Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: MiTo Direksiyon Açı / Tork Sensörü Arızası ve Ekranda Çıkan Hatalar...  (Okunma sayısı 6326 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Selam Arkadaşlar

Çok eski konularda bir bayan üyemizin başınada benzer bir hata meydana gelmiş sanırım. Hem güncel bir konu olsun hemde detaylı olarak yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum. Sonuç olarak guly lerde de aynı sistem buluyor. Yorulmadan okumanızı öneririm ya da başınıza geldiğinde  ( Allâh korusun ) okuyabilirsiniz  :'(

Aldığımda bu hataların aküden kaynaklı olduğunu ve bunuda Ankara Akota makinaya bağlayarak hiçbir hata görmediklerini ve akünün değiştiğinde çözüleceğini söylemişler. Bende çok dert etmedim ve aldım. Zaman içersinde çok nadir aralıklarla kontağı yarım olarak çevirdiğimde sıra sıra şu hataları veriyordu:













İlk işim sportivo servisine gitmek oldu. Orda da bu hataların aküden olabileceğini söyleyerek exide agm  60 amper akü takıldı. Tam çıkacekken aynı hataları vermeye başladı. Makinaya bağladık kalibrasyon ile alakalı bir sıkıntı olduğunu gösterdiğini ama elindeki makina ile müdahalede bulunamadı. Aradan birkaç gün geçtikten sonra birmot beylikdüzüne gittim. Orda sağolsun Güray adinda servis sorumlusu bir arkadasimiz makinaya bağladı ve direk açı sensörü hatası verdiğini söyledi. Parçanın fiyatıda 2.660 tl + kdv = 3.138 tl + 350 tl işçilik istediler  :S

Çok nadir olan bir arıza ve beni buldu diyebilirim. Aracım 2011 olduğu icin garantisi haliyle bitti. Serviste aracın geçmiş kayıtlarına baktı ve sürekli yetkli servis bakımlı olduğu için iyi niyet garanti kapsamı için bölge müdürüne güzel bir mail yazdılar. Olumlu bir dönüş alacaklarını düşünüyorlardı. Yalnız 5 yıllık bir araç olduğu için ret yedik. Bende bu işin peşini bırakmadım ve alfa romeo müşteri hizmetlerini aradım. Mağduriyetimi anlattım. Kayıt aldılar ve birkaç gün icersinde döneceklerini söylediler.

Bu süreçte çözüm arayışlarım tam gaz devam etti. Eps direksiyon sistemlerinde ihtisas yapmış ve 3 yıl İtalya'da eğitim almış olan Bağcılar-Güngören oto sanayi sitesinde Hakem Direksiyonu buldum. Yarım saat makinaya bağlı olarak ugrastiktan sonra açı / tork sensörü hatası verdigini bu parçayı italyadan gelen orjinal parça ile degistirebilceklerini söyledi. Bununda maliyeti herşey dahil ( sök tak kalibrasyon ) 1.000 tl civari bir rakam çıkardı. Kanser gibi evreleri varmış. Benimki daha başlangıçmış. 3. 4. evrede artik agirlamaslar ve kontak açma kapamalara gideceğini söyledi. Bu arada ustamizin engin tecrübelerini dayanarak verdiği bilgide simdiye kadar binlerce iş yaptığını. Bunlarinda ortalama olarak 80 bin kmde bozulduğunu beyan etti! ( 30 binde gelende varmis 200 binde gelende kismet anlayacaginiz arkadaşlar )

Daha sonra müşteri hizmetlerinden olumlu bir dönüş aldım ve çıkan faturadan 1.000 tl indirim yapılsın  :rock: yani 3.500 tl gibi bir rakamdan 2.500 tl lere inecekti. Bu arada da indirim yapmamalarina karşın tofaş toptan depodan bir tanidik bulduk. Girişinden veririm dedi. ( 2.200 kdv dahil ) :)

Daha sonra da kuzenim aklıma geldi. Hyundai parçaları getiriyor genelde. Kanallarını kullanarak italyadan 1.700 tl gibi bir rakama getirebilcegini söyledi :)

Var mi indiren ?  :lol:

Ariza hakkinda benim tecrübelerim şu yönde :

Hiç bir şekilde kitlenme ağırlaşma ( yan yana birkaç aracı denemek lazım. Belki bana hafif geliyordur ) gibi sorunlar yaşamadım. Çok nadir arızalar veriyor.

Bu konu hakkında yardım veyahut tecrübeleri olan var ise bu başlık altında bilgilerimizi paylaşırsak hem benim icin hemde ileride böyle bir arızaya mazur kalicak arkadaşlarımız için güzel bir başlık olur.

Şimdiden teşekkürler  :alfisti:





 

 
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2016, 11:20:27 Gönderen: Gouki »
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Bilgilendirme acısından güzel baslık oldu :) @Monogram bizede değiştirme yolu gözüktü kardeşim  :lol: gülüyorum artık ne yapayım. Arabayı sıfırladık  :p

1.000 TL açı sensörünü değiştirene kadar 1.750 + 300 işçilik 2.050 TL ye komple değiştireyim kafam rahat etsin. Yarın öbür gün başka bir yerinden arıza vermesin.

Bu arada 2011 model arabama iyi niyet garanti kapsamına sokturduğum için tebrik eden yok mu  :lol: şaka bir yana böyle durumlarda servisten ret yerseniz doğru müşteri hizmetleri  :serefe:
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

Monogram

  • Membro
  • İleti: 148
    • Çevrimdışı
Bilgilendirme acısından güzel baslık oldu :) @Monogram bizede değiştirme yolu gözüktü kardeşim gülüyorum artık ne yapayım. Arabayı sıfırladık

1.000 TL açı sensörünü değiştirene kadar 1.750 + 300 işçilik 2.050 TL ye komple değiştireyim kafam rahat etsin. Yarın öbür gün başka bir yerinden arıza vermesin.

Bu arada 2011 model arabama iyi niyet garanti kapsamına sokturduğum için tebrik eden yok mu şaka bir yana böyle durumlarda servisten ret yerseniz doğru müşteri hizmetleri  :serefe:
Valla cok gecmis olsun bana da komple degistirmek niyeyse mantikli geliyor. Benim durum daha farkliydi anlatmistim zaten cukura dustukten sonra yaklasik 5-6 ay sonra olmasi lazim direksiyon agirlasmaya basladi bir daha iptal olup yolda sikinti cekmeyeyim, ugrasmayayim diye degistirdim komple zaten bozulmustu benim direksiyon mili ve kutusu. Bilgilendirme acisindan bence de yararli oldu bu, ilk karsilasildiginda insan nereye bakacagini bilemiyor :)

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Bilgilendirme acısından güzel baslık oldu :) @Monogram bizede değiştirme yolu gözüktü kardeşim gülüyorum artık ne yapayım. Arabayı sıfırladık

1.000 TL açı sensörünü değiştirene kadar 1.750 + 300 işçilik 2.050 TL ye komple değiştireyim kafam rahat etsin. Yarın öbür gün başka bir yerinden arıza vermesin.

Bu arada 2011 model arabama iyi niyet garanti kapsamına sokturduğum için tebrik eden yok mu şaka bir yana böyle durumlarda servisten ret yerseniz doğru müşteri hizmetleri  :serefe:
Valla cok gecmis olsun bana da komple degistirmek niyeyse mantikli geliyor. Benim durum daha farkliydi anlatmistim zaten cukura dustukten sonra yaklasik 5-6 ay sonra olmasi lazim direksiyon agirlasmaya basladi bir daha iptal olup yolda sikinti cekmeyeyim, ugrasmayayim diye degistirdim komple zaten bozulmustu benim direksiyon mili ve kutusu. Bilgilendirme acisindan bence de yararli oldu bu, ilk karsilasildiginda insan nereye bakacagini bilemiyor :)

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
400 lira aküye vermezdik hiç olmasa  :p neyse kafamız rahat olsun. Komple sipariş edelim o zaman. Bir ay içinde gelir  :duvar:
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

Monogram

  • Membro
  • İleti: 148
    • Çevrimdışı
Bilgilendirme acısından güzel baslık oldu :) @Monogram bizede değiştirme yolu gözüktü kardeşim gülüyorum artık ne yapayım. Arabayı sıfırladık

1.000 TL açı sensörünü değiştirene kadar 1.750 + 300 işçilik 2.050 TL ye komple değiştireyim kafam rahat etsin. Yarın öbür gün başka bir yerinden arıza vermesin.

Bu arada 2011 model arabama iyi niyet garanti kapsamına sokturduğum için tebrik eden yok mu şaka bir yana böyle durumlarda servisten ret yerseniz doğru müşteri hizmetleri  :serefe:
Valla cok gecmis olsun bana da komple degistirmek niyeyse mantikli geliyor. Benim durum daha farkliydi anlatmistim zaten cukura dustukten sonra yaklasik 5-6 ay sonra olmasi lazim direksiyon agirlasmaya basladi bir daha iptal olup yolda sikinti cekmeyeyim, ugrasmayayim diye degistirdim komple zaten bozulmustu benim direksiyon mili ve kutusu. Bilgilendirme acisindan bence de yararli oldu bu, ilk karsilasildiginda insan nereye bakacagini bilemiyor :)

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
400 lira aküye vermezdik hiç olmasa neyse kafamız rahat olsun. Komple sipariş edelim o zaman. Bir ay içinde gelir  :duvar:
Dedigim gibi biraz gicik olmus abi o isler en azindan hepsinin sifiri olmus oldu bardagin dolu tarafina bakalim 

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Normalde bu hatayı Giulietta'da 2-3 defa akü belli bi seviyenin altına düştüğünde almıştım. Özellikle de dur-kalk trafikte start&stop peşpeşe durup çalıştırdıktan sonra olmuştu. Sistemi bi süre kapatıp akünün şarj etmesine izin verince düzelmişti.

Normal zamanlarda hiç bu hatayı almadım çok şükür.

Ancak 57bindeki arabanın direksiyonundan çevirirken ses geliyor. Direksiyon kutusu dediler. Neden olur niye olur belli değil. Muayenede falan inşallah sıkıntı çıkarmazlar veya fark edilmez. Direksiyondan ses gelmesi ağır kusur olarak nitelendiriliyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Normalde bu hatayı Giulietta'da 2-3 defa akü belli bi seviyenin altına düştüğünde almıştım. Özellikle de dur-kalk trafikte start&stop peşpeşe durup çalıştırdıktan sonra olmuştu. Sistemi bi süre kapatıp akünün şarj etmesine izin verince düzelmişti.

Normal zamanlarda hiç bu hatayı almadım çok şükür.

Ancak 57bindeki arabanın direksiyonundan çevirirken ses geliyor. Direksiyon kutusu dediler. Neden olur niye olur belli değil. Muayenede falan inşallah sıkıntı çıkarmazlar veya fark edilmez. Direksiyondan ses gelmesi ağır kusur olarak nitelendiriliyor.
bu hatalar eps sisteminden geliyor. Direksiyon kutusu dediğiniz mekanik bir sistem. 57 binde bozulması imkansiz gibi birşey!

Eps sistemi ( elektro hidrolik direksiyon ) :


Arizalara sebep olan parca ( aci tork sensörü )


Direksiyon kutusu :


PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Sadece açı sensörünü değiştirerek kesin çözüm alabilirdim ama hem içime sinmiyor arda gibi hemde yarin öbür gün başka bir kısmı  ( üzerinde beyin ve mil var extra olarak ) bozulma ihtimaline karşı değiştirmekte karar kıldım
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.963
    • Çevrimdışı

Normalde bu hatayı Giulietta'da 2-3 defa akü belli bi seviyenin altına düştüğünde almıştım. Özellikle de dur-kalk trafikte start&stop peşpeşe durup çalıştırdıktan sonra olmuştu. Sistemi bi süre kapatıp akünün şarj etmesine izin verince düzelmişti.

Normal zamanlarda hiç bu hatayı almadım çok şükür.

Ancak 57bindeki arabanın direksiyonundan çevirirken ses geliyor. Direksiyon kutusu dediler. Neden olur niye olur belli değil. Muayenede falan inşallah sıkıntı çıkarmazlar veya fark edilmez. Direksiyondan ses gelmesi ağır kusur olarak nitelendiriliyor.

Amortisör takozları olmasın o sesin kaynağı?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.963
    • Çevrimdışı

Normalde bu hatayı Giulietta'da 2-3 defa akü belli bi seviyenin altına düştüğünde almıştım. Özellikle de dur-kalk trafikte start&stop peşpeşe durup çalıştırdıktan sonra olmuştu. Sistemi bi süre kapatıp akünün şarj etmesine izin verince düzelmişti.

Normal zamanlarda hiç bu hatayı almadım çok şükür.

Ancak 57bindeki arabanın direksiyonundan çevirirken ses geliyor. Direksiyon kutusu dediler. Neden olur niye olur belli değil. Muayenede falan inşallah sıkıntı çıkarmazlar veya fark edilmez. Direksiyondan ses gelmesi ağır kusur olarak nitelendiriliyor.

Amortisör takozları olmasın o sesin kaynağı?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.963
    • Çevrimdışı

Normalde bu hatayı Giulietta'da 2-3 defa akü belli bi seviyenin altına düştüğünde almıştım. Özellikle de dur-kalk trafikte start&stop peşpeşe durup çalıştırdıktan sonra olmuştu. Sistemi bi süre kapatıp akünün şarj etmesine izin verince düzelmişti.

Normal zamanlarda hiç bu hatayı almadım çok şükür.

Ancak 57bindeki arabanın direksiyonundan çevirirken ses geliyor. Direksiyon kutusu dediler. Neden olur niye olur belli değil. Muayenede falan inşallah sıkıntı çıkarmazlar veya fark edilmez. Direksiyondan ses gelmesi ağır kusur olarak nitelendiriliyor.

Amortisör takozları olmasın o sesin kaynağı?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.963
    • Çevrimdışı

Normalde bu hatayı Giulietta'da 2-3 defa akü belli bi seviyenin altına düştüğünde almıştım. Özellikle de dur-kalk trafikte start&stop peşpeşe durup çalıştırdıktan sonra olmuştu. Sistemi bi süre kapatıp akünün şarj etmesine izin verince düzelmişti.

Normal zamanlarda hiç bu hatayı almadım çok şükür.

Ancak 57bindeki arabanın direksiyonundan çevirirken ses geliyor. Direksiyon kutusu dediler. Neden olur niye olur belli değil. Muayenede falan inşallah sıkıntı çıkarmazlar veya fark edilmez. Direksiyondan ses gelmesi ağır kusur olarak nitelendiriliyor.

Amortisör takozları olmasın o sesin kaynağı?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Sadece açı sensörünü değiştirerek kesin çözüm alabilirdim ama hem içime sinmiyor arda gibi hemde yarin öbür gün başka bir kısmı  ( üzerinde beyin ve mil var extra olarak ) bozulma ihtimaline karşı değiştirmekte karar kıldım
Benzer bir olayı yazın giuliettamda ben yaşadım Engin bey ancak benim sorunum vites seçim sensörüydü bir gün yolda giderken motor arıza lambası yandı ve araç d moduna vs geçmemeye başladı bende yetkili servis akotaya götürdüm pc den bu parçanın değişmesi gerektiğini söylediler benim giulietta da ozamanlar hep yetkili bakımlı ve garantisi bitmişti bana bişey yapamassın iyi niyet filan yok alfada filan dediler tabi ben daha önceki markalarda iyi niyet garantisini kullanmıştım müşteri hizmetlerini aradım, sonra beni genel müdürlükten aradılar ve parçayı ücretsiz değiştireceklerini işçiliğini benim ödemem gerektiğini söylediler  bende kabul ettim ancak o parça 300 tl filandı burda sizin parçanız pahalı olduğu için değiştirmek istememişler muhtemelen ama bu parçanın alfa romeo üretim hatalı olduğu çok açık bunu güzel bir mail yazıp italyaya gönderirseniz belki sonuç alırsınız çünkü bildiğim kadarıyla bu arıza tüm mitolarda kronik yani kullanıcı ile alakası yok forumda da sonuç alamassın diyenler olacaktır onları dikkate almayın, ısrarcı olduğunuz taktirde mutlaka sonuç alırsınız alışsınlar böyle şeylere ben bunu geçenlerde yazdığımda bütün forum bize saldırdı iyi niyette neymiş diye hatırlarsanız, yapacaklar diğer markalar nasıl yapıyorsa alfa romeo da yapacak bu kadar basit, kraldan çok kralcı olanlar çok maalesef.Acele etmeden sonuna kadar gidin baktınız olmadı tofaş hana gidip genel merkezdeki yöneticilerle yüz yüze görüşün zaten aracınızın km si bile 80 binde 150-200 olsa hadi neyse denilebilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Sadece açı sensörünü değiştirerek kesin çözüm alabilirdim ama hem içime sinmiyor arda gibi hemde yarin öbür gün başka bir kısmı  ( üzerinde beyin ve mil var extra olarak ) bozulma ihtimaline karşı değiştirmekte karar kıldım
Benzer bir olayı yazın giuliettamda ben yaşadım Engin bey ancak benim sorunum vites seçim sensörüydü bir gün yolda giderken motor arıza lambası yandı ve araç d moduna vs geçmemeye başladı bende yetkili servis akotaya götürdüm pc den bu parçanın değişmesi gerektiğini söylediler benim giulietta da ozamanlar hep yetkili bakımlı ve garantisi bitmişti bana bişey yapamassın iyi niyet filan yok alfada filan dediler tabi ben daha önceki markalarda iyi niyet garantisini kullanmıştım müşteri hizmetlerini aradım, sonra beni genel müdürlükten aradılar ve parçayı ücretsiz değiştireceklerini işçiliğini benim ödemem gerektiğini söylediler  bende kabul ettim ancak o parça 300 tl filandı burda sizin parçanız pahalı olduğu için değiştirmek istememişler muhtemelen ama bu parçanın alfa romeo üretim hatalı olduğu çok açık bunu güzel bir mail yazıp italyaya gönderirseniz belki sonuç alırsınız çünkü bildiğim kadarıyla bu arıza tüm mitolarda kronik yani kullanıcı ile alakası yok forumda da sonuç alamassın diyenler olacaktır onları dikkate almayın, ısrarcı olduğunuz taktirde mutlaka sonuç alırsınız alışsınlar böyle şeylere ben bunu geçenlerde yazdığımda bütün forum bize saldırdı iyi niyette neymiş diye hatırlarsanız, yapacaklar diğer markalar nasıl yapıyorsa alfa romeo da yapacak bu kadar basit, kraldan çok kralcı olanlar çok maalesef.Acele etmeden sonuna kadar gidin baktınız olmadı tofaş hana gidip genel merkezdeki yöneticilerle yüz yüze görüşün zaten aracınızın km si bile 80 binde 150-200 olsa hadi neyse denilebilir.
ağzınıza sağlık Tuğrul bey. Yarın tekrar müşteri hizmetleri ile görüşüp yapabilcek birşey olup olmadığını çek edicem. Eğer olumsuz bir cevap alırsam kendilerinide italya ya mail atacağımı belirttip uygun bir dille yazıcam.  Bakalim belki sonuç alabilirim.
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

nocture

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Bende de aynı problem oldu. 2010 model Mito sahibiyim. Direksiyon dönüş düzenleyicisi devredışı kullanma kılavuzuna bakın uyarısı alıyorum. Direksiyon elektrik desteğini kesiyor ve ağırlaşıyor. Arızanın tamamını arabayı ilk çalıştırdıktan 10 15 dk içerisinde veriyor. Bu süre zarfında vermezse sürüş boyunca karşılaşmıyorum problemle. Enteresan :-X Aracın aküsünü değiştirdik yinede düzelmedi. Yukardaki arkadaşın bahsettiği gibi direksiyon tork sistemi ile ilgili bir arıza çıkıyor. En uygun şekilde nasıl halledebilirim henüz bilmiyorum. Topkapı tarafında garantili tamir yapan biri olduğunu öğrenebildim. Açı tork sensörü tek başına değişmesi mümkün ve yeterli mi?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ergunkabahor

  • Membro
  • İleti: 44
    • Çevrimdışı
Hata mesajlarına kadar aynı sorunu Punto Evo aracımda yaşadım , serviste ücretsiz değişim yaptılar. Zaten mito ile punto hemen hemen aynı araçlar bence. Nerede eski alfalar diyerek geçmiş olsunlarımı iletiyorum.

Edit: Servise önceden bende direksiyondan ses geliyor diye aracı bıraktım , sinyal kolundan geliyor demişlerdi. Aküyü değiştirmezsem yine aynı sorun meydana gelecek dediler.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Bende de aynı problem oldu. 2010 model Mito sahibiyim. Direksiyon dönüş düzenleyicisi devredışı kullanma kılavuzuna bakın uyarısı alıyorum. Direksiyon elektrik desteğini kesiyor ve ağırlaşıyor. Arızanın tamamını arabayı ilk çalıştırdıktan 10 15 dk içerisinde veriyor. Bu süre zarfında vermezse sürüş boyunca karşılaşmıyorum problemle. Enteresan :-X Aracın aküsünü değiştirdik yinede düzelmedi. Yukardaki arkadaşın bahsettiği gibi direksiyon tork sistemi ile ilgili bir arıza çıkıyor. En uygun şekilde nasıl halledebilirim henüz bilmiyorum. Topkapı tarafında garantili tamir yapan biri olduğunu öğrenebildim. Açı tork sensörü tek başına değişmesi mümkün ve yeterli mi?
mailinize dün akşam cevap verdim. Arayın yardımcı olmaya çalışırım.  Ben yetkili serviste değiştirdim.  Ortalama fiyatı 3500 tl. Bilginize
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Hata mesajlarına kadar aynı sorunu Punto Evo aracımda yaşadım , serviste ücretsiz değişim yaptılar. Zaten mito ile punto hemen hemen aynı araçlar bence. Nerede eski alfalar diyerek geçmiş olsunlarımı iletiyorum.

Edit: Servise önceden bende direksiyondan ses geliyor diye aracı bıraktım , sinyal kolundan geliyor demişlerdi. Aküyü değiştirmezsem yine aynı sorun meydana gelecek dediler.
degistirdiklerinde aracınız garantisi varmiydi? Biraz daha detay veriseniz yardımcı olur belki arkadaşa
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ergunkabahor

  • Membro
  • İleti: 44
    • Çevrimdışı
degistirdiklerinde aracınız garantisi varmiydi? Biraz daha detay veriseniz yardımcı olur belki arkadaşa


Tavsiyen için  teşekkürler.

2011 Model Punto Evo 95HP duologic. Garantisi bitmişti aracın.  Şikayetvar.com'a şikayetimi yazdım 2 gün sonra beni aradılar ve en yakın servise aracımı bırakmamı istediler. Serviste aracı cihaza bağladılar city direksiyon hata kodunu genel müdürlüğe gönderdiler , iyi niyet kapsamında %100 indirim ile ücretsiz değişim sağladılar.

Sanırım ilk çıkan grande puntoların ilk üretiminde hatalı gelmişti , buna ilişkin mahkemeye verip kazanmışlardı. Emsal kararlar puntotürkiye forumunda olması lazım.

Birmot ataşehirde yapıldı ve yapılan işçilik çok kötü sağ soldan kablo dışarı sarkıyor , direksiyon simidi ile gösterge arasındaki boşluk açık şekilde bırakılmış aradan zorlasam yolu göreceğim :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı


Tavsiyen için  teşekkürler.

2011 Model Punto Evo 95HP duologic. Garantisi bitmişti aracın.  Şikayetvar.com'a şikayetimi yazdım 2 gün sonra beni aradılar ve en yakın servise aracımı bırakmamı istediler. Serviste aracı cihaza bağladılar city direksiyon hata kodunu genel müdürlüğe gönderdiler , iyi niyet kapsamında %100 indirim ile ücretsiz değişim sağladılar.

Sanırım ilk çıkan grande puntoların ilk üretiminde hatalı gelmişti , buna ilişkin mahkemeye verip kazanmışlardı. Emsal kararlar puntotürkiye forumunda olması lazım.

Birmot ataşehirde yapıldı ve yapılan işçilik çok kötü sağ soldan kablo dışarı sarkıyor , direksiyon simidi ile gösterge arasındaki boşluk açık şekilde bırakılmış aradan zorlasam yolu göreceğim :)
fiat markası altındaki punto araçlar için emsaller dediğiniz gibi mevcut. Alfa Romeo araçlarda sık görülmese de bu tarz bir sorun için aynı şeyi söylemek pek mümkün olmuyor sanırım.  Aylarca uğraştım sonunda tehditle biraz indirim almıştım :)
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ergunkabahor

  • Membro
  • İleti: 44
    • Çevrimdışı
fiat markası altındaki punto araçlar için emsaller dediğiniz gibi mevcut. Alfa Romeo araçlarda sık görülmese de bu tarz bir sorun için aynı şeyi söylemek pek mümkün olmuyor sanırım.  Aylarca uğraştım sonunda tehditle biraz indirim almıştım :)

İlk üretim Grande Puntolarda kronik bir sorundu bu. Yeni puntolarda bu sorun kronik değil ama arıza verdiği oluyor. Piyasada Mito'nun belki 500 katı punto vardır bu sebeple Mito dikkat çekmemiştir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 343
    • Çevrimdışı
Benzer hataları son 3 gündür benim MiTo'mda da yaşamaya başladım. Özellikle sabahları bu aralar çok soğuk, devamlı sıfırın altında oluyor. 3 kez bu hatayla karşılaştım, üçünde de araba baya soğuktu. Arabayla bi 5 dk kadar yürüyüp, kontak kapatıp açınca hata gidiyor.
Evrene pozitif mesaj olması adına, aküden olmasını umuyorum, sonuçta sadece çok soğukta ve araç da soğukken bu hatayı veriyor.
Yakın vakitte ilk iş olarak aküyü kontrol ettireceğim. Olmazsa, 2.000 - 3.000 TL'ler havalarda uçuşacak gibi...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

FIRST

  • Membro
  • İleti: 108
    • Çevrimdışı
Bendede aynı hataları veriyo. Ama üstüne ilk başta yakıt kesici devre dışı diyo, birde immobilizer,abs  diyo fazladan, ama bende araç hiç çalismiyo. Dün öyle kablolarla oynadım, bi anda düzeld,i sonra kullandım. Bir gün sonra tekrar denememde, gene aynı hatalar çıkt.ı Gene çalışmıyo araç aküden diye düsünüyorum, ama yeni aldım aküyü acaba kablolarında sıkıntı olabilirmi?  çünkü okadar çok hatayı aynı anda aküden başka bi sistemin vercegini düsünemedim :/
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 343
    • Çevrimdışı
Benim araçta da 2-3 kez direksiyon hatasından bağımsız şekilde "yakıt kesici devre dışı" hatasını gördüm. Araç lpg'li olduğundan lpg'den böyle bir hata veriyordur diye düşünmüştüm ama dediğin gibi, elektrik tesisatıyla ilgili genel bir sorun olabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal