Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: erkan_01 - 01 Ekim 2007, 22:30:46

Başlık: Karter koruma
Gönderen: erkan_01 - 01 Ekim 2007, 22:30:46
Az önce karter korumayı kırdım :( servis ve özel servislerdeki fiyatı nedir acaba?
Başlık: Karter koruma
Gönderen: Cem - 01 Ekim 2007, 22:32:32
Geçmiş olsun,
servislerde pahalıdır,Bostancı sanayide çıkmacılarda uygun fiyata alınabilir.50 YTL falan isterler tahminim.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 01 Ekim 2007, 22:40:18
Kerdeşim geçmiş olsun. Ustacım bencede çıkmacıları dene ama plastik olanını kırdın galiba. Onlar pek koruma görevi gömüyor malesef, daha çok motorum çamur batak olmasını engelliyor. Metal olanı varmış, bulursan onu al makbul olanı oymuş.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 01 Ekim 2007, 22:49:02
geçmiş olsun erkan.. ben sıfır fiyatının 170-180ytl arası diye biliyorum yanıladabilirim..
Başlık: Karter koruma
Gönderen: AlfistiKerem - 01 Ekim 2007, 22:49:57
Geçmiş olsun...Bostancı Sanayiye bir sorun orda uyguna bulabilirsiniz.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 01 Ekim 2007, 22:58:14
benim de karter korumada kırık ve sarkan ufak bir parça var, değiştirmeyi düşünüyorum ama metal istiyorum, acaba başka araçlarınkiler uydurulamaz mı? plastik hiç güven vermiyor da..
Başlık: Karter koruma
Gönderen: Sercan Keklik - 01 Ekim 2007, 22:59:21
140 ytl metal olanı tr de yok bulsanda zaten sakın alma
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 01 Ekim 2007, 23:01:41
erkan geçmiş olsun.. :(
yaa geçen sene sonlarında (okul senesi yani mayıs fln) da kırık değilmiydi o meret..
yanlız 156 ların üzerlerinde std korumalar gerçekten gereksiz çıkıntılarıyla çok kolay kırılıyor..
metal ve düz bişi olsa tr de kolayca bulunabilcek güzel olur buradaki gibi :
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156/Motor-Airfilters/Aluminum-Engine-Guard::2910.html
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 01 Ekim 2007, 23:14:50
çıkıntılardan dolayı benimkide eğik vaziyette duruyordu,telle bağladım ama ne fayda yine sarkıyor...
Başlık: Karter koruma
Gönderen: erkan_01 - 01 Ekim 2007, 23:22:18
haklsıın can mart ayındada kırıktı ama sigortadan değiştirdim az önce caddebostan burgerın otoparkında mantara girdim sayılır ama mantar demeye bin şahit ister hem görünmüyor hem küçücük cukura girmeyim geniş alim dedim mantara cıktık ulan arabayıda yeni yıkatmıştım mis gibi geziyordum moralim bozuldu eve geldim :(
Başlık: Karter koruma
Gönderen: babi - 01 Ekim 2007, 23:51:33
Erkan geçmiş olsun
Başlık: Karter koruma
Gönderen: alfistihrn - 02 Ekim 2007, 00:19:30
Geçmiş olsun.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 02 Ekim 2007, 00:20:59
walla bu akşam iftardan 15 dk önce fln gördüm yine evden çıkmıştın herhalde eski SETUR(şimdiki bank pozitif) un üzerinde ananemde oturuyordum,sanırım dün gecede yine S te duruyordun ama son anda fark edip geçince bi korna çaldım..

nese sağlık olsun..boşver..çıkma bulmaya bak..
bostancı da sportivo nun yanında çıkmacı war : ahmet abi ona sor,yine sportivo nun üstünde bi çıkmacı daha war..
aynı zamanda sportivo dan yılmaz ustayla , carium dan zeki ustalarada ayrıca sorabilirsin yardımcı olurlar..daha önceden tanışıklığın yoksa forum tarafından yönlendirildiğini söylersen eminim dahada samimi olucaklardır :)

aslında boyutları büyük olmasa alfisti.net teki koruma gerçekten çok güzel..


Başlık: Karter koruma
Gönderen: babi - 02 Ekim 2007, 00:25:07
evet sportivo yılmaz usta yardımcı olur bugün ben alfistiden arıyorum dedim hemen anında bana hava filitresi ust kapağı çıkmacılardan temin etti .
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 02 Ekim 2007, 12:29:11
benimkide tel'le baglı durumda
Başlık: Karter koruma
Gönderen: agucba - 02 Ekim 2007, 12:43:03
Metal istiyorsanız Zender'in veya Novitec'in sayfalarına bakabilirsiniz.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: admin - 02 Ekim 2007, 13:11:04
Ne gerek var uyduruk plastik bir parçaya o kadar para vermeye. Telle bağlayın gitsin. Nası olsa bi darbede gene kırılacak.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: ATA - 02 Ekim 2007, 19:00:59
katılıyorum. turkiye yollarında elbette kırılacak.. benimki biraz vida biraz telle duruyordu.. kazada kasko yenisini vermişler taktılar. 2. hafta az bi catlak olustu.. zaten hasar alması için uretilmis bir parca :)
kullanabildiginiz kadar kullanın bence
Başlık: Karter koruma
Gönderen: carmaniac - 03 Ekim 2007, 03:57:17
O parca aslında karter koruma degıl,arabanın motorunu toz topraktan ve ondan onemlısı alltan gecen havanın duzgun kaymasını saglıyor.2 kere degıstırdım sportivoda 95 ytl yan sanayı orjinalıyle farkı yok.ıyı gunler
Başlık: Karter koruma
Gönderen: admin - 08 Ocak 2008, 23:28:26
Alfisti.net'ten metal olan koruma.

Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 08 Ocak 2008, 23:53:53
bektaş tr de bulunurmu bu parça ??
plastik hep su koyveriyo eskiden alpar her serviste değiştiriyodu zaten !!!
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 00:01:44
Metal karter korumanın sağlıklı olmayacağı düşüncesindeyim.. Neden derseniz plastik korumayı kırmayacak bir kuvvet, ince metali eğip bükebilir, delikler açabilir.. Eğer metal ince değilse o zaman da zaten ağır çeken motorun olduğu ön tarafa ekstra ağırlık yüklemiş oluruz..
Ben yan sanayi korumayı 20.000 km'dir -4cm yaylarla kullanıyorum yeniden farksız..
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 00:08:31
Gönderilme Tarihi - 09/01/2008 :  00:01:44    
--------------------------------------------------------------------------------
Metal karter korumanın sağlıklı olmayacağı düşüncesindeyim.. Neden derseniz plastik korumayı kırmayacak bir kuvvet, ince metali eğip bükebilir, delikler açabilir.. Eğer metal ince değilse o zaman da zaten ağır çeken motorun olduğu ön tarafa ekstra ağırlık yüklemiş oluruz..
Ben yan sanayi korumayı 20.000 km'dir -4cm yaylarla kullanıyorum yeniden farksı

yan sanayii bildiğin yer varmı Erhan ???
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 00:23:08
Özel mesaj attım abi..
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 09:08:34
Paramparça olmadıysa, sadece çatlak ise, tel ile dikiş atılabilir. Ama düzgün yapabilmek için söküp öyle çalışmak lazım.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 11:16:43
önderilme Tarihi - 09/01/2008 :  09:08:34    
--------------------------------------------------------------------------------
Paramparça olmadıysa, sadece çatlak ise, tel ile dikiş atılabilir. Ama düzgün yapabilmek için söküp öyle çalışmak lazım

değmez Aras en iyisi yeni takmak
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 11:25:10
yada takmamak ;) zaten kartere verecek herhangi bir zararı önleyebilecek bir parça değil,ancak motorun içini biraz daha temiz tutuyor die düşünüyorum..147 lerin hiçbirinde yokta ondan dedim :)

ağır olmasın diyorsanız aluminyumdan yapılır örnekleride war zaten sanırım yurtdışında öyle çok ağır olacağını sanmam sacdan olmadıkça :)
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 11:35:41
Aslında biraz değil, baya temiz tutuyo motor kompartmanını. Eksik etmemek lazım bence.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: ATA - 09 Ocak 2008, 12:46:40
Yan sanayide delikler karşoılamıyor malesef.
Montaj esnsında biraz uğraştıtabilir...
Başlık: Karter koruma
Gönderen: Sercan Keklik - 09 Ocak 2008, 13:42:59
benimkinin üzerinde hala orjinali var :)

Başlık: Karter koruma
Gönderen: admin - 09 Ocak 2008, 13:51:59
Öyle valla, benimkilerde hala orjinal.

Bunlar araba kullanmayı bilmiyolar valla. Sonrada suçu Alfaya atıyolar.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: Alfadanadam - 09 Ocak 2008, 17:07:49
Özellikle sıcak iklim olan yerlerde yaşayanlar bu muhafazayı takmayabilir diye düşünüyorum. Zira muhafaza olmaması durumunda hava sirkülasyonunda ciddi bir artış olacağını düşünüyorum.
Zaten bahsedildiği gibi toz topraktan öte bir koruma sağladığını da düşünmüyorum :)
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 18:30:58
Belediyemiz altyapı çalışması diye heryeri köstebek yuvasına çevirdiğinde bir kere değişmek zorunda kaldım, o uyduruk parçaya 200 küsür lira verdik..

Koruyucunun eksoz manifolduna denk gelen kısmı açık, kenarları yerdeki herhangi sivri bir çıkıntıya takılmaya müsait.. Ayrıca önden dikkatli bakılınca verdiği görüntüyü de sevmiyorum,Sercanın resme bakılınca daha iyi anlaşılıyor..
Başlık: Karter koruma
Gönderen: ATA - 09 Ocak 2008, 21:15:38
Alttan geçen hava akışını düzeleyerek areodinamiği bir ölçüde arttırmıyor mu?
Daha doğrusu asıl görevi bu değil mi?
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 21:32:56
Gönderilme Tarihi - 09/01/2008 :  21:15:38    
--------------------------------------------------------------------------------
Alttan geçen hava akışını düzeleyerek areodinamiği bir ölçüde arttırmıyor mu?
Daha doğrusu asıl görevi bu değil mi?

ewet ata bir difüzör vazifeside yapıyor aslında
Başlık: Karter koruma
Gönderen: agucba - 09 Ocak 2008, 21:39:53
Recep Bey, bir difüzör etkisi yapacağını sanmıyorum. Neticede öyle aerodinamik bir tasarımı yok. Toz topraktan korunmak için yapılmış bir parça.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 21:44:53
Gönderilme Tarihi - 09/01/2008 :  21:39:53    
--------------------------------------------------------------------------------
Recep Bey, bir difüzör etkisi yapacağını sanmıyorum. Neticede öyle aerodinamik bir tasarımı yok. Toz topraktan korunmak için yapılmış bir parça.

145 QV


saerkamcım o parça olmasa hava direk içerideki boşluğa doluşup aerodinamiği etkiler diye düşünüyorum..yani uçaktaki flap misali gibi bi şey (ne örnek ama)
Başlık: Karter koruma
Gönderen: agucba - 09 Ocak 2008, 21:53:56
Metal Karter Korumaya örnek;


Başlık: Karter koruma
Gönderen: 147TI - 09 Ocak 2008, 21:58:14
Bizde yok valla koruma karter muhafaza falan, sizdede olmayı versin Masrafa çözüm ve bahane...
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 22:04:12
Serkan bey bereden bulabiliriz ??
Başlık: Karter koruma
Gönderen: agucba - 09 Ocak 2008, 22:07:32
Nereden bulunur bilmiyorum. Resimleri bulduğum site www.europower.com.tw Buradan bakın isterseniz.



Edited by - agucba on 09/01/2008  22:10:45
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 09 Ocak 2008, 23:09:50
walla aerodinamik faidesi warsa bütün 147 ler ayvayı yemiş demek :)

hiçbir 147 de yok..
allaha şükür motorumada bakıorum 1-2 ayda bir,oda temiz kalıyor..
kırılınca bence boşuna masraf tekrar takmayın..

alfisti.net tede böle bi koruma war buarada..
daha şık sanki
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156/Motor-Airfilters/Aluminum-Engine-Guard::2910.html
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 10 Ocak 2008, 23:06:35
Neyse bugün takdıerdım ...75 ytl ye korekomdan aldım original.
Başlık: Karter koruma
Gönderen: Sercan Keklik - 11 Ocak 2008, 00:10:05
75 ytl? korekom?? orjinal??? o fiyata orjinalse walla helal olsun bildigim kadarıyla yan sanayisi o kadar
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 11 Ocak 2008, 00:14:29
Gönderilme Tarihi - 11/01/2008 :  00:10:05    
--------------------------------------------------------------------------------
75 ytl? korekom?? orjinal??? o fiyata orjinalse walla helal olsun bildigim kadarıyla yan sanayisi o kadar

Bye bye happiness Hello loneliness :p


evet orjinal ,,,,,belki komşu indirimi ama yinede bedava verecek hali yok..sahibide iyi bir alfacı.temiz bir gtv si var Behçet bey,,aksaray
Başlık: Karter koruma
Gönderen: Sercan Keklik - 11 Ocak 2008, 00:20:02
tanıyorum kendisini recep bey, oda beni tanır.. ÇOOOK iyi fiyat.. kaçırmayın derim arkadaşlar bulamazsınız bu fiyata daha en son 140 liraydı yetkili serviste
Başlık: Karter koruma
Gönderen: n/a - 11 Ocak 2008, 01:09:07
yetkiliserviste tüm parçalar öyle maalesef sercan...ama biz 90 yıllık aksaraylıyız okadar olsun bize,,,,
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: basar1980 - 24 Temmuz 2013, 17:10:37
Arkadaşlar merhabalar...  156 T.S 2005 1.6  aracımın kartel korumasının bu sabah kırıldığını farkettim. Alt taraftan sarkmış, çok kötü bir görüntü veriyor. Aynı zamanda kalkışlarda sürtünmeden dolayı ses te yapıyor sanırım. Ankara da çıkma karter koruma bulabileceğim yer var mıdır:?  var ise ortalama kaç tl ye malolur:?   yardımlarınızı bekliyorum Teşekkürler...   (Konuda hortladı sanırım idare edin :) )
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: Sercan Keklik - 24 Temmuz 2013, 17:14:50
You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar merhabalar...  156 T.S 2005 1.6  aracımın kartel korumasının bu sabah kırıldığını farkettim. Alt taraftan sarkmış, çok kötü bir görüntü veriyor. Aynı zamanda kalkışlarda sürtünmeden dolayı ses te yapıyor sanırım. Ankara da çıkma karter koruma bulabileceğim yer var mıdır:?  var ise ortalama kaç tl ye malolur:?   yardımlarınızı bekliyorum Teşekkürler...   (Konuda hortladı sanırım idare edin :) )

Bir servisinize ugrayın isterseniz, bazen kopsada baglanabiliyor. Metalleri var bildigim kadarı ile aluminyum parçadan yapılıyor. Daha uzun ömürlü fakat çıkmasını bulmanız zor bence. Birde yan sanayileri olması lazım.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: ALFAŞK - 24 Temmuz 2013, 17:21:28
hocam plastik taktıracaksanız hiç taktırmayın zamanla sarkıyo
ben kendim söktüm attım her yere sürtüyo
tampona bağlı birde tampon bırakacak gibi dolaşıyorsunuz
ben söktüm sıkıntı yok şimdilik bi ara taktırırım belki hiç taktırmam
he siz taktıracaksanız da tavsiyem metal olanlar çıkması bulunmuyo maalesef :)
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: basar1980 - 24 Temmuz 2013, 17:44:51
Anlaşıldı. Plastik karter korumasını tavsiye etmiyorsunuz. Zaten plastik olan karter korumanın,  sadece motoru toz topraktan koruduğunu söylüyorlar. Valla bende söküp atma taraftarıyım. Şu durumda metal korumaya avuç dolusu para veremem :)
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: Alper - 24 Temmuz 2013, 19:24:22
Ben metal taktim kurtuldum.
Birde plastik olanlar cok yere yakin oluyor.
Her yere surtuyordum yaydan once bile.
5cm yay taktim zaten tamam dedim yeter.
Bir yerlerini kirmadan soktum biraktim serviste metal olanini taktim ama otoparka giris cikista bu bile surtuyor.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: tunerviper - 24 Temmuz 2013, 19:38:34
Ben söktüm kullanmıyorum. Biraz fazla kirleniyor kaput altı ama çok kullanmadığım için önemli değil benim için.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: Qadesh - 25 Temmuz 2013, 10:33:23
Benimde taktırmam lazım bende de karter koruma yok. En son sanayi ye götürdüğüm zaman usta 100 tl fiyat çekmişti. Bende şu anda acelesi yok deyip taktırmadım ama bana da lazım. Eğer uygun bulabilirseniz haberim olursa sevinirim.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: erdem1904 - 25 Temmuz 2013, 16:51:44
100 tl olan yan sanayi üründen ben de taktırdım. Hiç memnun değilim sarkık duruyor tam yerlerine montaj olduğu halde....
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: tunerviper - 25 Temmuz 2013, 17:09:44
Bir ara yılmaz ustada vardı galiba alüminyum olan. Toplu olarak yaptırabiliriz.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: Qadesh - 25 Temmuz 2013, 17:12:14
Alimünyum olanı takan bi yer bulup toplu halde gider orda taktırırsak güzel bi fiyat indirimi alabiliriz sanırım.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: tunerviper - 25 Temmuz 2013, 17:15:51
Takmasında birşey yok yanlış hatırlamıyorsam 6 tane torx vida var. Alınıp kapı önünde takılabilecek bir şey.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: basar1980 - 25 Temmuz 2013, 17:23:53
Evet katılıyorum. Bencede toplu halde taktırabiliriz bana uyar.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: Qadesh - 25 Temmuz 2013, 17:39:51
Takılmasından kastım aynı yerden alınması, almışken de monte ediversin canım :D
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: tfnsmsk - 25 Temmuz 2013, 19:38:09
ALFAR-İstanbul, 20 gün önce 156 metal korumaya 230 tl fiyat vermişti.
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: egeozal1 - 25 Temmuz 2013, 19:56:45
147 için de var mı bu?
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: Gouki - 25 Temmuz 2013, 20:29:32
Var

X515e cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: egeozal1 - 25 Temmuz 2013, 21:36:30
Aşağı yukarı aynı fiyatlar mı Özgün abim?
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: Gouki - 25 Temmuz 2013, 22:27:40
Alüminyum olanıda vardı ama şimdi bulamadım.

http://www.kirazcioglu.com/U18432,2455,alfa-romeo-147-karter-muhafaza-bakaliti-kaporta-aksami-ithal.htm
http://www.otoerdem.com/alfa-romeo-147-karter-muhafaza-plastigi-51711862-yerli
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: sifyan - 25 Temmuz 2013, 23:00:09
Benimde tuzum bulunsun ;
http://alfayedek.net/motor/alfa-romeo-aluminyum-motor-alt-muhafaza.html
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: egeozal1 - 26 Temmuz 2013, 00:05:03
You are not allowed to view links. Register or Login
Benimde tuzum bulunsun ;
http://alfayedek.net/motor/alfa-romeo-aluminyum-motor-alt-muhafaza.html
Çok teşekkür ederim. Çok sağolun yemeğe sağlam bir tuz attınız. :)
Başlık: Ynt: Karter koruma
Gönderen: hi_cazz - 11 Ağustos 2013, 15:38:41
Arkadaşlar bu konuda benimde sıkıntılarım var. 159un alt plastik kapağını sökmek istiyorum. Her tarafı parça parça olmaya başladı. Artık yollardaki en ufak bozukluklsrda bile zırıltı yapıyor. Sizce söküp, yerine birşey takmasam olur mu?

Ayrıca egsoz üstündeki yalıtım malzemeside sarkmaya başladı. Onu ne yapmam gerekir?