Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Manuel 159 - Baskı Balata  (Okunma sayısı 2466 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Manuel 159 - Baskı Balata
« : 26 Eylül 2016, 21:04:30 »
Selamlar,,,

159 Manuel ...

159'larda "her baskı balata değişirken mutlaka volan da değişir" diye birçok yerde okudum hatta kitapçığında bile yazmışlar.

Sadece baskı balatası 700 tl, volan da 1000 tl civarı. Baskı balata işçilik hariç 1700 tl yani.

"Volan almadan önce açtır bi baktır volanın durumuna" diyen var mı yoksa her türlü ikisi birlikte değişmek zorunda mı?

Ben parçaları internetten satın alıp ustama değiştittiriyorum. O yüzden tecrübe yaşayan varsa bilgi almak isterim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.803
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #1 : 26 Eylül 2016, 23:27:35 »
Değiştiriilmesine nasıl kanaat getirdiniz? Emareleri nelerdir? Aracınızda nelirgin bir sorun yokken km.'den dolayı mı değiştitmeyi düşünüyorsunuz? Çünkü benim 159 124bin km. 80binde baskı balata değişmiş ancak volan değişmemiş.değiştirilmesi gerektiğine nasıl karar verelim?

SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Adza

  • Membro
  • İleti: 1.100
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #2 : 27 Eylül 2016, 01:28:33 »
Volan sıkıntısı olup olmadığını anlamak için araç rolantide çalışırken debriyaja basmadan kontağı kapatın. Motordan tıkır tukur sesler gelirse o ses muhtemelen volandır. Çalışırken giderken vs. de farkedilir ancak en belirgin özelliği budur.

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #3 : 27 Eylül 2016, 15:02:15 »
Değiştiriilmesine nasıl kanaat getirdiniz? Emareleri nelerdir? Aracınızda nelirgin bir sorun yokken km.'den dolayı mı değiştitmeyi düşünüyorsunuz? Çünkü benim 159 124bin km. 80binde baskı balata değişmiş ancak volan değişmemiş.değiştirilmesi gerektiğine nasıl karar verelim?

SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Volanda problem oldugunu düşündüren herhangi bir belirtim yok ancak okuyarak ve ustalardan edindiğim bilgiler kadarıyla 159larda baskı balata değişimi volan ile birlikte yapılmalı. 

Okuyarak edindiğim bilgilerden birinin kaynağının linki aşağıda,,,

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_dual_mass_flywheel.shtml

Baskı balatayı tek başına değiştirmeniz bi sorun yaratacak diye bişey yok, ancak öneriler baska balata ile birlikte volanın da değişmesi yönünde. Tabii linkte de yazana göre volan ve baskı balata ömrü için 100.000 mil demiş yanı 160.000 km...

Sizin yaptığınız bir nevi doğru olmuş olabilir, yani 80 bin km de volanı da değiştirmek pek gerekli olmazdı belki ancak birdahaki baskı balata değişiminizde volan değişim km'sine yaklaşmış olabilirsiniz.

Benim aracım 200.000 km de, baskı balata değiştiricem, eğerki muhtamelen fazlasıyla yıpranmış olan volanımı değiştirmezsem ilerleyen zamanlarda şanzımanla ilgili çok daha büyük ve masraflı bir problem yaşayabilirim. Uzun lafın kısası 159 larda, her 150.000 km de volanı da değiştirmek teknik bilgilere göre doğru olacak gibi. eğer sizin gibi baskı balatası 70, 80 binde bitmiş kişiler varsa, onların sadece baskı balatayı değiştirmesi yeterli olabilir belki.

Burada önemli olan volanı aşındıran unsurun ne olduğu aslında... baskı balata, debriyajı cok kullanmakla, yarım debriyajla, debriyaja basılı gitme veya viteste debriyaja basılı olarak beklemekle ömrünü yer. dolayısıyla baskı balatanın ömrü km den bağımsızdır. Kiminde 80 binde biter, kiminde çok daha sonra. Volan hareketli (dişli) bir parça olduğu için, aşınması km ile ilgili olabilir.

Volanın üzerindeki yayların ömrü de her debriyaja bastığımızda belki de azalıyordur, bu kısımları bilemiyorum. Eğer öyleyse, volanın ömrü de aynı baskı balata gibi sürücünün debriyajı nasıl kullandığı ile alakalı olabilir. Bu durumda da volan ömrü için ortalama 160.000 km demek yanlış olur.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.803
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #4 : 27 Eylül 2016, 16:15:06 »

Volanda problem oldugunu düşündüren herhangi bir belirtim yok ancak okuyarak ve ustalardan edindiğim bilgiler kadarıyla 159larda baskı balata değişimi volan ile birlikte yapılmalı. 

Okuyarak edindiğim bilgilerden birinin kaynağının linki aşağıda,,,

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_dual_mass_flywheel.shtml

Baskı balatayı tek başına değiştirmeniz bi sorun yaratacak diye bişey yok, ancak öneriler baska balata ile birlikte volanın da değişmesi yönünde. Tabii linkte de yazana göre volan ve baskı balata ömrü için 100.000 mil demiş yanı 160.000 km...

Sizin yaptığınız bir nevi doğru olmuş olabilir, yani 80 bin km de volanı da değiştirmek pek gerekli olmazdı belki ancak birdahaki baskı balata değişiminizde volan değişim km'sine yaklaşmış olabilirsiniz.

Benim aracım 200.000 km de, baskı balata değiştiricem, eğerki muhtamelen fazlasıyla yıpranmış olan volanımı değiştirmezsem ilerleyen zamanlarda şanzımanla ilgili çok daha büyük ve masraflı bir problem yaşayabilirim. Uzun lafın kısası 159 larda, her 150.000 km de volanı da değiştirmek teknik bilgilere göre doğru olacak gibi. eğer sizin gibi baskı balatası 70, 80 binde bitmiş kişiler varsa, onların sadece baskı balatayı değiştirmesi yeterli olabilir belki.

Burada önemli olan volanı aşındıran unsurun ne olduğu aslında... baskı balata, debriyajı cok kullanmakla, yarım debriyajla, debriyaja basılı gitme veya viteste debriyaja basılı olarak beklemekle ömrünü yer. dolayısıyla baskı balatanın ömrü km den bağımsızdır. Kiminde 80 binde biter, kiminde çok daha sonra. Volan hareketli (dişli) bir parça olduğu için, aşınması km ile ilgili olabilir.

Volanın üzerindeki yayların ömrü de her debriyaja bastığımızda belki de azalıyordur, bu kısımları bilemiyorum. Eğer öyleyse, volanın ömrü de aynı baskı balata gibi sürücünün debriyajı nasıl kullandığı ile alakalı olabilir. Bu durumda da volan ömrü için ortalama 160.000 km demek yanlış olur.
Gayet Mantıklı.bu arada baskı balata için zamanında yaptığım araştırmalar ve satıcı tavsiyesi ve fiyat durumuna göre Valeo ucuz ve kısa ömürlü LUK ise daha pahalı ve daha uzun ömürlü (ymüş). fikir vermesi açısından 1 ay önceki güncel fiyat ortalamasını da yazayım. 6 farklı yerden fiyat aldım, Valeo Baskı balata 650-700 TL rulman ise 225-240 TL arası. Volant ise marka hatırlamıyorum ama en ucuz diyen 815 TL, en pahalı diyen ise 1000 TL fiyat verdi..reklam olmaması açısından satıcıları paylaşamıyorum.özelden sormak istediğiniz varsa sorabilirsiniz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #5 : 27 Eylül 2016, 16:36:10 »
evt fiyatları ben de yeni araştırdım.

LUK valeodan biraz daha pahalı dediğiniz gibi. Ben genelde OEM olarak alıyorum, kutusundan ne marka çıkacağını bilmiyorum ama genelde valeo çıkıyor sanırım.

Şuan icin orijinal baskı balata ve volan toplam fiyatı 1550 tl civarında tutuyor. Oldukça pahalı açıkcası... Benim araç manuel ve 1 den 2 ye geçerken "tak" diye bi ses geliyor, düşük devirde yavaşça vites geçişi yaparsam ses gelmiyor... debriyaj da sert sayılır. henüz ustaya gösteremedim. belki de senkromeçtendir diyorum...   debriyaj sert olmasa baskı balatayı değiştirmeye gerek kalmazdı belki...
senkromeçtir, baska balata ve volan artı işçilik çıkarsa, cok ciddi bi fiyat çıkar :S
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.803
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #6 : 27 Eylül 2016, 16:46:43 »
evt fiyatları ben de yeni araştırdım.

LUK valeodan biraz daha pahalı dediğiniz gibi. Ben genelde OEM olarak alıyorum, kutusundan ne marka çıkacağını bilmiyorum ama genelde valeo çıkıyor sanırım.

Şuan icin orijinal baskı balata ve volan toplam fiyatı 1550 tl civarında tutuyor. Oldukça pahalı açıkcası... Benim araç manuel ve 1 den 2 ye geçerken "tak" diye bi ses geliyor, düşük devirde yavaşça vites geçişi yaparsam ses gelmiyor... debriyaj da sert sayılır. henüz ustaya gösteremedim. belki de senkromeçtendir diyorum...   debriyaj sert olmasa baskı balatayı değiştirmeye gerek kalmazdı belki...
senkromeçtir, baska balata ve volan artı işçilik çıkarsa, cok ciddi bi fiyat çıkar :S
+ Debriyaj rulmanı 250 TL
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #7 : 27 Eylül 2016, 17:02:54 »
ben manuel 159umu aldigimda volan bitikti, metal surtunme sesi cikariyodi ve baski balatayi da volanla degistirerek hem tek iscilik parasi verdim hem birbiriyle ilintili parcalar oldugu icin daha verimli sonuc alirim dusuncesi oldu.  159 da double fly wheel denilen sistem vardi , eski araclarda tekli bir volan sistemi varmis ve oldukca sikintisizmis. hatta dogruysa ciftliyi cikartip tekli volan taktiranlar olmus her baski balata degisimine volanida eklememek icin,cift yapili olunca daha konforlu oluyo fakat yaylar bi sure sonra sikinti yaratiyormus (bu bilgiler alfaownersta okuduklarima goredir) Senkromec isine gelince 159un manuel sanzimani (m32) pek iyi sohretli bi sanziman degil ve ozellikle 2.,4. senkromecler cok kiside bozulmus. ayrica 6. viteste uzun sure gidince de senkromeci kolay bozuluyormus yapisindan dolayi. bunun belirtisi de titreyen ve ses cikaran vites topuzuymus.  ebayde senkromec seti vardi hatirladigim kadariyla. onemli ve gozden kacan bir unsur da manuel 159larda 3 litre sanziman yagi koyulunca cok verimli sonuc alip hem vites gecislerini yumusattigi hem bir cok surtunme sesini kestigi hem sahsim hem bircok arkadasim tarafindan tecrube edilmistir. degeri tam hatirlamiyorum ama 10w90 gibi bir yag koymustum, arama yapip ulasabilirsiniz. sizin durumunuz da senkromecte sorun varsa hazir baski balata degisirken sanzimani actirip senkromecleri degistimek en guzeli olur, baski balata ve volani da degistirip , 3 lt yag ekleyip uzun sure kafa rahat kullanabilirsiniz.

not : bozuk volan sesi; sizde on sol tekerden dinleyebilirsiniz rolantide
http://youtu.be/WDqsXdLdrLg

m32 sanziman icin guzel bi video ;

http://youtu.be/bQEbnP08fxI



Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

ucarozcan

  • Membro
  • İleti: 739
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #8 : 27 Eylül 2016, 17:37:42 »
bende belli viteslerde titreme ve ses olayı var. Ustaya sordum vitese gelen tellerden dedi.  :S
Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #9 : 27 Eylül 2016, 18:35:53 »

bende belli viteslerde titreme ve ses olayı var. Ustaya sordum vitese gelen tellerden dedi.  :S
ozcan 3. viteste goruluyomus en cok titreme, sende ki de mi oyle? bir de prensibini hatirlamiyorum ama 2. ve 4. senkromeclerdeki bozulma 3. viteste titremeye yol aciyo deniyodu, hatta ilerledikce sorun, viteste giderken baya ileri geri kendi kendine oynuyo vites kolu. İs yerindeki bir arkadasin 159unda olmustu bu, cok sasirmistim o kadar titremesine


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

ucarozcan

  • Membro
  • İleti: 739
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #10 : 27 Eylül 2016, 20:03:50 »
net bilgi için denemeler yapmam lazım.
Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

ibrahim

  • Membro
  • İleti: 56
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #11 : 21 Ekim 2016, 20:04:04 »
Benimde bir sorunum var. Arabayı çalıştırırken bazen zor çalışıyor. marşla alakası olabilir mi , yoksa volan mıdır ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alperuzi

  • Membro
  • İleti: 549
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #12 : 21 Ekim 2016, 20:23:44 »
volan ses yapar ama çalıştırmayı çok fazla etkileyeceğini düşünmüyorum.

Sizin sorun büyük ihtimalle akü veya marş motorudur. Marş motoru da arada bir ilgi isteyen parçalarından 159un :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ibrahim

  • Membro
  • İleti: 56
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #13 : 21 Ekim 2016, 20:37:35 »
aküyü gösterdim iyi dediler. özel bir alfa servisine gittim sorundan bahsettim. volandan olabilir dedi usta. ama pek içimi açmadı ilgi veya alakası. umarım elektriksel birşeydir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.831
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #14 : 21 Ekim 2016, 23:46:19 »
volan olabılır, calıstıgında debriyaja bastıgınızda motor tarafından farklı sesler gidiyor mu?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.803
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #15 : 22 Ekim 2016, 00:39:08 »
volan olabılır, calıstıgında debriyaja bastıgınızda motor tarafından farklı sesler gidiyor mu?
Tam aksi diye biliyorum.rölantide çalışırken hırlama,uğuldama,dönen bişeylerin birbirine sürtme sesi gibi bir ses verir,debriyaja bastığınızda ses kesilir.yanılıyor muyum?

SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.831
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #16 : 22 Ekim 2016, 00:50:31 »
Tam aksi diye biliyorum.rölantide çalışırken hırlama,uğuldama,dönen bişeylerin birbirine sürtme sesi gibi bir ses verir,debriyaja bastığınızda ses kesilir.yanılıyor muyum?

SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aynen :) hizli yazip gondere basmadan okumama hatasi :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

ibrahim

  • Membro
  • İleti: 56
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #17 : 22 Ekim 2016, 09:34:59 »
Sadece ışıklarda beklerken 1 kere sol ön tekerden 3 kere tak tak tak diye bir ses geldi onun dışında en ufak ses duymadım. kontağı takıp 3 kere starta basıp (çalıştırmadan) çalıştırınca sorun kesiliyor bazen.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.803
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #18 : 23 Ekim 2016, 13:33:16 »
Sadece ışıklarda beklerken 1 kere sol ön tekerden 3 kere tak tak tak diye bir ses geldi onun dışında en ufak ses duymadım. kontağı takıp 3 kere starta basıp (çalıştırmadan) çalıştırınca sorun kesiliyor bazen.
Direksiyonu tam kırdığınızda mı geliyor ses ?

SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ibrahim

  • Membro
  • İleti: 56
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #19 : 24 Ekim 2016, 20:22:55 »
Direksiyonu tam kırdığınızda mı geliyor ses ?

SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hayır sadece 1 kere geldi , ışıklarda rölantide beklerken kendi kendine. bu ses 3-4 hafta önce sadece bir kere geldi bir daha olmadı. direksiyona elim bile değmemişti.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Ynt: Manuel 159 - Baskı Balata
« #20 : 08 Kasım 2016, 19:52:02 »
volan olabılır, calıstıgında debriyaja bastıgınızda motor tarafından farklı sesler gidiyor mu?

sercan bey, bende de geç çalışma durumu var ve dediğiniz gibi de rölantide debriyaja basınca motor sanki rahatlıyormuş gibi seste değişiklik oluyor. debriyaja bastığım an bazı pürüzlü seslerin kesildiğini farkettim.

peki bunun geç çalışma ile ne gibi bi bağlantısı olabilir ki ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
23 Yanıt
1007 Gösterim
Son İleti 30 Eylül 2007, 03:51:58
Gönderen: n/a
43 Yanıt
2031 Gösterim
Son İleti 21 Temmuz 2012, 11:57:20
Gönderen: dragut
Baskı balata

Başlatan SharpSnip Servisler, Galeriler

5 Yanıt
1094 Gösterim
Son İleti 22 Kasım 2008, 14:19:17
Gönderen: admin
3 Yanıt
357 Gösterim
Son İleti 14 Şubat 2012, 16:08:56
Gönderen: Alfadanadam
3 Yanıt
614 Gösterim
Son İleti 22 Nisan 2014, 22:36:30
Gönderen: Alfadanadam

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal