Bugun arabamla ewe dönerken direksiyondan ince bi cızıltı geldi hemen (zaten bilindik hareket) müzigi kısıp dinlemeye aldım sorun sanırım direksiyonda çewirirken cızır cızır ses geliyor we ayagımın altından sprey sıkıyolarmış gibi hafif bir ses daha tabi bitmedi bitermi

Arabayı park edip eğildim altında yağ falan warmı diye baktım hafif bir damla war ama su yani antifriz kokmaya başladı zaten pis pis şuan su koyma haznem temiz olmadıgı için su miktarına bakamadım ama anlayamadıgım bu gördügüm iki arızanın birbiriyle ne alakası war.
Bu garip hikayeden ne çıkardınız lütfen aydınlatın beni?
umur merhaba sen bu arabayla baya bi problem yaşamışsın tecrube sahibisin baya :)bende acil bi araba alamam gerekti 33 sattıktan sonra temiz bi 145 aldım 1.4 ts seninkiyle aynı renk olarakta fakat anlamadığım nerdeyse benim 1.7 16v boxer la aynı yakıyo vede gitmemesi cabası performans olarak 1.4 için oldukça iyi ama benim için gerçekten çok yavaşmış:( neyse yakıt olayı için direk termostata diktim gözümü sen yeni deiştirmişsin sanırım hararet şu an sende ne kadar zamanda ideal derecesine çıkıyo ve tam olarak normal trafikte kaçta saabitleniyo hiç dikkat ettinmi?
direksyonla ilgili ses olayı çok nadir olmakla beraber bendede var özellikle 17 jantları ve yayları koyduktan sonra diikatimi çekti direksyon yağı seviyeni kontrol et ve eksildiğinde sürekli tamamlamanı tavsiye ederim ayrıca belli bi zaman sonra özzelliğini yitirmiş olabilir direksyon yağın eğer öyle bir durum varsa komple boşaltıp yağı tazelemen iyi olucaktır vede direksyonun tam tur çevirdiğinde sonuna dayama azda olsa bi boşluk bırak gerekirse 2.kez manevra yap ;)tavsiye ederim
Umur direksiyonla ilgili sık ve çözülemeyen problemlerinden direksiyon kutunda bir problem olabileceği sonucunu çıkarmaya başladım.. Aman diyeyim..
Walla Burak abi çok uzun bi birlikteligimiz yok 145 imle fakat baya bi sorun yaşattı bana sitede okuduklarınız gibi

İlk olarak termostat a bakmanız iyi olmuş ben kışın en soguk zamanlarında aldım arbayı we içerde hiç ısınamıyodum motorun sıcaklıgıda 70 km yi geçince 60 derecede kalıyodu.Degiştirince çok rahat ettim benzin olayıda rahatladı.Yeni termostatta kaç dk da ısındıgını bilmiyorum ama yüksek hızlarda hiç 80 dereceden aşagı düşmüyor sorun warsa düşünmeden degiştirin derim.
Bir başka degiştirdigim parça ise tüketim arttıgı için bujiler olmuştu we debimetre benim 3 kere degişti yılan hikayesine dönüşmüştü debimetre arızam.
İlk aldıgımda araba 400-450 ykr yakıyordu km de

Bence arabanın performansı 1.4 motora göre takdir edilmesi gerek tabi arbanın 1120 kg agırlıgıyla ugraşması gerektiginide unutmamak lazım.Ortalama yakıt tüketimim 300 lira benim.
quote:
Umur direksiyonla ilgili sık ve çözülemeyen problemlerinden direksiyon kutunda bir problem olabileceği sonucunu çıkarmaya başladım.. Aman diyeyim..
Erhan abi ondan çok korkuyorum walla pompa falan çıkarsa daha çok sewincem walla
Aynı sorun bende vardı.Biri direksiyon kutusundan sol körük keçeden yağ kaçırıyordu,diğeri ise radyatörden yada borularından damalyan sarı renkli su.Zaten parktan çıkınca park ettiğim yerin zemininde iki leke oluyordu biri direksiyon yağı diğeri radyatör suyu.Hatta bir gün direksiyon yağı o kadar azalmış ki direksiyonu sağa sola çevirirken gacır gucur ses gelmeye başladı,hemen yağ ilave ettim.Bence senin ki de direksiyon kutusundan,bir yağ kontrolu yap eğer eksikse yağ ilave etmen lazım.
Benim yağ ve su akıtma sorunum ise çok tuhaf bir biçimde artık yok,ne direksiyon kutusuna ne de radyatöre tamir yaptırdım,ancak her iki sorun da kendiliğinen yok oldu:)))Hadi radyatöre fazla su koyulmuş fazla suyu atıyordu ve bana kaçak gibi geliyordu,peki ya direksiyon kutusu?Acaba onda da fazla yağ vardı da,onu mu akıtıyordu dışarı.Yoksa,sonradan ilave ettiğim ''tam otomatik şanzuman yağı'' mı kalın geldi ve sızdıran keçelerden dışarı çıkamıyor.Bu arada ilglenen olursa direksiyon yağını merter shell benzincisinden almıştım,zaten onu koyduktan sonra yağ eksiltmesi azalmaya başlamıştı.1 LİTRESİ 9-10 Ytl olan bir yağ.
Bende 145 kullanıcısıyım hiç gelmedi Allahtan başıma böyle bir olay.Zannedersem direksiyon kutusunda bir problem var,hidrolik hortumlarına da bir baktırıver derim.Kesin biryerden kaçak var.
Direksiyonu olduğu yerde sağa sol çevirirken gelen "sprey benzeri ses", çok aşırıya kaçmamak şartıyla 145lerde normaldir. Direksiyonda ağırlaşma yoksa takılma Umur.
Su kaçağı içinse, senin aracınnı tüm hortumlarını yenilemenin vakti geldi artık sanırım, artık olacak bu tip delinmeler/kaçaklar
Ewet direksiyonum zaten çok dikkatli dinleyince sesini duyuyordum we tanıyordum.Sesler degişince arızayı anladım zaten.
Bugun alfa teknik te baktırdım arabama tesadüf Tolga abide ordaydı , lift e kaldırıp bakıldı direksiyon kutusunda çok küçük bir kaçak warmış baglantı yerinden o yüzden akıtıyormuş perş günü direksiyon kutusunu tamire götürcem o zamana kadar hidrolik eklemeye dewam edicem.
Arabadan akan su konusu ise tamamen benim bilgisizligimden uydurdugum bişy miş heralde

Serviste o tür bir arızaya rastlamadık sewindim.
Edited by - umur on 01/04/2008 23:36:27
Bende ordaydım ama sen biraz daha geç geldin herhalde =) Tamir yaptırdıktan sonra umarım bütün direksiyon ile sorunlarını halletmiş olursun kardeşim =)
quote:
Ewet direksiyonum zaten çok dikkatli dinleyince sesini duyuyordum we tanıyordum.Sesler degişince arızayı anladım zaten.
Bugun alfa teknik te baktırdım arabama tesadüf Tolga abide ordaydı , lift e kaldırıp bakıldı direksiyon kutusunda çok küçük bir kaçak warmış baglantı yerinden o yüzden akıtıyormuş perş günü direksiyon kutusunu tamire götürcem o zamana kadar hidrolik eklemeye dewam edicem.
Arabadan akan su konusu ise tamamen benim bilgisizligimden uydurdugum bişy miş heralde 
Serviste o tür bir arızaya rastlamadık sewindim.
Edited by - umur on 01/04/2008 23:36:27
O gün klimayı kullandıysan, belki klimadan akmış olabilir o su. Normaldir klimanın zorlandığı sıcak günlerde...
Yada otomobili parketmeden evvel 1 sudan geçmişsindir, o damlamıştır.
Fakat sen yine de tüm radyatör hortumlarını kontrol ettir bence, zamanı gelmiş.
muhtemelen airbag göbeği yada korna tertibaı olabilir cızırtı sesi bunlarla birlikte birde direksiyon mafsalının tabana uturduğu körükte aynı sesi yapabilir bu durumda yağlamayla kurtulabilirsin kolay gelsin
Ah birde bu açıklamaları, noktalama işaretlerine uygun olarak yazsaydınız da, okuduğumuzdan bir şeyler anlasaydık.