Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: LPG Yakıt Sorunu  (Okunma sayısı 1220 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

GokhanALFA

  • Ziyaretçi
LPG Yakıt Sorunu
« : 07 Ocak 2013, 02:57:58 »
Arkadaşlar aracımı biliyorsunuz 2002 156 2.0 TS Beyaz , üzerinde zavolli LPG var , LPG'de basmadığım halde ortalama 40 - 50 Krş arası yakıt sarfediyorum , sizce bu normalmidir yoksa benim tüptemi bir sorun var ? Filtreleri değiştirdim , meme uçlarını değiştirdim , bilgisayarlı ayarlarını yaptırdım , fakat banamısın demedi  >:(
ayrıca benzindeki o güç ve hız tüpte malesef olmuyor , 3000 devire geldiğimde tekleme tarzı bi hareket edip vites istiyor fakat bu sorun 5.viteste olmuyor , benzinde hiç bir sorunum yok full gaz devam  :)  :nazar: sizde böyle sorunlar yaşıyormusunuz ya da yaşadıysanız nasıl bir çare buldunuz paylaşırsanız sevinirim..

Not: LPG 2.58 TL
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2013, 03:02:28 Gönderen: GokhanALFA »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sp4rc0

  • Membro
  • İleti: 1.325
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #1 : 07 Ocak 2013, 10:17:11 »
Merhaba Gökhan, öncelikle İzmir'de lpg 2,49'a düştü lpg aldığın yeri değiştir bence :)

Sorun regülatör diyaframının eskimesinden veya yırtılmasından olabilir. Gazı yeteri kadar buharlaştıramıyor olabilir.
Benzinde problemin olmadığını varsayarak, bakacağın parçalar şöyle olmalı; lpg regülatörü (buharlaştırıcı), regülatör üzerindeki ısı müşürü, aracın kendi termostatı, devirdaim pompası, lpg enjektörleri.

Tekleme genellikle enjektörlerden kaynaklanıyor. enjektör içerisinde küçük bir pul var, bu pul kırılırsa enjektörün çalışmasını engelleyerek sürekli açık kalmasına neden oluyor. Sürekli açık kalan enjektörden de hiç kesilmeden silindire gaz akışı oluyor. Bu da teklemeye ve motordan çıkan yanma ürünlerine etki ediyor. Oksijen sensörleri yanlış değerler okuyabiliyor. Bir süre sonra da aracın benzinde tek marşta çalışmamaya neden olabilir.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

celalAR

  • Ziyaretçi
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #2 : 20 Mart 2013, 09:21:23 »
Arkadaslar bende de ayni seyler oluyor lpg beynini enjektorler fln hepsni degiatrmeye karar wwerdm yanlz fark ettim ki ciddi fiyat oynuyor..bna yardmci olabilirmsiniz?? Hangi markayi onerirsiniz fiyat ve kalite fizibilitesine ihtiyacim war..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kutay

  • Membro
  • İleti: 1.637
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #3 : 20 Mart 2013, 09:31:52 »
Gokhan bende lpgde aynı performansı alamıyorum. Regülatörden oldugunu soyledıler. Lpg markalarının yuksek beygırlı araclar ıcın urettıgı büyük regulatorden var.
benımkı atıker ve atıkerın 120 bg kadar destekleyen ufak regulatorunden var . yuksek motor ve beygırlı motorlar ıcın atıkerın buyuk regulatoru var.
onu takınca benzın gıbı performans alacagımı soyledıler  5000 devırde kalıo benım aracımda .

birde benzınde aynı sorunları yasıyorsan bujı , bujı kablosu , lambda sensörü gibi parcalarınada bi baktırmanda fayda var .
https://hizliresim.com/2bAebA

98" 156 1.6
99" 156 2.0
99" 166 3.0 Sportronic

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.775
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #4 : 20 Mart 2013, 11:07:59 »
LPG filtresini değiştirin,her 8bin-10 bin km de değişmesi gerekiyor..çekiş ve yakışta fark eder..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

koramiral

  • Membro
  • İleti: 136
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #5 : 08 Nisan 2013, 09:57:49 »
aynı sorun 145 1.7 alfamda vardı lpg ölüm gibi geliyordu gitmiyor tekliyor devrilenmiyordu birgün aklıma regülatör geldi lpgyedekparça diye arattım 100 tl kargo dahil kapıda ödemeli geldi taktım benzinli gibi gidiyor yakıtta düştü birazcık ama en güzeli araç şahlandı :) regülatör dür diye tahmin ediyorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.647
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #6 : 08 Nisan 2013, 10:06:18 »
1.7 boxer lpg yi pek sevmez ama.. Ben sırf satabilmek için taktırmıştım.. O da burnumdan getirmişti zamanında :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

GokhanALFA

  • Ziyaretçi
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #7 : 15 Nisan 2013, 04:11:00 »
valla aracım ısrarla az yakmıyor arkadaşlar :) yalnız şöyle garip bi durum var uzun yolda 22 kuruşa kadar iniyor yakıt şehiriçinde 45ten aşağa inmiyor , araç yerinde duramıyor kanı kaynıyor heralde ki beni aklınca cezalandırıyor :D e alfa bu durmayı sevmez :D şaka bir yana birşeyde sorun olsa neden uzun yolda bu kadar az yakar hala anlamış değilim..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fatihmehmet

  • Membro
  • İleti: 1.631
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #8 : 16 Nisan 2013, 23:31:04 »
Depoyu 88 liraya fulledim ve şehirici maksimum 270 km gittim suana kadar. 3. Depo daha bitmedi. Bu da 32 kurusa denk geliyor yaklaşık.

Uzun yolda henüz deneme fırsatım olmadı. Cuma günü Ankara'ya gideceğim kısmetse denerim.

Çekişten düşmeyi herkes hissetmezsin sıralı sistemlerde diyor ama benim icime sinmiyor çünkü hissediyor gibiyim ya da araçtan cok performans bekliyorum.

Brc sistem takılı.

Sizce bir kaç depoyu bitirince yakıtta düşme olur mu?
Ankara'ya gitmişken göstermeli miyim?

Montaj iyi yapıldı mı diye kuskulanıyorum.
Bugün sabah aracı çalıştırdığında Lpg ye geç gecti ve motor ısınana kadar sarı motor işareti yandı söndü. İlk kez karşılaştım.
Bir kere motor sistem hatası vermişti ama examiner de format atılınca düzelmişti.
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.913
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #9 : 17 Nisan 2013, 08:42:37 »
Alıntı
Depoyu 88 liraya fulledim ve şehirici maksimum 270 km gittim suana kadar. 3. Depo daha bitmedi. Bu da 32 kurusa denk geliyor yaklaşık.

satmadan önce şehir içinde 100 lira ile 400 km gidebiliyordum.. yani 25 kuruş.. genelde basmam, 3bin devir civarında vites değiştiririm.. aradaki fark kullanım kaynaklı olabilir..

Alıntı
Çekişten düşmeyi herkes hissetmezsin sıralı sistemlerde diyor ama benim icime sinmiyor çünkü hissediyor gibiyim ya da araçtan cok performans bekliyorum.

Brc sistem takılı.

çekişten düşmemesi yalan.. lpg'den benzine geçince, insan uzun süre dumanlı ortamdan havadar ortama geçince hissettiği ferahlamayı hissediyor sanki araç..

Alıntı
Sizce bir kaç depoyu bitirince yakıtta düşme olur mu?
Ankara'ya gitmişken göstermeli miyim?

Montaj iyi yapıldı mı diye kuskulanıyorum.
Bugün sabah aracı çalıştırdığında Lpg ye geç gecti ve motor ısınana kadar sarı motor işareti yandı söndü. İlk kez karşılaştım.
Bir kere motor sistem hatası vermişti ama examiner de format atılınca düzelmişti.

bahsettiğin şey bende hiç olmadı.. ancak, ankaraya gelmişken göstermek iyi olabilir..
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

Kutay

  • Membro
  • İleti: 1.637
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #10 : 17 Nisan 2013, 08:43:27 »
Gokhan bende lpgde aynı performansı alamıyorum. Regülatörden oldugunu soyledıler. Lpg markalarının yuksek beygırlı araclar ıcın urettıgı büyük regulatorden var.
benımkı atıker ve atıkerın 120 bg kadar destekleyen ufak regulatorunden var . yuksek motor ve beygırlı motorlar ıcın atıkerın buyuk regulatoru var.
onu takınca benzın gıbı performans alacagımı soyledıler  5000 devırde kalıo benım aracımda .

birde benzınde aynı sorunları yasıyorsan bujı , bujı kablosu , lambda sensörü gibi parcalarınada bi baktırmanda fayda var .
Geçen hafta başka Lpg cide regülatörle alakası yok ! enjektördendir dedi.
Regülatör diyen usta garantisini veriyormu dedi ?  olmazsa enjektör degıscek dedım .
yaa bosver sen onu  sendeki regulatorlerı senden daha kuvvetlı araclara takıyoruz sorun olmuyo dedı
Arada kaldım ???
https://hizliresim.com/2bAebA

98" 156 1.6
99" 156 2.0
99" 166 3.0 Sportronic

sariertan

  • Membro
  • İleti: 672
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #11 : 17 Nisan 2013, 11:40:25 »
Arkadaşlar, aracım V6 2.0 turbo bir motora sahip. Aracımda lpg sistemi takılı. Abartmıyorum ama benzinli ile arasındaki performans farkı çok az gibime geliyor. Bağzen şaka olsun diye lpg de daha iyi gidiyor bile diyorum arkadaşlara. Böyle bir motor sistmine lpg randıman verebiliyorsa daha küçük çapdaki motorlarada lpg randıman verebilir diye düşünüyorum. Lpg montajı ile birlikte doğru malzemeler kullanılmışmı ve doğru programlama yapılmışmı? Ben programlamayıda öğrendim (ROMANO İÇİN) bir aksilik olduğunda programdan enjektörlerin püskürtme değerleri ile oynuyorum. Gerektiğinde performansı düşüyor az yakıyor. Yada orjinaline yakın performansda daha fazla yakıyor. Şu an basma durumuma göre km de 40-50 kuruş arası gidip geliyorum. LPG birim fiyatı 2,6tl dir. Havaların ısınması ile bu değer 35-45 kuruş arasıda olabilir. Ve şunuda belirteyim şu devir bu devirde kesme tekleme yok. Redline ise redline. Lpg ışığım kırmızıyı görmediği sürece zorlamalarda benzine geçmiyor.

Bence lpg sorun değil. Sorun bilinçsiz ustalar. 2-3 yıl çalışıp lpg ustasıyım diyen (bu genellemeyi bütün branşlardaki araç ustaları için kullanabilirim) tipler yüzünden bizler ustalık öğrenmeye başladık. İstisnalar hariç tabiki.

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #12 : 17 Nisan 2013, 11:55:22 »
Arkadaşlar, aracım V6 2.0 turbo bir motora sahip. Aracımda lpg sistemi takılı. Abartmıyorum ama benzinli ile arasındaki performans farkı çok az gibime geliyor. Bağzen şaka olsun diye lpg de daha iyi gidiyor bile diyorum arkadaşlara. Böyle bir motor sistmine lpg randıman verebiliyorsa daha küçük çapdaki motorlarada lpg randıman verebilir diye düşünüyorum. Lpg montajı ile birlikte doğru malzemeler kullanılmışmı ve doğru programlama yapılmışmı? Ben programlamayıda öğrendim (ROMANO İÇİN) bir aksilik olduğunda programdan enjektörlerin püskürtme değerleri ile oynuyorum. Gerektiğinde performansı düşüyor az yakıyor. Yada orjinaline yakın performansda daha fazla yakıyor. Şu an basma durumuma göre km de 40-50 kuruş arası gidip geliyorum. LPG birim fiyatı 2,6tl dir. Havaların ısınması ile bu değer 35-45 kuruş arasıda olabilir. Ve şunuda belirteyim şu devir bu devirde kesme tekleme yok. Redline ise redline. Lpg ışığım kırmızıyı görmediği sürece zorlamalarda benzine geçmiyor.

Bence lpg sorun değil. Sorun bilinçsiz ustalar. 2-3 yıl çalışıp lpg ustasıyım diyen (bu genellemeyi bütün branşlardaki araç ustaları için kullanabilirim) tipler yüzünden bizler ustalık öğrenmeye başladık. İstisnalar hariç tabiki.

Katılıyorum, 2004 model 1,6 TS Disc. Alfama 2011 yılında Kit MTM marka Prins Enjektörlü LPG sistemi takıldı. Ankara' da Ege Otogaz yaptı montaj işlemini. Benim için akşamın 10' una kadar çalıştılar :))

2 yıldır LPG ile iligli hiç bir sorun almadım. Ne sistemden ne araçtan. Şu an ortalama 0,31 TL tüketimim var şehir içi. Tabi ben trafikte kullanmıyorum aracı, genelde hafta sonları veya hafta içi yoğunluğun azaldığı saatlerde kullanıyorum. Geçen yaz 0,22 kuruşa Antalya' ya gittim ve geldim. Akaryakıtta önemli sanırım, ilk bakım 20.000 demişlerdi LPG filtresi için. Ben 18.000 de götürdüm arabayı, filtreye baktılar, dediler sen bu arabayı LPG de kullanmıyor musun? O derece temizdi. Değiştirildi, şimdi 8.000 olunca tekrar değişime götürdüm, baya kirlenmişti ilk bakıma nazaran. Temiz filtre ve temiz yakıt çok önemli. Şu an yaz veya kış hiç fark etmez, aracım ilk günkü gibi ilk marşta çalışıyor, bir süre 1000 devirde sabit kalıyor sonra rölanti kırmızı bölgenin üst sınırında bekliyor. Milim oynama yok, hatta içeride az müzik sesi de açıksa aracın çalıştığı bile belirsiz :)) Ulan stop mu etti acaba diye bakıyorum sorun yok ama :D Allah nazardan saklasın :)) :nazar:

Bu arada aracımın tüm periyodik bakımlarını zamanı gelmeden yapıyorum, bir de her ay şu sistemi uyguluyorum.

50TL lik 95 oktan benzin + 1 veya 2 depo LPG. Her iki yakıtı da kullanıyorum. Bazen LPG ile bazen benzin ile. Benzin ışığı yanmadan önce yine aynı senaryoyu uyguluyorum. LPG benzin arasında performanstan yana bir sorun hissetmedim.

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.647
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #13 : 17 Nisan 2013, 15:03:03 »
Kadir SS le aynı yakıyorsun LPG de...  :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #14 : 17 Nisan 2013, 15:09:39 »
Doğrudur abi, gerçi uzun süredir analiz de yapamıyorum hiç. Arabayı doğru düzgün kullandığım yok ki. Hem satacam diye km' sini yükseltmiyim diyorum, hem de iş için şirket aracı var. Akşamları ve hafta sonları kendi işim için kullanıyorum sadece :)

Bu arada LPG' den sonra yağ sarfiyatım biraz arttı. Hesaba göre km de 0,005 TL yağ sarfiyatını da eklemek gerek :))

Erkay KAHYA

  • Membro
  • İleti: 1.548
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #15 : 17 Nisan 2013, 15:25:57 »
Arkadaşlar,
LPG kullanan arkadaşlara bir hatırlatma yapayım. Belki daha önce belirtilmiş olabilir.
Benzin deposunda yakıtın çeyreğin üstünde olmasına dikkat edin. (Min. çeyrek ve üstü...)
Benzin pompasının ömrünü uzatmış olursunuz. Seviye az olduğunda benzin pompası fazla yorulduğundan çabuk yıpranıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #16 : 17 Nisan 2013, 15:31:39 »
Ben aslında bu mantığı çok anlayamıyorum.

Araç ilk çalıştığında tamam, benzin pompası benzini pompalasın. Ama araç LPG' ye geçtiğinde benzin pompalama işini kesmesi yada azaltması gerekmez mi. Nereye pompalıyor ki benzini? Evet kış aylarında araç LPG deyken benzin tüketimi de oluyor az da olsa, ama yaz aylarında neredeyse hiç benzin tüketimi yok. En azından benim araçta böyle.

sp4rc0

  • Membro
  • İleti: 1.325
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #17 : 17 Nisan 2013, 16:28:10 »
Arkadaşlar,
LPG kullanan arkadaşlara bir hatırlatma yapayım. Belki daha önce belirtilmiş olabilir.
Benzin deposunda yakıtın çeyreğin üstünde olmasına dikkat edin. (Min. çeyrek ve üstü...)
Benzin pompasının ömrünü uzatmış olursunuz. Seviye az olduğunda benzin pompası fazla yorulduğundan çabuk yıpranıyor.

böyle birşey yok!! tamamen uydurmaca.. Yok benzin az olduğunda pompa soğuyamadığından ısınıyormuşta falan filan.. Tamamen hikaye, kullandığınız benzin ne kadar kirliyse o kadar çabuk filtre ve pompa tıkanıyor. Tıkanan pompa motoru da doğal olarak bozuluyor.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

sp4rc0

  • Membro
  • İleti: 1.325
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #18 : 17 Nisan 2013, 16:33:02 »
Ben aslında bu mantığı çok anlayamıyorum.

Araç ilk çalıştığında tamam, benzin pompası benzini pompalasın. Ama araç LPG' ye geçtiğinde benzin pompalama işini kesmesi yada azaltması gerekmez mi. Nereye pompalıyor ki benzini? Evet kış aylarında araç LPG deyken benzin tüketimi de oluyor az da olsa, ama yaz aylarında neredeyse hiç benzin tüketimi yok. En azından benim araçta böyle.

başka bir konuda pompanın nasıl çalıştığını detaylı şekilde anlatmıştım. kısaca söyleyeyim; pompa aynen çalışıyor ve motora kadar benzini basıyor, ancak fazla benzin yine pompa üzerindeki çok basit tasarlanmış tahliye valfinden depoya akıyor. Pompanın bozulmasının LPG ile hiçbir ilgisi yok bana göre...
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

sariertan

  • Membro
  • İleti: 672
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #19 : 17 Nisan 2013, 16:39:27 »
LPG de pompa sürekli yakıt gönderiyor. Tabi yanmadığından tanka geri dönüyor. Dolayısı ile sürekli bir sirkülasyon içinde çalışıyor pompa. Pompa süreki çalıştığından ısınıyor ve o sırada tankdaki yakıt pompayı soğutacak kadar yok ise pompa motoru arıza veriyor. Fazla ısınmadan dolayı ömrü gittikçe kısalıyor. Bu durum dizeller için daha sık olabiliyor.

Bu bana mantıklı geldi. Sürekli çalışan ve ısınan bir motor var sonuçda pompanın içinde. Yakıtdaki pislik felan da tabiki pompanın bozulmasında daha önemli faktördür.

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #20 : 17 Nisan 2013, 16:55:47 »
Arkadaşlar,
LPG kullanan arkadaşlara bir hatırlatma yapayım. Belki daha önce belirtilmiş olabilir.
Benzin deposunda yakıtın çeyreğin üstünde olmasına dikkat edin. (Min. çeyrek ve üstü...)
Benzin pompasının ömrünü uzatmış olursunuz. Seviye az olduğunda benzin pompası fazla yorulduğundan çabuk yıpranıyor.

böyle birşey yok!! tamamen uydurmaca.. Yok benzin az olduğunda pompa soğuyamadığından ısınıyormuşta falan filan.. Tamamen hikaye, kullandığınız benzin ne kadar kirliyse o kadar çabuk filtre ve pompa tıkanıyor. Tıkanan pompa motoru da doğal olarak bozuluyor.

Peki sizin mantığınıza göre soruyorum:

Lpg'li araçlarda benzin pompasının daha erken bozulmasının sebebi nedir?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.913
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #21 : 17 Nisan 2013, 17:30:07 »
bugüne kadar yani 1.5 yıla yakın süre boyunca lpg'li 147'mi benzin hep diplerde olacak şekilde kullandım.. ne pompam yandı ne şikayetim oldu..

ancak şu bir gerçek ki, benim birader benzin pompasını değiştirmişti, usta ona çeyrekten az benzin olmasın demişti..
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

boztepe2647

  • Ziyaretçi
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #22 : 17 Nisan 2013, 18:42:27 »
bende atiker sıralı sistem lpg bulunmakta. daha 15 bin km önce takıldı. lpg yi hep aygaz euro lpg almaktayım ve çekişinde herhangi bir sıkıntı bulunmamakta. şehir içi yakıt tüketimide 25-30 krş arası değişmekte. lpg fiyatıda 2.36
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sbk0655

  • Membro
  • İleti: 2.088
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #23 : 17 Nisan 2013, 19:27:16 »
Benim de 156. 1.6 aracımda zavoli LPG kiti takılı s.arasi 22 kr s. İci 30 kr civarı yakıyorum LPG de. Yarım depo benzin bulunduruyorum genelde depoda. Arada sırada benzine alıp arabayı bir müddet böyle sürüyorum. Ustam  zaman zaman uzun yolda benzinde kullan arac yaglamasini  yapsın kendi kendine dedi.Bu sekilde sensörlerin algılamış olduğu geçici arıza uyarılarımda ortadan kalkacaktir  dedi. Ne derece doğru bilmiyorum artık ama yinde dediğini yapıp benzine alıyorum ara sıra.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sp4rc0

  • Membro
  • İleti: 1.325
    • Çevrimdışı
Ynt: LPG Yakıt Sorunu
« #24 : 18 Nisan 2013, 22:59:07 »
Arkadaşlar,
LPG kullanan arkadaşlara bir hatırlatma yapayım. Belki daha önce belirtilmiş olabilir.
Benzin deposunda yakıtın çeyreğin üstünde olmasına dikkat edin. (Min. çeyrek ve üstü...)
Benzin pompasının ömrünü uzatmış olursunuz. Seviye az olduğunda benzin pompası fazla yorulduğundan çabuk yıpranıyor.

böyle birşey yok!! tamamen uydurmaca.. Yok benzin az olduğunda pompa soğuyamadığından ısınıyormuşta falan filan.. Tamamen hikaye, kullandığınız benzin ne kadar kirliyse o kadar çabuk filtre ve pompa tıkanıyor. Tıkanan pompa motoru da doğal olarak bozuluyor.

Peki sizin mantığınıza göre soruyorum:

Lpg'li araçlarda benzin pompasının daha erken bozulmasının sebebi nedir?

Şöyle tarif edeyim;

Aracınız çalışırken her motor devrinde pompa çıkış basıncı aynı (örnek olarak 3 bar kabul edelim). Gaza bastıkça benzin pompa devri (yada basıncı) artmıyor. Rolantide de 3 bar basıyor, 6000 devirde de 3 bar basıyor.
Hortumdaki ve enjektörleri besleyen benzin dağıtıcısındaki basınç 3bar'ı bulduğunda fazla basılan benzini tahliye etmek için (basıncı dengelemek için) pompanın hemen üzerindeki (depo içerisinde) tahliye valfi açılıyor. Ve fazla benzin daha hortuma ulaşamadan depoya dönüyor.

Araç LPG ile çalışırken ise benzin pompası aynı basınçta çalışmaya devam ediyor (3bar). Hortum ve benzin dağıtıcı yine 3 bar sabit basınçta benzin ile doluyor. Fazla benzin yine aynı çalışma prensibi ile depoya tahliye ediliyor.
Tek fark tahliye valfi en açık pozisyonda sürekli tahliye yapıyor o kadar.. bu tahliye valfi de çok basit bir mekanik sistem. Bozulma ihtimali ise çok düşük.

Yani LPG yanarken, benzin pompası hiçbir şekilde daha fazla yorulmuyor, tek yorulan sürekli yük altındaki tahliye valfi.

Genel düşünceye göre depodaki benzin, miktarı az olduğunda, benzin pompası ile depo arasında sürekli sirkülasyona uğrayıp ısınıyor, ısınıyor, ısınıyor. Taa ki motorun ısısını daha fazla üzerine alıp, onu soğutamayacak duruma gelene kadar. Sonrasında da motor aşırı ısınmadan bozuluyor. Ama benzin o kadar ısınmaya rağmen bir türlü alev alıp yanmıyor! Yok böyle birşey.
Mutlaka pompa içerisinden geçen benzin, pompa motorunu bir miktar soğutarak kendisi ısınıyor. Ama iddia edildiği gibi çok aşırı ısınmalar olmuyor küçücük pompa motorunda. Kaldı ki motorun bozulacak kadar ısınmasından önce benzinin alev alıp yanmasının daha kolay olacağını düşünüyorum.

Eğer çeyrek depodan az kullanıldığında sonuç aşırı ısınmadan veya yorulmadan dolayı pompa arızası olsaydı, hiç lpg takmamış ancak sürekli 20TL-30TL'den fazla yakıt almadan araç kullanan birçok insanın aracında da pompa motoru arızasına çok sık rastlanması gerekirdi.
Ayrıca Alfa'ma ilk lpg taktırdığımda benzin depom sürekli full gezerdim, 3/4 depoya düştüğünde yine doldururdum. Taa ki benzin pompası bozulana kadar :)

Burada LPG'nin tek suçu, benzinin uzun süre depoda beklemesinden dolayı oluşan tortudur. Tortu oluşumunun nedeni ise benzin içerisindeki katkı maddelerinin ayrışması ve çökmesi olduğunu düşünüyorum. Tortu oluşumu ve birikmesi sonucu pompa içerisindeki benzin filtresini tıkamakta ve pompa motoruna zarar vermektedir.
Merak eden olursa benzin deposunu açıp dibindeki çamur birikintisine (abartmıyorum) bakabilir.

Bu yüzden pompa için en sağlıklısı, benzini ışık yanmayacak kadar doldurup, yandığında 4-5 litre doldurarak, çamur oluşumunu minimuma indirmek, filtreyi ve pompayı korumak bana göre..  8)
« Son Düzenleme: 18 Nisan 2013, 23:05:18 Gönderen: sp4rc0 »
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

 

GoogleTagged