Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim  (Okunma sayısı 949 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ebugrac

  • Membro
  • İleti: 2
    • Çevrimdışı
Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim
« : 02 Nisan 2019, 09:22:28 »
Herkese merhaba!!
Kiz arkadasima 135bg tct 2012 mito almak uzereyiz, ancak tecrubeli arkadaslarimiza bazi sorularim var. Hem AlfistiTr'de hem de yurtdisinda baya forum okudum bu konuda ama Multiair arizasindan cok korkuyorum. Zaten borclanarak alacagiz ondan dolayi 5-6k tl MA modul arizasi bizi cok uzer. En son 2011 modellerde oldugu ancak sonra duzeltildigini soyleyen cok var bu dogrumudur? Aranizda yasayanlar var sorunu ancak yil konusunda tam bir sonuca ben varamadim.
Ayrica belirti bile yokken arizayi ongormek mumkunmudur? Hangi yag kullanildigina dair kayitlara ulasabilirmiyim bilmiyorum ama pek de sanmiyorum.
Son olarak tct ile ilgili onemli sorun yasayan oldu mu acaba? Ses, gecisleri bunlara elden geldigince dikkat ederim ama suna da bak diyen varsa cok isime yarayacaktir. Simdiden sagolun :serefe:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim
« #1 : 02 Nisan 2019, 10:30:04 »
Merhaba,
uzun  yıllardır MA kullanan bir kişi olarak söylüyorum. Borca girerek alacaksanız MA araç almayın. MA alıyorsanız kenarda köşede 5-6k para her zaman hazır bulundurmak lazım.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 418
    • Çevrimdışı
Ynt: Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim
« #2 : 02 Nisan 2019, 11:10:00 »
Merhaba,

Öncelikle hayırlı olsun. İnşallah gönlünüze göre bir araba bulursunuz.

Multiair maalesef hassas bir ünite, 2011 sonrasında da arıza çıkabiliyor, dikkatli kullananlarda da çıkabiliyor. Ama tabi ki yanlış yağ kullanımı ve zamanında doğru bakımı yapmamak olasılığı arttırıyor. Kolay kolay kimse de bakıp bu ünite gidici, bu arabayı alma diyemez. Aldıktan sonra eski yağı iyice temizleyip kaliteli ve uygun yağ kullanır, multiair filtresini de değiştirirseniz ihtimali düşürürsünüz.

TCT'nin kronik bir arızası yok. Kullanıma göre 70-80 binlerden itibaren kavraması bitmeye başlar, o da bildiğiniz debriyaj balatası ama maliyeti yüksektir.

Yukarıda @ealprsln'ın da yazdığı gibi, 7 yaşında MA-TCT alacaksan, düşük ihtimal de olsa çıkabilecek arızalara bi 5-6 bin tl harcayabilecek durumda olmak lazım.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim
« #3 : 02 Nisan 2019, 12:43:48 »
İkinci el bir otomobil alınacak ise öngörülemeyen arızalar için kenarda belli bir miktar bulundurmak doğru olabilir ama bunu Alfa Romeo, MiTo, Multiair veya TCT ile sınırlamak yerine bunun ikinci el olarak alınacak tüm otomobiller için geçerli olduğunu belirtmekte fayda var.

Yukarıda yazılanları okuyacak olan birisi bunları hemen Alfa Romeo genellemesine vurabilir ve kötü reklam yapabilir.

Otomobiller kullanıldıkça aşınır, bu kaçınılmaz. Otomobiller aşındıkça da parçaları değiştirmek gerekir... Sadece bazılarında biraz pahalı olur, bazılarında biraz daha uygun.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 418
    • Çevrimdışı
Ynt: Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim
« #4 : 02 Nisan 2019, 13:38:25 »
İkinci el bir otomobil alınacak ise öngörülemeyen arızalar için kenarda belli bir miktar bulundurmak doğru olabilir ama bunu Alfa Romeo, MiTo, Multiair veya TCT ile sınırlamak yerine bunun ikinci el olarak alınacak tüm otomobiller için geçerli olduğunu belirtmekte fayda var.

Yukarıda yazılanları okuyacak olan birisi bunları hemen Alfa Romeo genellemesine vurabilir ve kötü reklam yapabilir.

Otomobiller kullanıldıkça aşınır, bu kaçınılmaz. Otomobiller aşındıkça da parçaları değiştirmek gerekir... Sadece bazılarında biraz pahalı olur, bazılarında biraz daha uygun.

Elbette, örneğin EDC şanzımanlı bir Fluence'in çıkaracağı şanzıman masrafı Alfa'dan daha fazla olacaktır. Renault olunca kimsenin gözüne gelmiyor nedense.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim
« #5 : 02 Nisan 2019, 14:24:06 »
Elbette, örneğin EDC şanzımanlı bir Fluence'in çıkaracağı şanzıman masrafı Alfa'dan daha fazla olacaktır. Renault olunca kimsenin gözüne gelmiyor nedense.

Bir de Megane'larda (eski nesil) da varyatör benzeri bir sistem varmış ve bozulması durumda motor tamamı ile bozuluyor"muş"! Tabi bir bilene sormak gerek, belki de Alfista'nın kendini teselli etmesi için uydurulmuş bir şehir efsanesi olabilir.  :)

Twin Spark 16V'lerde en fazla ses yapar ve muhtemelen güçte azalma olur, ancak motorun parçalanması durumu henüz daha duyulmuş veya görülmüş bir şey değil.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

LUCI0

  • Membro
  • İleti: 313
    • Çevrimdışı
Ynt: Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim
« #6 : 02 Nisan 2019, 14:40:48 »
7 Yıl mito qv kullandım.Periyodik bakım harici servise gitmedim.2012 ve sonrasında üretilen modellerde bu sorunun giderildiğini söyledik hep.Her araçta arıza çıkabilme ihtimali olduğu için ufak da olsa bir risk var tabi.Ancak bu risk farklı bir markanın farklı bir parçasındaki riskten daha fazla değil bence.Yetkili serviste kapsamlı bir kontrolden sonra alabileceğinizi düşünüyorum, hayırlısı olsun...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ebugrac

  • Membro
  • İleti: 2
    • Çevrimdışı
Ynt: Mito 1.4 135hp Tct Multiair yardim
« #7 : 02 Nisan 2019, 19:36:14 »
Herkese cok tesekkur ederim. Basta yorumlar beni biraz olumsuzluga itti ama haklisiniz, belirli km. ustunde mutlaka butun arabalarda ciddi ya da degil sorun cikacaktir.
En iyi sekilde baktirmaya calisip alalim sonrasi hayrolsun bakalim. :) 2012 ve sonrasi olayina guvenecegim. :yukari-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal