arıza silinince kaybolmuş gibi oldu. Ordaki ustalar emin olmak için egzozdan karbonmonoksit ölçelim gerçekten sorun varsa anlarız dediler ve egzozda %5,5 civarı bir CO değeri okundu. Bu değerin çok yüksek olduğu gerçekten lambdanın (doğru yazılışı böyle mi bilmiyorum hatalıysa düzeltin lütfen)arızalı olduğu söylendi. Sizin bu konudaki fikirlerinizi alayım dedim..
« Son Düzenleme: 13 Mart 2007, 16:33:38 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #1 : 19 Kasım 2006, 17:51:40 »
Cüneyt Bey doğru söylemişler. Ateşleme sistemi için examiner cihazında lambda sensörünün arızalı olup olmadığı çıkıyor.Orda lambda değeri n=1 veya 0 olmalı yani tam ortada  0 veya 1 den az veya çok olmamalı biri hava yakıt karışımının fakir, birisi zengin olduğunu gösteriyor.Bunu eksoz testinden de anlıyorsunuz. Doğru yapmışlar. Gerçi geçen günkü benim checkup da CO değeri 1.86 falandı normal değerin üzerindeymiş. Varyatörden dolayı dediler. Kam ayarlamasını yapamadığı için yakıtı tam yakamadan atıyor benimki ondan fazla çıkmıştı. Ama sizin CO değeri gerçekten yüksek Sizin lambda bozuk bence.
« Son Düzenleme: 19 Kasım 2006, 17:51:40 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Karbonmonoksit
« #2 : 19 Kasım 2006, 19:18:50 »
Burçin bey, varyatördeki bozukluk bu tür etkiler vermez. Varyatör arızası ileriki safhalarda özellikle 5000-7000 devir bandında ciddi güç düşüşlerine sebep olur.
Varyatör arızalı bile olsa siz CO ölçümünü rolantide yaptırdığınıza ve varyatör de 3000 devirden sonra devreye girdiği için bu duruma varyatör sebebiyet veremez.

Bu tür CO değerleri sapmasına sebep özellikle debimetre(hava akış ve sıcaklık ölçer), potansiyometre(gaz kelebeğinin "mekanik" konumunu ECU'ya elektronik olarak iletir), bujiler, enjeksiyon contalarından içeri hava kaçağı ya da lambda sebep olur.
Özellikle BOSCH servislerinde lambdayı söküp ayrı olarak test yapabiliyorlar. Emin olmak için bu testi yaptırın, ya da Doblo 1.2 benzinli lambdası alın işi bitirin :)
« Son Düzenleme: 19 Kasım 2006, 19:18:50 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #3 : 19 Kasım 2006, 23:55:21 »
Bülent Bey eksoz testi rolantide yapılmadı ona dikkat ettik. sabit 3000 d/dk da ayağımızı gazda tuttuk. Gene de uyarınız için teşekkürler. Hem varyatörün bozuk olması dolayısıyla kamlar düzenli çalışmazki ventillerin sonuçta ayarı hassas sağlanamıyor. Sizce yanlış mı?
« Son Düzenleme: 19 Kasım 2006, 23:55:21 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Karbonmonoksit
« #4 : 20 Kasım 2006, 08:57:14 »
Varyatörün kam ayarlarını "kaçırması" için ciddi anlamda bozulması demektir. Varyatör yağsız kaldığı için içindeki dişliler metal-metale çalışmak durumunda kalıyor. Bir süre sonra da ses yapmaya başlıyor. Ancak çok ileriki safhalarda görevini yapma konusunda sıkıntılar yaşanmaya başlıyor. Onun öncesinde görevini yapması hususunda bi sıkıntı yok. Zaten kam ayarlarını tam yapamasa motorunuz sarsıntılı ve vuruntulu çalışır. Sizin motorda bu tip sorunlar var mı?
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2006, 08:57:14 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #5 : 20 Kasım 2006, 21:54:09 »
Allah a şükür yok. Peki benim CO değerinin normalin biraz üzerinde çıkmasının sebebi nedir? Hatta geçenlerde çiğ yakıt kokusu geliyor araçtan demiştim. O koku CO değerinin arttığını gösteriyor. Tam yanma meydana gelmiyor ki fazlasını eksozdan dışarı atıyor.
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2006, 21:54:09 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Karbonmonoksit
« #6 : 20 Kasım 2006, 22:26:55 »
quote:

Allah a şükür yok. Peki benim CO değerinin normalin biraz üzerinde çıkmasının sebebi nedir? Hatta geçenlerde çiğ yakıt kokusu geliyor araçtan demiştim. O koku CO değerinin arttığını gösteriyor. Tam yanma meydana gelmiyor ki fazlasını eksozdan dışarı atıyor.



>>>>>
Bu tür CO değerleri sapmasına sebep özellikle debimetre(hava akış ve sıcaklık ölçer), potansiyometre(gaz kelebeğinin "mekanik" konumunu ECU'ya elektronik olarak iletir), bujiler, enjeksiyon contalarından içeri hava kaçağı ya da lambda sebep olur.
Özellikle BOSCH servislerinde lambdayı söküp ayrı olarak test yapabiliyorlar. Emin olmak için bu testi yaptırın.
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2006, 22:26:55 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

whale

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #7 : 21 Kasım 2006, 08:43:33 »
Bülent bende onun da yaptılar bişey değişmedi kesin ölü benim ki
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2006, 08:43:33 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #8 : 21 Kasım 2006, 19:41:49 »
quote:
Orda lambda değeri n=1 veya 0 olmalı yani tam ortada 0 veya 1 den az veya çok olmamalı biri hava yakıt karışımının fakir, birisi zengin olduğunu gösteriyor.
Yanlış hatirlamiyorsam, lambda zaten 0 ve 1 arasında oluyor zaten herzaman.. :) Ama yanlış hatırlıyo olmam mümkündür :P
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2006, 19:41:49 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #9 : 12 Mart 2007, 23:24:14 »
quote:

quote:

Allah a şükür yok. Peki benim CO değerinin normalin biraz üzerinde çıkmasının sebebi nedir? Hatta geçenlerde çiğ yakıt kokusu geliyor araçtan demiştim. O koku CO değerinin arttığını gösteriyor. Tam yanma meydana gelmiyor ki fazlasını eksozdan dışarı atıyor.



>>>>>
Bu tür CO değerleri sapmasına sebep özellikle debimetre(hava akış ve sıcaklık ölçer), potansiyometre(gaz kelebeğinin "mekanik" konumunu ECU'ya elektronik olarak iletir), bujiler, enjeksiyon contalarından içeri hava kaçağı ya da lambda sebep olur.
Özellikle BOSCH servislerinde lambdayı söküp ayrı olarak test yapabiliyorlar. Emin olmak için bu testi yaptırın.



Bülent Bey, bu potansiyometre yi nasıl sökeriz? Veya bunun uçları arasındaki değerin kaç olması gerektiğini gösteren evraklarım mevcut ama çok ters yerde. Veya bu değerlerin kaç olduğunu examiner cihazında görebiliyor muyuz? Benim bu yakıt kokusu hala gitmedi ve bu yüzden biraz fazla yakıyor. Doblo 1.2 lambda bizimkilerin aynısı mı? Ve fiyatı ne kadar? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
« Son Düzenleme: 12 Mart 2007, 23:24:14 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #10 : 12 Mart 2007, 23:31:33 »
Veya arkadaşlar sizden bu sorduğum soruların cevaplarını bilende varsa yardım edebilir. Yeter ki sonuca ulaşalım.
« Son Düzenleme: 12 Mart 2007, 23:31:33 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Karbonmonoksit
« #11 : 13 Mart 2007, 09:53:28 »
Burçin bey, bu parçanın doğru parça olduğundan emin olmak için en sağlıklı yöntem EPER'e şasi numaranızı girerek "aracınıza özel" arama yapmanız.
Parçayı bulduktan sonra da Arama "Search" kısmından "tüm üreticiler" i seçerek hangi araçlarda kullanıldığını öğrenebilirsiniz.
Olması gereken voltaj değerleri konusunda bilgim yok maalesef.

Debimetre BOSCH bayilerinde yanlış hatırlamıyorsam 50 Euro +KDV idi ki bence çok iyi fiyat.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2007, 09:53:28 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #12 : 13 Mart 2007, 10:45:24 »
Eyvallah ordan bir deneyim. Benim kafama potansiyometre takıldı. Bunun arızalı olup olmadığını hangi cihaza bağlatarak görebiliriz? İlla sökmek mi gerekiyor?
« Son Düzenleme: 13 Mart 2007, 10:45:24 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Karbonmonoksit
« #13 : 13 Mart 2007, 11:18:22 »
EPER sonucuna göre eğer kolay bulunur bir parça ise ve satıcı da kabul ederse, "problem çözülmezse iade edebilme" imkanı da olursa deneyebilirsiniz.
Açıkçası "bozuk" olduğunu ne şekilde kanıtlayabiliriz bilemiyorum.

Ama mantık olarak hava yakıt karışımını ayarlayamama gibi bir durum var belli ki. Bu durumda tek suçlu potansiyometre olmayabilir.
Debimetre+lambda sensörü+potansiyometre üçlüsünü komple kontrol etmek en sağlıklısı. Tümünü de değiştirin demiyorum, aman yanlış anlaşılmasın. :)
« Son Düzenleme: 13 Mart 2007, 11:18:22 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Karbonmonoksit
« #14 : 13 Mart 2007, 11:55:28 »
Çekiş Allah nazardan saklasın süper. Ama sarfiyat var. Yakıta karşılık havayı mı az çekiyor dedim. Hava filitresine giden ara boruyu söktüm öyle denedim belki Davlumbaz tıkalıdır diye değişiklik olmadı. Bence havayı yeterli alıyor. Yakıtı fazla harcıyor. Ya da hava borusunda delik veya contalardan kaçırmada olabilir. Ama ben direk gaz kelebeği kısmından şüphelenmeye başladım. Öteki dediğiniz elemanları kontrol ettim ve examiner a bağlattım sorun yok dediler. Siz aracınızı examiner a bağlattığınızda lambda değerinin volatjına baktınız mı? kaçlarda geziyordu hatırlıyor musunuz?
« Son Düzenleme: 13 Mart 2007, 11:55:28 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Karbonmonoksit
« #15 : 13 Mart 2007, 16:33:38 »
Benim lambda da muhtemelen bozuk ya da bozulmak üzere o yüzden mantıklı birşey diyemeyeceğim.

Debimetre, eğer gösterdiği değer bakımından %50'den fazla hatalı değer gösteriyorsa anca o zaman arıza  gösterir diyor BOSCH servisi, o bakımdan emin olabilmek için BOSCH servisinden deneme için bir debimetre takılabilir. Ayrıca gene lambda'dan şüpheleniyorsanız lambdanın fişini sökerek egzos testi yapabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2007, 16:33:38 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal