Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Multiair Motora Yazılım ?  (Okunma sayısı 1615 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Multiair Motora Yazılım ?
« : 29 Ocak 2016, 15:34:48 »
Selam Arkadaşlar

Multiair motorlu araçlara yazılım yapan bir yer var mıdır?  Yaptıran var ise şayet olumlu olumsuz yönlerini paylaşabilirseniz güzel bir başlık olucaktır.  :alfisti:
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #1 : 29 Ocak 2016, 16:02:08 »
Sorsan herkes yapar, kalanını sen düşün...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #2 : 29 Ocak 2016, 16:23:35 »
Sorsan herkes yapar, kalanını sen düşün...
:lol: yalniz soyle bir durum aklıma geldi. Oğuzcan söylemişti sanırım. Fiat grubunda multiar motorlara ozellikle abarth lara yazilim yaptiran cokmus? Btg maslak yapıyor diye duydum ama ne kadar doğru sormak lazim
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #3 : 29 Ocak 2016, 16:25:28 »
Yazilima karsi değilim ben düzgün yapildiktan sonra ! Formda da bir sürü arkadaşımız yaptırmış zaten. Ama konu multiair olunca seninde fiyat ve bozulma olasiliklarindan bahsedince korkuyor insan :) @ealprsln
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #4 : 29 Ocak 2016, 16:42:51 »
Yazılıma bende karşı değilim, keşke güvenilir birşeyler 5 yıl içinde geliştirilmiş olsaydı da yaptırılsaydı. Bilmiyorum araştırıyormusun yurtdışı forumları, örneklerini vs. ama iyi setup yapılan araçların %99 155HP T-Jet (mito'lar özelinde). Bizim aramızdan Fatihob'da emek,zaman ve para harcıyor bu iş için. Onun aracıda 155 T-Jet ve DOHC , MA değil. MA bence hala kimsenin tam olarak çözemediği, güvenemediği upgrade edemeği bir sistem.Aramızdan MA motora yazılım yaptırıp sorun yaşayanlar da var. Eski konuları biraz karıştırırsan eminim bulursun. Aramızda motor işletim sistemleri, upgrade'ler vs.. konusunda oldukça bilgili arkadaşlarımız var. MA motora yazılım-box benim takip edebildiğim kadarı ile forumumuzda hiç trending-topic olmadı. Yanlışım var ise bilen arkadaşlar düzeltir. Multiair üniteye yazılım yaptırıp çok memnun olan, sorunsuz kullanan birilerini ne burada ne de yurtdışı forumlarda gördüm. Dediğim gibi ben yaptırmam, yaptırmayı planlayan arkadaşıma da iyi düşündünmü şeklinde sorarım. Bunun haricinde TR'de MA modülü ile sıkıntı yaşarsan ve aracın garanti kapsamında ise; yetkili bir servise gidersen %99 modülü değiştirirler.Sıkıntı yaşarsan ve aracın garanti kapsamında değilse yine MA modülünü değiştirirler ve paranı alırlar. Özel bir servise gidersen Türkiye'deki ustalar arasından iki elin parmağını geçmeyecek sayıda insan nasıl müdahele edebileceğini biliyordur nacizane görüşüm. Sistem daha piyasaya çıkalı beş yıl oldu, MA sorunu yaşayanların çoğu garanti altındaydı ve ücretsiz değiştirldi. MA kullanıcılarının ve Ustaların bu sistemin nasıl çalıştığını öğrenmesi bilgi sahibi olması için biraz daha zaman geçmesi gerektiğini düşünüyorum.

Ama şunu tekrar söyliyeyim, isim vermeye gerek yok Türkiye'deki büyük yazılımcılara gitsen; hem isim hem firma olarak; büyük bir kısmı yazılım yapabiliriz en azından deneriz der ama ne kadar güvenilir sağlam ve problemsiz olur ayrıca ne kadar güç alırsın alınan gücün ne kadarı kranktan tekerlere gider orası muamma.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #5 : 29 Ocak 2016, 16:57:10 »
Bende yazılım var fakat örneğin bir 1.4 TSI kompresör-turbo motor örneğindeki gibi 50hp'lik artış beklemeyin.
15-20hp anca artmıştır sanırım. Benimki bir "ahbap-dost" ilişkisi nezdinde yapılmış yazılım, o yüzden çok da sorgulamadım, güya sonra müsait zamanda ince ayar yapacaktık ama fırsat olmadı.

Adres olarak Dr.Ecu'yu gösteririm. Sonra Paşaoğlu gelebilir. Gazihan falan da iyi diyorlar, onları bilemiyorum ama bu baştaki iki isimden de başkasını pek bilmem, tanımam diyebilirim.

Problem anlamında bilemiyorum, sorun yaşayan ben görmedim duymadım açıkçası. Bana ilk yapılan yazılımda fazla abanınca boost-cut'a girmişti araba ama bu bir problem değil, fazla abanmaya heveslenmemden kaynaklı idi.

Şu var, Stage1 diye kabul edilebilecek olan filtre-yazılım vb. uygulaması ile 170'lik MA anca 190HP oluyor. Alt devirler güçleniyor, üst devirler çok değişmiyor söyleyeyim.

Stage2 dersek, işte kat iptali, downpipe, eksoz vb., olsa olsa 200hp olur. Ölçtürmedim ama benimki herhalde o civarlarda bir yerlerdedir maksimum. Downpipe ve eksoz sistemi üzerinde biraz oynama var arabamda. Hoş, çift eksoz olsun diye 1.8QV'nin orj. çift çıkışını alıp taktım, belki arabayı biraz tutuyor bile olabilir ama çok da önemsemedim.

MA motor ile uğraşabilmek için yapılacak en güzel şey sanıyorum Novitec bilmemne full müdahale edilebilen bi beyin, büyük turbo falan filan gibi şeyler olur herhalde ama bunların da fayda/maliyet oranları baya bi tartışılır herhalde :)

Şu "bilmemne-box" denen şeyler var ama onları da zamanında alanlar çok memnun kalmadı, bi süre sonra sattı falan filan. Yine en güzeli bence yazılım olur ama dediğim gibi, çok da fazla verim beklemeyin. Ben tamamen zevkine, olmuş olması için yaptırdım heves edip.

Ha hiçbir şey fark etmiyor mu, ben alıştığım için çok anlamıyorum artık ama örneğin Zeki Usta benim arabayı kullanırken daha 2.vites 1.500devirde yokuş yukarı meyilde "bu arabada yazılım mı var" demişti. Öyle düşünün.

Birkaç yabancı forumda 200+ yapabildiklerini yazmışlar ama o da sadece yazılımla değil zaten.

Kısaca ve sonuç olarak, genelde turbolu araçların %80'inden yalnızca yazılımla alınan 30+ hp'leri unutabilirsiniz MA motorda. Elde edilen güç anlamında çok tatmin olmadım ama sorunsuzluk vs. anlamında neredeyse 2-3 senedir kullanıyorum, direkt yazılım bazlı bir problem yaşamadım diyebilirim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #6 : 29 Ocak 2016, 17:00:27 »
Yazılıma bende karşı değilim, keşke güvenilir birşeyler 5 yıl içinde geliştirilmiş olsaydı da yaptırılsaydı. Bilmiyorum araştırıyormusun yurtdışı forumları, örneklerini vs. ama iyi setup yapılan araçların %99 155HP T-Jet (mito'lar özelinde). Bizim aramızdan Fatihob'da emek,zaman ve para harcıyor bu iş için. Onun aracıda 155 T-Jet ve DOHC , MA değil. MA bence hala kimsenin tam olarak çözemediği, güvenemediği upgrade edemeği bir sistem.Aramızdan MA motora yazılım yaptırıp sorun yaşayanlar da var. Eski konuları biraz karıştırırsan eminim bulursun. Aramızda motor işletim sistemleri, upgrade'ler vs.. konusunda oldukça bilgili arkadaşlarımız var. MA motora yazılım-box benim takip edebildiğim kadarı ile forumumuzda hiç trending-topic olmadı. Yanlışım var ise bilen arkadaşlar düzeltir. Multiair üniteye yazılım yaptırıp çok memnun olan, sorunsuz kullanan birilerini ne burada ne de yurtdışı forumlarda gördüm. Dediğim gibi ben yaptırmam, yaptırmayı planlayan arkadaşıma da iyi düşündünmü şeklinde sorarım. Bunun haricinde TR'de MA modülü ile sıkıntı yaşarsan ve aracın garanti kapsamında ise; yetkili bir servise gidersen %99 modülü değiştirirler.Sıkıntı yaşarsan ve aracın garanti kapsamında değilse yine MA modülünü değiştirirler ve paranı alırlar. Özel bir servise gidersen Türkiye'deki ustalar arasından iki elin parmağını geçmeyecek sayıda insan nasıl müdahele edebileceğini biliyordur nacizane görüşüm. Sistem daha piyasaya çıkalı beş yıl oldu, MA sorunu yaşayanların çoğu garanti altındaydı ve ücretsiz değiştirldi. MA kullanıcılarının ve Ustaların bu sistemin nasıl çalıştığını öğrenmesi bilgi sahibi olması için biraz daha zaman geçmesi gerektiğini düşünüyorum.

Ama şunu tekrar söyliyeyim, isim vermeye gerek yok Türkiye'deki büyük yazılımcılara gitsen; hem isim hem firma olarak; büyük bir kısmı yazılım yapabiliriz en azından deneriz der ama ne kadar güvenilir sağlam ve problemsiz olur ayrıca ne kadar güç alırsın alınan gücün ne kadarı kranktan tekerlere gider orası muamma.
açıkçası çok derin bir araştırma içine girmedim. Su an icim yaptirmayida düşünmedim. Lakin insanoğlu doyumsuzdur diye bosuna dememişler. Ilk defa bi kadar performansli bir arabaya biniyorum. Ilk denemelerimde agzim acik salyalarim aka aka arabadam iniyordum ( ozellikle ardaninkinde   :arkadasim: :lol:@Monogram ) simdilerde ise sahipte olunca tabi az kaliyor düşüncesi sariyor inceden :) hem kendim icin hemde formda ma kullanıcıları icin guzel bir topic olmus olur ( bu arada benimkinde de ma unitesi garantiden değişmiş. Şanslıyım sanirim  :nazar: )
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #7 : 29 Ocak 2016, 18:01:35 »
Bu işte başarılı bir şirket olarak Squadra Tuning'i duydum. Ancak TR'de herhangi bir işlerini duymadığımdan öneriyorum diyemem, sadece duyduklarım.

http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/200/auto/73.html adresinde mito için de çipi var. Site hollandaca olduğundan google translate ile okuyabilirsin :)

ozoozo

  • Ziyaretçi
Multiair Motora Yazılım ?
« #8 : 29 Ocak 2016, 20:49:57 »
MA ünitesinden ziyade verimsiz bir motor. Zaten yurt dışında da doğru düzgün uğraşan da yok , elle tutulur verileri paylaşan da yok. Biz Alientech ile bu konu için yazıştık , verilen cevap 15-20 alırsınız uğraşmaya değmez oldu. Oğuz'un mito qv projesi için yazılımcımız vasıtasıyla görüştük ancak sonuç hüsran. Alientech gibi bir firma ve italyan firması bu iş için uğraşmaya değmez diyorsa vardır bir bildikleri.

Benim tek duyduğum birtane adamın karısına yazılım yapıp 230-240 hp çıkardığı onunda elle tutulur ne videosu ne sayfası var.

En mantıklısı mito için t-jet alıp oynamak. Yunanistan da 300+ tjet koşturan bir çok kişi var kol piston girip.

Çevremde hiç MA ya yazılım yaparken gördüğüm bir yazılımcıya denk gelmedim , büyük ihtimalle de o 15-20 hp sadece turbo basıncıyla oynarak geliyordur.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #9 : 29 Ocak 2016, 21:19:44 »
Mantıklı geliyor turbo basincini arttirarak 15 20 hp güç alabilmek. Adamlar dedginiz gibi 1.4 tsi motordan 50 hp gibi güçler yaratıp sahibinin altına veriyorlar. Kac para ? Bin ikibin her neyse. Sen gidiyorsun iki ayar al 15 hp sana yeter. Kac para? Bin ikibin her neyse. Yani suna geliyor. Bu motordan alacagimiz verim bu kadar. Para karsiligina deger mi onu kullanicilar karar vericek tabi. He birde aktivatör ( ma ) unitesinin bozulma ihtimali yiksek ise bence hic maceraya girmeye gerek yok.
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

alfaadana

  • Membro
  • İleti: 149
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #10 : 29 Ocak 2016, 21:28:12 »
yaptıranların dinamik modda aracın kafa atar gibi bir gidişi olduğundan bahsetmişlerdi yani zarar verdiği belirtiliyor yazılım yerine chip öneriliyor, ben yaptırırmıyım hayır ama arkadaşın yaptırdığı gibi turbo boşluğu olan 2000 devir altında yokuşlarda keşke alt devirleri canlandıracak bir çözüm olsa M.A 170 lik için.
2011 Giulietta 1.4 170 Hp.

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #11 : 29 Ocak 2016, 21:54:35 »
MA ünitesinden ziyade verimsiz bir motor. Zaten yurt dışında da doğru düzgün uğraşan da yok , elle tutulur verileri paylaşan da yok. Biz Alientech ile bu konu için yazıştık , verilen cevap 15-20 alırsınız uğraşmaya değmez oldu. Oğuz'un mito qv projesi için yazılımcımız vasıtasıyla görüştük ancak sonuç hüsran. Alientech gibi bir firma ve italyan firması bu iş için uğraşmaya değmez diyorsa vardır bir bildikleri.

Benim tek duyduğum birtane adamın karısına yazılım yapıp 230-240 hp çıkardığı onunda elle tutulur ne videosu ne sayfası var.

En mantıklısı mito için t-jet alıp oynamak. Yunanistan da 300+ tjet koşturan bir çok kişi var kol piston girip.

Çevremde hiç MA ya yazılım yaparken gördüğüm bir yazılımcıya denk gelmedim , büyük ihtimalle de o 15-20 hp sadece turbo basıncıyla oynarak geliyordur.

Özdemir zaten gerekeni söylemiş , ama yazılım işi kişiden kişiye değişir bana 20 hp yeter diyorsanız yaptırın .

En büyük hüsran bir İtalyan firmasının git tsi al demesi :(
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ozoozo

  • Ziyaretçi
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #12 : 29 Ocak 2016, 21:55:38 »

MA ünitesinden ziyade verimsiz bir motor. Zaten yurt dışında da doğru düzgün uğraşan da yok , elle tutulur verileri paylaşan da yok. Biz Alientech ile bu konu için yazıştık , verilen cevap 15-20 alırsınız uğraşmaya değmez oldu. Oğuz'un mito qv projesi için yazılımcımız vasıtasıyla görüştük ancak sonuç hüsran. Alientech gibi bir firma ve italyan firması bu iş için uğraşmaya değmez diyorsa vardır bir bildikleri.

Benim tek duyduğum birtane adamın karısına yazılım yapıp 230-240 hp çıkardığı onunda elle tutulur ne videosu ne sayfası var.

En mantıklısı mito için t-jet alıp oynamak. Yunanistan da 300+ tjet koşturan bir çok kişi var kol piston girip.

Çevremde hiç MA ya yazılım yaparken gördüğüm bir yazılımcıya denk gelmedim , büyük ihtimalle de o 15-20 hp sadece turbo basıncıyla oynarak geliyordur.

Özdemir zaten gerekeni söylemiş , ama yazılım işi kişiden kişiye değişir bana 20 hp yeter diyorsanız yaptırın .

En büyük hüsran bir İtalyan firmasının git tsi al demesi :(

1.4 tsi candır gerisi heyecan keke
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #13 : 29 Ocak 2016, 22:06:23 »
MA ünitesinden ziyade verimsiz bir motor. Zaten yurt dışında da doğru düzgün uğraşan da yok , elle tutulur verileri paylaşan da yok. Biz Alientech ile bu konu için yazıştık , verilen cevap 15-20 alırsınız uğraşmaya değmez oldu. Oğuz'un mito qv projesi için yazılımcımız vasıtasıyla görüştük ancak sonuç hüsran. Alientech gibi bir firma ve italyan firması bu iş için uğraşmaya değmez diyorsa vardır bir bildikleri.

Benim tek duyduğum birtane adamın karısına yazılım yapıp 230-240 hp çıkardığı onunda elle tutulur ne videosu ne sayfası var.

En mantıklısı mito için t-jet alıp oynamak. Yunanistan da 300+ tjet koşturan bir çok kişi var kol piston girip.

Çevremde hiç MA ya yazılım yaparken gördüğüm bir yazılımcıya denk gelmedim , büyük ihtimalle de o 15-20 hp sadece turbo basıncıyla oynarak geliyordur.

Özdemir zaten gerekeni söylemiş , ama yazılım işi kişiden kişiye değişir bana 20 hp yeter diyorsanız yaptırın .

En büyük hüsran bir İtalyan firmasının git tsi al demesi :(
tabi canim. 20 hp kötü bir değer değil. Onemli olan sisteme zarar vermesin, yere aktarsin, alt devirleri guclendirsin. " Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değsin " diye bir deyim vardır. Dimi ama :)
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ku2

  • Membro
  • İleti: 4.405
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #14 : 29 Ocak 2016, 23:53:38 »
Engin..al şu kutudan bir tane..
İşlem tamam.

GÜÇ:125 kW => 151 kW
BEYGİR:170 HP => 205 HP
TORK:250 Nm => 300 Nm

http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1381_8665_105822

Ben kullandım daha önce..Şimdi gene alıcam.
Kullanan kişiler de var forumda.


--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #15 : 30 Ocak 2016, 00:03:00 »
Engin..al şu kutudan bir tane..
İşlem tamam.

GÜÇ:125 kW => 151 kW
BEYGİR:170 HP => 205 HP
TORK:250 Nm => 300 Nm

http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1381_8665_105822

Ben kullandım daha önce..Şimdi gene alıcam.
Kullanan kişiler de var forumda.

M.A için olan box sürekli o gücü vermiyor diye biliyorum abi dip gaz 90 saniye gittikten sonra güç düşüyor gittikçe yanlışta biliyor olabilirim . @Gouki  reis daha iyi aydınlatabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #16 : 30 Ocak 2016, 00:13:21 »
Engin..al şu kutudan bir tane..
İşlem tamam.

GÜÇ:125 kW => 151 kW
BEYGİR:170 HP => 205 HP
TORK:250 Nm => 300 Nm

http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1381_8665_105822

Ben kullandım daha önce..Şimdi gene alıcam.
Kullanan kişiler de var forumda.

Bendeki oluyorsa vereyim sana abi :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

ku2

  • Membro
  • İleti: 4.405
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #17 : 30 Ocak 2016, 00:16:37 »
Engin..al şu kutudan bir tane..
İşlem tamam.

GÜÇ:125 kW => 151 kW
BEYGİR:170 HP => 205 HP
TORK:250 Nm => 300 Nm

http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1381_8665_105822

Ben kullandım daha önce..Şimdi gene alıcam.
Kullanan kişiler de var forumda.

Bendeki oluyorsa vereyim sana abi :)

Veysel..Sendeki olmaz.
1.9 JTD için o.
Sanırım gönderip, yazılımı değiştirmek mümkün araç modeli ve yılına göre..
ama uzun iş.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

dr_eros

  • Membro
  • İleti: 171
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #18 : 30 Ocak 2016, 00:19:15 »
Bu konuyla baya ilgilenmiş biri olarak tecrübelerimi yazayım. Yazılım için adı duyulmuş hemen her firma ile görüştüm. Hiç birisi elle tutulur veri sunamadı. 190-195 hp'den yüksek bir rakam telaffuz eden de olmadı.
Sonrasında box olayını araştırdım. Multiair için özel haritası olan 2 box var. 1.'si Novitec ve maksimum 195 hp olacağını söylyor. 2.'si ise alfa romeonun bir çok oem parçasını da üreten Magneti Marelli. Marelli 201 hp vaadediyor.  Forumdan Kemal (fevkalbaser) bu boxu aldı. Ben ise italyan Allcarracing firmasının soft yazılımını yaptırdım.
Yazılım öncesi benim stock manuel ünite Kemal'in stock TCT'yi 3-4 boy kadar rahat geçerken, bende yazılım onda MM box taktığımızda fark 1-2 boya düştü. Yani MM gerçekten stage 1 soft yazılımdan daha çok güç veriyor. Ancak yazılımsız maneule karşı box'lı TCT denediğimizde 201 hp olacak kadar da çok bir fark görmedik.
Bu arada kısa süre için aracıma hard setup yükledik. Bu sırada karşılaştırma yapamadık ama gözlemim aracın çılgın gibi gittiği idi  :D Dumpvalve limitindeydi ve turbo basıncını ardarda 2-3 sefer açılırak boşaltıyordu. Ne yazik ki araç anlaşılmaz şekilde Boğaz kelebeği arızası verdi. Kalibrasyona rağmen düzelmeyince mecburen soft setupa döndüm ve sorunsuz kullanıyorum. Allcarracing hard setup'ı da 10'larca kez denediklerini sorun olmadığını söyledi. Belki de benim şanssızlığımdır.
Kısaca max güç istiyorum diyenler için box alıcaklarsa Magneti marelli; yazılım istiyorlarsa mümkünse İtalyan ve Multiair üstüne çalışmış firmalara yönelmeli. Ülkemizin TSI'dan başka bişey bir şey bilmeyen yazılımcılarıyla uğraşmayın.
MM box hemen her sitede 500 euro civarı iken blackparts'da vergi hariç 320 euro. Ek olarak normal-spor ve yarış modlarını içeren aynı DNA gibi 3 modlu bir kumandası mevcut.
http://store.blackparts.it/accessori-auto-vari/centraline-e-moduli-aggiuntivi/modulo-aggiuntivo-magneti-marelli-me110t-telecomando-me300t.html
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ozoozo

  • Ziyaretçi
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #19 : 30 Ocak 2016, 10:33:26 »
Bu konuyla baya ilgilenmiş biri olarak tecrübelerimi yazayım. Yazılım için adı duyulmuş hemen her firma ile görüştüm. Hiç birisi elle tutulur veri sunamadı. 190-195 hp'den yüksek bir rakam telaffuz eden de olmadı.
Sonrasında box olayını araştırdım. Multiair için özel haritası olan 2 box var. 1.'si Novitec ve maksimum 195 hp olacağını söylyor. 2.'si ise alfa romeonun bir çok oem parçasını da üreten Magneti Marelli. Marelli 201 hp vaadediyor.  Forumdan Kemal (fevkalbaser) bu boxu aldı. Ben ise italyan Allcarracing firmasının soft yazılımını yaptırdım.
Yazılım öncesi benim stock manuel ünite Kemal'in stock TCT'yi 3-4 boy kadar rahat geçerken, bende yazılım onda MM box taktığımızda fark 1-2 boya düştü. Yani MM gerçekten stage 1 soft yazılımdan daha çok güç veriyor. Ancak yazılımsız maneule karşı box'lı TCT denediğimizde 201 hp olacak kadar da çok bir fark görmedik.
Bu arada kısa süre için aracıma hard setup yükledik. Bu sırada karşılaştırma yapamadık ama gözlemim aracın çılgın gibi gittiği idi  :D Dumpvalve limitindeydi ve turbo basıncını ardarda 2-3 sefer açılırak boşaltıyordu. Ne yazik ki araç anlaşılmaz şekilde Boğaz kelebeği arızası verdi. Kalibrasyona rağmen düzelmeyince mecburen soft setupa döndüm ve sorunsuz kullanıyorum. Allcarracing hard setup'ı da 10'larca kez denediklerini sorun olmadığını söyledi. Belki de benim şanssızlığımdır.
Kısaca max güç istiyorum diyenler için box alıcaklarsa Magneti marelli; yazılım istiyorlarsa mümkünse İtalyan ve Multiair üstüne çalışmış firmalara yönelmeli. Ülkemizin TSI'dan başka bişey bir şey bilmeyen yazılımcılarıyla uğraşmayın.
MM box hemen her sitede 500 euro civarı iken blackparts'da vergi hariç 320 euro. Ek olarak normal-spor ve yarış modlarını içeren aynı DNA gibi 3 modlu bir kumandası mevcut.
http://store.blackparts.it/accessori-auto-vari/centraline-e-moduli-aggiuntivi/modulo-aggiuntivo-magneti-marelli-me110t-telecomando-me300t.html

Motor verimsiz ve uğraşmaya değmeyecek bir üniteyse ülke yazılımcıları napsın ki ? Siz bile bile uğraşmak istermisiniz mesela ? 1 tane arabadan 20 beygir alacağım derken diğer tarafta peynir ekmek gibi yapılan arabaları görmezden gelmek saçma olur.

Dediğim gibi bir çok yazılım firmasına beyinleri kırıpta yeni haritalar açan alientech gibi bir firma uğraşmayın diyorsa daha fazla yorum yapacak bir şey yok gibi :)

Zaten bugün ülkemizde ki yazılımcılar yapabiliyor ancak 15-20 hp için değer mi orası tartışılır diyorlar.



Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #20 : 30 Ocak 2016, 12:30:24 »
Engin..al şu kutudan bir tane..
İşlem tamam.

GÜÇ:125 kW => 151 kW
BEYGİR:170 HP => 205 HP
TORK:250 Nm => 300 Nm

http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1381_8665_105822

Ben kullandım daha önce..Şimdi gene alıcam.
Kullanan kişiler de var forumda.

Bendeki oluyorsa vereyim sana abi :)
veysel kullanan biri olarak sende yorumlasama box u :)
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #21 : 30 Ocak 2016, 12:34:46 »
Engin..al şu kutudan bir tane..
İşlem tamam.

GÜÇ:125 kW => 151 kW
BEYGİR:170 HP => 205 HP
TORK:250 Nm => 300 Nm

http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1381_8665_105822

Ben kullandım daha önce..Şimdi gene alıcam.
Kullanan kişiler de var forumda.
bütün piyasa 15-20 hplerden bahsediyor mm dahil ama bu adamlar ultimate box da 218 hp diyor! Nasil olabiliyor anlamis değilim
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #22 : 30 Ocak 2016, 12:38:53 »
Bu konuyla baya ilgilenmiş biri olarak tecrübelerimi yazayım. Yazılım için adı duyulmuş hemen her firma ile görüştüm. Hiç birisi elle tutulur veri sunamadı. 190-195 hp'den yüksek bir rakam telaffuz eden de olmadı.
Sonrasında box olayını araştırdım. Multiair için özel haritası olan 2 box var. 1.'si Novitec ve maksimum 195 hp olacağını söylyor. 2.'si ise alfa romeonun bir çok oem parçasını da üreten Magneti Marelli. Marelli 201 hp vaadediyor.  Forumdan Kemal (fevkalbaser) bu boxu aldı. Ben ise italyan Allcarracing firmasının soft yazılımını yaptırdım.
Yazılım öncesi benim stock manuel ünite Kemal'in stock TCT'yi 3-4 boy kadar rahat geçerken, bende yazılım onda MM box taktığımızda fark 1-2 boya düştü. Yani MM gerçekten stage 1 soft yazılımdan daha çok güç veriyor. Ancak yazılımsız maneule karşı box'lı TCT denediğimizde 201 hp olacak kadar da çok bir fark görmedik.
Bu arada kısa süre için aracıma hard setup yükledik. Bu sırada karşılaştırma yapamadık ama gözlemim aracın çılgın gibi gittiği idi  :D Dumpvalve limitindeydi ve turbo basıncını ardarda 2-3 sefer açılırak boşaltıyordu. Ne yazik ki araç anlaşılmaz şekilde Boğaz kelebeği arızası verdi. Kalibrasyona rağmen düzelmeyince mecburen soft setupa döndüm ve sorunsuz kullanıyorum. Allcarracing hard setup'ı da 10'larca kez denediklerini sorun olmadığını söyledi. Belki de benim şanssızlığımdır.
Kısaca max güç istiyorum diyenler için box alıcaklarsa Magneti marelli; yazılım istiyorlarsa mümkünse İtalyan ve Multiair üstüne çalışmış firmalara yönelmeli. Ülkemizin TSI'dan başka bişey bir şey bilmeyen yazılımcılarıyla uğraşmayın.
MM box hemen her sitede 500 euro civarı iken blackparts'da vergi hariç 320 euro. Ek olarak normal-spor ve yarış modlarını içeren aynı DNA gibi 3 modlu bir kumandası mevcut.
http://store.blackparts.it/accessori-auto-vari/centraline-e-moduli-aggiuntivi/modulo-aggiuntivo-magneti-marelli-me110t-telecomando-me300t.html
bu arada konusu geçmişken öğrenmek adına manuel ile tct ayni hp ama rolling de 3-4 boy fark ediyor mu ya? Yalnis anlamadim dimi
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #23 : 30 Ocak 2016, 12:41:36 »
Engin..al şu kutudan bir tane..
İşlem tamam.

GÜÇ:125 kW => 151 kW
BEYGİR:170 HP => 205 HP
TORK:250 Nm => 300 Nm

http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1381_8665_105822

Ben kullandım daha önce..Şimdi gene alıcam.
Kullanan kişiler de var forumda.

Bendeki oluyorsa vereyim sana abi :)
veysel kullanan biri olarak sende yorumlasama box u :)

Ben racechip'e pek ısınamadım. Bendeki racechip one, ayarları kısmadan önce sanki araçtaki bütün vanalar açılmıştı da şelale gibi akıyordu gibi geldi ama o düzensiz güç artışı motor control system failure'a sebep oldu bende veya denk geldi bilemiyorum. Kullanım amacına göre değişir ama ecu'yu kandırıp turbo boost pressure ve birim zamanda gönderilen yakıtın artırılarak verilen gücün yarardan çok zararı olacağı düşüncesi oluştu. Ultimate belki başka parametreleri de hesaplıyordur ama bilemedim...

En doğrusu aracı motoru tanıyan bir yazılım yapmak, herkes için.
M.air daha farklı bir ünite. Karar sizin tabiki ama bir daha racechip kullanmam onu söyleyeyim :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

dr_eros

  • Membro
  • İleti: 171
    • Çevrimdışı
Ynt: Multiair Motora Yazılım ?
« #24 : 30 Ocak 2016, 13:05:05 »
bu arada konusu geçmişken öğrenmek adına manuel ile tct ayni hp ama rolling de 3-4 boy fark ediyor mu ya? Yalnis anlamadim dimi
Evet orası teknik verilerde olmayan ayrı bir ilginçlik.  Stock 170 manuel araç (18 inç 8c jantlı) vs 170 tct (17 inç standart jant). 2'si de spor paketli ve cam tavansız. Defalarca 2 vites 50 km, 3. vites 80'de denedik. TCT'nin viteslerini hem kendi değiştirdiği şekilde hem manuel değiştirerek denedik. 200'e gelindiğinde sonuç hep aynıydı. Ancak fark ettiğimiz nokta TCT ve manuelin vites oranları farklı. Sonuçlar gerçekten doğru mu yoksa benim giu fabrikadan şanslı çıkanlar diye tabir edilen bir araç mı bilemiyoruz. Denk gelirse 3. bir giu'yu denemelerimize katıp kesin emin olabiliriz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal