Bugün garip bir olay yaşadım. KOntağı kapatınca motor hafif sarsıntıyla 1-2 saniye geç stop etti. Allah Allah dedim kendi kendime tekrar çalıştırıp tekrar denedim bu sefer olmadı. Acaba havaların sıcaklığı ve otobanda yüksek devir yapmamın bir etkisi olabilir mi? Telaş yapılacak bir durum yoktur inşallah.
Edited by - AXIM X51V on 19/05/2008 22:30:38
Motor ters çalışma yapmış, 1-2 depo boyunca yakıt katkısı kullanmak çare olabilir.
Evet ters çalışma denilen olay..merak edilecek durum yok.Bakımı geldiyse yaptırın.Avans ayarlarını yaptırın.
Bu olaya eski karbüratörlü araçlarda rastlandığını duymuştum. Daha önceki karbüratörlü aracımda başıma gelmişti, sorup soruşturduğumda da eski amerikan arabalarında çok karşılaşıldığını söylemişlerdi. Benimkinde 1-2 saniye de değildi ben arabayı debriyajı bırakarak stop ettirene kadar çalışmıştı. O zaman öğrendiğim kadarıyla düşük oktanlı yakıt yüzünden benzin sıkıştığında buji olmasa da patlayabiliyormuş ve kontak kapalıyken yeni benzin girişi olmasa da karbüratörde kalan yakıt bitene kadar çalışabilirmiş. Belki enjektörlü araçlarda da daha kısa sürelerde aynı sorun çıkabiliyordur.
Benim fikrim avans ayarıyla ilgisi olmadığı yönünde, çünkü kontak kapalıyken bujiler ateşleme gerçekleştirmiyor. Daha çok yakıt kalitesi problem olabilir. Ben araştırıp bu cevapları aldığımda hiç üstüne gitmemiştim, sorun tekrar da etmedi ama yine de yolunuz düşerse servisinize de sorun derim..
Tam tarifini bilmiyorum, avans vurması denilen şey. Servis'e görünmekte fayda var.
Avans vurma buji ateşleme zamanlarındaki problemden kaynaklanır. Pistonlardan birinde ya da birden fazlasında ateşleme, olması gerekenden önce ya da sonra yapıldığı için o piston(lar)daki patlama, olması gerekenden önce ya da sonra gerçekleşir. Bundan dolayı da motorun dönüşündeki akıcılık kaybolur, aşırı titreşim ve ses olur.
Normal şartlarda motor devrinin çok düşmesi halinde motorda bir sorun olmasa dahi gerçekleşir. Bunun sebebi de avans ayarının (bujilerin ne zaman ateşleneceğine dair zamanlama) daha yüksek devirler için ayarlanmış olması ve rölantinin altındaki devirlerde ateşlemenin erken gerçekleşmesidir.
Daha detaylı bilgi isteyenler için bir örnek vereyim. Piston içerisinde ateşleme sıkıştırma evresinin sonuna doğru gerçekleşir; ama en sonunda gerçekleşmez. Bunun sebebi piston içerisinde bujinin ateşlemesinden patlamanın gerçekleşmesine kadar geçen bir süre olmasıdır. Buji ateşlendiğinde sıkışma devam eder ve ideal koşullarda piston içerisindeki alev bütün pistona yayıldığı anda piston tamamen sıkışık pozisyondadır ve patlamanın etkisiyle genişlemeye başlar. Alevin bütün pistona yayılması için gereken süre devirden bağımsızdır, ancak buji ateşlemesinden tam sıkışma anına kadar geçen süre devir arttıkça kısalır, çünkü devir arttıkça pistonun hareketleri de hızlanır. Dolayısıyla avans ayarı bujinin, devir arttıkça daha erken ateşlemesi doğrultusunda yapılır. Rölantinin altındaki devirler normalde kullanılan devirler olmadığı için bu devirlere dair hassas avans ayarı yapılmadığını tahmin ediyorum, bu yüzden arabalar o devirlerde avans vurur.
@stromboli `nin bütün yazdıkları doğru ,bende katılıyorum .
Motorun, kontağı kapattıktan sonra ters çalışması yakıt kalitesizliği ile ilgili ,yanma odasında kalan veya gene yanma oadsında biriken yakıt buharının kendi kendine 1-2 saniye patlayıp motoru ters çalıştırma olayı .
hiç hoş birşey değil ,
bazen bana da rastlıyor ,
tavsiyem ,en son aldığınız yakıt bitene kadar gazlamayın .
Bu siteye bayılıyorum vallahi.İnsan neler neler öğreniyor burada.
quote:
Bu siteye bayılıyorum vallahi.İnsan neler neler öğreniyor burada.
