Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Marş Basıyor Ama Araba Çalışmıyor

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yiğit Doğukan

Herkese merhaba,

Bu sabah arabamı bir türlü çalıştıramadım. Başlarda marş normal şekilde basıyordu ve saniyelik çalışıp tekrar stop ediyordu. Acaba benzin mi gelmiyor diye bir kaç denememi LPG kitini aktif hale alıp yaptım ama yine de çalışmadı. Ancak bir kaç denemeden sonra marş bayıla bayıla basmaya başladı. Fazla da vaktim olmadığı için uğraşmadım.

Burada ki sorun aküden mi kaynaklanıyor? Eğer aküden kaynaklanıyorsa başlarda neden marş normal basıyordu?

Başka bir sorun vardı da akünün bitmesine mi denk geldi?

Umarım aküdendir. Sabah sabah çok moralimi bozdu bu durum.

ahmetali

Öncelikle geçmiş olsun.

Geçenlerde benzer bir durum başıma geldi. Öncelikle aracım Alfa da değil benzinl/LPG'li de değil ama genel olarak sistemin aynı olduğunu düşünüyorum. Araç marş basıyor ama motor çalışmıyordu veya çalışıyor ama çok kısa bir süre sonra duruyordu.

Serviste önce yakıt pompa müşürü dediler. Bu cihaz yakıt borularındaki benzin basıncını düzenliyormuş ve biraz maliyetli. Değişti ancak sorun devam etti.

Sorun devam edince adını bilmediğim bir sensörden şüphelendiler. Sensörün görevi marş basılıpta motor dönmeye başlayınca sisteme bilgi verip yakıt pompalanmasını sağlamak fiyatı gayet ucuz ama adını bilmiyorum.  Parça değişimi yerine ustam tamir etti ve sorun kalmadı.

Ama dediğim gibi aracım Alfa değil Citroen ve benzin/LPG değil dizel. Ama genel olarak fikir verebileceğini düşünüyorum.

R.I.P. Ayrton Senna
Respect Niki Lauda

Yiğit Doğukan

You are not allowed to view links. Register or Login
Öncelikle geçmiş olsun.

Geçenlerde benzer bir durum başıma geldi. Öncelikle aracım Alfa da değil benzinl/LPG'li de değil ama genel olarak sistemin aynı olduğunu düşünüyorum. Araç marş basıyor ama motor çalışmıyordu veya çalışıyor ama çok kısa bir süre sonra duruyordu.

Serviste önce yakıt pompa müşürü dediler. Bu cihaz yakıt borularındaki benzin basıncını düzenliyormuş ve biraz maliyetli. Değişti ancak sorun devam etti.

Sorun devam edince adını bilmediğim bir sensörden şüphelendiler. Sensörün görevi marş basılıpta motor dönmeye başlayınca sisteme bilgi verip yakıt pompalanmasını sağlamak fiyatı gayet ucuz ama adını bilmiyorum.  Parça değişimi yerine ustam tamir etti ve sorun kalmadı.

Ama dediğim gibi aracım Alfa değil Citroen ve benzin/LPG değil dizel. Ama genel olarak fikir verebileceğini düşünüyorum.

Öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim.

Peki siz bu sorunu yaşamadan önce geç çalışma v.s gibi sorunlar yaşadınız mı?

Bugünden önce ben herhangi bir sorun yaşamadım. -10 derecelerde bile tek marşta çalışıyordu.

milano 75

sorun tespiti önce ilk adım olarak kaput altında ne kadar sensör kablosu soketi varsa bi kontrol edin derim.çıkmış bi soket olabilir.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

oLYmpOs

Hemen hemen aynı sorun bir kaç ay önce geldi basıma. Ziyaret için sanayide arkadaşımın yanına gitmistim araç gayet normal çalışıyordu. Neyse isim bitti geri donucem marşa basiyorum araç çalışmıyor.arkadaşım oto elektrikçi tüm sensorlere baktı enjektorlere baktı bobinlere baktı sorun yok. Servisi aradım ustaya tarif ettim sorunu ve sonuç volant sensoru çıktı. Hemen yenisini yolladı degistirdik ve sorun ortadan kalktı.ücreti 90 liraydi Sensorun. ahmetali arkadaşımızın bahsettiği sensor bu sensor. Bence bi baktirin derim veya bir servisle gorusun fikir alın.

Alfa Romeo mk1 156 2.0 TS


Yiğit Doğukan

Yorumlarınız için teşekkür ederim. Akşam vurdurup çalıştırmayı denicem. Eğer çalışırsa sorun aküdedir, çalışmazsa sizin dediklerinizi uygulayıp deneme yanılma yoluyla bulucaz arızayı.

ahmetali

Aracımda herhangi bir geç çalışma veya marş almama problemi yoktu. Hatta sorun ben yolda giderken meydana geldi. Araç önce kısa süreli gaz kesti sonra devam etti ama 100 metre sonra motor tamamen söndü. Tekrar çalıştırmak için uğraştığımda da sizin yaşadıklarınız başıma geldi.

Araç marş alıyor hatta kısa süreli de olsa çalışıyor demişsiniz. Aküden olacağını zannetmiyorum ama vurdurmayı deneyin.

Kaputun altındaki soketleri de kontrol edin. Bahsi geçen volan sensörü benim aracımda motorun sağ alt tarafında kalıyor. sağ tekerleği söküp davlumbazı açınca ulaşılabiliyor. Sizin müdehale etmeniz zor olabilir.

Umarım sorun volan sensörüdür. En uygun çıkış yolu o görünüyor.

You are not allowed to view links. Register or Login sensörün adı için teşekkürler.
R.I.P. Ayrton Senna
Respect Niki Lauda

oLYmpOs

You are not allowed to view links. Register or Login
Aracımda herhangi bir geç çalışma veya marş almama problemi yoktu. Hatta sorun ben yolda giderken meydana geldi. Araç önce kısa süreli gaz kesti sonra devam etti ama 100 metre sonra motor tamamen söndü. Tekrar çalıştırmak için uğraştığımda da sizin yaşadıklarınız başıma geldi.

Araç marş alıyor hatta kısa süreli de olsa çalışıyor demişsiniz. Aküden olacağını zannetmiyorum ama vurdurmayı deneyin.

Kaputun altındaki soketleri de kontrol edin. Bahsi geçen volan sensörü benim aracımda motorun sağ alt tarafında kalıyor. sağ tekerleği söküp davlumbazı açınca ulaşılabiliyor. Sizin müdehale etmeniz zor olabilir.

Umarım sorun volan sensörüdür. En uygun çıkış yolu o görünüyor.

You are not allowed to view links. Register or Login sensörün adı için teşekkürler.
Rica ederim...

Alfa Romeo mk1 156 2.0 TS


Yiğit Doğukan

You are not allowed to view links. Register or Login
Aracımda herhangi bir geç çalışma veya marş almama problemi yoktu. Hatta sorun ben yolda giderken meydana geldi. Araç önce kısa süreli gaz kesti sonra devam etti ama 100 metre sonra motor tamamen söndü. Tekrar çalıştırmak için uğraştığımda da sizin yaşadıklarınız başıma geldi.

Araç marş alıyor hatta kısa süreli de olsa çalışıyor demişsiniz. Aküden olacağını zannetmiyorum ama vurdurmayı deneyin.

Kaputun altındaki soketleri de kontrol edin. Bahsi geçen volan sensörü benim aracımda motorun sağ alt tarafında kalıyor. sağ tekerleği söküp davlumbazı açınca ulaşılabiliyor. Sizin müdehale etmeniz zor olabilir.

Umarım sorun volan sensörüdür. En uygun çıkış yolu o görünüyor.

You are not allowed to view links. Register or Login sensörün adı için teşekkürler.

Zaten kurtarıcıyla sanayi yolu göründü bana. Akü ihtimali düşük geliyor ama akününde bittiği kesin gibi. Çünkü bir kaç denemeden sonra marş basmaz oldu.

Kısa süreli gaz kesme hatta saliselik gaz kesme bir kaç kere olmuştu. Anlattıklarınızla yaşadıklarımı karşılaştırınca sorunun volan sensöründen olma ihtimali artıyor.

Aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim.

ozroztrk

Bir tanıdığımında başına benzer bir olay geldi. Benzinlikte benzin almak için durdu ve bir daha araç çalışmadı. Problemin kaynağı Krank Sensörü idi.. Bir krank sensörünün ortalama ömrü 100.000 km'dir. Buradan sonra uzatmaları oynar.. Krank sensörünüzü kontrol ettirin

Yiğit Doğukan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir tanıdığımında başına benzer bir olay geldi. Benzinlikte benzin almak için durdu ve bir daha araç çalışmadı. Problemin kaynağı Krank Sensörü idi.. Bir krank sensörünün ortalama ömrü 100.000 km'dir. Buradan sonra uzatmaları oynar.. Krank sensörünüzü kontrol ettirin

Burada söylenen parçaları bir bir not alıyorum.

Öneriniz için teşekkürler.

ahmetali

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bir tanıdığımında başına benzer bir olay geldi. Benzinlikte benzin almak için durdu ve bir daha araç çalışmadı. Problemin kaynağı Krank Sensörü idi.. Bir krank sensörünün ortalama ömrü 100.000 km'dir. Buradan sonra uzatmaları oynar.. Krank sensörünüzü kontrol ettirin

Burada söylenen parçaları bir bir not alıyorum.

Öneriniz için teşekkürler.

Krank mil sensörü ile volant sensörü aynı parça sanırım  :S
R.I.P. Ayrton Senna
Respect Niki Lauda

Bakas

2 kere yaşadım şuana kadar hayatımda bu sorunu. İkisinde de problem krank mili sensörü idi. Ancak birisinde sensörde problem yoktu, zayıflamış akünün yeterli besleme yapamamasından dolayı çalışmıyordu akü değiştirince düzelmişti. Zayıflamış aküyle de saatlerce marş alacakmış gibi çalışıyordu marş motoru o yüzden pek akü gibi gelmemişti problem, ama olabiliyor.

Yiğit Doğukan

Sorun aküden kaynaklanmıyor. Şu an akü boş ama vurdurduk yine çalışmadı. Sabah 7 de çekici gelecek servise gidicez.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yiğit Doğukan

Maalesef Sorun benzin pompasında çıktı.
Pompanın alt tarafı tamamen kömür olmuş. Ben benzini pek eksik etmem ama sanırım önceki sahibi fazla benzin bulundurmamış.
Bununla geçmiş olsun. Biraz pahalı bir nazarlık taktık diyelim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ahmetali

R.I.P. Ayrton Senna
Respect Niki Lauda

E.Ç.M. (MiTongin)

En sevdigim sorun çözülme durumu. Tek atis :)
*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

Yiğit Doğukan


You are not allowed to view links. Register or Login
Geçmiş olsun.  :nazar:

Teşekkür ederim ahmet bey


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yiğit Doğukan


You are not allowed to view links. Register or Login
En sevdigim sorun çözülme durumu. Tek atis :)

Biraz ustanın mahareti aslında. Bir kaç deneme yaptık ve çalışmadı araba. O zaman direkt pompaya yöneldi. Söktü ki kömür


Sent from my iPhone using Tapatalk

milano 75

geçmiş olsun,filtreyi değiştiniz mi?pompa öyleyse filtre  nasıldır kimbilir
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

E.Ç.M. (MiTongin)

You are not allowed to view links. Register or Login
geçmiş olsun,filtreyi değiştinizf mi?pompa öyleyse filtre  nasıldır kimbilir
bu konu hakkinda da nette karisik bilgiler mevcut. Sadece filtre degisimi yapilmiyor diye. Bu konu hakkinda bilginiz varmidir!
*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

Yiğit Doğukan


You are not allowed to view links. Register or Login
geçmiş olsun,filtreyi değiştiniz mi?pompa öyleyse filtre  nasıldır kimbilir

Teşekkür ederim.

Komple herşey değişti. Zaten tek tek değişmiyor. Takım olarak değişiyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

blackgear

Benzin pompası, benzin deposu içerisinde bulunur, motor sürekli aktiftir. Araç çalıştığı sürece (hatta kontakta iken) çalışır. Depo içerisinde olduğu için soğutma işlemi de ancak etarfındaki benzin ile gerçekleşir. Eğer yeteri miktarda benzin yoksa, bir süre sonra ısınmaya başlar. Araç LPG' de de çalışıyor olsa, benzin pompası çalışıyor olduğu için sürekli soğutma yani depoda sürekli benzin bulundurulmasını ister. Özellikle LPG li araçlarda mümkün mertebe çeyrek depo benzinin altında gezmemek önemlidir. Aksi durumda, pompa yanabiliyor.

Sizin de belirttiğiniz gibi, önceki sahibi sanırım ekonomi yapmak adına LPG' ye biraz fazla yüklenmiş. Sürekli LPG kullanımı da motora uzun vadede sorun açabilir.

Tavsiyem, ortalama iki - üç depo LPG tüketiminden sonra 50 - 100 TL lik benzin tüketimi şeklinde. Motorun daha temiz ve uzun ömürlü olması açısından fayda sağlayacaktır.

Ayrıca LPG ısı olarak daha yüksek ısılarda yandığı için, yoğun dur kalklar sırasında da benzin tercih edilmesi motorun ömrünü uzatacaktır. Belirttiğim gibi, sırf LPG' ye yüklenmek, motora kısa vadede sorun çıkarmaz ama uzun vadede problemler ile karşılaşabilirsiniz.

Tekrar geçmiş olsun  :nazar: :alfisti:

Yiğit Doğukan

You are not allowed to view links. Register or Login
Benzin pompası, benzin deposu içerisinde bulunur, motor sürekli aktiftir. Araç çalıştığı sürece (hatta kontakta iken) çalışır. Depo içerisinde olduğu için soğutma işlemi de ancak etarfındaki benzin ile gerçekleşir. Eğer yeteri miktarda benzin yoksa, bir süre sonra ısınmaya başlar. Araç LPG' de de çalışıyor olsa, benzin pompası çalışıyor olduğu için sürekli soğutma yani depoda sürekli benzin bulundurulmasını ister. Özellikle LPG li araçlarda mümkün mertebe çeyrek depo benzinin altında gezmemek önemlidir. Aksi durumda, pompa yanabiliyor.

Sizin de belirttiğiniz gibi, önceki sahibi sanırım ekonomi yapmak adına LPG' ye biraz fazla yüklenmiş. Sürekli LPG kullanımı da motora uzun vadede sorun açabilir.

Tavsiyem, ortalama iki - üç depo LPG tüketiminden sonra 50 - 100 TL lik benzin tüketimi şeklinde. Motorun daha temiz ve uzun ömürlü olması açısından fayda sağlayacaktır.

Ayrıca LPG ısı olarak daha yüksek ısılarda yandığı için, yoğun dur kalklar sırasında da benzin tercih edilmesi motorun ömrünü uzatacaktır. Belirttiğim gibi, sırf LPG' ye yüklenmek, motora kısa vadede sorun çıkarmaz ama uzun vadede problemler ile karşılaşabilirsiniz.

Tekrar geçmiş olsun  :nazar: :alfisti:

Normalde ben çeyrek deponun altına düşmem ama dün deponun 4/3 ünü doldurdum. Bundan sonra değil çeyrek depo, yarım deponun altını görmem. Görürsem psikolojim bozulur :)


rain man

You are not allowed to view links. Register or Login
Benzin pompası, benzin deposu içerisinde bulunur, motor sürekli aktiftir. Araç çalıştığı sürece (hatta kontakta iken) çalışır. Depo içerisinde olduğu için soğutma işlemi de ancak etarfındaki benzin ile gerçekleşir. Eğer yeteri miktarda benzin yoksa, bir süre sonra ısınmaya başlar. Araç LPG' de de çalışıyor olsa, benzin pompası çalışıyor olduğu için sürekli soğutma yani depoda sürekli benzin bulundurulmasını ister. Özellikle LPG li araçlarda mümkün mertebe çeyrek depo benzinin altında gezmemek önemlidir. Aksi durumda, pompa yanabiliyor.

Sizin de belirttiğiniz gibi, önceki sahibi sanırım ekonomi yapmak adına LPG' ye biraz fazla yüklenmiş. Sürekli LPG kullanımı da motora uzun vadede sorun açabilir.

Tavsiyem, ortalama iki - üç depo LPG tüketiminden sonra 50 - 100 TL lik benzin tüketimi şeklinde. Motorun daha temiz ve uzun ömürlü olması açısından fayda sağlayacaktır.

Ayrıca LPG ısı olarak daha yüksek ısılarda yandığı için, yoğun dur kalklar sırasında da benzin tercih edilmesi motorun ömrünü uzatacaktır. Belirttiğim gibi, sırf LPG' ye yüklenmek, motora kısa vadede sorun çıkarmaz ama uzun vadede problemler ile karşılaşabilirsiniz.

Tekrar geçmiş olsun  :nazar: :alfisti:

Aynı şey dizel yakıt için de geçerli mi abi?

Yani ilk paragrafta anlattığın. Ben varsa deponun altındaki pislikler enjektörlere gitmesin diye zorda kaldığım zamanlar hariç yarım deponun altına düşmeden fullerim. Eğer böyle de faydası varsa hep devam ettiririm.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009