Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Mito Bagaj Kilidi, Arka Cam Sileceği ve Arka Cam Rezistansı Tuhaf Hata :S  (Okunma sayısı 664 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

stan

  • Membro
  • İleti: 353
    • Çevrimdışı
Mito'mun bagaj kilidi ile ilgili daha önce sorun yaşamıştım. Bagaj kilidi ilk basmada (kumandadan veya bagajın üstündeki logodan) açılmıyor, 2. veya 3. basışta biraz zorlanarak açılıyordu.

Yaklaşık 6 ay önce dükkanda babamla beraber (kendisi oto tamircidir) bagaj kilidini söküp, üzerindeki puntoları da kırıp açmıştık. elektrikçiye kilit motorunu gösterince, motor üzerindeki fırçaların aşındığını söylemişti. Onun üzerine biraz lehim ile müdahale edip motoru düzeltmiştik. Sonra tekrar kilit gövdesine punto kaynağı falan yapıp kilidi geri toplamıştık ve 10 numara 5 yıldız olmuş idi.

Fakat son 2 haftadır falan bizim bagaj kilidi yine teklemeye başladı. Bu sabah ise arabaya bindiğimde beni baya bir şaşırttı:)
Arabaya binip arka cam rezistansını çalıştırınca önce bir elektrik motor sesi duydum, ayna baktığımda ise arka sileceğin devamlı çalıştığını fark ettim. Arka cam rezistansını kapatınca silecek olduğu konumda duruyor, rezistansı açınca da silecek kaldığı yerden harekete devam ediyordu.
sonra rezistansı kapatıp aşağıya indim ve bagajı açmayı denedim, tabi yine 3. denememde falan ancak açtım. Bagaj açılınca hiç bir şey yapmadan geri kapattım ve arabaya binip rezistansı bir daha açtım. Bu sefer silecek olması gerektiği gibi çalışmıyordu, yani ortam şimdilik normale döndü.

Benzer durumu yaşayan var mıdır? Kablolardan kısa devre olsa, bagajı açıp kapayınca aynı durumu yaşamam diye tahmin ediyorum. Yorumlarınız ne olur?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Bagaj kapağı kablo demetine bir bakın, belki sıkıntı oradan kaynaklanıyor olabilir. Fiat 500 ve Punto, Alfa Romeo MiTo ve Giulietta'daki bu kablo demeti zamanla aşınabiliyor ve kablolar kopabiliyor.

Bu kablo demetinin orijinal ve yan sanayileri vardır ve bazı yan sanayi kablo demetleri, özellikle mukavemeti güçlendirilmiş plastikten imal edildiğinde ömür boyu garanti veriliyor.





:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
@admin tam olarak doğru söylüyor. Demet içinde şase var. Kabloları tek tek çektirerek denemek görmek lazım.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

stan

  • Membro
  • İleti: 353
    • Çevrimdışı
Bu olay makyaj öncesi Gulietta'larda var diye biliyordum, demek ki mito'yu da etkilemiş.

Söz konusu kablo demeti yedek parça olarak satılıyor mu? Kodu, tedarikçisi vesaire var mıdır önerebileceğiniz?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Hayır satılmıyor, araçtaki kablolamanın devamı bunlar.Ayrıca bir kablo demeti değil. Sizde sıyrılmış iki ya da da fazla kablo var belli ki. Deneme yanılma yolu ile bulmanız lazım...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Yiğit Doğukan

  • Membro
  • İleti: 1.042
    • Çevrimdışı
İlk anlattığınız durum, yani bagaj kapağının açılmaması benim Mito'da da yaşanmıştı ve oto elektrikçide kabloları lehimleyerek çözmüştük.

Arka sileceğin sürekli çalışması sorunu ise bugün Giulietta'da başıma geldi. Sileceği çalıştırınca durdurmak için aracı stop etmem gerekiyor. Bazen de olur olmadık yerde kendi kendine duruyor. Bugün iş çıkışı oto elektrikçiye gittim. Sorun aynen yine o kablolarda çıktı. Bu hafta sonu kablolar sökülüp detaylıca bakılacak. Maalesef Mito ve Giulietta'ların bu kabloları çok mukavemetli değil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

stan

  • Membro
  • İleti: 353
    • Çevrimdışı
İlk anlattığınız durum, yani bagaj kapağının açılmaması benim Mito'da da yaşanmıştı ve oto elektrikçide kabloları lehimleyerek çözmüştük.

Arka sileceğin sürekli çalışması sorunu ise bugün Giulietta'da başıma geldi. Sileceği çalıştırınca durdurmak için aracı stop etmem gerekiyor. Bazen de olur olmadık yerde kendi kendine duruyor. Bugün iş çıkışı oto elektrikçiye gittim. Sorun aynen yine o kablolarda çıktı. Bu hafta sonu kablolar sökülüp detaylıca bakılacak. Maalesef Mito ve Giulietta'ların bu kabloları çok mukavemetli değil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hocam mito da kilit için lehim yaptırdığınız kablolar, tam olarak bagaj ile gövde arasındaki ek noktada mıydı?
Yoksa kilide yakın bir noktada ya da kilit üzerinde miydi?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Yiğit Doğukan

  • Membro
  • İleti: 1.042
    • Çevrimdışı
Hocam mito da kilit için lehim yaptırdığınız kablolar, tam olarak bagaj ile gövde arasındaki ek noktada mıydı?
Yoksa kilide yakın bir noktada ya da kilit üzerinde miydi?
Benim bahsettiğim kablo @admin 'in bahsettiği kablolar. Bu kablolar ise yanlış hatırlamıyorsam bagaj kapağının amortisörünün oradaydı. Zaten deformasyon da bagaj açılıp kapanmasından dolayı oluyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

stan

  • Membro
  • İleti: 353
    • Çevrimdışı
Sorunu geçtiğimiz hafta sonu kökten çözdük arkadaşlar.

Ama sorunun ana kaynağı bagaj kapağı ile gövde arasındaki boru içinden geçen kablo demeti değilmiş.

Sorun, menteşeler ve şase/ground devamlılığı sorunuymuş.

Aramızda elektrikçi arkadaşlar varsa bilirler, arabalarda akünün "-" ucu direkt şaseye bağlanır. Bu sebeple aracın tüm elektrik sinyalleri devreyi şase üzerinden tamamlar.

Mito'da bagaj kapağına giden ekstra bir şase kablosu yokmuş. Onun yerine menteşe üzerinden şase/ground devamlılığı sağlanıyormuş (ki hem otomotiv hem de beyaz eşyada sıkça kullanılan bir yöntemdir bu).

Fakat zamanla temas noktaları aşınan menteşeler, şase/ground iletiminde artık sorun (yani elektriksel direnç) yaratmaya başlamış. Bu sebeple bagaj kapağında bir fonksiyonu çalıştırınca, devre şase üzerinden tamamlanmak yerine, diğer elektriksel komponentler üzerinden tamamlanma yoluna gider olmuş.

Çözüm olarak, bagaj kapağının iç taraflarında gözle görülmeyen bir yere akıllı vida ile bir şase kablosu atıldı. Bu kablo bagaj kapağı ile gövde arasındaki dirsekten geçirilerekten, aynı şekilde yine bir akıllı vida ile gövdeye de bağlandı. Bu sayede şase/ground bağlantısının bagaj kapağındaki devamlılıı garanti altına alındı.

Şu an bagaj kapağında herşey sorunsuz çok güzel çalışıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Çok güzel.  :alkis:
Bu tespiti ve hallolma şeklini teknik arşivimize ekleyerek başkalarının da yararlanmasını sağlayalım.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal