Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Motor Çok Geç Isınıyor, Bazen Hiç Isınmıyor, Çalışan Motor Soğuyor  (Okunma sayısı 13740 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.833
    • Çevrimdışı

  Tolga bey fotoğrafın açısından sanırım görünmüyor, diskler hava soğutmalı :) Fren sisteminin gözünüze değişik gelmesinin nedenide fren hortum/hablolarını tutan ayak sanırım kırılmış, benden önceki sahibide kabloları plastik kelepçe ile sabitlemiş, ondan sanırım...

Fotoğraf beni yanıştmış diyeceğim ama eğer şu resimlere de bakarsanız fren kaliperi ile disk merkezi arasında ki mesafe farkını sizde görebilirsiniz.
Belki fotoğrafın çekildiği anda kaliper taşıcıya tam sabitlenmemiş de olabilir.

Anlatmaya çalıştığım sizin kaliperiniz fazla dışarıda.




vidalanmamıs kank ztn o yüzdende diske basmamıs yememıs pas tutmus

İşte o en kötü senaryo. Mazallah fren tutmaz :)

%99 tutmuyordur, tabi şu da var yaşanan tecrübelerden kaynaklı, iş güzar bir rot çu senin şasen eğik, taşıyıcın yamuk diyerek 50 lıra para alıcak diye taşıyıcıya pompa da basmış olabilir
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

ku2

  • Membro
  • İleti: 4.405
    • Çevrimdışı
Sabri Bey,
Daha önce Opel kullanmışsınız.. Yetkili serviste 2006 Astra'ya 275 TL ödemeniz, özel servisin verdiği 300-400 TL periyodik bakım fiyatının çok olduğunu göstermez.

Parça fiyatları markadan markaya değişir. 300 TL 156'nın bakımı ise, 159'un bakımı daha pahalı olur, Giu'nın bakımı aralarda bir yerde olur. Kalkıpta elma ile armutu karşılaştırmamak lazım.. 2006 Honda Civic periyodik bakımına 450 Tl vermişti arkadaşım.. Bu nedir o zaman..? Bunu nasıl değerlendireceksiniz..?

Ayrıca 4 disk + 4 balata için verilen fiyat gayet normal..700-800 TL işçilik hariç..100-150 TL maksimum işçilik oluyr bunda..
Şu an gidip kendiniz disk balata alsanız zaten 600-700 TL vereceksiniz.. Bunun farkında olup yazmak daha doğru olur bence.

--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

sberkcan

  • Ziyaretçi
Sabri Bey,
Daha önce Opel kullanmışsınız.. Yetkili serviste 2006 Astra'ya 275 TL ödemeniz, özel servisin verdiği 300-400 TL periyodik bakım fiyatının çok olduğunu göstermez.

Parça fiyatları markadan markaya değişir. 300 TL 156'nın bakımı ise, 159'un bakımı daha pahalı olur, Giu'nın bakımı aralarda bir yerde olur. Kalkıpta elma ile armutu karşılaştırmamak lazım.. 2006 Honda Civic periyodik bakımına 450 Tl vermişti arkadaşım.. Bu nedir o zaman..? Bunu nasıl değerlendireceksiniz..?

Ayrıca 4 disk + 4 balata için verilen fiyat gayet normal..700-800 TL işçilik hariç..100-150 TL maksimum işçilik oluyr bunda..
Şu an gidip kendiniz disk balata alsanız zaten 600-700 TL vereceksiniz.. Bunun farkında olup yazmak daha doğru olur bence.

  Selim bey, son 4 yıl içerisinde kullandığım araçlar :

 Punto Evo 1.4 SS ( 300 TL periyodik bakımı yetkili servis )
 Opel Insıgnia 1.6 T ( 250 TL periyodik bakımı özel servis )
 Hyundai i30 1.6 Dizel 2012 ( Daha dün yetkili servisinde bakımını yaptırdım 380 TL)
 BMW 5.20 D ( 600 TL bakımı özel serviste, 3 ay önce 4 disk/4balata değişimini yaptırdım özel servisinde 1000 TL orj. parça)
 Opel Astra GTC (275 TL bakımı yetkili servisinde, 100-150 TL özel serviste orj. parça)
 
   Özel servis olmayan servislerde ortalama fiyatlar bellidir. Yaklaşık 30 TL balata değişimi, 60 TL 4 disk/balata değişimi, 30-40 TL  bakım işçiliği gibi fiyatlar çıkar. Genelde 10 TL yukarı/aşağı oynar. Çünkü klasik işçiliktir. Diğer hususlarda fiyat yarı yarıya farketsede bunlar çırağın bile elinden gelecek işlerdir, ederi bellidir.

 Parça fiyatı konusu ayrı husus ( Hoş 156 nın disk/balatası neredeyse 5.20 ninkine yaklaşıyor) ama benim gözlemlediğim(işini iyi yapanları tenzih ederek) Alfa servisleri sayılarının az olmasının avantajını kullanarak tek elçilik yaparak işçilik fiyatlarını yetkili servis fiyatlarına yaklaştırmışlar. Parça zaten pahalı sayılır sınıf ortalamasına göre. Ben bunu belirttim
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.833
    • Çevrimdışı
Sabri Bey,
Daha önce Opel kullanmışsınız.. Yetkili serviste 2006 Astra'ya 275 TL ödemeniz, özel servisin verdiği 300-400 TL periyodik bakım fiyatının çok olduğunu göstermez.

Parça fiyatları markadan markaya değişir. 300 TL 156'nın bakımı ise, 159'un bakımı daha pahalı olur, Giu'nın bakımı aralarda bir yerde olur. Kalkıpta elma ile armutu karşılaştırmamak lazım.. 2006 Honda Civic periyodik bakımına 450 Tl vermişti arkadaşım.. Bu nedir o zaman..? Bunu nasıl değerlendireceksiniz..?

Ayrıca 4 disk + 4 balata için verilen fiyat gayet normal..700-800 TL işçilik hariç..100-150 TL maksimum işçilik oluyr bunda..
Şu an gidip kendiniz disk balata alsanız zaten 600-700 TL vereceksiniz.. Bunun farkında olup yazmak daha doğru olur bence.

  Selim bey, son 4 yıl içerisinde kullandığım araçlar :

 Punto Evo 1.4 SS ( 300 TL periyodik bakımı yetkili servis )
 Opel Insıgnia 1.6 T ( 250 TL periyodik bakımı özel servis )
 Hyundai i30 1.6 Dizel 2012 ( Daha dün yetkili servisinde bakımını yaptırdım 380 TL)
 BMW 5.20 D ( 600 TL bakımı özel serviste, 3 ay önce 4 disk/4balata değişimini yaptırdım özel servisinde 1000 TL orj. parça)
 Opel Astra GTC (275 TL bakımı yetkili servisinde, 100-150 TL özel serviste orj. parça)
 
   Özel servis olmayan servislerde ortalama fiyatlar bellidir. Yaklaşık 30 TL balata değişimi, 60 TL 4 disk/balata değişimi, 30-40 TL  bakım işçiliği gibi fiyatlar çıkar. Genelde 10 TL yukarı/aşağı oynar. Çünkü klasik işçiliktir. Diğer hususlarda fiyat yarı yarıya farketsede bunlar çırağın bile elinden gelecek işlerdir, ederi bellidir.

 Parça fiyatı konusu ayrı husus ( Hoş 156 nın disk/balatası neredeyse 5.20 ninkine yaklaşıyor) ama benim gözlemlediğim(işini iyi yapanları tenzih ederek) Alfa servisleri sayılarının az olmasının avantajını kullanarak tek elçilik yaparak işçilik fiyatlarını yetkili servis fiyatlarına yaklaştırmışlar. Parça zaten pahalı sayılır sınıf ortalamasına göre. Ben bunu belirttim

İstanbul için konuşuyorum, Hiç bir Alfa romeo Servisinde 30-40 TL ye bakım işçiliği yaptıramazsınız.

520 d ile 156 diski balatası nasıl aynı? kaç model veya? merak ettiğim için soruyorum. Ben araştırmamda şöyle bi fark buldum.

156 Frenleri:
Ön Balata 110 TL (Brembo)
Arka Balata 90 TL  (Brembo) Daha ucuz modellerda var tabi Trusting vs

Ön Disk: 160 TL (Brembo)
Arka Disk: 160 TL (Brembo)

520 D
Ön Batala: 130 TL (Brembo)  E39: 130 TL
Arka Balata 130 TL (Brembo) E39: 110 TL

Ön Disk: 336 TL (Brembo)   E39: 205 TL
Arka Disk: 318 TL (Brembo) E39: 210 TL

520 TL alfa 156 , 914 TL BMW E60 Kasa E39 655 TL

Lütfen yanlış anlamayın burası forum ortamı her türlü fikirlere açık ve saygılıyız. Farkları gözetlemek istediğim için yazıyorum
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

ku2

  • Membro
  • İleti: 4.405
    • Çevrimdışı
Valla ben de Brembo disk ön-arka set, ve de Brembo balata ön-arka set fiyatını örnek verdim Sercan :)
600-700 bişey tutuyor.. 100 de işçilik koydum.. :)


--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

ALKIM

  • Membro
  • İleti: 39
    • Çevrimdışı
90 derece NORMAL... bunun altında seyrediyorsanız termostatınız AÇIK kalmış (bozulmuş) demektir. Yakıt sarfiyatı 90 da iken en kararlı noktadadır. Dur kalk yaptığınızdan dolayı yüksek yakıt sarfiyatı olmaktadır. :alfisti:

ben de bu durumu merak ediyordum. soğuk havalarda motor sıcaklığıonın 90 dereceyi bulması 20-30 dk yı buluyor. evden işyerine geliyorum 8-9 km. işyerine varmaya yakın ancak o sıcaklığa ulaşıyor. bir sıkıntı var mı yoksa normal mi bilemedim :)

bire bir aynı durumdayım :)

termostat bozukmuş benim,değiştirdim. yakıtta inanılmaz bir azalma oldu. 185 liraya 159 orjinal termostat takıldı.sonuç başarılı ; )
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

congman

  • Membro
  • İleti: 87
    • Çevrimdışı
İyi ki bu konuyu takip etmişim. Benim 159'da da 80 derecede kalma sıkıntısı vardı. Soğuk havaya bagliyordum.

Termostat değişti, sıkıntı çözüldü.



HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Forever blue

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.209
    • Çevrimdışı
Konu sayesinde bütün bozuk termostatlar değişti sanırım  :))
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
159 jtdm nin kışın motor sıcklığının 90 ı bulmak konusunda bir optimum süresi var mı ?
ank da yaşıyorum ve sabah yarım saati buluyor 90 dereceye ulaşması. normal midir bu ?
yaşamak direnmektir.

ucarozcan

  • Membro
  • İleti: 739
    • Çevrimdışı
Benim 159 da arabayı çalıştırıp 1-2 dk. Isınmasını bekledikten sonra hareket ediyorum 5 dk. Sonra kaloriferden sıcak hava geliyor. Ortalama 25 dk iş yerine gidiyorum. Kalorifer açık  halde 20 dk. Sonra 90 dereceyi buluyor. Hava sıcaklığı 5 derece.

Xperia z3

Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
Benim 159 da arabayı çalıştırıp 1-2 dk. Isınmasını bekledikten sonra hareket ediyorum 5 dk. Sonra kaloriferden sıcak hava geliyor. Ortalama 25 dk iş yerine gidiyorum. Kalorifer açık  halde 20 dk. Sonra 90 dereceyi buluyor. Hava sıcaklığı 5 derece.

Xperia z3

çok geç ısınıyor... kaloriferin açık olmasının motorun hızlı ısınmasına etkisi var mı ? geç ısınıyor ve bu bize ciddi bir yakıt tüketimi olarak geri dönüyor :)
yaşamak direnmektir.

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Benim 159 da arabayı çalıştırıp 1-2 dk. Isınmasını bekledikten sonra hareket ediyorum 5 dk. Sonra kaloriferden sıcak hava geliyor. Ortalama 25 dk iş yerine gidiyorum. Kalorifer açık  halde 20 dk. Sonra 90 dereceyi buluyor. Hava sıcaklığı 5 derece.

Xperia z3

çok geç ısınıyor... kaloriferin açık olmasının motorun hızlı ısınmasına etkisi var mı ? geç ısınıyor ve bu bize ciddi bir yakıt tüketimi olarak geri dönüyor :)


dizel araçlar benzinlilere göre daha geç ısınır.kalorifer açık ise bu ısınmayı daha da uzatacaktır.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
antfiriz durumunuz nedir.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
159 jtdm nin kışın motor sıcklığının 90 ı bulmak konusunda bir optimum süresi var mı ?
ank da yaşıyorum ve sabah yarım saati buluyor 90 dereceye ulaşması. normal midir bu ?
Yarım saat uzun bir süre geldi bana. Ben de ankaradayım,trafiksiz 7 km mesafede   ya da orta yoğunlukta bir trafikte 10-15 dakkada 90a ulaşıp sabitleniyor motor suyu sıcaklığı. Termostat konusunda ne kadar doğru bilmiyorum ama parafin dolu mekanizmalar olduğundan bu parafin zamanla işlevini yitirip optimum çalışmayı bozuyor diye duydum, başlığı okuduysanız benim sorunda termostatı değiştirince çözüldü.
Cuore sportivo

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
159 jtdm nin kışın motor sıcklığının 90 ı bulmak konusunda bir optimum süresi var mı ?
ank da yaşıyorum ve sabah yarım saati buluyor 90 dereceye ulaşması. normal midir bu ?
Yarım saat uzun bir süre geldi bana. Ben de ankaradayım,trafiksiz 7 km mesafede   ya da orta yoğunlukta bir trafikte 10-15 dakkada 90a ulaşıp sabitleniyor motor suyu sıcaklığı. Termostat konusunda ne kadar doğru bilmiyorum ama parafin dolu mekanizmalar olduğundan bu parafin zamanla işlevini yitirip optimum çalışmayı bozuyor diye duydum, başlığı okuduysanız benim sorunda termostatı değiştirince çözüldü.

10-15 dk ideal. fazla değil bence. ben abidinpaşadan bahçelievlere geliyorum. işyerine vardığımda yani bahcelievlere ancak o zaman 90 dereceyi görüyor. termostat. termostattaki bozukluk mu neden oluyordur diyorsun ?
yaşamak direnmektir.

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
ha bir de termostat ın arızalı oldığunu ya da görevini tam yapamadığını nasıl tespit edicez... ?
yaşamak direnmektir.

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
159 jtdm nin kışın motor sıcklığının 90 ı bulmak konusunda bir optimum süresi var mı ?
ank da yaşıyorum ve sabah yarım saati buluyor 90 dereceye ulaşması. normal midir bu ?
Yarım saat uzun bir süre geldi bana. Ben de ankaradayım,trafiksiz 7 km mesafede   ya da orta yoğunlukta bir trafikte 10-15 dakkada 90a ulaşıp sabitleniyor motor suyu sıcaklığı. Termostat konusunda ne kadar doğru bilmiyorum ama parafin dolu mekanizmalar olduğundan bu parafin zamanla işlevini yitirip optimum çalışmayı bozuyor diye duydum, başlığı okuduysanız benim sorunda termostatı değiştirince çözüldü.

10-15 dk ideal. fazla değil bence. ben abidinpaşadan bahçelievlere geliyorum. işyerine vardığımda yani bahcelievlere ancak o zaman 90 dereceyi görüyor. termostat. termostattaki bozukluk mu neden oluyordur diyorsun ?
Bu konunun ilk iki sayfasında benim yaşadığım sorun ve termostat değişerek olan çözümü vardı,isterseniz bi göz atın.  termostatın arızalı olduğunu gösteren bi video atayım;
Termostat 90 a geç ulaşıyor ve ulaşınca kendini hemen 80 e düşürüyo. Bendeki sorunda buydu ve değişimle çözdüm.
 
Cuore sportivo

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
159 jtdm nin kışın motor sıcklığının 90 ı bulmak konusunda bir optimum süresi var mı ?
ank da yaşıyorum ve sabah yarım saati buluyor 90 dereceye ulaşması. normal midir bu ?
Yarım saat uzun bir süre geldi bana. Ben de ankaradayım,trafiksiz 7 km mesafede   ya da orta yoğunlukta bir trafikte 10-15 dakkada 90a ulaşıp sabitleniyor motor suyu sıcaklığı. Termostat konusunda ne kadar doğru bilmiyorum ama parafin dolu mekanizmalar olduğundan bu parafin zamanla işlevini yitirip optimum çalışmayı bozuyor diye duydum, başlığı okuduysanız benim sorunda termostatı değiştirince çözüldü.

10-15 dk ideal. fazla değil bence. ben abidinpaşadan bahçelievlere geliyorum. işyerine vardığımda yani bahcelievlere ancak o zaman 90 dereceyi görüyor. termostat. termostattaki bozukluk mu neden oluyordur diyorsun ?
Bu konunun ilk iki sayfasında benim yaşadığım sorun ve termostat değişerek olan çözümü vardı,isterseniz bi göz atın.  termostatın arızalı olduğunu gösteren bi video atayım;
Termostat 90 a geç ulaşıyor ve ulaşınca kendini hemen 80 e düşürüyo. Bendeki sorunda buydu ve değişimle çözdüm.
 

anladım. bende öyle bir sorun yok... bu geç ısınma kızdırıcılardan ya da ateşleme bujisinden olabilri mi ?
yaşamak direnmektir.

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
tabi bilmiyorum belkide gece bpyunca 0 ın altında bir soğuğa maruz kalmış motorun yine sabah 0 derecelerde olması durumunda ısınma süresi baya geçtir. onu bilmiyorum tabi... sadece işe gidip gelirken dikaktimi çekti.
yaşamak direnmektir.

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
159 jtdm nin kışın motor sıcklığının 90 ı bulmak konusunda bir optimum süresi var mı ?
ank da yaşıyorum ve sabah yarım saati buluyor 90 dereceye ulaşması. normal midir bu ?
Yarım saat uzun bir süre geldi bana. Ben de ankaradayım,trafiksiz 7 km mesafede   ya da orta yoğunlukta bir trafikte 10-15 dakkada 90a ulaşıp sabitleniyor motor suyu sıcaklığı. Termostat konusunda ne kadar doğru bilmiyorum ama parafin dolu mekanizmalar olduğundan bu parafin zamanla işlevini yitirip optimum çalışmayı bozuyor diye duydum, başlığı okuduysanız benim sorunda termostatı değiştirince çözüldü.

10-15 dk ideal. fazla değil bence. ben abidinpaşadan bahçelievlere geliyorum. işyerine vardığımda yani bahcelievlere ancak o zaman 90 dereceyi görüyor. termostat. termostattaki bozukluk mu neden oluyordur diyorsun ?
Bu konunun ilk iki sayfasında benim yaşadığım sorun ve termostat değişerek olan çözümü vardı,isterseniz bi göz atın.  termostatın arızalı olduğunu gösteren bi video atayım;
Termostat 90 a geç ulaşıyor ve ulaşınca kendini hemen 80 e düşürüyo. Bendeki sorunda buydu ve değişimle çözdüm.
 

anladım. bende öyle bir sorun yok... bu geç ısınma kızdırıcılardan ya da ateşleme bujisinden olabilri mi ?
kızdırma bujilerinde sorun olunca arıza ışığı yakıyor, ayrıca ateşleme sistemiyle ilgili bir parça. Termostatla bir bağı olmaması lazım. Eğer yarım saat ya da çok uzun kmlerde 90 a sabitliyorsa ,termostat ilk  şüphelenilecek şeydir. Termostat bozuk oluncada yakıt sarfiyatı çok oluyor,bir de termostat üstünde ısı ölçeri var, onun hatası ise daha mühim, farketmeden hararet yaptırmaya bile neden olabilir.
90 a sabitleyip bi süre gözlemleyin hızlı bi şekilde soğuyosa termostat muhtemelen gitmiştir
Cuore sportivo

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
159 jtdm nin kışın motor sıcklığının 90 ı bulmak konusunda bir optimum süresi var mı ?
ank da yaşıyorum ve sabah yarım saati buluyor 90 dereceye ulaşması. normal midir bu ?
Yarım saat uzun bir süre geldi bana. Ben de ankaradayım,trafiksiz 7 km mesafede   ya da orta yoğunlukta bir trafikte 10-15 dakkada 90a ulaşıp sabitleniyor motor suyu sıcaklığı. Termostat konusunda ne kadar doğru bilmiyorum ama parafin dolu mekanizmalar olduğundan bu parafin zamanla işlevini yitirip optimum çalışmayı bozuyor diye duydum, başlığı okuduysanız benim sorunda termostatı değiştirince çözüldü.

10-15 dk ideal. fazla değil bence. ben abidinpaşadan bahçelievlere geliyorum. işyerine vardığımda yani bahcelievlere ancak o zaman 90 dereceyi görüyor. termostat. termostattaki bozukluk mu neden oluyordur diyorsun ?
Bu konunun ilk iki sayfasında benim yaşadığım sorun ve termostat değişerek olan çözümü vardı,isterseniz bi göz atın.  termostatın arızalı olduğunu gösteren bi video atayım;
Termostat 90 a geç ulaşıyor ve ulaşınca kendini hemen 80 e düşürüyo. Bendeki sorunda buydu ve değişimle çözdüm.
 

anladım. bende öyle bir sorun yok... bu geç ısınma kızdırıcılardan ya da ateşleme bujisinden olabilri mi ?
kızdırma bujilerinde sorun olunca arıza ışığı yakıyor, ayrıca ateşleme sistemiyle ilgili bir parça. Termostatla bir bağı olmaması lazım. Eğer yarım saat ya da çok uzun kmlerde 90 a sabitliyorsa ,termostat ilk  şüphelenilecek şeydir. Termostat bozuk oluncada yakıt sarfiyatı çok oluyor,bir de termostat üstünde ısı ölçeri var, onun hatası ise daha mühim, farketmeden hararet yaptırmaya bile neden olabilir.
90 a sabitleyip bi süre gözlemleyin hızlı bi şekilde soğuyosa termostat muhtemelen gitmiştir



gözlemleyin derken anlamadım yapılacak şeyi  ? aracı kapatıp ne kadar sürede düştüğüne mi bakıcaz sıcaklığın ?
yaşamak direnmektir.

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
yok, motor suyu sicakligi 90 a ulastiginda isyerine varmis oluyorum diyince ben de 90 da sabit kaliyor mu yoksa motor acikken 2-3 dakka icinde 90 dan asagilara dusuyor mu onu gozlemleyin diye kastetmistim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

vozkol

  • Membro
  • İleti: 151
    • Çevrimdışı
Dizel partikül filtresi yoksa 159 daha geç ısınıyor. Ayrıca dış ortam derecesi, gaza ne kadar basıldığı da ısınmayı etkileyen faktörler.

Termostat arızasını araç motoru ısınmışken ama 90 dereceye gelmemişken (50-60 derece gibi değerlerde iken) radyatör hortumunu elinizle kontrol ederek anlayabilirsiniz. Eğer araç ideal çalışma sıcaklığına gelmediği halde hortum sıcaksa o zaman termostat arızalıdır.
2004-2008 : 1997 145 1.6 Boxer
2010-2014 : 2006 156 1.6 TS Distinctive
2014-2016 : 2008 159 1.9 JTDM Distinctive plus
2016-....... : Giulietta 1.6 JTDM Super TCT

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
yok, motor suyu sicakligi 90 a ulastiginda isyerine varmis oluyorum diyince ben de 90 da sabit kaliyor mu yoksa motor acikken 2-3 dakka icinde 90 dan asagilara dusuyor mu onu gozlemleyin diye kastetmistim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

anladım. ok dediğini deneyeyim. aslında akşamları eve geldiğimde bazen araçta 5-10 kalıyorum sağ sol ile ilgilenirken araç açık kalıyor. dediğin gibi bir şeye o zamanlar rastlamadım. ama bi kontrol edeyim.
yaşamak direnmektir.

06BA7907

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
Dizel partikül filtresi yoksa 159 daha geç ısınıyor. Ayrıca dış ortam derecesi, gaza ne kadar basıldığı da ısınmayı etkileyen faktörler.

Termostat arızasını araç motoru ısınmışken ama 90 dereceye gelmemişken (50-60 derece gibi değerlerde iken) radyatör hortumunu elinizle kontrol ederek anlayabilirsiniz. Eğer araç ideal çalışma sıcaklığına gelmediği halde hortum sıcaksa o zaman termostat arızalıdır.

dpf duruyor ama iptal ettircem. tabi ankarada gece eksilerde olan sıcaklıklardan bahsediyorum. gaza pek basamıyorsun çünkü güzergahte çoğu zaman 3. vitesin üzerine çıkamıyorsun lambadan trafikten... ok dediğini denicem..
yaşamak direnmektir.

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
90 Yanıt
3868 Gösterim
Son İleti 22 Aralık 2009, 23:40:00
Gönderen: alfonyus
2 Yanıt
412 Gösterim
Son İleti 30 Mart 2009, 16:09:14
Gönderen: XETRaM
41 Yanıt
6495 Gösterim
Son İleti 18 Nisan 2009, 14:32:52
Gönderen: takgun
0 Yanıt
340 Gösterim
Son İleti 27 Mayıs 2009, 22:02:29
Gönderen: ejelibonum
18 Yanıt
1627 Gösterim
Son İleti 04 Mayıs 2023, 08:08:52
Gönderen: ASKHEM

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal