Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Klima ile bağlantılı olarak fan problemi  (Okunma sayısı 590 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« : 01 Temmuz 2007, 18:56:58 »
Arkadaşlar, Tolga problemimi iyi biliyor ama sorunum başka boyuta geçti. Geçen hafta aldığım parçaları taktırdıktan sonra klima ile sorunumu halletmek için Tolga nın önerdiği yere gittim. Benim sorunum şehir içinde seyrederken klimanın soğutma gücünün azalmasıydı. Bunu oradaki teknik arkadaşlara ilettim. Sisteme renkli gaz bastılar. Çünkü ben, gazı bir sezon kullanabildiğimi söylemiştim. Onlarda kaçak ihtimaline karşı renkli sıvı bastılar.(Bu arada Tolga Nazilli de o gözlük ile mor ötesi ışığa sahip biri varmış kaçak kontrolü yaptırdım kaçak yok. Belki kaçak sorunum, klimayı geçen yıl şehiriçinde bilmeden kullandığım için yüksek basınçtan dolayı gazı tahliye ettiğinden olmuştur.)700 gr ölçekli gazımızı bastıktan sonra motoru çalıştırıp klimayı açtırdılar. Yavaş yavaş motor ısınmaya başladı, komprasör basıncı aşırı bir şekilde arttı ve soğutma gücü azaldı. Korktular klimayı kapattırdılar hemen radyatörü suyla soğuttular. Ben aslında sorunu buldum. Nazilli deki klimacıda olayı çözdü. Sizlerinde teyidini istiyorum. Öncelikle yanlışım varsa düzeltin.

Bizim araçlarda diğer araçlardaki gibi klima için ayrı radyatör için ayrı fan bulunmuyor. Tek bir fan ile hem klima hem de radyatör suyu soğutuluyor. Ve bizim fanlar baya akıllı fanlar. Çift kademeli bazı teknik dökümanlarda 4 kademe yazıyor. Bunu rezistör sayesiyle ayarlıyormuş. İstediğinde ve yüksek güç kullanılacağı zaman 1. kademeye geçiyor. Klimayı açtığında 10 sn sonra devreye eğer uzun yolda gidiyorsan 1.kademesini kullanıyor. Şayet klima ile şehiriçinde kullanırsan en yüksek kademeye geçiyor. Bilmem bazılarınız sorunumun ne olduğunu yazdıklarımdan çıkarmışsınızdır. Evet arkadaşlar büyük bir ihtimalle benim rezistörde bir sorun var. Çünkü sigortalara rölelere hepsine baktım. Sorun yok. Sorun rezistörde var. Ben de şuan ne yaptım. Rezistörün uçlarını bir bağladım. Yani direkt bağladım. Şuan fan devreye gireceği zaman son kademede devereye giriyor. Bunun sakıncası olur mu sizce? Yüksek güçte 6000 devir civarında düşük kademeye geçmesi gerekiyor bu şuan olmayacak. Tek sorun bu gibi. Yardımlarınızı bekliyorum.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2007, 09:13:21 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #1 : 01 Temmuz 2007, 19:02:38 »
Fan yüksek kademeye geçmediği için soğutma yapamıyor soğutma yapamayınca da klima basıncını çok yükseklere çıkarıyor. Basınç yükseklerde seyrettiği için soğutma gücü doğal olarak azalıyor. Ama uzun yolda sorunum olmuyor. Bu sorun sadece şehiriçinde seyrederken oluyor. Ve hararet göstergesini 90 nın üzerine çıkartıyor.
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2007, 19:02:38 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #2 : 02 Temmuz 2007, 11:37:52 »
Arkadaşlar böyle bir sorun ile karşı karşıya kalan yok herhalde?Bizim fanlar kaç kademeli?
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 11:37:52 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #3 : 02 Temmuz 2007, 13:53:27 »
radyatör fanları 2 kademeli ,

1 kademede wattlı taş direnç takılı (diğer adı rezistor) ,seri olarak takılan bu direnç sayesinde fan ,daha düşük devirde dönmektedir .
2. kademede fan direk sürülür ,yani tam güçte döner .

Klima açıldığında özellikle şehir içinde fanın 2. kademede çalıştığını görürüz ,hatta duyarızda .
Motor sıcaklığı normalin üzerine çıktığı zamanda 2. kademe otomatik olarak devreye girer .

Buraya kadar herşey normal ,

anormal olan şey şu :
neden o direnci ölçüp kontrol etmiyorsunuz ? bozuksa değiştirmiyorsunuz ?
pek anlayamadım ?

Nasıl ölçüldüğünü bilen yoksa tarif edeyim .
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 13:53:27 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #4 : 02 Temmuz 2007, 18:00:30 »
Vallahi olaya tam parmak bastınız ne de olsa 155 kanı çekiyor. Sizce sorun rezistörden mi? Benim klimanın basıncının şehiriçinde yüksek olması. Ayrıca direnç değerlerinin kaç olması gerektiğini bilmiyorum. Nasıl ölçmem gerek yardımcı olursanız sevinirim.
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 18:00:30 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #5 : 02 Temmuz 2007, 19:38:09 »
Sorun ondanmı bilemiyorum ,

Direncin tam değeri önemli değil bu aşamada çünkü direnç ya tam kopuk olur yada değerini gösterir ,kısacası bizim için şu an önemli olan direnç açık devre yani kopukmu veya değilmi ? kopuk olması 2. kademenin çalışmadığı anlamına geliyor .

Orada takılı olan direnç düşük değerdedir ,yani 1 ohm -2 ohm civarında ,10 ohm un altında.
Ölçü aleti kullanmak gerekiyor ,
direncin en az 1 tarafı boşta olması şart .

Yöntem1:
Ölçü aleti omaj kademesinde, 200 ohm bölümüne set edilerek ölçülmeli .
Ölçü aletinin 2 ucu direncin uçlarına değdirilerek ölçülüyor .
Bir değer görülüyorsa direnç sağlamdır .

Yöntem2:
Fan direncini seri olarak bir devreye bağlayarak test edebiliriz .Bu şekilde direnç araç üzerindeki yerinden tamamen sökülmelidir.
Bize bir 12 volt akü ,bir 12 volt lamba ve direnç gerekiyor .
Akünün eksi ucunu lambanın bir ucuna sabit bağlayın .
Lambanın diğer ucunu direncin bir ucuna sabit bağlayın .
Direncin diğer boşta kalan ucunu akünün artı ucuna değdirin ,lamba yanarsa direnç sağlamdır .

Yöntem3:
Direncin üzerine sardığınız şeyleri sökün .
Kaputu açın ,aracı çalıştırın ,ısınmasını bekleyin ,fan açsın ,yani motor sıcaklığı 90 dereceye gelsin.
Klimayı çalıştırın ,
Birkaç dakika sonra fanın 2. kademeye girmesi gerek ,anlamamak imkansızdır .
Eğer 2. kademeye girmiyorsa sadece direnç bozuk diyemeyiz :)

Başka nedenlerde olabilir ,2. kademe için bir röle var o rölede bozuk olabilir ,soket problemi olabilir .

Klimadaki asıl neden nedir ?
biz fan üzerine konuşuyoruz ,2. kademe açmıyorsa klima sorun çıkarır diye düşünüyorum ,ama bu tüm klima sisteminin sağlam olduğunu göstermiyor .

Malesef çoğu klimacı sisteme gaz basmaktan başka birşey beceremiyor ,hatta bayılıyorlar bu işe ,klima ile uğraşmak çok zor olduğundan kaçıyorlar alengirli işlerden .

O yüzden klima sorunlarını klimacılar boş yatarken yaptırmak en iyisi ,klima problemlerini yaz günü yaptırmak çok zordur .


« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 19:38:09 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #6 : 02 Temmuz 2007, 19:45:28 »
İyi anlattınız eğer ben vakit bulabilirsem olayı başka şekilde anlatıp teyitleşmek istiyorum. Biraz vakit lütfen.
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 19:45:28 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #7 : 03 Temmuz 2007, 08:41:35 »
inanamıyorum !

dün bütün gün ayakta uyumuşum galiba ,

şimdi farkına varabildim ,kusura bakma lütfen .

EĞER DİRENÇ BOZUKSA 1. KADEME ÇALIŞMAZ .

Yani motor ısınır ısınır ,90 dereceye gelir !
bu anda 1. kademe fan açması lazım ,ama direnç yanık olduğundan fan açmaz,
motor ısınmaya devam eder ,
98 -100 derecelere gelir ve 2. kademe fan açar .Motor gereksiz yere fazla ısınır .

Özet :
Fan direnci bozuk ise :
1. kademe fan çalışmaz .
2. kademe fan çalışır .

« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2007, 08:41:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #8 : 03 Temmuz 2007, 16:27:18 »
O zaman benim sorun dirençten değil çünkü benim 1.kademe açıyor 2. kademe açılmıyor. Ben birbirine bağladım uçlarını şuan açıldığı zaman direkt 2.kademeden açılıyor ve çok kısa sürede soğutuyor radyatörü. Ama tek sorun uzun yolda giderken klimayı açtığımda fan 10 sn sonra devereye giriyor ya bu artık uzun yolda da 2. kademede çalışacak. Tek sorun bu bunun dezavantajı nedir?
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2007, 16:27:18 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #9 : 03 Temmuz 2007, 16:56:27 »
156'larda examiner'a bağlandığında fan'ın 1. ve 2. kademe çalışmaları test edilebiliyor bu bilgisayar vasıtası ile. Sizin motor da twin spark olduğuna göre ECU'sunun aynı olduğunu tahmin ediyorum.
O açıdan bence examiner'e bağlatıp o testi uygulayın. O test ECU'ya komutlar göndererek fanın 1 ve 2. devrelerini açıp kapıyor. Eğer bir sorun varsa bilgisayar bunu söyleyebilir diye tahmin ediyorum.
Ben de vaktiyle şüphelendiğim için kontrol ettirmiştim.
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2007, 16:56:27 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #10 : 03 Temmuz 2007, 19:03:54 »
Eyvallah Bülent Bey examiner cihazı sonunda Nazilli ye geldi. Hem de bizim tanıdığa. Fan kontrolünün examiner ile de yapıldığını bilmiyordum söylediğiniz iyi oldu.
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2007, 19:03:54 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #11 : 03 Temmuz 2007, 20:12:57 »
quote:

O zaman benim sorun dirençten değil çünkü benim 1.kademe açıyor 2. kademe açılmıyor. Ben birbirine bağladım uçlarını şuan açıldığı zaman direkt 2.kademeden açılıyor ve çok kısa sürede soğutuyor radyatörü. Ama tek sorun uzun yolda giderken klimayı açtığımda fan 10 sn sonra devereye giriyor ya bu artık uzun yolda da 2. kademede çalışacak. Tek sorun bu bunun dezavantajı nedir?



şimdi ben arızalara bu gözle bakmam hiç bir zaman ,

Bir sorunumuz var ...
Klima çalışırken 2. kademe fan neden açmıyor ?
Sorun fan kontrolündemi ,klima tarafındamı ?
Hangi taraf sorunlu ise o sorunu gidermek mantıklı .

Kestirme yoldan fanı çalıştırmak bana göre çözüm değil .
Ne olur ?
Fan direk çalıştırılırsa muhtemelen uzun vadede fan ve buna bağlı olarak akünün ömrü kısalacaktır diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2007, 20:12:57 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #12 : 03 Temmuz 2007, 20:18:47 »
quote:

quote:

O zaman benim sorun dirençten değil çünkü benim 1.kademe açıyor 2. kademe açılmıyor. Ben birbirine bağladım uçlarını şuan açıldığı zaman direkt 2.kademeden açılıyor ve çok kısa sürede soğutuyor radyatörü. Ama tek sorun uzun yolda giderken klimayı açtığımda fan 10 sn sonra devereye giriyor ya bu artık uzun yolda da 2. kademede çalışacak. Tek sorun bu bunun dezavantajı nedir?



şimdi ben arızalara bu gözle bakmam hiç bir zaman ,

Bir sorunumuz var ...
Klima çalışırken 2. kademe fan neden açmıyor ?
Sorun fan kontrolündemi ,klima tarafındamı ?
Hangi taraf sorunlu ise o sorunu gidermek mantıklı .

Kestirme yoldan fanı çalıştırmak bana göre çözüm değil .
Ne olur ?
Fan direk çalıştırılırsa muhtemelen uzun vadede fan ve buna bağlı olarak akünün ömrü kısalacaktır diye düşünüyorum.




Ben de aynı şekilde düşünüyorum. Aşama aşama kontrol edilip problemin kaynağı bulunmalı.
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2007, 20:18:47 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #13 : 03 Temmuz 2007, 20:28:59 »
olmadı şöyle yapayım ,
ben arabama çift kademeli fan controller takmıştım ,radyatör üzerindeki müşürü iptal ettim .
Yani ben fanı istediğim derecede açtırırım ve kapatırım üstelik 2 kademeli ayrı ayrı olarak
Yarın sadece 2. kademeyi kullanayım bi bakalım neler olacak .



« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2007, 20:28:59 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #14 : 04 Temmuz 2007, 08:53:30 »
Tamam bir deneyin bakalım. Siz ne yapmışsınız araca böyle yaa Uzay aracı gibi olmuş vallahi. Havalandırmaları iptal ettirip bu konsolu mu taktırdınız. Kırmızı düğme ne işe yarıyor? Sizde turbo var ama kontrol çok önemli.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2007, 08:53:30 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #15 : 04 Temmuz 2007, 12:09:01 »
quote:

Tamam bir deneyin bakalım. Siz ne yapmışsınız araca böyle yaa Uzay aracı gibi olmuş vallahi. Havalandırmaları iptal ettirip bu konsolu mu taktırdınız. Kırmızı düğme ne işe yarıyor? Sizde turbo var ama kontrol çok önemli.



taktım ,
ama iptal edicem ,çünkü yazın soğuk hava kışın sıcak hava sıkıntısı yaşıyorum .(havalandırmadan dolayı)
bu eski resim ,şimdi orada ortada birde turbo timer var ,
kırmızı düğme marş butonu ,kontağı çeviriyorsun ve butona basınca motor çalışıyor ama önemli özelliği şu ;buton motor çalıştıktan sonra devre dışı kalıyor ,yani tekrar basarsan bas bir işe yaramıyor.

Edited by - MaxiBoost on 04/07/2007  12:14:39
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2007, 12:09:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #16 : 04 Temmuz 2007, 14:06:38 »
2. kademeyi 86 dereceye ayarladım ,
fan 2. kademede açmaya başladı ,
sorun yok ,açıyor kapıyor .

Sonra ayarları normale aldım ,
klimayı açtım ,bekledim bekledim ,trafikte değil kapalı bir alanda denediğimden dolayı 2. kademeye geçmedi .

Edited by - MaxiBoost on 04/07/2007  14:08:44
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2007, 14:06:38 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #17 : 04 Temmuz 2007, 18:31:01 »
Zahmet oldu size.  Tamam siz deneyin şehiriçinde klima açık iken  2. kademeyi açacak mı bakalım? Soğutma gücü nasıl şehiriçinde seyrederken? Tabii şehirdışındaki gibi olmaz sonuçta 3000 devirlerde seyrediyorsun. Rüzgar da var.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2007, 18:31:01 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Klima ile bağlantılı olarak fan problemi
« #18 : 05 Temmuz 2007, 09:13:21 »
Arkadaşlar fan şuan 2. kademede çalıştığı için şehiriçindeki klima problemim çözüldü görülüyor. Ama nedenini yakın zamanda tam olarak teknik kılavuzdan bulacağım.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2007, 09:13:21 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged