Bahsi geçen arıza ışığı, aracın herhangi bir probleminde (basiy-kompleks) yanabilecek genel bir ışık. Spesifik bir arızaya işaret etmez.
Aracınız marş alıyor, buna rağmen çalışmıyor mu?
Aracınız hiç marş almıyor, hiç tepki vermiyor mu?
Bu gibi problemlerde benim ilk yapacağım şey, aracı boşa alıp biraz ittirmek. Krank pozisyon sensörü arızalandığı takdirde, krank konumunu yanlış okuduğu için, aracınızın motorunu korumak maksadı ile çalışmayı engeller. Basitçe kirlenmiş, oksitlenmiş olabileceği için aracınızı biraz hareket ettirdiğiniz zaman kendine gelir ve sorun kalmadığını anlayıp, çalışmasına izin verir.
İkinci şüpheli her zaman akü ve marş tertibatı. Aracın aküsü eskiyse, havaların soğuması ile birlikte artık şarj tutmuyor olabilir. Bu durumda aracınız marşı zayıf alır, ateşleme yapamaz. Genellikle kontağı çevirince "Krrrrt" benzeri bir ses çıkartır. Aynı sorun şarj dinamosu sebebiyle de başa gelebilir, bu ekipmanın eskimesi, arızası durumunda akünüz yeterince şarj olamaz. Bunu aracı uygun şekilde takviye yaparak idrak etmek mümkün.
Alfa'larda Immobilizer sorunları görülebiliyor. Aracınızın anahtarı içerisinde, aracınıza kodlanan bir çip söz konusu. Anahtar yere düşünce bu çip kaybolabiliyor. Ya da zamanla arızalanabiliyor. Kontak çevresinde bu çipi algılamak için bir anten de bulunuyor, nadiren bu anten de arızalanabiliyor.
Bunlar yaygın, benim gözlemlediğim arızalar elbette. En net görüşü aracınızı bir OBD cihazına bağlayarak alırsınız. Ekranda uyarı çıktığına göre, arıza kaydı beynine kaydedilmiştir. Direkt okursunuz. Bizi de haberdar etmeyi unutmayınız.
