Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: yine aynı sorun :( 156 ss. motor ısınınca alt devirlerde silkeleme yapıyor  (Okunma sayısı 4533 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
filtreyi orjinale çevirmienin faydası olmaza bence . bozulan bozulmuştur :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ferhat_27

  • Membro
  • İleti: 265
    • Çevrimdışı
filtreyi orjinale çevirmienin faydası olmaza bence . bozulan bozulmuştur :)
orj. çevirmek 10 dk iş,en azından denemiş olursun,düzelmezse yapacak bişi yok zaten  :-X
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Dostum açık hava filtrelerinin debimetreyi bozduğuna dair çok örnek var. Kesin olarak bozar diyemiyorum çünkü bu şekilde senelerce kullanan da var. Ama bence debimetre bozuldu filtre yüzünden. Özellikle filtrasyonu kötü bir filtre ise ve ince tozları geçirmiş ise debimetre içindeki sensöre fiziki hasar vermiş olabilir. Deneme şansınız varsa debimetreyi değiştirin. Ya da daha kolayı debimetre fişini sökün ve o şekilde kullanın bakın değişiklik var mı diye.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
filtreyi orjinale çevirmienin faydası olmaza bence . bozulan bozulmuştur :)
orj. çevirmek 10 dk iş,en azından denemiş olursun,düzelmezse yapacak bişi yok zaten  :-X
evet haklısınız .zaten orjinal filtrem ve parçaları duruyor . bide onu deniyim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
Dostum açık hava filtrelerinin debimetreyi bozduğuna dair çok örnek var. Kesin olarak bozar diyemiyorum çünkü bu şekilde senelerce kullanan da var. Ama bence debimetre bozuldu filtre yüzünden. Özellikle filtrasyonu kötü bir filtre ise ve ince tozları geçirmiş ise debimetre içindeki sensöre fiziki hasar vermiş olabilir. Deneme şansınız varsa debimetreyi değiştirin. Ya da daha kolayı debimetre fişini sökün ve o şekilde kullanın bakın değişiklik var mı diye.
debimetreyi çıkarınca rolanti garipleşiyordu normalde değilmi? akşam bunuda deniyim :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
debimetreyi çıkarınca garipleşmez, standart ayarda çalışır. Eğer düzeliyorsa sökülü iken,  debimetre sizlere ömür.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
anladım bülent bey . şimdi bi deneme yapayım :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Acik filitrede hesaplanandan daha fazla emis oldugu icin,debiyi sagirlastirip bozuyor..yeni debim busekilde bozuldu..ikincisi acik filitrenin konumu cok onemli sicak hava emiyorsa,imkani yok. O araba yurumez..sendede boyle bir sikinti olabilir..orjinale don duzelmezse debiyi degistirirsin..tabi bunlari yap ecu resetlemeyide unutma..

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
filtrem orjinal kutunun içinde üst kapak açık şekilde duruyor .boru kısaltma yerdeğiştirme filan yok .dün debiyi söktüm denedim . ısınınca silkme devam ediyor. bugün yada yarın tüm röleleri bi değiştireyim. geçen sağolsun elektrikçi yalnış verdi röleleri. bizim röleler fiat parçacısında bulunmaz mı ?  birde bizim bu ss ecusu aracın ecusu ile kombine mi çalışıyor?
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2013, 13:45:17 Gönderen: kemalkml »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
arkadaşlar arabanın hava akış debimetresini ,lambda sensörünü ,ntc sensörünü değiştirdim . akü önündeki tüm roleleri değiştirdim . (fiat parçacısından aldım ) . 20 pin soketini iyice temizledim . boşa atma ortadan kalktı  ama karvama silkeleme devam ediyor . :( normalde bişey yok ama ısı yükselince sorun oluyor . son çare robot kontrolü galiba ..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

redromeo156

  • Membro
  • İleti: 986
    • Çevrimdışı
debriyaj sensörunu degıstırın derım ben bugun degıstırdım
2004 1,6
2004 1,6
2004 1,6
2004 2,0 ss
gtv v 6

A.S.GÜMÜŞ

  • Membro
  • İleti: 1.740
    • Çevrimdışı
Silkelemenin sebebi kelebek motoru da olabilir, birşey değiştirmeden evvel kelebek reset işlemini yapın bakalım , arabayı çalıştırmadan kontağı 1,5 dk mar konumunda bırakıyorsunuz, sonra 1,5 dk kapatıyorsunuz sonra rölantide hiç gaz vermeden 5-10 dk çalıştırıyorsunuz. Bir deneyin bakalım faydası olacak mı


07 DH 800

redromeo156

  • Membro
  • İleti: 986
    • Çevrimdışı
ısı sensörude olabılır
2004 1,6
2004 1,6
2004 1,6
2004 2,0 ss
gtv v 6

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
Silkelemenin sebebi kelebek motoru da olabilir, birşey değiştirmeden evvel kelebek reset işlemini yapın bakalım , arabayı çalıştırmadan kontağı 1,5 dk mar konumunda bırakıyorsunuz, sonra 1,5 dk kapatıyorsunuz sonra rölantide hiç gaz vermeden 5-10 dk çalıştırıyorsunuz. Bir deneyin bakalım faydası olacak mı
dediğiniz resetlemeyi defalarca yaptım . ama yine yapayım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
debriyaj sensörunu degıstırın derım ben bugun degıstırdım
sizin araç makyajlı ss mi? debriyaj sensörü değişimi kolay mı  kolay bulunan bi parçamıdır?  ısı sensörünü 1 hafta önce değiştirdim .
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.876
    • Çevrimdışı
2001 den sonraki tum SSler yeni versiyonmus.
99-00 olanlar eski versiyon.

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
alper bey benim ki 2000 in sonu üretim model ( yani 2000  nin 2. altıncı ayı olmuş oluyor) 2001 ruhsatta yazan. benimki acaba yeni versiyon mu eski mi ? biraz ortada kalmış gibi benim araç :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
arabamı dün antalya turgay ustaya bıraktım , aynı gün konyaya geri döndüm . arabada ciddi bir mekanik problem vs. yokmuş . robot yağı değişecek . şanzıman yağı değişecek . robot yazılımı güncel versiyonla değişecek . bugün telefonla görüştük turgay ustayla vites geçişleri çok iyiymiş . ben yinede aracın biraz daha antalyada kalmasını istedim . salıya kadar turgay usta aracı günlük kullanacak test edecek. inşallah salı günü gidip aracı alıcam . burada benim konumla ilgilenenlere ve tüm alfistiturkey ailesine teşekkür ediyorum .  :alfisti:
« Son Düzenleme: 21 Haziran 2013, 13:05:36 Gönderen: kemalkml »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ooztuncer

  • Membro
  • İleti: 105
    • Çevrimdışı
benzer şeyler benimde başıma geldiği için biraz da ben karışayım :)

selespeed ile ilgili checklist:

1) ss yağ kontolü
2) akü
3) röleler
4) fiatecuscan ile birlikte (yan koltukta bir laptop) 10 dakikalık 2 tur gezi! 1. turda basınç kontrolü (45-55 bar arası olmalı) ve debriyaj pininin kontrol grafiğinin elde edilmesi. 2. turda hava alım miktarı, enjektör zamanları, lambda sensör (mv) grafiklerinin elde edilmesi...

basınç 45-55 bar arası değilse yukarıdaki gibi önce akü, şarj dinamosu ve röleler kontrol edilmeli. Onlar sağlamsa sırasıyla basınç tüpü ve pompa irdelenmeli. Ben bu sırayla giderek önce basınç tüpünü sonra pompayı değiştirdim.

Basınç normal değerlerdeyse lambda sensörü ve hava alım miktarı değerlendirilmeli. Viteslerde halen gariplik varsa özellikle debriyaj pimi çok önemli, 28.15mm olması gerekiyor. Ayrıca, daha başıma gelmedi ama gelecek gibime geliyor selector loop denen mekanik bir parça şanzımanın içinde kırılıp viteslerde geçmeme gibi bir durum yaratıyor...

Umarım Turgay Usta ss konusunu hızlıca ve doğruca çözümler.


EK: çok kısa bir google ve smaky işbirliği (2'den 5 geçişler için değişik fikirler verebilir) http://www.alfadriver.com/forum/index.php/topic/4103-jumps-from-2nd-to-5th-when-hot/
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2013, 17:13:39 Gönderen: ooztuncer »
2002 156 SS

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Güzel bilgiler için teşekkürler Onur bey. SS sahipleri bu yazılanları bir yere not etsinler mutlaka.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yurt80

  • Membro
  • İleti: 62
    • Çevrimdışı
 

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
7 Yanıt
624 Gösterim
Son İleti 15 Ocak 2011, 23:12:18
Gönderen: mehmetcevik82
43 Yanıt
3149 Gösterim
Son İleti 01 Ekim 2014, 11:14:59
Gönderen: fevkalbeser12
12 Yanıt
2200 Gösterim
Son İleti 09 Mart 2015, 00:27:52
Gönderen: cihattun
3 Yanıt
1102 Gösterim
Son İleti 18 Mayıs 2017, 17:48:00
Gönderen: sarpgrey
1 Yanıt
1028 Gösterim
Son İleti 01 Şubat 2018, 23:32:36
Gönderen: tunerviper

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal