Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Nanocharger  (Okunma sayısı 1798 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bugra

  • Membro
  • İleti: 460
    • Çevrimdışı
Nanocharger
« #25 : 21 Nisan 2007, 13:46:45 »
detaylarına bakarsanız (sanırım atmosferik araclar icin ) ters basıncın dezavantajından bahsediyor(!!!)..ya da ben öyle algıladım.
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2007, 13:46:45 Gönderen: bugra »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #26 : 26 Nisan 2007, 02:24:43 »
Arkadaslar Selam,

Ben bildiklerimi sizinle paylasayim; sole ki bu nanacharger denilen aygit ek guc saglamiyor... Sadece dusuk devirlerde (3000 devir alti)motoradaki yanma unitesine ek oksijen saglayarak yanmanin kalitesini dolayisi ile de verimini arttiriyor. Bizim performans dedigimiz olayda burda yasaniyor.

dusuk devirlerde hizlanmayi saglamak icin gaz pedalina cok basariz, motorun tepkisini arttirmak icin. Iste bu sistem sayesinde gaz pedalina normal bassanizda tepki fazla oluyor ve araba ataga geciyor.

Ama bu yanlis anlasilmasin, bu sistem bir modfikasyon degil tassarruf kitidir. Dusuk devirlerdeki tikanmayi ve ek yakit kaybini azaltip nomina performansi daha dusuk yakit ve tepki sureleri ile almanizi saglar.

Bu arada 10hp icin arayista olan bir arkadasimiz var; tavsiyem bizim arabalarimiza uygulanabilecek en mantikli, ucuz ve motora zarar vermeyen cozum NOS. (Kullanmayi bilmek kaydiyla:)

Chip tuning i onerebilirim, yalniz bunun icinde bilen birine tekrar programlatmak gerekli chip'i. Cunku chip i programladiktan sonra sanzimana zarara vermeyecek degerler toleransinda yapmak gerekli. Yoksa sanziman ranlarin ile de oynamak gerekir. Bunu suspansiyon ve frenler vs vs vs takip eder.

Tesekkurler...
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2007, 02:24:43 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #27 : 26 Nisan 2007, 11:00:21 »
Merhaba; :)

quote:
nanacharger denilen aygit ek guc saglamiyor

Tamam da...
quote:
Sadece dusuk devirlerde (3000 devir alti)motoradaki yanma unitesine ek oksijen saglayarak yanmanin kalitesini dolayisi ile de verimini arttiriyor

... Sonuçta, bu söylediğinizin sonucu, gücün artması değil mi? :)

quote:
Bu arada 10hp icin arayista olan bir arkadasimiz var; tavsiyem bizim arabalarimiza uygulanabilecek en mantikli, ucuz ve motora zarar vermeyen cozum NOS.
Benim bildiğim, NOS; en ileri seviye modifikasyon ürünlerinden biridir, ve doğası gereği, araca zararlar verebilir.

NOS, sürekli kullanımdan ziyade geçici olarak güç artırımı için kullaniliyor genelde. Örneğin arkadaşımız 10hp güç artırımından bahsetmiş; muhtemelen bu güç artışının sürekli olmasını tercih edecektir. Zaten anlık olarak "10 hp fazla güç almanın", NOS bağlatmaya değeceğini sanmiyorum. Anlık 70hp olsa neyse de :)

İyi günler, Kerem.
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2007, 11:00:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.831
    • Çevrimdışı
Nanocharger
« #28 : 26 Nisan 2007, 11:10:48 »
Güç artmıyor derken kimle konuşsam bu cihaz hakkında HP vermedigini söyleyip TORK verdiginden bahsettiler :) Nasıl oluyorsa artık..
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2007, 11:10:48 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #29 : 26 Nisan 2007, 18:56:23 »
quote:

Ne kadar çok hava o kadar güç değil.!!

Yakabileceğiniz maksimum miktarda yakıt o kadar güç.

Motora gücü veren hava değil yakıttır. Hava ile yakıtın ilişkisi de basit. Birim miktarda yakıtın yanabilmesi için gene birim miktarda yakıta ihtiyaç vardır. Sadece hava miktarını arttırarak fazladan güç elde edemezsiniz.

Edited by - Alfadanadam on 18/04/2007  16:35:31



"Sadece hava miktarını arttırarak fazladan güç elde edemezsiniz" çok doğru bir ifade. Ama "motora gücü veren hava değil yakıttır." ifadesi yanlış olmuş. İstediğiniz kadar, basabildiğiniz max miktar kadar yakıt basın, hava sabit. Ne oldu? aşırı zengin karışım. Güç çöpe gitti.

"Birim miktarda yakıtın yanabilmesi için gene birim miktarda yakıta ihtiyaç vardır." ifadesi de açık olmamış sanırım.
Stoich yani karışıma eklenen bütün benzinin yandığı oran yaklaşık olarak 14.7'dir. 14.7 birim hava+1 birim benzin
Wot (Wide open throttle) durumunda yani tam gazda afr 14.7'den daha zengin olmalıdır. Ne kadar zengin olacağı elde edilen loglar ve deneme-yanılma yöntemiyle belirlenir.

Yani özetle güç a/f r ( air/fuel ratio) 'ye bakar. Hem benzine hem de gelen havaya.
 

« Son Düzenleme: 26 Nisan 2007, 18:56:23 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Nanocharger
« #30 : 26 Nisan 2007, 21:25:19 »
Motora gücü veren hava değil yakıttır derken kastedilen konu, insanların turbo vasıtası ile yanma odasını hava ile doldurup güçaldığını düşünmesindendir. Gücü veren yakıttır ifadesi, sizin yanma odasına verebileceğiniz maksimum havaya karşılık maksimum yakıt anlamındadır.
Bu basit bir fizik kanunu zaten, siz yakıtı oksijen ile yakamadıktan sonra ne kadar çok yakıt gönderirseniz gönderin bir anlamı yok.
Bunları ifade ederken herhangi bir orandan bahsetmedim.
Yakıtı yakabileceğiniz kadar hava yani oksijen gönderebilmeniz gerekir demek air fuel ratio'ya işaret etmiyor mu sizce?
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2007, 21:25:19 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #31 : 26 Nisan 2007, 23:52:08 »
1) "Motora gücü veren hava değil yakıttır."
Hava+Benzin karışımı
2) "Birim miktarda yakıtın yanabilmesi için gene birim miktarda yakıta ihtiyaç vardır."
Kaç birim? Her birim aynı sonucu vermez.
3) "Yakabileceğiniz maksimum miktarda yakıt o kadar güç."
Max miktarda yakıt max güç demek değildir. Tam gaz esnasında fazla zengin olan değerler güç kaybı ya da ciddi sorun olarak geri döner.
Örneğin power chip firması tam gaz esnasında e39 M5 için optimal değerin 12.9 olduğunu tecrübe etmiş. Daha zengin değerlerde detonasyondan bahsediliyor.

Doğrusunu biliyor olabilirsiniz o konuya bir sözüm yok. Sadece yeterince açık belirtilmemiş ve bilmeyenler için yanlış bilgilendirme olabilecek ifadeleri düzeltmek istedim.
Saygılar
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2007, 23:52:08 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #32 : 03 Mayıs 2007, 21:34:16 »
Arkadaslar Selam,

Burda bir baslik oldugunu unutarak:)dun Nanocharger ile ilgili bir baslik actim ve aninda kapatilmis konu:) en azindan bu tarafta oldugu hatirlatilsa iyi olurdu.

Dun aracima Nanocharger taktirdim. ve iki gunluk izlenimleri paylasmak istedim.

Aracta performans artisi diye bir sey yok, daha once de bahsetmitim bu konudan.

Fakat alt devirler ciddi anlamda toparlandi. Dur kalklarda ozellikle trafikte zorlanan motor sanki araba 300kg hafiflemiscesine rahatladi.

Alt devirlerde motorun gaza tepkisi bekledigim kadar olmasada bir hayli fark etti.

Bir hafta kadar daha test edecegim. yeni izlenimlri paylasirim.

Bu arada test etmek isteyenler var ise bana ulasabilirler. Bulusup test edebiliriz.

Tesekkurler...
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 21:34:16 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
Nanocharger
« #33 : 04 Mayıs 2007, 00:32:34 »
Selam Tunç,
Açtığın konunun altına Shame-Erhan bu topicin linkini vermişti. Dikkatli bakmadın sanırım. Bunun üzerine ben de senin açtığın konuyu kilitledim.
Unutmayalım ki forumda bir başlık açarken arama fonksiyonunu kullanmak gereksiz başlıkların açılmasını önler.

Nano charger'a gelince, uygulamayı nerede yaptırdın? Yakıt ile ilgili bir gözlemin oluştu mu?
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 00:32:34 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #34 : 04 Mayıs 2007, 00:53:44 »
Selam Tufan,

Uygulamayi Maslak Oto Sanayide OzEmniyet Oto da yaptirdim.Yakit ile ilgili yorum icin erken diye dusunuyorum. Cunku en az bir depo benzin ile test etmem gerek.

Fakat alt devirlerde ozellikle aracin kalisinda zorlamadigi icin motoru yakitta tasarruf sagliyacagini dusunuyorum.

Detayli bilgi verecegim.

Tesekkurler...
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 00:53:44 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cem

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #35 : 06 Mayıs 2007, 10:42:22 »
Bende nanacharger taktırdım 5 mayıs itibariyle. ALt devirler gerçekten canlandı,performans artışı öyle fark edilir gibi değil ama  kalkışlarda daha az gaz vererek harekete geçebiliyorum artık. Evin otoparkından çıkan yokuşta önceden 2.000-2.500 devirle çikardım soğuk motorla,şimdi zorlanmadan 1.500 devirle çıkıyorum. Alt devir cansızlığına ilaç gibi geldi.
Yakıt tüketimi biraz fark eder diye düşünüyorum(100 km'de belki 0.5 ila 1 Litre arası olabilir)Ama yüksek performans, yok efendim turbo etkisi yapıyor falan iddiaları tamaman asılsız.
Tek getiri canlı alt devirler.
Fiyat tüm bayilerde aynıymış. MOntaj için de , manifolttan gelen silikon hortum uygun bir yerden kesilerek T adaptörüyle araya giriliyor. Ortalama 15-20 dakikada hazır.
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2007, 10:42:22 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #36 : 06 Mayıs 2007, 18:24:05 »
Cem kesinlikle sana katiliyorum. Ole turbo etkisi performan artisi felan yok.Fakat at devirlerde dedigin gibi hissttiriyor kendini.

ayrica olcumlarim sonucu yaklasik olarak %8 ile %10 arasi bir tasarruf saglamis bulunuyorum.

« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2007, 18:24:05 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erkan_01

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #37 : 06 Mayıs 2007, 19:48:56 »
yaa keisn garantiyi etkiliordur da söküp servise gitme imkanımız varmıı sök tak kolay olurmu?
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2007, 19:48:56 Gönderen: erkan_01 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #38 : 06 Mayıs 2007, 19:53:29 »
Garantiyi etkilemesi ile ilgili net birsey soyliyemiyecegim, fakat sokup takmasi Cem'in de soledigi gibi 15-20 dk.
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2007, 19:53:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #39 : 06 Mayıs 2007, 20:15:35 »
Nanocharger yerine unichip ve süperchip tarzı uygulamalar daha mantıklı geliyor bana hem daha fazla güç ve artı olarak sakin kullanımlarda standart 'a göre yakıt tasarufu da mümkün.. Chip uygulamasını istediğiniz gibide programlattırabilmektesiniz...
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2007, 20:15:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #40 : 06 Mayıs 2007, 20:38:00 »
Hayırlı olsun arkadaşlar test verilerini bekliyoruz.
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2007, 20:38:00 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cem

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #41 : 07 Mayıs 2007, 00:11:07 »
quote:
Nanocharger yerine unichip ve süperchip tarzı uygulamalar daha mantıklı geliyor bana hem daha fazla güç ve artı olarak sakin kullanımlarda standart 'a göre yakıt tasarufu da mümkün.. Chip uygulamasını istediğiniz gibide programlattırabilmektesiniz...

Haklısın Ahmet ama, chip meselesi bana biraz ters geliyor,hele ki bizim kalitesiz benzinimizde durum iyice vahim.
Onun için, motor işletim sistemiyle oynamaktansa, böyle daha az getirisi olan ama tehlikesi olmayan ürünlere yöneldik.

Garantiyi etkileyeceğini sanmıyorum,şöyle ki basit bir silikon hortum ortadan kesilerek araya T dirsek takılıyor,hepsi bu. Garanti tehlikeye düşmesin isteyenler için o dirsek ve nano charger sökülerek düz boru takılır ve kimse anlayamaz bence
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2007, 00:11:07 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #42 : 07 Mayıs 2007, 01:17:47 »
Valla garantiyi etkilememesi münkün değil :) Nerdeyse arabanın içine koyduğunuz parfümler bile garantiyi bitiriyo artık :D
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2007, 01:17:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #43 : 21 Ocak 2008, 11:35:09 »
Aslında debimetreyi bozmuyorsa hem tasarruf ettirip hem alt devirleri daha canlı hale getiriyorsa mantıklı geldi bana.Taktırıp tasarruf saglarsak uzun wadede parasını çıkartır zaten bana mantıklı geldi.Taktıran ark lar tekrar görüşlerini yazarlarsa çünkü baya uzun zaman geçmiş biz daha çok bilgi ediniriz aslında
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2008, 11:35:09 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #44 : 21 Ocak 2008, 11:54:57 »
ben yaklasik 8 aydir kullaniyorum - gayet memnunum ve alt devirlerde ciddi toparlanma yaratti.

Debimetre ise halen saglam;)
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2008, 11:54:57 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cem

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #45 : 21 Ocak 2008, 11:58:06 »
Bende aşağı yukarı 7-8 aydır kullanıyorum, alt devirler canlandı,herhangi bir sorun oluşmadı. Tavsiye ederim. Yakıt tüketiminde ciddi bir fark olmadı ama biraz olsun azalma olduğunu tahmin ediyorum.
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2008, 11:58:06 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #46 : 21 Ocak 2008, 12:09:01 »
ben olcmustum - %8 ile %12 arasinda bir fark yaratiyor. Tabi 12.5 lt ortalama yakan biri olarak ne kadar azaltsa da yne yakit sarfiyatim cok tabiki:)
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2008, 12:09:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CAPTAIN

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #47 : 07 Temmuz 2008, 14:07:20 »
Taktıralım ozaman..

İstanbul da nerede taktıtabiliriz Maslak tarafında..
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2008, 14:07:20 Gönderen: CAPTAIN »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CAPTAIN

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #48 : 11 Temmuz 2008, 00:06:14 »
Ben bugün gittim Maslak ta Oktay Kan da yaklaşık 15 dakika süren hiç birşey kesmeden biçmeden montajını yaptırdım..

Daha sonra test için Maslak Oto Sanayide eşşek bağırtan diye tabir edilen yokuşlarda 2.vitete kalkışlar yaptık, dur kalk yaptık ve hakikaten alt devirlerde selespeed canlandı..

Daha sonra güzide İstanbul trafiğinde Sarıyer den Taksim e dur kalklar yaparak yol yaptık.. Bellibir süreden sonra dur kalklarda silkelenme yapan Alfam da silkelenmeler hissedilir derecede azalmaya başladı..

Yavaşlayıp tekrar hızlanmak için  1.vitese takma gereği kalmadı şimdilik..

Benzin tüketimine ne katsısı olacak onuda Ankaraya çıkmadan depoyu doldurunca anlayacağım pazar gününe kadar denemeye devam..

Sonraki aşama da uzun yolda onuda pazar akşamı sizlere aktarıcam..

Gerçi bu aletin şehir içinde düşük devirlerde aracı rahatlatmak ve alt devirlerde canlandırmak için olduğunu baştan söylediler..

Yakıta etkisini şehir içinde görürsün dediler bakalım hep beraber görücez..
« Son Düzenleme: 11 Temmuz 2008, 00:06:14 Gönderen: CAPTAIN »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
Nanocharger
« #49 : 11 Temmuz 2008, 00:14:23 »
Hayırlısı olsun inş etkisini hissedersiniz.

Fiyat olarak ne ödediniz?
« Son Düzenleme: 11 Temmuz 2008, 00:14:23 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
593 Gösterim
Son İleti 02 Mayıs 2007, 14:41:28
Gönderen: n/a
3 Yanıt
396 Gösterim
Son İleti 21 Ocak 2008, 20:27:20
Gönderen: n/a

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal