Ekim Ayına Girdik Sayılır Havalar iyice sogudu ve araçlarımızın Kış bakımlarını yaptırmadıysak kışın problem yaşamamanız için lütfen Kış bakımı Yaptırınız. Kış Bakımını Eksiksiz Yapmanız için Bir Kaç Öneri;
Akü:
Aracın Güç Kaynagı Olan Akü Kış aylarında en çok problem yaratan parçalardan biridir. Kışın Aracın Elektrik Sisteminin Daha fazla güç tüketmesi ile (Kalorifer,Rezistans,Silecek) özelligini yitirebiliyor. Bu Sebepten Kışa Girmeden Akünüzü Ölçtürüp Şarj ihtiyacı varsa Şarj Ettirmenizi, Degişmesi gerekiyor ise degişmesini öneririm.
Antifriz:
Aracın Antifirizini Mutlaka ölçtürün, Gerekiyorsa yenileyin. (Antrifirz soguk kış günlerinde Aracın Radyatör suyunun donmamasını için.)
Silecekler ve fıskiyeler:
Yazın Sıcaklık nedeni ile deforme olan silecekler kış mevsiminde kullanılmaz hale gelebilirler. Eger Silecekleriniz Kötü Durumda ise Degiştirmeniz Gerekmektedir. Silecek Olarak Bosch AeroTwin Marka Silecekleri Tavsiye Ederim;
Bosh AeroTwin Silecekler İçin Tıklayınız (http://www.alfistiturkey.com/index/topic.asp?TOPIC_ID=1595&FORUM_ID=5&CAT_ID=3&Topic_Title=Boschun+Geli%FEtirdigi+Yeni+Silecekler+%28Aerotwin%29&Forum_Title=Teknik)
Fiskiyelerinizin Ayarlarını Yaptırıp Eger Tıkalı, Kireç tutmuş ise üzerine sıcak su dökerek Bir İgne yardımıyla açınız ve ayarını yapınız.
Farlar:
Kışın Havanın Erken Kararma Sebebiyle Farlarımızı Yaz Mevsimine Göre daha fazla kullanırız. Mümkün Oldugunca Far Ayarlarımızı Peryodik olarak yaptırmalı ve yanımızda yedek ampul bulundurmalıyız.
Elektrik Sistemi:
Buji Kabloları Ve Disrtibütör kapagı öncelikli olmak üzere silecek soketleri ve far soketlerinin gözden geçirmenizde Fayda var.
Lastikler:
Otomobilinizin Yola tutunmasını sağlayan lastiklerin kış mevsimine girerken mutlaka diş derinliğini ölçtürün. Diş derinliğinin 3mm olması gerekir. Eger Mümkün ise Yagmurlu ve Karlı kış günlerinde yola tutunmanız için 4 adet Kış Lastiği Almanızı öneririm. (Kış Lastigi Alırken Tarihine Dikkat Ediniz)
V Kayışı:
Yaz Aylarında Genişleyen V Kayışı özelligini kaybetmiş olabilir. Gevşek Kayış Dinamonun Şarj etmesini engeller, Vantilatörün devrini yavaşlatır.
Bunların Dışında:
Aracın Arka Cam Rezistansını, Kaloriferini, Motor Yağını, Hava Filtresini, Ve Frenini Gözden Geçirmekte Fayda Var.
Ekstra Detay Olarak;
Cam Buz Çözücü
Antifirizli Cam Suyu Katkısı
Kilit Buz Çözücü
Buğu Önleyici
Buğu Önleyici Bez
Buz Kaydırıcı Almanızı Tavsiye Ederim.
Tam zamanında yerinde bir uyarı olmuş. Yazılanları belki herkes biliyor ama uygulamak için hatırlamak gerekiyor sanırım :) Hatırlatma için teşekkürler....
Güzel bir derleme , teşekkürler :)
biran evvel baktırmakta fayda var, hatırlatma için teşekkürler.
daha bu sabah arabayı önümüzdeki hafta kış bakımına vereyim, bir de liste yapayım diye düşünüyordum:)
Tufan abi özellikle aküye dikkat ettirmeni tavsiye ederim.
Akü yarım şarj bile olsa dolar deme yeni kasa 156larda çok büyük elektrik problemi var başım belada.. Çok sıkıntıdayım.
Ellerine sağlık Sercan. Güzel bir derleme. Tufan Abi'nin dediği gibi liste yapmayı düşünüyordum.
bende sunroof ve kapı fitillerinin tıkanıp,tahliye kanallarını kapatması ve araca su girmesini onlemek adina bir kac tavsiyede bulunayım..malum yazın bicok defa golge olması nedeniyle agac altına parkettigimiz oluyor
öncelikle fitiller temizlenip silikonlanmalı(yırtılma asinma varsa).
fitillerin oturduğu yüzey temizlenmeli
kapı aralarında su tahliye kanalları etrafı temizlenmeli
motor kaputunun ayaklarının kapandığı yerlere dolan pislikler temizlenmeli
Buğra çok güzel bir noktaya değinmiş. Ben de bir ekleme yapayım. 156'ların azı modellerinde bazı yerlerinden içeri su alma problemleri vardır. Bu durumun 156'nızda olup olmadığının en kolay yolu ise, eğer kış günlerinde camlarınız ki özellikle arka cam çok kolay buğu yapıyorsa aracınız az ya da çok su alıyor demektir.
Bunu önlemek için özellikle kapı fitillerinin (kapıdakiler değil, araca monte edilmiş olanlar) iç kısımları güzelce temizlenmeli ve silikonlanmalı. Bagaj halısı kaldırılıp bagaj alt kısımlarından su alma ihtimali olan yerler tespit edilip gerekli önlemler alınmalıdır.
156'lar özellikle arka kapının tam tavan ile birleştiği yerdeki kenardan su almaya çok meyillidir, aklınızda bulunsun.
Buğra'nın da dediği gibi ağaç altına bırakma, toz gibi etmenlerden dolayı araçtaki bazı tahliye kanalları tıkanabilir ya da tahliye deliklerinde daralmalar meydana gelebilir. Kaput menteşesinin orası, kapı fitillerinin iç kısımları gibi.
Bu konuya dikkat ederseniz kışın özellikle buğu sorunu yaşamazsınız.
Kış aylarında kapı / sunroof fitillerini vazelinlemek , dayanıklılığını artırır derler ama, doğruluğunu bilemiyorum :)
Arkadaşlar bu silikon özel bir silikon mu yoksa normal nalburiyelerden alınan silikonlardan mı
bu silikon otomobil aksesuarcılarında bulunan bir silikon sprey. Nalburdan alınanla bu ap ayrı birşey.
Mehmet Taşanyürek (Veloce)quote:
Önümüzde sert geçeceği sinyallerini varan bir mevsime giriyoruz, sizlere bazı önerilerde bulunmak istedim....
* Kesinlikle lastiklerinizi, kış lastikleriyle değiştirin, Istanbul da oturanlar için Aksaray daki Vatan Tic.tavsiye ederim, kendisi yurt dışından özel ithal kış lastikleri getirmiş, Nokian fabrikasında , kış şartları için üretilen lastikler., veya gislaved winter, pirelli...bilyorsunuz ki kış lastiklerinin hamuru çok yumuşak olup, kısa ömürlüdür, sizlere aktardığım markaların fiyatları da 15" olanların tanesi 100.00 YTL civarında değişiyor...aynı ebattaki continental, 220.00 YTL ...hatta var ise , saç jantınıza bu lastikleri monte edip kışı öyle geçirmenizi tavsiye ederim....
* lastik havalarınız 30'un altında olmasın....
* mevcut lastiklerinize zincir vs.piyasa ekipmanlarını takmayın, özellikle 156, 147 yürevi Alfanız zarar görür, zaten fabrika da buna müsade etmiyor...ön tk., ve de elektronik sisteminiz zarar görebilir....
* Bagajınızda, iç buğu önleyici bulundurmanızda yarar var, kesinlikle işinize yarayacaktır, bunda da arexon ürünlerini tercih edin...diğerleri pek bir işe yaramıyor maalesef....
* Kesinlikle antifirizlerinizi ölçültün, derecesi düşük ise mutlaka değiştirin...,
* Fren sisteminizi kontrol ettirin,
* Sabah çalıştırdığınızda, motordan bir uğultu gelir ise, ve direksiyonunuzu hafifçe sağa , sola çevirdiğinizde bu ses fazlalaşıyorsa sakın telaşlanmayın....Direksiyon hidrolik sistemi içindeki nem, aşırı soğukdan donmuştur, hararetiniz yükseldikçe , buz kristalleri yok olacagı için bu ses kaybolur....
* Selespeed ler de hidroliklerini kontrol ettirsin, keçelerinize dikkat, sızıntı olmasın...
* Düz vitesler, soğuk havada sabahları zor geçen vitesiniz , Alfanız ısındıkça rahatlayacaktır, Debriyaj pedalınız da öyle...ama yine de debriyajınızı kontrol ettirin...yarım debriyaj yapmaktan kaçının...
* Motor yag ve filtrenizi değiştirin, kışa girerken, aşırı soğuklarda süresi geçmiş yağların viskozite yapısı azaldığından, ilk çalışmadaki gömlek aşınması fazla olur,
* Hava filtrenizi de kontrol ettirin, bakımda değişen filtreniz 1000 km.den gözenekleri dolmaya başladığından performansınızı etkiler, hatta bulursanız K&N kutu içi önemle tavsiye ederim, aynı rahatlıkdaki hava geçişini en az 50.000 km. sağlayacaktır, ayrica normal filtreye göre de ömrü çok daha fazladır...
* Aydınlatma sisteminizi de kontrol etmeyi veya ettirmeyi unutmayın...,
* Cam suyu nuniçine çok az deterjan damlatın, bu şekilde suyunuzun donmasını önlersiniz...,
* Üzerinizke kalın mont. vs, giysilerle Alfa nızı kullanmayın., refleksleriniz kısıtlanmasın....
* Cam silgilerinizi de kontrolettirin , gerekiyorsa değiştirin... yazın sertleşen silgiler kışın işe yaramaz...
* Polis kontrollerine karşın, maalesef çoğunun kış lastikleri konusunda bilgisi olmadığı için, bagajınızda bir zincir bulundurun! (ama takmayın...)
Herkesin sıhhatli ve kazasız bir kış mevsimi geçirmesi dileklerimle....
Edited by - Alfadanadam on 12/11/2006 10:58:52
"""""* Sabah çalıştırdığınızda, motordan bir uğultu gelir ise, ve direksiyonunuzu hafifçe sağa , sola çevirdiğinizde bu ses fazlalaşıyorsa sakın telaşlanmayın....Direksiyon hidrolik sistemi içindeki nem, aşırı soğukdan donmuştur, hararetiniz yükseldikçe , buz kristalleri yok olacagı için bu ses kaybolur....""""
Bir kaç gündür bu sesi duyuyorum. Demek ki kormamı gerektirecek bişey yok muş çok faydalı oldu teşekkürler :))
"Bagajınızda, iç buğu önleyici bulundurmanızda yarar var, kesinlikle işinize yarayacaktır, bunda da arexon ürünlerini tercih edin...diğerleri pek bir işe yaramıyor maalesef...."
ben bunu ilk defa duyuyorum nası bişey ki?
muhtemelen benim gözlüklerim için de kullandığım, cama sıkılan sprey tarzı bir ürün, içerden buğu yapmasını engelliyor =)
156 mk1 kasada far yıkayıcılar nasıl çalışır ?
Far yıkayıcılar, farlar açık iken ve ön camlara su püskürtüldüğünde otomatik olarak devreye girer. Eğer farlar açık değil ise çalışmaz. En azından benim kullandıklarım öyle idi. Farklı modellerde farklı uygulamalar olabilir diye düşünüyorum.
quote:
Far yıkayıcılar, farlar açık iken ve ön camlara su püskürtüldüğünde otomatik olarak devreye girer. Eğer farlar açık değil ise çalışmaz. En azından benim kullandıklarım öyle idi. Farklı modellerde farklı uygulamalar olabilir diye düşünüyorum.
doğrudur adminim. aynen bende de böyle çalısıyor.
Kış geliyorken 156'larda yaşayacağınız en büyük sıkıntılardan biri de kapı açma düğmelerinin basılı kalması.
Würth'ün sıvı gres yağını kullanın problemsiz bir kış mevsimi yaşayın

Hemde kapı menteşelerini vs. yağlar sinir bozucu seslerden kurtulmuş olursunuz.
quote:
Kış geliyorken 156'larda yaşayacağınız en büyük sıkıntılardan biri de kapı açma düğmelerinin basılı kalması.
Würth'ün sıvı gres yağını kullanın problemsiz bir kış mevsimi yaşayın 
Hemde kapı menteşelerini vs. yağlar sinir bozucu seslerden kurtulmuş olursunuz.
Tecrübe edildi :)
Sıvı gres yagını bulacagımız yeride söylerseniz gidip alırım. Cünkü kapı gıcırtısı benim sorunum oldu. Pas sökücü ve sonrasında yaglamama ragmen 1 kapı sorun cıkarıyor...
quote:
Kış geliyorken 156'larda yaşayacağınız en büyük sıkıntılardan biri de kapı açma düğmelerinin basılı kalması.
Würth'ün sıvı gres yağını kullanın problemsiz bir kış mevsimi yaşayın 
Hemde kapı menteşelerini vs. yağlar sinir bozucu seslerden kurtulmuş olursunuz.
bu kapı açma butonunun içeri kaçma sorunu yalnızca bende var sanıyordum . desenize kronik bi alfa sorunu .
ama iyi oldu bunu bilmem tesekkürler.
biri de bana kapı açma iç mekanizmasının değişmesi gerekiyor filan diyordu.
Edited by - webu on 04/11/2009 12:07:01
Burada (http://www.alfistiturkey.com/index/forum.asp?FORUM_ID=44&CAT_ID=3&Forum_Title=Teknik+Yard%FDm+Ar%FEivi) bu problem ve diğerleri için oldukça faydalı bilgiler var.
quote:
Burada (http://www.alfistiturkey.com/index/forum.asp?FORUM_ID=44&CAT_ID=3&Forum_Title=Teknik+Yard%FDm+Ar%FEivi) bu problem ve diğerleri için oldukça faydalı bilgiler var.
bunu inceledim tesekkürler
quote:
Kış geliyorken 156'larda yaşayacağınız en büyük sıkıntılardan biri de kapı açma düğmelerinin basılı kalması.
Würth'ün sıvı gres yağını kullanın problemsiz bir kış mevsimi yaşayın 
Hemde kapı menteşelerini vs. yağlar sinir bozucu seslerden kurtulmuş olursunuz.
Fabrikada asma kilitleri yağlama kullandığım bir würth ürünü var HHS 2000 yüksek basınca dayanıklı tutunma özellikli kalıcı yağlama maddesi yazıyor üzerinde. bahse konu würth ürünü buysa hafta sonu aracıma boşaltıcam tüpü
quote:
quote:
Kış geliyorken 156'larda yaşayacağınız en büyük sıkıntılardan biri de kapı açma düğmelerinin basılı kalması.
Würth'ün sıvı gres yağını kullanın problemsiz bir kış mevsimi yaşayın 
Hemde kapı menteşelerini vs. yağlar sinir bozucu seslerden kurtulmuş olursunuz.
Fabrikada asma kilitleri yağlama kullandığım bir würth ürünü var HHS 2000 yüksek basınca dayanıklı tutunma özellikli kalıcı yağlama maddesi yazıyor üzerinde. bahse konu würth ürünü buysa hafta sonu aracıma boşaltıcam tüpü 
Evet, bahsi geçen ürün ta kendisidir.
çok teşekkürler. bu sabah ön ve arka sağ kapılar komple buz tutmuştu güneş yönü bakımından.
Hanımın makam şoförlüğünü yapmak zorunda kaldım

ön kapı kolu basmıyordu bile dışarda donup kalmış
Bu hafta sonu her tarafını yağlayacağım ki tüm kış kapılarla uğraşmayayım

hızlı yardım için teşekkürler
Antifrizin kabının içinde ne kadar genleşebileceğini bilen var mı acaba ?
arkadaşlar , istanbul'da ne kadar etkili bir kış yaşamakta olduğumuz malum.. soğuklar,yağmur,kar falan filan..
ben kapı açma butonunun içeri takılması sorununu yaşıyordum.üstteki bi arkadaşın tavsiyesini dinledim ve bi yerden katımsı bi sıvı yağ buldum . onu anahtara yedirerek kapı deliğine epeyce bi sokup çıkarttım.butona da ayrıca yağ yedirdim ve yaklaşık 10 dk kadar anahtarı elimşle sokup çıkarttım.
sonra ortalığı sildim temizledim.
şimdi sonuç : ca-na-var gibi çalışan bir kapı açma mekanizmam var.
Nedir bu ;"katımsı sıvı yağ " ?
würth kullanın işe yarıyor
quote:
Antifrizin kabının içinde ne kadar genleşebileceğini bilen var mı acaba ?
Antifriz normalde isindiginda %7 genlesir, sistemde hava sikismasinida goze alarak %9 kadar bir pay birakilir. O yuzden genlesme kabinin icinde maksimum cizgisinin uzerinde boyle bir alan ayrilarak bos birakilir. Cizginin uzerine doldurmak yanlis bir uygulamadir.
quote:
Nedir bu ;"katımsı sıvı yağ " ?
tabi tarif etmeye çalışayım : markasının ne olduğunu bilemediğim , akışkanlığı az olan anlamında, katımsı nitelikte , bir sıvı bir yağ . makine yağıdır herhalde bu . pek anlamam da ..
bu sitedeki arkadaş bu yağlama yöntemini burda tavsiye edene dek ,ustalar bana , kapı mekanizmasının sökülüp bakılması ; hatta ve hatta , bilmem nelerin değişebileceğini filan söyliyebiliyordu halbuki .
arkadaslar hepinizi teker teker kutluyorum...kendi arabanizmis gibi diger kullanicilara da ozveriyle yaklasiyorsunuz...yureginize emeginize saglik....keyifli surusler hepimize...
dr hippie , hoşgelmişsin
bu sitenin ve alfacıların da farkı bu zaten.
başlık kirliliği yapmamak için bu başlıgı uygun gördüm....
malum kışa girdik....tavsiyede bulunacagınız kış lastigi marka model nedir? hangisi alınmalı nelere dikkat edilmeli ???*
Kış lastiği bence çok önemli değil..En ucuz kış lastiği bile iş görür Murat..
Çok takılma bence..
Lassa, Kumho..al.
Gidip pahalı birşey almaya gerek yok.. Karda kullanırken hemen hemen hepsi benzer şekilde tutar arabayı.. Kar da 4-5 gün kalsa yerde.. Zaten bitti.. Ne o 4-5 gün karda kullandın..
Buzda zaten hiçbiri tutmaz..
En güzeli karda kışta trafikte olmamak

Sen taktırıcan lastiği.. elalem taktırmamış ve dışarı çıkmış..kayarak gelecek yandan :)))
Neme lazım..!
Ha unutmadan.. Yokuşta önünde kalıp..cıvvv..cıvvv.cıvvvvvvv...cıvvv.. diye pati çeken, geriye doğru arabayı salan taksiciler olacak...
Abi..illa çıkıcam dersen..git ucuz birşey al..
İş görür..
Kış lastiği deyip geçmemek lazım
geçen bayramda bir arkadaşım çok ciddi bir kaza yaptı ve sırf lastik yüzünden
Yazlık lastikler takılıydı her zaman girdiği şekilde girdi viraja ve sonuç araç pert
ben diyordum ama kış lastikleri takma zamanı geldi yok bayramdan sonra takarım dedi ki sonuç araç pert
17 inç 215 40 lastikler soğuk havada yalan olur
10 derecenin altında en kral performans lastiği hiç verimsiz şekilde iş görür
o gece ne yağmur vardı nede başka birşey sadece soğuk havada lastikler özelliklerini kaybediyor
yani kış lastiği sadece karda takılır mantığı çok yanlış
En iyi kış lastiği Goodyear , Continental ve Dunlop ama en iyisi Goodyear
nerden biliyorsun dersen lastikçi 2 arkadaşım var onlara sormuştum kendi aracım için
Arkadaşınızın kaydığı yerde yağmur vs olmayabilir ama gizli buzlanma vardır büyük ihtimalle!
Kendi aracımda Goodyear, şirket aracımda Petlas var. Geçen kış da Michelin kullanmıştım. Aralarında henüz bir fark hissedemedim. Uç kullanımlar ve olağandışı durumlar haricinde bence de aralarında pek fark yok.
Yok hava 5 dereceydi bende girdim aynı viraja arkasından ama o kaydı
gizli buzlanma falan yoktu polis geldi inceleme falan yaptı rapor tuttu
bende kaydım ama kontrayla topladım onun arka kaydı topladı ama viraj sonunda koptu önüde sonuç su kanalından sekerek kanal birleşimine oturup kaldı ön taraf gitti zaten alttan vurup sekti betona oturdu direk
Kış şartlarında en kötü kış lastiği en iyi yaz lastiğinden daha iyidir. Bunun için kar yağması da gerekmez zaten. Kaldı ki kar şartlarında kış lastikleri bile tek başına yeterli değildir çoğu zaman.
Arkadaşlar yapmayın, kış lastiği çok önemli arabada.
Canımızı emanet ettiğimiz arabamızın yerle temasını sağlayan sadece dört noktası varki, bunlarda lastiklerin alt tabanı. Siz kışın yazlık makosen ayakkabı ile çıkıyormusunuz dışarı. Kışlık ayakkabılar sadece ayağınızı ısıtmakla kalmaz, birçok durumda kaymanızı da bir ölçüde azaltır. Biliyorsunuz ki arabanızın 1 metre bile önce durması birçok durumda çok önemli olabiliyor. Kış lastiği inanın size bu 1 metreden daha fazla avantaj sağlar.
Kaldı ki Explorer'in işyeri kışın ciddi soğuk alan bir bölge. Yeni arabasının arkadan itişli olduğunu da düşünürseniz bence kış lastiği onun olmazsa olmazı. Tabii ki Antalya ve civarında yaşıyorsanız kış lstikleri gereksiz olabilir.
Yaz lastiklerinin hamuru +7 derecenin altında sertleştiği için yolu tutmaları mümkün değil.
Bir çoğumuz yazın bile lastikler ısınmadan rahat hareket edemiyorken, kışın sertleşmiş lastiklerin ısınmasını nasıl sağlayacaksınız? Dört mevsim lastikleri de var, ancak onların performansı da tartışılmakta. Kaldı ki kış lastiklerinin de +7 den yüksek sıcaklarda performansı düşmektedir.
Ben birçok defa zincir ile kayan arabaların arasından Kartalkaya'ya sadece kış lastikleri ile konforlu bir şekilde çıktığımı bilirim. 2 yaz önce Uludağ'dan inerken dört çeker olduğunu iddia edip, Subaru suna kış lastiği almayan bir akrabamızı viraj çıkışında şarampole yuvarlanmış buldum. Tabii ki kış lastiği takmamış birinin gelip arabanıza çarpma ihtimali her zaman var. Kaldı ki yazın da bu risk var. Dişleri bitmiş bir lastik in fren mesafesini tartışmıyoruz sanırım burada.
Çok özür dilemekle beraber...başkası kış lastiği takmıyor, o zaman bizde takmayalım mantığı, sadece biz Türklere özgü bir anlayış sanırım. Kış lastiği kullanıcısı sayısı her yıl artmaktadır. Bu birazda gelir seviyesi ile alakalı tabiiki
Marka konusuna gelince...Her markanın farklı ebatlarda gösterdiği performans farklı. Ebatlarına göre fiyat-fayda ilişkisini ADAC web sayfasında yapılmış testlerde görebilirsiniz. Ancak tecrübeleri de gözardı etmemek lazım.
Kazasız kışlar dilerim.
Saygılarımla,
Çok sayıda kış lastiği kullandım. Bunların içinde en iyi performansı Ultragirp ile en kötü araçta aldım. Yanlış hatırlamıyorsam tipi +7 olması gerekiyordu. Bu lastikle Albea yola örümcek gibi yapışıyordu
coğunlukla testlere bakılırsa goodyear ultragrip lider gözüküyor....
Paraya kıy abi goodyear al...
Bende goodyear kış lastiği kullanıyordum bundan önceki aracımda yağmurlu havada falan 10 numara yol tutuyor.
Ama lastik sesi artıyor bilgin olsun.
Yakıtta da 1 - 1,5 litre fark ediyor.
quote:
Arkadaşınızın kaydığı yerde yağmur vs olmayabilir ama gizli buzlanma vardır büyük ihtimalle!
Aynen katılıyorum...
Buz vardır.
Kışın normalden biraz daha yavaş gitmekte fayda var zaten..
Tedbirli olmak her zaman iyidir.
Arkadaşlar...
Yaz lastiği ile 5 derecenin altında hamurun sertleşmesi doğru.. Ancak.. makul hızlarla gidildiği takdirde kayma sorununuz olmaz.. Yol tutuş o kadar farketmez..
Karda ise kış lastiği şart. Ancak, buzlanma varsa kar lastiği de kar etmez..
Kış sezonunda neredeyse herhaftasonu dağa çıkan birisi olarak eski arabamda Kumho marka kış lastiği kullandım son 2 sene boyunca. Haftasonu yeni kış lastiği alacağım, yine Kumho olacak.
Bu arada görüyorum ki kış sporlarına meraklı Alfistiler var aramızda, sezon açılınca dağda mini bir buluşma yapabiliriz:)
Edited by - antihero on 17/11/2011 15:26:31
Uyar, ama Alfa ile dağa çıkmaya çekiniyorum açıkcası. Kış lastikleri var, ama gerektiğinde zincir takmak konusunda çok kararsızım. Kıyamam gibi geliyor

.
quote:
Bu arada görüyorum ki kış sporlarına meraklı Alfistiler var aramızda, sezon açılınca dağda mini bir buluşma yapabiliriz:)
Edited by - antihero on 17/11/2011 15:26:31
sikeyt or day
"Alfa ile ilgili değişik bir iki resim" konu başlığına resim ekleriz, fena mı olur:)
İşin şakası bir yana, bende gidebildiğim yere kadar gidip mecbur kalınca zincir takıyorum. Keşke su dökücüler olmasa:)
Erdem'e bak:)
arkadaşlar merhaba, haziran ayından beri brisa(bridgestone-lassa) fabrikasında çalışıyorum, bütçe-finans dept. da, öncelikle şunu kesinlikle söyleyebilirimki hava sıcaklığının +7 derecenin altına düştüğü sıcaklıklarda mutlak kış lastiği kullanılmalı, bunu fabrikada teknik ve ürün kısımlarında çalışan arkadaşlarla da çok konuştuk, yol tutuş-fren mesafesi gibi güvenlik için son derece önemli konularda bariz farklar var. şuan 16 jant bir takım kış lastiğini yaklaşık 800 tl gibi fiyatlardan alıp 4-5 sene kullanabilirsiniz (uygun koşullarda saklayarak) bence aracın yerle temas eden tek kısmı olan ve güvenlikte enönemli etken olan lastik için hiç de yüksek bir rakam değil. bir de burada paylaşmak sakıncalı mı bilmiyorum eğer öyleyse lütfen düzeltilsin, yeni bir uygulamamız var; lastik.com.tr diye, internetten istediğiniz ürünü alıp, hatta uygun paketlerle(lastik saklama hizmeti gibi) verdiğiniz adreste gelip değiştirme işlemi yapılıyor, hatta öndüzen ayarları filan dahil, siteye bir gözatarsanız daha fazla detay bulabilirsiniz, şuan sadece istanbul için geçerli, yakında diğer illerde de uygulanmaya başlanacak. ayrıca burada japonlarla birlikte çalışıyoruz %50 ortaklık, güvenlik ve kalite herşeyden daha önemli, bu konuda hiç şüpheniz olmasın. bir de bu pazar izmit pistinde departman müdürümüzün düzenlediği bir etkinlikte, ileri sürüş teknikleri, latik performans ölçümü ve porshe gibi arabalarla performanslı sürüş denemeleri yapacağız, kış lastiklerinin farkını test etmek için de güzel bir şans olacak benim için, izlenimlerimi paylaşacağım.
Sırf bu sebeptendir ki adı kar lastiği değil kış lastiğidir. Kışın, adı üstünde kış lastiği kullanılır. Kimse kendini ben yavaş giderim birşey olmaz diye kandırmasın.
Kimse hem kendi aracının hem de sebep olabileceği bir kaza sebebiyle başka araç ve insanların canının malının sorumluluğunu almasın.
Kış lastiği almaya gerek yok diyenin bu vebali de üzerine aldığı unutulmamalıdır.
arkadaşlar Ankaranın kuru ayazında aracımızın boyasını nasıl koruyabilirz? Branda iyi bir çözümmüdür? yoksa o da mı boyaya zarar veriyor ?
Goodyear ultragrip 8 kış lastiklerimi aldım 205 55 16 tam 800 tl 4 adet .Kış lastiği neymiş bu yıl anlayacağım.Olanaklarım yeter yetmez aldım.Yıllar evvel Ezincandan Trabzona gidecektik.Arkadaşım Kış lastiği alalım dedi o anda saçma geldi bir sürü para vermek ama ısrarıyla almıştık.Zigana geçidinde sağa sola çekmiş araçları hatta üstümüze yan kayarak gelen bir 50 NC kamyoneti unutmam mümkün değil.Tipide bir kar aracı bulup arkasına takıldık.Uzun göl e döndükten kısa bir süre sonra buzdan şelaleler gördük su akarken donmuş ve yürüyerek bile çıkılamayacak kadar dik bir dönüşü zemin buzluyken çıkmıştık hayretler içinde kış lastiğini neden aldığımızı anladım.O günden beri alacağım alacağım dedim bu güne nasipmiş.
Arkadaslar,
Kis bakimina az kaldi umarim hepimiz kazasiz belasiz problemsiz bir kisi daha atlatiriz.
Onerilerime gelince :
1- Kis Lastigi Şart :
Lastik dandik marka-model alinmaz detailing icin ekstra yapilacak masraflar yerine dogru durust kis lastigi almak hayatinizi, baskalarinin hayatini ve maddi hasarlari engeller, riski min. indirir. Elbette kis lastigim var diye virajlara hizli girmek, gereksiz surat yapmak, slalom atmaya da kalkmamak lazim. Kis bu belli olmaz bir yerde buzlanma vardir, kis lastikleri de kayar o buzda. Sakin kullanmakta fayda var. Butceyi zorluyorsa
İstanbul'da yasayanlar icin ARTVİN LASTİK i oneririm. İkinci el cok iyi durumda kis lastikleri var ustelik ucretsiz yazliklari da depoliyorlar.
Web den taratin kolaylikla bulursunuz. Lastigin tarihini kontrol edin , dis derinligini kontrol edin ve tamir durumuna bakin hepsi Ok ise gonul rahatligiyla alin kullanin. 2011 de kendilerinden ikincinel Pirelli Sotto Zero aldim iki kis kullandim hic sorun yasamadim. Ustelik takimina 300 TL verdim balans+sokme+takma ilk sene depolama dahil... Eminim diger illerde de boyle isletmeler vardir.
2- Kis aylarinda Alfa'nizin kontagina basar basmaz yola cikmayin, Karter'de biriken sogumus yagin motor aksamlarini tam yaglamasi icin 2-3 dk. Rolantide bekleyin gaz vermeyin ve yuksek devirlere motor isinmadan cikmayin. Bunu sadece kisin degil her zaman yapmanizi oneririm, sadece yazin 30 sn. beklemniz yeterlidir motorun omrunu uzatirsiniz, ayrica duz vitesliler mutlaka debriyaja basarak araci calistirmali.
3- Aku'den bahsedilmis cok onemli, yazdan yorgun ve zayif akuyle ciktiysaniz kisin kesin sizi bir aurpriz bekliyor demektir. Aku nun kontrolunu yaptirin ve iyi degilse - idare eder abi - laflarina aldanmayin 100 TL verin degistirin. Sizi kisin 300-400 TL'lik cekici vs masrafindan kurtarir.
4- Cam suyuna mutlaka ozel cam suyu antifreeze koyun. Sakin normal antifreeze koymayin Alfa nin canim boyasini kaldirirsiniz.
5- Cam bugulanma sorunlari Alfa da malumdur.Gorus alanini daralttigi icin kazaya dahi sebep olabilir. 10 TL lik bir bugu onleyici sprey veya siviyla bu dertten kolaylikla kurtulabiliriz.
6- Bagajda cekme halati ve ucgen deflektor mutlaka bulundurun. Nerede ne zaman lazimnilacagi belli olmaz.
7- Yaza gore benzin deponuzu daha dolu tutun ozellikle sehir icinde kar aniden bastirdiginda yarim saatlik yere 3 saatte gitmek gerekebilir dolayisiyla azsa benzin bitebilir.
8- Yine 7.no'lu sebepten yaninizda kraker, su, cep telefonu sarji bulundurun.
9- Yine 7.no'lu sebepten yaninizda bos bir 1.5 Lt'lik pet sise bulundurun, sıkışan trafikte sinir bozucu biriken bir sivinin aktarimi icin cok ihtiyaciniz olabilir :-)))
10- Asagiya indiginizde camlarin dondugunu gorurseniz ve kapilar aciliyorsa sakin buzlari kaziyarak cozmeyin orjinal camlariniz cizik icinde kalacaktir. Araci calistirin isitmayi acin sabirla bekleyin kendiliginden eriyecektir.
11- Eger aracinizi bir sure hic kullanmayacaksaniz mutlaka ozellikle cok soguk yaptiginda 4 derceelerin altinda her gun aksam aracinizi rolantide 10-15 dk. calistirin.
Sevgilerimle
Ask 3 Degil 4 Harftir ---> ALFA
alpertura
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaslar,
Kis bakimina az kaldi umarim hepimiz kazasiz belasiz problemsiz bir kisi daha atlatiriz.
Onerilerime gelince :
1- Kis Lastigi Şart :
Lastik dandik marka-model alinmaz detailing icin ekstra yapilacak masraflar yerine dogru durust kis lastigi almak hayatinizi, baskalarinin hayatini ve maddi hasarlari engeller, riski min. indirir. Elbette kis lastigim var diye virajlara hizli girmek, gereksiz surat yapmak, slalom atmaya da kalkmamak lazim. Kis bu belli olmaz bir yerde buzlanma vardir, kis lastikleri de kayar o buzda. Sakin kullanmakta fayda var. Butceyi zorluyorsa
İstanbul'da yasayanlar icin ARTVİN LASTİK i oneririm. İkinci el cok iyi durumda kis lastikleri var ustelik ucretsiz yazliklari da depoliyorlar.
Web den taratin kolaylikla bulursunuz. Lastigin tarihini kontrol edin , dis derinligini kontrol edin ve tamir durumuna bakin hepsi Ok ise gonul rahatligiyla alin kullanin. 2011 de kendilerinden ikincinel Pirelli Sotto Zero aldim iki kis kullandim hic sorun yasamadim. Ustelik takimina 300 TL verdim balans+sokme+takma ilk sene depolama dahil... Eminim diger illerde de boyle isletmeler vardir.
2- Kis aylarinda Alfa'nizin kontagina basar basmaz yola cikmayin, Karter'de biriken sogumus yagin motor aksamlarini tam yaglamasi icin 2-3 dk. Rolantide bekleyin gaz vermeyin ve yuksek devirlere motor isinmadan cikmayin. Bunu sadece kisin degil her zaman yapmanizi oneririm, sadece yazin 30 sn. beklemniz yeterlidir motorun omrunu uzatirsiniz, ayrica duz vitesliler mutlaka debriyaja basarak araci calistirmali.
3- Aku'den bahsedilmis cok onemli, yazdan yorgun ve zayif akuyle ciktiysaniz kisin kesin sizi bir aurpriz bekliyor demektir. Aku nun kontrolunu yaptirin ve iyi degilse - idare eder abi - laflarina aldanmayin 100 TL verin degistirin. Sizi kisin 300-400 TL'lik cekici vs masrafindan kurtarir.
4- Cam suyuna mutlaka ozel cam suyu antifreeze koyun. Sakin normal antifreeze koymayin Alfa nin canim boyasini kaldirirsiniz.
5- Cam bugulanma sorunlari Alfa da malumdur.Gorus alanini daralttigi icin kazaya dahi sebep olabilir. 10 TL lik bir bugu onleyici sprey veya siviyla bu dertten kolaylikla kurtulabiliriz.
6- Bagajda cekme halati ve ucgen deflektor mutlaka bulundurun. Nerede ne zaman lazimnilacagi belli olmaz.
7- Yaza gore benzin deponuzu daha dolu tutun ozellikle sehir icinde kar aniden bastirdiginda yarim saatlik yere 3 saatte gitmek gerekebilir dolayisiyla azsa benzin bitebilir.
8- Yine 7.no'lu sebepten yaninizda kraker, su, cep telefonu sarji bulundurun.
9- Yine 7.no'lu sebepten yaninizda bos bir 1.5 Lt'lik pet sise bulundurun, sıkışan trafikte sinir bozucu biriken bir sivinin aktarimi icin cok ihtiyaciniz olabilir :-)))
10- Asagiya indiginizde camlarin dondugunu gorurseniz ve kapilar aciliyorsa sakin buzlari kaziyarak cozmeyin orjinal camlariniz cizik icinde kalacaktir. Araci calistirin isitmayi acin sabirla bekleyin kendiliginden eriyecektir.
11- Eger aracinizi bir sure hic kullanmayacaksaniz mutlaka ozellikle cok soguk yaptiginda 4 derceelerin altinda her gun aksam aracinizi rolantide 10-15 dk. calistirin.
Sevgilerimle
Ask 3 Degil 4 Harftir ---> ALFA
alpertura
Konuda harika bir konu,sizin paylaştığınız bilgilerde,konuya baştan beri keyifle göz attım ve merakla okudum , ellerinize sağlık. :yukari-ok:
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaslar,
Kis bakimina az kaldi umarim hepimiz kazasiz belasiz problemsiz bir kisi daha atlatiriz.
Onerilerime gelince :
1- Kis Lastigi Şart :
Lastik dandik marka-model alinmaz detailing icin ekstra yapilacak masraflar yerine dogru durust kis lastigi almak hayatinizi, baskalarinin hayatini ve maddi hasarlari engeller, riski min. indirir. Elbette kis lastigim var diye virajlara hizli girmek, gereksiz surat yapmak, slalom atmaya da kalkmamak lazim. Kis bu belli olmaz bir yerde buzlanma vardir, kis lastikleri de kayar o buzda. Sakin kullanmakta fayda var. Butceyi zorluyorsa
İstanbul'da yasayanlar icin ARTVİN LASTİK i oneririm. İkinci el cok iyi durumda kis lastikleri var ustelik ucretsiz yazliklari da depoliyorlar.
Web den taratin kolaylikla bulursunuz. Lastigin tarihini kontrol edin , dis derinligini kontrol edin ve tamir durumuna bakin hepsi Ok ise gonul rahatligiyla alin kullanin. 2011 de kendilerinden ikincinel Pirelli Sotto Zero aldim iki kis kullandim hic sorun yasamadim. Ustelik takimina 300 TL verdim balans+sokme+takma ilk sene depolama dahil... Eminim diger illerde de boyle isletmeler vardir.
2- Kis aylarinda Alfa'nizin kontagina basar basmaz yola cikmayin, Karter'de biriken sogumus yagin motor aksamlarini tam yaglamasi icin 2-3 dk. Rolantide bekleyin gaz vermeyin ve yuksek devirlere motor isinmadan cikmayin. Bunu sadece kisin degil her zaman yapmanizi oneririm, sadece yazin 30 sn. beklemniz yeterlidir motorun omrunu uzatirsiniz, ayrica duz vitesliler mutlaka debriyaja basarak araci calistirmali.
3- Aku'den bahsedilmis cok onemli, yazdan yorgun ve zayif akuyle ciktiysaniz kisin kesin sizi bir aurpriz bekliyor demektir. Aku nun kontrolunu yaptirin ve iyi degilse - idare eder abi - laflarina aldanmayin 100 TL verin degistirin. Sizi kisin 300-400 TL'lik cekici vs masrafindan kurtarir.
4- Cam suyuna mutlaka ozel cam suyu antifreeze koyun. Sakin normal antifreeze koymayin Alfa nin canim boyasini kaldirirsiniz.
5- Cam bugulanma sorunlari Alfa da malumdur.Gorus alanini daralttigi icin kazaya dahi sebep olabilir. 10 TL lik bir bugu onleyici sprey veya siviyla bu dertten kolaylikla kurtulabiliriz.
6- Bagajda cekme halati ve ucgen deflektor mutlaka bulundurun. Nerede ne zaman lazimnilacagi belli olmaz.
7- Yaza gore benzin deponuzu daha dolu tutun ozellikle sehir icinde kar aniden bastirdiginda yarim saatlik yere 3 saatte gitmek gerekebilir dolayisiyla azsa benzin bitebilir.
8- Yine 7.no'lu sebepten yaninizda kraker, su, cep telefonu sarji bulundurun.
9- Yine 7.no'lu sebepten yaninizda bos bir 1.5 Lt'lik pet sise bulundurun, sıkışan trafikte sinir bozucu biriken bir sivinin aktarimi icin cok ihtiyaciniz olabilir :-)))
10- Asagiya indiginizde camlarin dondugunu gorurseniz ve kapilar aciliyorsa sakin buzlari kaziyarak cozmeyin orjinal camlariniz cizik icinde kalacaktir. Araci calistirin isitmayi acin sabirla bekleyin kendiliginden eriyecektir.
11- Eger aracinizi bir sure hic kullanmayacaksaniz mutlaka ozellikle cok soguk yaptiginda 4 derceelerin altinda her gun aksam aracinizi rolantide 10-15 dk. calistirin.
Sevgilerimle
Ask 3 Degil 4 Harftir ---> ALFA
alpertura
Konuda harika bir konu,sizin paylaştığınız bilgilerde,konuya baştan beri keyifle göz attım ve merakla okudum , ellerinize sağlık. :yukari-ok:
:-))) Tesekkurler iyi surusler...
Ask 3 Degil 4 Harftir ---> ALFA
alpertura
Öncelikle detaylı ve cok yararlı bilgilendirme icin teşekkür ederim bütün arkadaslara. Yalnız geçenlerde üzerinde kıs lastiği olan bir 159 sürdüm arac cok temiz olmasına ragmen lastikler tum konforu götürmüştü. Biliyorsunuz bende sırf konfordan dolayı mevcut yazlari michelinle değiştirdim. Kıs lastiğinin gerekliliğini hiç tartışmıyorum ama benim sorum benim icin gerekli mı?
Istanbulda yasıyorum kolay kolay sıcaklık 7 derecenin altına düşmüyor kar bir yada iki kere yağar zaten bende karda arabayı çıkarmıyorum taksi kullanıyorum. Lastikler Michelin primacy 3 ıslak zemin performansı bildigim kadarıyla cok iyi bu durumda sizce kıs lastiği almalimiyim?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Öncelikle detaylı ve cok yararlı bilgilendirme icin teşekkür ederim bütün arkadaslara. Yalnız geçenlerde üzerinde kıs lastiği olan bir 159 sürdüm arac cok temiz olmasına ragmen lastikler tum konforu götürmüştü. Biliyorsunuz bende sırf konfordan dolayı mevcut yazlari michelinle değiştirdim. Kıs lastiğinin gerekliliğini hiç tartışmıyorum ama benim sorum benim icin gerekli mı?
Istanbulda yasıyorum kolay kolay sıcaklık 7 derecenin altına düşmüyor kar bir yada iki kere yağar zaten bende karda arabayı çıkarmıyorum taksi kullanıyorum. Lastikler Michelin primacy 3 ıslak zemin performansı bildigim kadarıyla cok iyi bu durumda sizce kıs lastiği almalimiyim?
Karşı çıkanlar olabilir ama ben aşırı soğuğun yaşanmadığı şehirlerde kış lastiğini elzem bir ihtiyaç olarak görmüyorum. Bilindiği gibi lastik 7 derecenin altına düştüğü zaman sertleşiyor ve yol tutuş özelliğini kaybediyor. Bu durumun sık sık yaşandığı, özellikle İç Anadolu ve Doğu Anadolu, Güneydoğu'nun doğusu ve Karadeniz'in Doğu'sunda kullanım zorunlu olabilir ama diğer kıyı bölgeleri ve Güneydoğu'nun batısında (Güneydoğu'lu olduğum için biliyorum) pek lazım olduğunu düşünmüyorum.
Kendi adıma konuşmam gerekirse 4 adet kış lastiği Gaziantep'te duruyor. Şu an Bursa'dayım ve işin gidişatına göre kışı Bursa'da geçirebilirim. Çok lazım olacağını düşünmediğim için kış lastiği telaşına girmedim. Ancak kışın gidişatına göre değişebilir.
Malum kış geldi, enazından Ankara'ya :) Sabah saatlerinde artık aracın camları donmuş oluyor. Bu donma olayının bir çözümü var mıdır?
Camların donmaması için kullanılacak bir ürün ayda bir yöntem?
Nano yağmur kaydırıcılar baya iş görüyor. O işe yaramasa da yağmurda işe yarar :)
Uğur sabah güne başladı. Aşağıya aracının yanına indi. Baktı camlar buz, araçta kazıyacak birşeyde yok. Küfrede küfrede aracın ısınmasını bekleyip bu ürünü düşünmeye başladı :)
Aynı durumdaydım bu sabah kardeşim :)
Evet..Geçen hafta genel olarak 9-10 derecelerdeydi..Sıcaklık düştü bu hafta.
Bu sabah 2 derece ile uyandık...Camlar buzdu.
You are not allowed to view links.
Register or
Login Uğurcum çözümü bu..
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.modacar.com.tr%2FProductImages%2F133323%2Fbig%2Fotm571128.jpg&hash=5a0c31a2a38c64407154ccf305e10b38a4551230)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Evet..Geçen hafta genel olarak 9-10 derecelerdeydi..Sıcaklık düştü bu hafta.
Bu sabah 2 derece ile uyandık...Camlar buzdu.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Uğurcum çözümü bu..
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.modacar.com.tr%2FProductImages%2F133323%2Fbig%2Fotm571128.jpg&hash=5a0c31a2a38c64407154ccf305e10b38a4551230)
Abi bu çizmiyor mu camı?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Çizmez ya ..Niye çizsin..?
Camdan daha sert bir malzeme değilki..?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Nano yağmur kaydırıcılar baya iş görüyor. O işe yaramasa da yağmurda işe yarar :)
Ereğli'den destek yağmur için gelir tabi :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Uğur sabah güne başladı. Aşağıya aracının yanına indi. Baktı camlar buz, araçta kazıyacak birşeyde yok. Küfrede küfrede aracın ısınmasını bekleyip bu ürünü düşünmeye başladı :)
Aynı durumdaydım bu sabah kardeşim :)
Aynen abi yaa, baya bir sövdüm :) Kredi kartıyla temizledim, dondu ellerim :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Evet..Geçen hafta genel olarak 9-10 derecelerdeydi..Sıcaklık düştü bu hafta.
Bu sabah 2 derece ile uyandık...Camlar buzdu.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Uğurcum çözümü bu..
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.modacar.com.tr%2FProductImages%2F133323%2Fbig%2Fotm571128.jpg&hash=5a0c31a2a38c64407154ccf305e10b38a4551230)
Ahaha. Selim abi resim geç açıldı, aha dedim sanırım aradığım çözüm. Ama... :D
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Nano yağmur kaydırıcılar baya iş görüyor. O işe yaramasa da yağmurda işe yarar :)
Ereğli'den destek yağmur için gelir tabi :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Uğur sabah güne başladı. Aşağıya aracının yanına indi. Baktı camlar buz, araçta kazıyacak birşeyde yok. Küfrede küfrede aracın ısınmasını bekleyip bu ürünü düşünmeye başladı :)
Aynı durumdaydım bu sabah kardeşim :)
Aynen abi yaa, baya bir sövdüm :) Kredi kartıyla temizledim, dondu ellerim :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Evet..Geçen hafta genel olarak 9-10 derecelerdeydi..Sıcaklık düştü bu hafta.
Bu sabah 2 derece ile uyandık...Camlar buzdu.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Uğurcum çözümü bu..
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.modacar.com.tr%2FProductImages%2F133323%2Fbig%2Fotm571128.jpg&hash=5a0c31a2a38c64407154ccf305e10b38a4551230)
Ahaha. Selim abi resim geç açıldı, aha dedim sanırım aradığım çözüm. Ama... :D
Kredi kartıyla buz temizle ? Sonra yok manyetiği bozuk,yok çalışmıyor yok sayım vardı pfff...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Malum kış geldi, enazından Ankara'ya :) Sabah saatlerinde artık aracın camları donmuş oluyor. Bu donma olayının bir çözümü var mıdır?
Camların donmaması için kullanılacak bir ürün ayda bir yöntem?
donmaması için karton koy cama :D ya da donmuş cam için bu çözücü sprey al. sabahları iki fıs fıs yap tamam. tercih senin :)
limon buzu çözüyor,buzlu kısma iyice sürün sonra bezle hafif bastıarak silin ;)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Malum kış geldi, enazından Ankara'ya :) Sabah saatlerinde artık aracın camları donmuş oluyor. Bu donma olayının bir çözümü var mıdır?
Camların donmaması için kullanılacak bir ürün ayda bir yöntem?
donmaması için karton koy cama :D ya da donmuş cam için bu çözücü sprey al. sabahları iki fıs fıs yap tamam. tercih senin :)
Burada donduğu zaman araba bembeyaz olur. İki fıs fıs yetmiyor, baya fıs gerekiyor :)