Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: MiTo radyator hortum problemi  (Okunma sayısı 688 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Leo

  • Membro
  • İleti: 26
    • Çevrimdışı
MiTo radyator hortum problemi
« : 11 Haziran 2013, 00:22:55 »
Selamlar Alfisti ailesi,

Bi suredir MiTo'm ile aranizdayim.

Yaklasik iki ay once kaputtan cikan duman/buhar karisimi yuzunden yolda kalmistim. Cekici ile arabayi Beylikduzu'ne cektim. Catlayan ince borudan sizan bi kac damla yag, egzost borularina damlayarak beni korkutmustu. O arizayi hallettirdim, yag degistirdim, ayni zamanda radyatorumde cok fazla kacak oldugu icin komple radyatoru degistirdim.

Sonrasinda bi gun isten eve donerken, arac hararet yapti, saga cektim, su ekleyip devam ettim, Tem uzerindeydim, Kavacik'a girdim. Aydinlikta bakinca, ustten ekledigim suyun, alttan aktigini gordum. Radyator alt hortumu cikmisti. Hortumu inceledim, ucunda kelepce ile tutturulmus plastik bi soket vardi. O soketin uzerinde de cikmis bi sekman vardi. Sekmani cikardim, hortumu yerine oturttum ve su doldurdum. Arac su kacirmadi. Aradan yaklasik bir ay gectikten sonra ayni sorunu Mecidiyekoy'de E-5 uzerinde yasadm. Sorunun kaynagini bildigim icin hortumu takip su doldurdum ve yoluma devam ettim.

Bu haftasonu araci yikattim ve D moduna alip biraz sikistirdim civarda. Eve geldim, yagina suyuna bakarken, yine hortumun cikmis oldugunu farkettim. Basit bi problem gibi goruldugu icin acikcasi ustaya gitmedim (asil ustama da bi haftadir ulasamiyorum.) Babamla araci kanala cektik. Kanala gidene kadar hortumu takmistim aslinda, amacimiz sorunun kaynagni inceleyip, duzgun bi cozum bulmakti.

Oncelikle silindir conta kapagindan suphelendik. Bunun belirtilerine baktik. Aracin suyunda yag yok, yaginin rengi de normal, cekiste dusus yok. Calisirken su rezervuarina baktik, hersey normal.

Sonra el ile biraz sekmani daha iyi tutacak sekilde degistirdik. Bu arada kanala gitmeden once yine motorun yanindan elimi sokarak hortumu taktim, ve kanala gittigimizde hortumu cikarmak biz bayagi ugrastirdi. Neyse, hortumu takip, sekmani oturttuktan sonra, korsan kelepce ile sabitledik.

Bize gore sorun, aracin suspansiyonundandi. Eski sahibi araci yere cok yaklastirmisti. Bunu yaparken orjinal yaylari ezdirdigini soyledi, istendigi zaman geri alinabilecegini soyledi. Aracin suspansiyonu yok gibiydi, cok sertti. Ben askere gidecegim icin, araci babam kullanacak, mevcut halde zevk almiyor diye bu olaylardan iki gun once vogtland 3.5 cm yay aldim. Araca taktirirken, usta amortisorlerin kesik oldugunu, yayin da gorev yapmayacagini soyledi, amortisor de degistirdim, araba kendine geldi, ama suspansiyon onceden sert oldugu icin, zamanla sekmani milim milim attirdigini dusunduk ve korsan kelepce ile siktik.

Ama hala kafamda soru isaretleri kaldi. Acaba aramizda benzer sorun yasayan var mi ?
Machine in my head...


KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.126
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #1 : 11 Haziran 2013, 00:30:04 »
Mito gibi makina alacaksın = amörtisörü kestireceksin, yayları bastıracaksın. Nasıl bir usta, nasıl bir insan böyle bir şeye cesaret edebilmiş bu cahilliği sergileyebilmiş ki anlamak istemiyorum. Size de geçmiş olsun.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

Leo

  • Membro
  • İleti: 26
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #2 : 11 Haziran 2013, 00:52:01 »
Mito gibi makina alacaksın = amörtisörü kestireceksin, yayları bastıracaksın. Nasıl bir usta, nasıl bir insan böyle bir şeye cesaret edebilmiş bu cahilliği sergileyebilmiş ki anlamak istemiyorum. Size de geçmiş olsun.

Selamlar, eski sahibine de bisey demek istemiyorum, ama acikcasi bana amortisor kestirdigini soylememisti. Sadece yaylari bastirdim, geri aldirabilirsin demisti, neyse, sayesinde spor yay + amortisor aldim. Vakit ve nakit olmadigi icin simdilik namistain'dan gecici amortisor aldim. Asker donusu onlari da koni'ye cevirecegim. Birazcik eski kafali babam bile simdi arabamdan yuksek zevk almaya basladi. Zira eskiden aracta suspansiyon yok gibiydi.

Simdi en buyuk sikintim su radyator hortumu, bisey yaptim ama dogru mu yaptim, bir de siz alfisti kardeslerime ve abilerime danismak istedim.
Machine in my head...


Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.717
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #3 : 11 Haziran 2013, 01:00:46 »
arabayı ümraniye de calısan bırınden mı aldınız? bu cünkü amortisör işlemi siyah 1.4 lük bir araçta yapılmıstı ve ümraniye sanayinin yakınında bir yerde calısıyordu ilk gördügümde oha o ne ya falan olmuştum :) baya güzel duruyodu.. Ama ÇOOOOOOOOK alçaktı...

Kelepçe konusuna gelince araç sert olduğu için bu tür problemler yaşıyabilmen normal fakat, aracın normalide sert.. Yani zırt pırt çıkıp sorun yaratacak bir kelepce degil fakat, iyi bir kelepce ile sabitlenirse sanmıyorum ki araç ne kadar sert olursa olsun sürekli çıkıp problem yaratacagını. Ama sert araçlarda daima bu tür vida gevşeme gibi problemler yaşanıyor.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #4 : 11 Haziran 2013, 09:05:17 »
Sanki motor kulaklarında boşluk var da o hortum esneyip duruyor diye düşünüyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #5 : 11 Haziran 2013, 09:20:11 »
Amortisör kesme olayı,tablayı düşürme olmasın!
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Leo

  • Membro
  • İleti: 26
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #6 : 11 Haziran 2013, 10:09:55 »
arabayı ümraniye de calısan bırınden mı aldınız? bu cünkü amortisör işlemi siyah 1.4 lük bir araçta yapılmıstı ve ümraniye sanayinin yakınında bir yerde calısıyordu ilk gördügümde oha o ne ya falan olmuştum :) baya güzel duruyodu.. Ama ÇOOOOOOOOK alçaktı...

Kelepçe konusuna gelince araç sert olduğu için bu tür problemler yaşıyabilmen normal fakat, aracın normalide sert.. Yani zırt pırt çıkıp sorun yaratacak bir kelepce degil fakat, iyi bir kelepce ile sabitlenirse sanmıyorum ki araç ne kadar sert olursa olsun sürekli çıkıp problem yaratacagını. Ama sert araçlarda daima bu tür vida gevşeme gibi problemler yaşanıyor.

Hocam Umraniye'de ben calisiyorum :) Sanayinin arkasindaki Onur Ofis Park'ta Huawei'deyim.

Arabanin yuksekligi iyiydi. Fakat amortisor hic yok gibiydi. Tumseklerde zipliyordu, kotu vuruyordu. Simdi 1-2 cm yukseldi arac ama en azindan eskisi gibi vurmuyor.

Hortum konusunda da, fazla basinctan mi atiyor acaba dedim. Yoksa sabitlerim guzel onu nitekim sabitleyecegim de...

Bu arada sana Beylikduzu Birmot'tan Serhat'in selamlari var.
Machine in my head...


Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.717
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #7 : 11 Haziran 2013, 12:06:19 »
arabayı ümraniye de calısan bırınden mı aldınız? bu cünkü amortisör işlemi siyah 1.4 lük bir araçta yapılmıstı ve ümraniye sanayinin yakınında bir yerde calısıyordu ilk gördügümde oha o ne ya falan olmuştum :) baya güzel duruyodu.. Ama ÇOOOOOOOOK alçaktı...

Kelepçe konusuna gelince araç sert olduğu için bu tür problemler yaşıyabilmen normal fakat, aracın normalide sert.. Yani zırt pırt çıkıp sorun yaratacak bir kelepce degil fakat, iyi bir kelepce ile sabitlenirse sanmıyorum ki araç ne kadar sert olursa olsun sürekli çıkıp problem yaratacagını. Ama sert araçlarda daima bu tür vida gevşeme gibi problemler yaşanıyor.

Hocam Umraniye'de ben calisiyorum :) Sanayinin arkasindaki Onur Ofis Park'ta Huawei'deyim.

Arabanin yuksekligi iyiydi. Fakat amortisor hic yok gibiydi. Tumseklerde zipliyordu, kotu vuruyordu. Simdi 1-2 cm yukseldi arac ama en azindan eskisi gibi vurmuyor.

Hortum konusunda da, fazla basinctan mi atiyor acaba dedim. Yoksa sabitlerim guzel onu nitekim sabitleyecegim de...

Bu arada sana Beylikduzu Birmot'tan Serhat'in selamlari var.


aleyküm selam sizlerde iletin lütfen
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Leo

  • Membro
  • İleti: 26
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #8 : 12 Haziran 2013, 23:37:00 »
Selamlar,

Aksam baktim, arabada hic su yok gibiydi. biraz su ekleyip, yakindaki benzinlige gittim, oraya gittigimde su deposunda baya bi basinc olmusmustu. Neyse kapagi actim, su ekledim. Max' a kadar getirdim. Hersey normal gozukurken arabaya binip, kapak acikken 1-2 gaz verdim, uzun sure, motor tarafindan fokur fokur hava geldi, hava suyun bi kismini disari atti,su normal seviyesine inince, kapagi kapatip eve geldim.

Eve geldigimde sanki su rezervuari yine bostu. Kapagini actim motor calisirken, kayip olan su depoya geldi. Ben kapagi kapatinca sanki devirdaimin ters yonunden geri gitti. Canim s1k1ldi duruma baya... Ustam ile konustum. Hava yaptirmissindir, sakin ol dedi. Arabayi bu aksam ustaya birakicaktim. Ben isteyken babam aradi. Sen aksam arabaya su koymadin mi dedi. Koymustum ve koymus oldugumu soyledim. Yine yok dedi... Babam kendisi su eklemis, su eklerken kaloriferi de calistirmis. Ugrasmis, su eksiltmedi dedi. Eve geldigimde baktim, gercekten hala suyu tamdi. Ne yapsam bilemedim. Kredi kartimi odeme bahanesiyle ciktim, biraz sikistirdim araci. eve geldim. Su hala max seviyesindeydi. Kapagi acmayi denedim, ama yine orada acaip bi basinc var. Kapagi aralayinca su yukseliyor, sanki ters yone gidiyor, sonuna kadar acsam, su tasacak. Bu aksamlik birakmadim ustaya arabayi. Ne yapsam bilemedim, fikri olan var mi ?
Machine in my head...


agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.795
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #9 : 13 Haziran 2013, 10:07:31 »
Suyu tamamladığınızda soğutma sisteminde hava kalmadığından emin misiniz?

Eğer soğutma sisteminin suyunu ilave ettiğinizde sistemde hava varsa, hararetin yükseldiği durumlarda sistem içi basıncı artacak ve bu durumda da sistem en zayıf yerinden patlak verecektir. Sizin MiTonuz'un yeni olması sebebi ile hortumlar sağlamdır ve bu sebeple hortumlarda kaçak olacağını sanmıyorum. Hortumlardan herhangi bir sızıntı ve patlama olmayacağı için bağlantısı zayıf olan yerden kaçak meydana gelecek ki sizde de bu oluyor.

Nispeten eski araçlarda hortumlar artık eskidikleri için eski hortumlardaki kılcal çatlaklar büyümekte ve kaçak olmakta, veya hortum basınca dayanamayıp patlamakta.

Kesin budur diyemiyorum, sadece tahmin ediyorum. Umarım susuz dolaşmanız esnasında contalarınız hasar görmemişti.

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #10 : 13 Haziran 2013, 13:28:49 »
Selamlar,

Aksam baktim, arabada hic su yok gibiydi. biraz su ekleyip, yakindaki benzinlige gittim, oraya gittigimde su deposunda baya bi basinc olmusmustu. Neyse kapagi actim, su ekledim. Max' a kadar getirdim. Hersey normal gozukurken arabaya binip, kapak acikken 1-2 gaz verdim, uzun sure, motor tarafindan fokur fokur hava geldi, hava suyun bi kismini disari atti,su normal seviyesine inince, kapagi kapatip eve geldim.

Eve geldigimde sanki su rezervuari yine bostu. Kapagini actim motor calisirken, kayip olan su depoya geldi. Ben kapagi kapatinca sanki devirdaimin ters yonunden geri gitti. Canim s1k1ldi duruma baya... Ustam ile konustum. Hava yaptirmissindir, sakin ol dedi. Arabayi bu aksam ustaya birakicaktim. Ben isteyken babam aradi. Sen aksam arabaya su koymadin mi dedi. Koymustum ve koymus oldugumu soyledim. Yine yok dedi... Babam kendisi su eklemis, su eklerken kaloriferi de calistirmis. Ugrasmis, su eksiltmedi dedi. Eve geldigimde baktim, gercekten hala suyu tamdi. Ne yapsam bilemedim. Kredi kartimi odeme bahanesiyle ciktim, biraz sikistirdim araci. eve geldim. Su hala max seviyesindeydi. Kapagi acmayi denedim, ama yine orada acaip bi basinc var. Kapagi aralayinca su yukseliyor, sanki ters yone gidiyor, sonuna kadar acsam, su tasacak. Bu aksamlik birakmadim ustaya arabayi. Ne yapsam bilemedim, fikri olan var mi ?

İşin ucu kötü yerlere gelmeden iyi bir Alfa Romeo ustasına emanet etmeniz gerekiyor bence. Muhtemelen basit bir problem ama yüksek maliyetli sonuçları olabilecek bir sıkıntı eğer erken teşhis edilip onarılmazsa.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Leo

  • Membro
  • İleti: 26
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #11 : 13 Haziran 2013, 18:13:24 »
Suyu tamamladığınızda soğutma sisteminde hava kalmadığından emin misiniz?

Eğer soğutma sisteminin suyunu ilave ettiğinizde sistemde hava varsa, hararetin yükseldiği durumlarda sistem içi basıncı artacak ve bu durumda da sistem en zayıf yerinden patlak verecektir. Sizin MiTonuz'un yeni olması sebebi ile hortumlar sağlamdır ve bu sebeple hortumlarda kaçak olacağını sanmıyorum. Hortumlardan herhangi bir sızıntı ve patlama olmayacağı için bağlantısı zayıf olan yerden kaçak meydana gelecek ki sizde de bu oluyor.

Nispeten eski araçlarda hortumlar artık eskidikleri için eski hortumlardaki kılcal çatlaklar büyümekte ve kaçak olmakta, veya hortum basınca dayanamayıp patlamakta.

Kesin budur diyemiyorum, sadece tahmin ediyorum. Umarım susuz dolaşmanız esnasında contalarınız hasar görmemişti.

Selamlar hocam,

Sanirim o zayif nokta, bahsettigim hortum baglantisiydi, onu guclendirince ordan atamamaya basladi. Simdi sistemde hararet olmadan bi basinc olusuyor.
Machine in my head...


Leo

  • Membro
  • İleti: 26
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo radyator hortum problemi
« #12 : 13 Haziran 2013, 18:16:42 »
Selamlar,

Aksam baktim, arabada hic su yok gibiydi. biraz su ekleyip, yakindaki benzinlige gittim, oraya gittigimde su deposunda baya bi basinc olmusmustu. Neyse kapagi actim, su ekledim. Max' a kadar getirdim. Hersey normal gozukurken arabaya binip, kapak acikken 1-2 gaz verdim, uzun sure, motor tarafindan fokur fokur hava geldi, hava suyun bi kismini disari atti,su normal seviyesine inince, kapagi kapatip eve geldim.

Eve geldigimde sanki su rezervuari yine bostu. Kapagini actim motor calisirken, kayip olan su depoya geldi. Ben kapagi kapatinca sanki devirdaimin ters yonunden geri gitti. Canim s1k1ldi duruma baya... Ustam ile konustum. Hava yaptirmissindir, sakin ol dedi. Arabayi bu aksam ustaya birakicaktim. Ben isteyken babam aradi. Sen aksam arabaya su koymadin mi dedi. Koymustum ve koymus oldugumu soyledim. Yine yok dedi... Babam kendisi su eklemis, su eklerken kaloriferi de calistirmis. Ugrasmis, su eksiltmedi dedi. Eve geldigimde baktim, gercekten hala suyu tamdi. Ne yapsam bilemedim. Kredi kartimi odeme bahanesiyle ciktim, biraz sikistirdim araci. eve geldim. Su hala max seviyesindeydi. Kapagi acmayi denedim, ama yine orada acaip bi basinc var. Kapagi aralayinca su yukseliyor, sanki ters yone gidiyor, sonuna kadar acsam, su tasacak. Bu aksamlik birakmadim ustaya arabayi. Ne yapsam bilemedim, fikri olan var mi ?

İşin ucu kötü yerlere gelmeden iyi bir Alfa Romeo ustasına emanet etmeniz gerekiyor bence. Muhtemelen basit bir problem ama yüksek maliyetli sonuçları olabilecek bir sıkıntı eğer erken teşhis edilip onarılmazsa.

Evet hic risk almadan sabah ustaya biraktim. Bugun yarin belli olur.
Machine in my head...


 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal