Merhaba arkadaşlar bilen bilir büyük bir hevesle 3 ay önce aldığım 2012 model Alfa Romeo Giulietta aracım ile 3 gün önce boğaziçi köprüsündeki HGS gişelerinden geçerken bir anlık dalgınlıkla ve 50-60 km hızla HGS gişesindeki kaldırıma sağ ön ile vurdum ve aracın soluda savrularak karşı kaldırıma vurdu.Hava yastıkları açıldı araçta büyük hasar meydana geldi.Allaha şükür sürücü tarafından vurmadığımdan ben 1-2 sıyrıkla kurtuldum.Aracı küçükyalı Birmot'a çektirdik.Polislerin hazırladığı kaza raporunu vererek expertiz raporunu beklemeye koyulduk.Aracın rayiç bedeli 60500 olduğundan perte çıkması için sanırım en az 30 bin TL lik hasar çıkması gerekiyor.Eğer araç perte çıkmazsa bir daha bu araca güvenle binebilirmiyim bilmiyorum?Yaşayacağım maddi zararı düşünmek bile istemiyorum.Kaskom AK sigorta tarafından.Sizce durum ne olur arkadaşlar ve ne gibi bir yol izlemeliyim?Tecrübeli arkadaşlar da yardımcı olursa sevinirim.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FR69AGo.jpg&hash=b6a0660e68d6ee3bb212e0362dd6aff7ebc875ee)
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FpY8A2z.jpg&hash=477c7bfc2ab7046b017062442d9d6213781f4cfa)
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FkYLQ0v.jpg&hash=abcd16d00e4d8e93caae7160568468fd847b8264)
Of of çok geçmiş olsun. 50-60 ile vurunca bu halimi aldı araç :(
Antepin büyük ailelerinden birtanesini aynı yaşadığınız olayı yaşadı ve ailenin babası vefat etti. 100-120 km hız ile girmişti gişe geçişlerindeki bariyerlere. Antepteki honda akcanların ve bir çok petrolün vs sahibi. Sizin olayı da görünce o aklıma geldi yazmak istedim. Çok geçmiş olsun tekrardan. Bu haliyle sanırım baya bir masraf çıkacaktır.
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Geçmiş olsun. Büyük ihtimalle pert gibi duruyor yetkili serviste tamir seçenekli kaskonuz varsa. Motor falan da dağılmış gibi.
Tamir fln olmasını istemiyorum hocam.Umarım pert olur ne diyim...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tamir fln olmasını istemiyorum hocam.Umarım pert olur ne diyim...
Zaten bu haldeki bir araba büyük ihtimalle pert olur. Çok masraf görünüyordan kastım oydu. 50-60 ile giu nasıl böyle hal almış hala aklım almadı. Kağıt parçasına mı biniyoruz
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
çok büyük geçmiş olsun. sağlığınızın iyi olması sevindirici
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tamir fln olmasını istemiyorum hocam.Umarım pert olur ne diyim...
Zaten bu haldeki bir araba büyük ihtimalle pert olur. Çok masraf görünüyordan kastım oydu. 50-60 ile giu nasıl böyle hal almış hala aklım almadı. Kağıt parçasına mı biniyoruz
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Hocam o çok dikkate alınan Euroncap kaza testleri 63km/h ile yapılıyor, bu hızları hafife almamak lazım beton bir kütleye vurmuş sonuçta ciddi bir kaza. Aynı şekilde farklı bir araçla sonuç farklı olmazdı, Allah korusun aynı kaza 70-80km/h ile yapılsaydı ölümcül bir kaza olurdu zaten. Araç yapması gerekeni yapmış yolcu kabinini korumuş ve içinden bir canlı çıkarmış.
Canınıza birşey olmasın sağlığınızın yerinde olması bile oldukça sevindirici. Şuanlık aracı kaskoyu perti kafaya hiç takmayın çok çok yüksek ihtimalle perte alınır aracınız zaten az buz bir hasar yok, hava yastıklarıda açılmış hiç kafaya takmayın. Beklemekten başka izleyeceğiniz yolda yok zaten. Aracı perte çıkmış biri olarak söylüyorum yetkili servise çekmeniz de en doğrusu olmuş perte çıkması açısından. Geçmiş olsun.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tamir fln olmasını istemiyorum hocam.Umarım pert olur ne diyim...
Zaten bu haldeki bir araba büyük ihtimalle pert olur. Çok masraf görünüyordan kastım oydu. 50-60 ile giu nasıl böyle hal almış hala aklım almadı. Kağıt parçasına mı biniyoruz
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Tabii ki kağıt parçası değil. Güncel araçlar kendinden çok içeridekileri korumaya odaklı. Bu nedenle de küçük kazalarda bile darmadağın oluyorlar ve darbeyi emiyorlar böylece iç çekirdek sağlam kalıyor. Giulietta sınıfının en güvenli araçlarından biri.
görünce içim gitti. Allah beterinden korusun. 50/60 km diyoruz ama gişe kaldirimlarina o hızla hangi araç vurursa vursun ağır hasar alır. çok sert bi blok beton.
Extra olarak kaldırımda da hasar var.Parçaladı yani.Devlet malına zarar da var.
Aynen,önemli olan yaşam alanı.Büyük ihtimalle perte çıkar Giu,hava yastıkları da açılmış.
Çok geçmiş olsun.Allah beterinden korusun.
Geçmiş olsun..
Pert olur sanirim..
Çok geçmiş olsun. Allah korumuş.
Bu araç %100 perte çıkar.
Ayrıca bu kaza Guli nin güvenliğini kanıtlamış oldu. Kabinde hiç bir şey yok. 50-60km de betona aracın bir tarafının ucuyla çarptığı bu şekilde kazalar araçlara inanılmaz hasarlar verebiliyor. Amerika'nın kaza test merkezinde bu tarz çarpışma testi yapılıyor, araçlar ne hale geliyor görmeniz lazım...
Diğer yandan şu gişelerin hiç bir anlamı kalmadı. Para alış verişi yok, kart okutma yok. O sensörleri yolun üstüne koyabilirler. Zaten böyle bir proje vardı.. 2nci köprü girişlerine kurdular ama bir türlü aktif hale gelemedi..
Bu gişeler yüzünden kaç kişi canından oldu.
Çok geçmiş olsun.Değişmesi gereken epey bir parça var.Kafanıza takmayın büyük ihtimalle pert olur.Tabi ki bu süreçte kasko şirketinin tutumu ve eksperin raporu da önemli.Umarım kaskodan paranızı alıp yeniden bir alfa sahibi olursunuz.
geçmiş olsun.araç pert,hava yastıkları patlamış,buna çıkacak hasar raporu birmot tarafından rahat 40k.bu hale gelmeside normal,hatta iyi,bu şekilde parçalanmamış olsa kabin ve yolcular zarar görür,bu hızla çarpan ferrari bu hali alıyor,fotolarını gördüm.bizim taş gibi diye kaportasına vurunca tok tok eden eski model araçlar böyle bir kazada maalesef o sağlamlıkdan dolayı kabine çok hasar alıp ölümlere sebebiyet veriyor
Çok geçmiş olsun, araç pert olur.
Büyük geçmiş olsun.
•Tapatalk•
Verilmiş sadakanız varmış, çok büyük geçmiş olsun.
Alfa ile kaza yaşamadım ama ben de zamanında bir kaza atlattım. Yetkili servise çektirmek yazıldığı gibi mantıklı bir karar olmuş bu kadar hasarlı bir araç için. Normal şartlarda bile uçuk fiyatlar çıkaran yetkili servisler çok büyük ihtimalle buna da sağlam bir fatura çıkarırlar ve ekspert perte ayırır. 2003-2004 senesi falandı Bora ile kaza yaptım, iki hava yastığı açıldı. O tarih için bile ön konsol için 5-6 bin lira gibi bir fiyattan bahsediyorlardı ki şimdi ne kadardır Allah bilir. O yüzden 30 bin lirayı rahat geçer diye düşünüyorum.
Allah beterinden korusun, tekrar geçmiş olsun.
Büyük geçmiş olsun. Şasede de problem var gibi duruyor. Hava yastıklarıda acıldığına göre tahminimce pert olacaktır.
Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın.
Araç konusunda arkadaşlar zaten yeterince açıklamış. %90 pert.
büyük geçmiş olsun.cana geleceğine mala gelsin.aracınız perte çıkacaktır.sigortadan illa bu işi yapan birileri alır toplar 1-2 aya.ilanlarda görürüz tek parça boyalı kelepir giu diye :)
Büyük geçmiş olsun. Allah beterinden korusun.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Büyük geçmiş olsun.
Öncelikle büyük geçmiş olsun. Benim görüşümde aracınız muhtemelen pert olacaktır. Yetkili servis olması bu açıdan çok iyi olmuş. Fakat olurda pert olmazsa tramerinize özel serviste yaptıracağınızdan aşağı yukarı % 25-30 daha fazla tutar yansır.
büyük geçmiş olsun.. aynı şekilde duran araca vb. cisme çarpsaydınız bu kadar dağılmazdı fakat hem köşeden, hem de betona. bence kesin pert olur.
Çok geçmiş olsun , araç büyük ihtimalle pert. Allah beterinden saklasın.
Çok geçmiş olsun...Araç pert olur...
Bir anlık dalgınlık nelere mal oluyor..Çok geçmiş olsun önemli olan sağlığınız.
Büyük geçmiş olsun. Önemli olan kaza esnasında hafif sıyrıklarla içeriden canlı çıkmak. Bunu da başarmışsınız.
Gecmisler olsun. Umarim birdaha böyle tatsiz bir olay yasamazsiniz.
Geçmiş olsun.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Büyük geçmiş olsun, size bir şey olmamış çok şükür.
Neyse ki sizde bir yaralanma durumu olmamış, büyük geçmiş olsun.
Büyük geçmiş olsun, gişe duvarına çarpmak tehlikeli gerçekten. Sekip diğer tarafa vurmanız da tehlikelerin en büyüklerinden biri.
Aracınız büyük ihtimalle pert olur, hava yastıkları açılmış, önde büyük hasar var.
Çok geçmiş olsun Bir anlık dalgınlık insanın başına ne işler acabiliyor
Birmot aracınızın hasarı için yüklü bir tutar öne sürecegi için pert olarak düşününebilirsiniz
Büyük geçmiş olsun, masrafın 30k dan fazla olacağı kesin.
Büyük geçmiş olsun. Size birşey olmaması en büyük kazanç. Gerisi bir şekilde hallolur zaten..
Çok geçmiş olsun
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tamir fln olmasını istemiyorum hocam.Umarım pert olur ne diyim...
Zaten bu haldeki bir araba büyük ihtimalle pert olur. Çok masraf görünüyordan kastım oydu. 50-60 ile giu nasıl böyle hal almış hala aklım almadı. Kağıt parçasına mı biniyoruz
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Tam önden çarpsaydı belki bu kadar olmayabilirdi ama arkadaşların dediği gibi zaten 50-60km/h ile düz duvara çarpma testlerinde de araçların burunları yok oluyor genellikle.
IIHS test kuruluşu buna benzer bi kaza testi yapıyor NCAP'ten farklı olarak. Normal testlerde aracın %50'si ile engele çarpma yapılıyor, bunlar %10-20'lik oranla yapıyorlar, yani köşeden bir nesneye girme şeklinde. Sağlam bilinen araçların birçoğu, NCAP'ten 5 yıldız alanların birçoğu buna dayanamıyor, A sütunu, B sütununa kadar giren darbeler oluyor. Volvo vs. gibi otomobiller iyi sonuç almış mesela bu testten.
Haliyle aracın bu hali gayet normal oluyor.
NCAP güvenlik testleri bir fikir veriyor olsa da, aslında temelde tek tip kaza çeşidini canlandırdığı için bence tamamen hikaye.
Giu'yu bu bahsettiğim IIHS küçük örtüşmeli çarpışma testi ile görmek isterim :) Birçok firma da bu testlere itiraz etmiş bu arada :) Ne oldu, hazırlıksız mı yakalandınız diye sormak lazım onlara :)
IIHS'den örnek:
http://www.volvocars.com/tr/explore/safety_news/Pages/IIHS-Crash-Tests.aspx
http://mbworld.org/articles/2012-c-class-ranks-poor-in-new-iihs-crash-test/
(https://pictures.dealer.com/j/jdpower/1558/af40638c0a0d02b701ee40a4b1f99152.png)
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.thedetroitbureau.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F01%2FFiat-Fiat-Fails-IIHS-Crash-Test.jpg&hash=ffa47e31b995a851625ceb9b54c3a2ae9470bc48)
Giu'nun yok ama ikizi Dart'ı buldum.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/dodge/dart
Neyse geçmiş allahtan, ama genel not olarak "idare eder" olmuş...
Euro ncap bana da biraz hikaye geliyor açıkçası. Günümüzdeki arabaların hiç biri o testlerdeki hızlarda kullanılmıyor neredeyse. Arkadaşın dediği gibi, her zaman denk gelmeyecek açılarda test yapılmıyor. Belki biraz abartı olacak ama kaza testi yapılacaksa şuna benzer yapılmalı, gerçek hayatta çıkılan hızları içermeli kısacası:
http://www.youtube.com/watch?v=vFYHovJEUBg
Euro NCAP veya artık çok standartlaşmış diğer testler şu yüzden hikaye bir de;
Önceden araçlar hakkında az çok fikir vermesi açısından yapılıyordu. Yani tamam Volvo'nun Saab'ın çok sağlam olduğunu biliyorduk, adamlar kendi reklamlarını kendileri yaptılar hep ama diğerlerini bilmiyorduk, bu açıdan güzel olmuştu.
Ancak firmalar artık test kriterlerini çok iyi biliyor. Hatta teste bir araç getiriyorlar, atıyorum emniyet kemeri bağlantısı kopuyor, aaa hay allah o bizim fabrika getir götür arabasıymış, hemen yenisini iyileştirerek üretip getiriyoruz diyip teste tekrar girip geçtikleri oluyor.
Haliyle işin "güvenlik" kısmını sadece bu kriterleri geçecek şekilde yapıp, durumu acayip bi pazarlama işine döküyorlar. Bkz.Renault... Yıllarca 5 yıldız 5 yıldız diye inledi, en güvenli otomobil bilmemne diye. En güvenli falan değil arkadaş, en güvenlisi Volvo, başkasını tanımam.
Bu yüzden bana biraz değil baya baya hikaye geliyor.
Zaten dediğim gibi, aracınızla allah korusun bir kaza anında "dur bu araba önden testte süper almıştı, şöyle çakayım" demek gibi bir şansınız yok. Haliyle testlerin bu anlamda bir faydası da yok. Tamamen pazarlamaya dönmüş durumda.
İşte IIHS testinde görüyoruz ki başka darbeler düşünüldüğünde, firmaların çoğu buna hazırlıklı olmadığından testlerde batmışlar. Bir de utanmadan itiraz etmişler :) Len ne ürettiğiniz ne yaptığınız belli işte :)
Geçmiş olsun..
Çok geçmiş olsun size zarar gelmemiş iyiki.Ciddi hasar var acıkcası arac pert olur diye düşünüyorum.Giuyu boyle gormek can sıkıcı allah kimseye kaza bela vermesin arkadaslar.
Çok büyük geçmiş olsun. Benzer deneyimi yaşamış biri olarak kesinlikle pert olacaktır . Allah beterinden saklasin
Çok büyük geçmiş olsun.Size birşey omamış önemli olan da bu zaten.Araçta ciddi hasar var pert olacağını düşünüyorum.
çok geçmiş olsun, sizde birşey olmaması önemli olan. Dün çalıştığımız yere 200 metre mesafede araçlardan birisi 150km hızla kavşakta iki araç çarpıştı, 4 gencecik kişi rahmetli oldu.
geçmiş olsun. size bişey olmaması iy olmus. arac halinden belli pert olmus,kasko 1 aya parayı oder.
Geçmiş olsun.
Geçmiş olsun.
You are not allowed to view links.
Register or
Login Abi büyük geçmiş olsun...
Seni araca ikna eden de bendim paticik'den biliyorsun.
Canına gelmemesi en önemli olan kısım. Ki, birçoğunun da yazdığı gibi %99 perte çıkar bu araç.
Daha dikkatli olman dileği ile ;)
Çok geçmiş olsun. Pert kavramı ile ilgili bi yazı paylaşmak istedim bilgi bakımından
Bi araç düşünelim piyasada 22 ye gider kazasızı,kasko değeri ise 18700 tl.. diyelim ki çıkan hasar 10.000tl, ve %54 hasarlı araç.. gelen eksper ön raporundan sonra sovtaj çalışması yapılır yani hasarlı malın satım değeri araştırılır.. bundaki amaçta şirketin giderinin düşürülmesidir..
10.000 tl hasar ödemek yerine aracı perte ayırarak 18700 ü sigortalıya öder aracın halefi,sahibi olur ardındanda bu hasarlı aracı örneğin 10000 tl ye satar ve kasasından 10000 tl yerine 8700 tl çıkmış olur..
bunu 18700 tl lik bir araç için değilde 100000 lik bir araç için düşünürsen şirketler burada hasarlarını minimize etmek için mantıklı bir yol izlemektedirler..
Herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim.Sonucu bekliyorum hala...
çok geçmiş olsun Cana gelmesinde mal sorun değil..
pert durumunda ise aracı birmota çekerek çok akıllıca davranmışsınız zira başak bir servise yani birmot dışında özel bir bayi servise çekseydiniz çoğu bayinin experlerle ilşkisi var ve adam serevisten çok muazzam para kazanacağından experi gönülleyip arabayı perte çıkarmıyor ve deli gibi para kazanıyor ama birmotta olmaz diye düşünüyorum
Çok geçmiş olsun, Allah beterinden korusun.
Kafaya takacak bir durum yok bu araç %90 pert bence.
Birmot ise en iyi seçim olmuş arkadaşların da açıkladığı gibi. Güzel bir fiyat çekerler...
geçmiş olsun, sonucu paylaşırsın artık
Arkadaşlar araçta işçilik hariç 54bin TL hasar çıktı.Dolayısıyla araç pert.Bundan sonrası benimle sigorta şirketi arasında.Bakalım ne kadar bir maddi zararla kapatacağım bu defteri...
gecmiş olsun.koska bedeline yakın bir rakam
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaşlar araçta işçilik hariç 54bin TL hasar çıktı.Dolayısıyla araç pert.Bundan sonrası benimle sigorta şirketi arasında.Bakalım ne kadar bir maddi zararla kapatacağım bu defteri...
Bununla geçmiş olsun tekrardan.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaşlar araçta işçilik hariç 54bin TL hasar çıktı.Dolayısıyla araç pert.Bundan sonrası benimle sigorta şirketi arasında.Bakalım ne kadar bir maddi zararla kapatacağım bu defteri...
tekrar geçmiş olsun, umarım en az zararla atlatılır
Çok geçmiş olsun.
Geçmiş olsun şimdi gördüm. Bence giulietta gayet güvenli bir araç zaten öyle olmasaydı golften bile yüksek puan almazdi.
GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
tekrardan geçmiş olsun en az zararla atlatman dileğiyle iyi bayramlar
59bin TL teklif ettiler.Bakalım ne olacak...
Bence güzel fiyat verilmiş, 2.el olarak satmaya kalksanız zaten anca o kadar olurdu gibi. Maksimum 65 diyelim ama zor. Sunroof var, spor paket yok galiba, TCT miydi? 62 falan teklif edilebilir belki ama yanaşırlar mı tartışılır. En azından 60 olsun, psikolojik fiyatlandırma şeklinde :)
Yani pek zarar etmemiş gibi olacaksınız. Dilerseniz yine aynı fiyatlara tekrar 2.el bir tane daha alınabilir duruyor. Zaten fiyatları da 2.el değerlerin ortalamasını alarak veriyorlar genelde.
kasko yaparken Alfa için yedek parçası pahalı deyip çok para istiyorlar, Benim aracımın kasko bedeli 30-32 arası gözüküyordu 1400 tl istediler. aracım perte çıksa bu bedeli vermeyecekler demek ki. Bende kasko yaptırmamıştım zaten :nazar:
Yeni kasa passat'ın dış dikiz aynalarının fiyatı 2500 TL. Sadece ayna camı 750 TL. Bu fiyatlar 2 gün önce yetkili servisin verdiği fiyatlar. Diyeceğim o ki diğer markalarda hiç masum değil. Alfa'ya çamur atanlar önce ellerini bir vicdanına koysun.
•Tapatalk QV•
750 mi yuh.Akotada ayna camını 40 TL ye mi ne değiştirmiştim.Hatta 40 dan bile az olabilir
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bence güzel fiyat verilmiş, 2.el olarak satmaya kalksanız zaten anca o kadar olurdu gibi. Maksimum 65 diyelim ama zor. Sunroof var, spor paket yok galiba, TCT miydi? 62 falan teklif edilebilir belki ama yanaşırlar mı tartışılır. En azından 60 olsun, psikolojik fiyatlandırma şeklinde :)
Yani pek zarar etmemiş gibi olacaksınız. Dilerseniz yine aynı fiyatlara tekrar 2.el bir tane daha alınabilir duruyor. Zaten fiyatları da 2.el değerlerin ortalamasını alarak veriyorlar genelde.
Sunroof var araçta.Evet TCT idi araç.Yani aracın rayiç değerini istiyorum esasen ben.Adamlar ortalama fiyat aldıklarını söylüyorlar ama 59bin taban fiyat gibi bir fiyat.Ben 59 bine çat diye sunrooflu 2012 model 20-30 bin km aralığında zerre çizik olmayan araç bulabileceğimi sanmıyorum...
Ben benzer durumlarda bana o paraya bana arabamla aynı özelliklerde aynı şartlarda giulietta bulun diyorum expere. O zaman biraz yola geliyorlar.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi