Arkadaşlar merhaba 2 ay kadar önce 2001 model mk1 156 1,6 arac aldım ama söyle bir sorunm var.
benm aracım dizel gibi çalışıyor yani tamam varyatörüm arızalı ama onun dışındaka sürekli motordan ses gelio hele yolda giderken 3000 deviri geçince baya hissediliyor gürültü takır takır..... normalde aracı çalıştırıp kaputu açmasam bile aynı dizel gibi çevredeki diğer alfalara baktım sadece beyinden gelen hoş bir çırıltı var ama bendeki çok berbat
Kayışlar ve bilyaları ne alemde acaba, ve de bu kayışlardan tahrik alan parçalar?
oncelıkle dızel sesı varyator motor dan geın garıp sesler hersey olabılır motor takozlarından olabılır val uruntsu olabılır eksanrık kayıs bılyaları gergı rulmanları yanı kulluk harıc bakmak lazım kolay gelsın
varyatör sabah soğukken gelio sonra o ses gidido ama sürekli olan dizel sesi gibi metalik bir ses devam ediyor lifterlerden gelio desem motor yağı yeni değişti önceki yağda baya temiz durumdaymış ama bilemiyorum hızlanmak istediğimdede dahada artıyor
Varyatör değilse murat'ın dediği yerleri kontrol ettirin. O da değilse belki egzoz manifoldunda kaçak vardır diyeceğim ama o olsaydı anlardınız diye düşünüyorum.
inşallah motorla ilhgili birşey değildir salı günü izinliyim gididp eksooza baktıracam hemde katalitik konvektöre baktıryayım nede olsa 170. km baya var büyük ihtimalle oda doludur
Motorun içinden o kadar ses geliyor olsa çoktan yolda kalırdınız merak etmeyin.
Motordan bahsettiğiniz seslerin gelebileceği yerler belli.
1. Varyatör
2. Kayışların döndürdüğü rulmanlar
3. Egzoz manifoldunda kaçak-çatlak.
İyi bir Alfa servisine gitmeniz en sağlıklısı ama Muğla'da benim bildiğim yani tavsiye edebilecek seviyede bildiğim biryer yok. O bölgede yaşayan arkadaşlar daha iyi yol gösterecektir.
Sanırım bendeki ses ve sizdeki ses aynı ses. Aracı çalıştırır çalıştırmaz başlayan ve devirle senkronize artan çat çat çat çat sesi. O sesle 5000 km yol yaptım hiçbir sorun olmadı. Ustamın dediğine göre katalizatörde parçalanmalar başlamış ondan oluyormuş. Çok yüksek devirlerde 5 dakika kullanıldığında ses gidiyor. İçindeki parçaları atıyormuş fakat dağılma devam ettiğinden tekrar devam ediyormuş... Önce katalizatöre baktırın.
Son olarak boşalttırmak istediğimde üzerinde bir sensör olduğunu gördük ve vazgeçtik. Arıza ışığı falan yakar diye kesin cevap almadan yaptırmak istemedim...
İstikamet İzmir bence, ama 70-80 i geçmeden ;)
quote:
Motorun içinden o kadar ses geliyor olsa çoktan yolda kalırdınız merak etmeyin.
Motordan bahsettiğiniz seslerin gelebileceği yerler belli.
1. Varyatör
2. Kayışların döndürdüğü rulmanlar
3. Egzoz manifoldunda kaçak-çatlak.
İyi bir Alfa servisine gitmeniz en sağlıklısı ama Muğla'da benim bildiğim yani tavsiye edebilecek seviyede bildiğim biryer yok. O bölgede yaşayan arkadaşlar daha iyi yol gösterecektir.
Egzoz manifoltunda kaçak çatlak sıkıntısı nasıl giderilir ?
Aslında değişmesi gerekir, ama fiyatı çok yüksek olduğundan genelde kaynak yoluyla çözülüyor , sıkıntılı birşey manifold , imkanınız varsa değişin
aklıma hep lifterler gelio resmen traktör gibi araba bakalaım önce kayışar rulmanlar ve sonra eksoz sonrada enson çare lifterler e bakmak sanırım sorun
quote:
quote:
Motorun içinden o kadar ses geliyor olsa çoktan yolda kalırdınız merak etmeyin.
Motordan bahsettiğiniz seslerin gelebileceği yerler belli.
1. Varyatör
2. Kayışların döndürdüğü rulmanlar
3. Egzoz manifoldunda kaçak-çatlak.
İyi bir Alfa servisine gitmeniz en sağlıklısı ama Muğla'da benim bildiğim yani tavsiye edebilecek seviyede bildiğim biryer yok. O bölgede yaşayan arkadaşlar daha iyi yol gösterecektir.
Egzoz manifoltunda kaçak çatlak sıkıntısı nasıl giderilir ?
Çok güzel kaynak yapıyorlar, değişmeye hiç gerek yok zira çok gereksiz pahalı oluyor. Güzel bir kaynakla uzun kilometreler hizmet eder. Kritik alengirli bir parça değil neticede. Çalışan bir ekipman da değil ayrıca.