Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Neden LPG  (Okunma sayısı 1634 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Spider916

  • Membro
  • İleti: 218
    • Çevrimdışı
Neden LPG
« : 21 Eylül 2020, 17:39:48 »
Herkese merhaba;

3 adet sorum var değerli görüşleriniz için ;

-Maddi nedenler harici neden bir AR kullanıcısı aracına LPG taktırır ?

- LPG ‘nin AR motorlarına zarar verdiğini düşünüyormusunuz ?

-Forum’da kullanan var ise iyi ve kötü tecrübeleri nelerdir ?

Hiçbir zaman LPG’li araç kullanmayacak biri olarak soruyorum.Çünkü son zamanlarda LPG takılmamış AR’lar gittikçe azalıyor

Saygılar
96 Spider 916 2.0 TS 🍀 🕷 (2017-2020)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #1 : 21 Eylül 2020, 17:46:20 »
- Doga dostu
- Evet, ozellikle subaplar ve yaylari
- Iyi tecrube yuzde 30 gibi toplamda yakitiniz azaliyor, kotu tecrube ise AFRsi kotu ayarlanmis lpgli araclarda bariz bir guc kaybi oluyor, daha kotu tecrube ise ustunkoru montaj nedeni ile sogutma suyu borularinin yirtilmasi sonucu arabanin hareret yapmasi, uzaktan gordugum ve mudahale ettigim kotu tecrube ise motor kaputu altinda gaz kacagi nedeni ile yangin cikmasi.

Alana taktirana mani olmayalim lakin 5 beygir bile gitse canimdan gider  :p
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

fatihmehmet

  • Membro
  • İleti: 1.633
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #2 : 21 Eylül 2020, 18:10:52 »
Ülke şartları...

İyi LPG montaji yapılmış iyi afr ayarı yapılmış bir lpg sisteminde kolay kolay sorun yaşanmaz. Sorun yaşanan tüm araçlarda LPG ayarı ya fakirdir ya zengindir. LPG enjektöründen regülatörüne nozzle'ına kadar hepsi çok önemli etken.
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

stan

  • Membro
  • İleti: 347
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #3 : 21 Eylül 2020, 18:27:56 »
Oncelikli sebep tabiki de ulkemizin satin alma gucu.

Teknik olarak ise lpg'nin yuksek oktani, ozellikle ulkemizdeki gibi kalitesiz benzine gore teknik acidan fayda saglamaktadir. Benim deneyimlerime gore egt ve performans acisindan dogru ayarli bir lpg ile pompa benzini hemen hemen eslenik. Ama pompa benzinine %20 oraninda etonol katinca, egt yaklasik 50C dusuyor ve performans da biraz da olsa iyilesme hissediyorsunuz.

Bir de onemli bir not duseyim, Giulietta ve MiTo gibi guncel Alfa'lar basta İtalya olmak izere Avrupa'nin pek cok ulkesinde lpg'li sekilde fabrika cikisi satisa sunuluyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 239
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #4 : 22 Eylül 2020, 09:25:57 »
Yazılanlara katılıyorum.kaliteli marka ve düzgün işçilik kullanılarak yapılır ve afr ayarıda yapılırsa pek sorun çıkacağını düşünmüyorum.ama tabiki  motora sonradan entegre edilen sistem oldugunuda bilmek gerekir.ulkemizde herşeyde olduğu gibi yakıtta da pahalı olması ister istemez LPG ye yonleniyoruz.

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 641
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #5 : 22 Eylül 2020, 14:15:08 »
Ülkemizin ekonomik şartlarında en mantıklı yakıt LPG. Düzgün montaj ile hiçbir sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. En azından ben yaşamadım. Kaldı ki bizden çok daha fazla insan sağlığına önem veren Avrupa'da da LPG çok yaygın olarak kullanılıyor. Ve ülkedeki neredeyse tüm LPG kitleri ithal. Ayarları düzgün yapılmış ise, montaj düzgün ise ve arabanın buji, bobin, buji kablosu gibi ateşleme parçaları işini doğru yapıyorsa kesinlikle güç kaybı da yaşatmıyor. Yada hissedilecek kadar yaşatmıyor. Bugüne kadar 1,6 ve 2,0 atmosferik Alfa Romeolar tercih ettim. Bundan önceki 1,6 ve 2,0 156 larımın hepsinde LPG vardı. Tüm araçlarımda montaj ile ilgili bir sorunla karşılaşmamak için özellikle benzinli alıp bir süre sonra LPG yi kendim taktırdım. Bakımları hiç aksatmadığım için ne yolda kaldım, ne arıza yaşadım ne de performanstan ödün verdim. 2 yıl gibi bir süre GT SS de kullandım. Benzinli 156, LPG li 156 ve GT SS yakıt tüketimlerini karşılaştırdığımda arada uçurumlar var. GT ile 2 kişi ve yarım bagaj İstanbul-Avcılar'dan yola çıkarak depo ful iken İzmir'e körfezi dolaşarak gittim. İzmir'e vardığımda çeyrek depo benzinim vardı. Ama LPG'li 156 ile neredeyse 1 depo LPG ile gidebilirim. 156 lar da da farksız bir tüketim var. GT ye nispeten yakıt tüketimi biraz daha düşük olsa da yine de yakıyor. GT ile yazın İstanbul içi 500 km leri görüyordum ful depo ile. Kışın ise max. 350 km. Uzun yolda da GT ile 750-800 km arası gittim.156 da bu km rakamları biraz daha fazla. Sürüş tarzım ş.içi-ş.dışı farketmeksizin ara ara gazlamalı ama genelde 100-110 km/s şeklinde. 63 litre depolarının olduğunu düşünürsek her depo fullediğimde ortalama 55 litre yakıt alıyordum ve bunun şuan ki TL karşılığı 55 litre x 6,90 = 379,50 TL. Ayda duruma göre 2-3 kere arası fullediğimi düşünürsek ciddi bir maliyet. LPG ye geçecek olursak ayda 3-4 defa fullüyorum ve 35 litre civarı LPG alıyorum her seferinde. Ayda 120 litre civarı LPG tüketiyorum ve 120 litre x 3,45 = 414 TL. Ve aynı km yol yapıyorum neredeyse. Minimum yarı yarıya olumlu fark var LPG ile. Kullanım arttıkça olumlu fark da artıyor benzin tüketimine göre. Son Bodrum seyahatimde 15 gün önce ful depo LPG ile 600 km civarı yol gittim. Benzin ile kıyaslayınca depo başına bakarsak 140 TL LPG vs. 350 TL benzin gibi bir karşılaştırması var. Çok uzun oldu kusura bakmayın ama önyargısı olanlara, kararsız olanlara fikir vermek istedim. Ayrıca ben kullandığım arabalar ile basit hesaplamalar şeklinde bir karşılaştırma yaptım. Farklı marka model arabalarda değişkenlik gösterebilir. Alfa Romeo markasını ne kadar sevsem ve bağlı olsam da araçlarımız ne yazık ki yaktığı kadar gitmiyor. Tamam kullanması çok zevkli. Trafikte gün içinde karşılaşacağımız neredeyse tüm arabalardan özel. Ama o kadar. Tüm bu sebeplerden bence LPG takanları dışlamayın, hor görmeyin. :lol:
Son olarak maddi durumu yetersiz olan, tasarruf etmek isteyen kısacası ihtiyacı olan herkes LPG'ye yönelebilir. Çok normal karşılanmalı. İşinde uzman ve doğru montaj yapılan ellerde ben risk görmüyorum. Mesela pek fazla kimsenin LPG li 156 ile ayda 1000 km gideceğime GT ile ayda 400 km yapayım diyeceğini sanmıyorum  :kahve: Çünkü ihtiyaç. Ama LPG takmayanlara da saygı duyuyorum. Çünkü ben de bekarken benzin forever diyordum. :haydi:
         
1 hayal
5 duyu
6.his

Spider916

  • Membro
  • İleti: 218
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #6 : 22 Eylül 2020, 16:53:00 »
Ülkemizin ekonomik şartlarında en mantıklı yakıt LPG. Düzgün montaj ile hiçbir sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. En azından ben yaşamadım. Kaldı ki bizden çok daha fazla insan sağlığına önem veren Avrupa'da da LPG çok yaygın olarak kullanılıyor. Ve ülkedeki neredeyse tüm LPG kitleri ithal. Ayarları düzgün yapılmış ise, montaj düzgün ise ve arabanın buji, bobin, buji kablosu gibi ateşleme parçaları işini doğru yapıyorsa kesinlikle güç kaybı da yaşatmıyor. Yada hissedilecek kadar yaşatmıyor. Bugüne kadar 1,6 ve 2,0 atmosferik Alfa Romeolar tercih ettim. Bundan önceki 1,6 ve 2,0 156 larımın hepsinde LPG vardı. Tüm araçlarımda montaj ile ilgili bir sorunla karşılaşmamak için özellikle benzinli alıp bir süre sonra LPG yi kendim taktırdım. Bakımları hiç aksatmadığım için ne yolda kaldım, ne arıza yaşadım ne de performanstan ödün verdim. 2 yıl gibi bir süre GT SS de kullandım. Benzinli 156, LPG li 156 ve GT SS yakıt tüketimlerini karşılaştırdığımda arada uçurumlar var. GT ile 2 kişi ve yarım bagaj İstanbul-Avcılar'dan yola çıkarak depo ful iken İzmir'e körfezi dolaşarak gittim. İzmir'e vardığımda çeyrek depo benzinim vardı. Ama LPG'li 156 ile neredeyse 1 depo LPG ile gidebilirim. 156 lar da da farksız bir tüketim var. GT ye nispeten yakıt tüketimi biraz daha düşük olsa da yine de yakıyor. GT ile yazın İstanbul içi 500 km leri görüyordum ful depo ile. Kışın ise max. 350 km. Uzun yolda da GT ile 750-800 km arası gittim.156 da bu km rakamları biraz daha fazla. Sürüş tarzım ş.içi-ş.dışı farketmeksizin ara ara gazlamalı ama genelde 100-110 km/s şeklinde. 63 litre depolarının olduğunu düşünürsek her depo fullediğimde ortalama 55 litre yakıt alıyordum ve bunun şuan ki TL karşılığı 55 litre x 6,90 = 379,50 TL. Ayda duruma göre 2-3 kere arası fullediğimi düşünürsek ciddi bir maliyet. LPG ye geçecek olursak ayda 3-4 defa fullüyorum ve 35 litre civarı LPG alıyorum her seferinde. Ayda 120 litre civarı LPG tüketiyorum ve 120 litre x 3,45 = 414 TL. Ve aynı km yol yapıyorum neredeyse. Minimum yarı yarıya olumlu fark var LPG ile. Kullanım arttıkça olumlu fark da artıyor benzin tüketimine göre. Son Bodrum seyahatimde 15 gün önce ful depo LPG ile 600 km civarı yol gittim. Benzin ile kıyaslayınca depo başına bakarsak 140 TL LPG vs. 350 TL benzin gibi bir karşılaştırması var. Çok uzun oldu kusura bakmayın ama önyargısı olanlara, kararsız olanlara fikir vermek istedim. Ayrıca ben kullandığım arabalar ile basit hesaplamalar şeklinde bir karşılaştırma yaptım. Farklı marka model arabalarda değişkenlik gösterebilir. Alfa Romeo markasını ne kadar sevsem ve bağlı olsam da araçlarımız ne yazık ki yaktığı kadar gitmiyor. Tamam kullanması çok zevkli. Trafikte gün içinde karşılaşacağımız neredeyse tüm arabalardan özel. Ama o kadar. Tüm bu sebeplerden bence LPG takanları dışlamayın, hor görmeyin. :lol:
Son olarak maddi durumu yetersiz olan, tasarruf etmek isteyen kısacası ihtiyacı olan herkes LPG'ye yönelebilir. Çok normal karşılanmalı. İşinde uzman ve doğru montaj yapılan ellerde ben risk görmüyorum. Mesela pek fazla kimsenin LPG li 156 ile ayda 1000 km gideceğime GT ile ayda 400 km yapayım diyeceğini sanmıyorum  :kahve: Çünkü ihtiyaç. Ama LPG takmayanlara da saygı duyuyorum. Çünkü ben de bekarken benzin forever diyordum. :haydi:
Kesinlikle hor görmüyorum.Tamamen tercih meselesi ve sayg duyarım.Yanıtınız ayrıca çok detaylı ve bilgilendirici olmuş.Teşekkür ederim.
96 Spider 916 2.0 TS 🍀 🕷 (2017-2020)

Spider916

  • Membro
  • İleti: 218
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #7 : 22 Eylül 2020, 17:07:24 »
Herkese verdiği detaylı yanıtlar için çok teşekkür ederim.Sayenizde bilgilendim.

LPG kullanan arkadaşlarıma saygım sonsuz lakin benzin için tasarrufu düşünecek isem benim tercihim ufak hacimli benzinli veya TD motorlardan olur (0.9-1.0 -1.2-1.6 td vb)

Sevgiler & Saygılar
96 Spider 916 2.0 TS 🍀 🕷 (2017-2020)

halil

  • Membro
  • İleti: 1.798
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #8 : 22 Eylül 2020, 18:43:03 »
lpg 'nin ülkemizde rağbet görmesinin asıl sebebi tabi ki de ekonomik oluşu.ekonominiden kastım liste fiyatının ucuz olması ve buna bağlı  km başına yakıt tüketiminin azlığı.bunun yanında motora verdiği zararları kimse 100 km/lt hesabına katmıyor.lpg'nin oktanı yüksektir.oktanın yüksek olması ateşlemeye karşı direnç demektir.yani lpg benzine göre daha zor ateşlenir.bu ise ateşleme bobini,buji ve buji kablolarına ek yük binmesi ve normalden daha kısa sürede elden çıkması demektir.ayrıca çoğu araçta lpg subab erimesine yol açıyor.(opel-chevrolet)silindir içi sıcaklığın yüksek olasından dolayı.yine motordaki soğutma suyu hortumları kesilerek lpg sisteminden geçiriliyor.bu ise devridaim pompasının daha fazla yük altında çalışması anlamına geliyor. lpg taktırılır mı?taktırılır,ama risklerini göze alarak

bu iş biraz start stop sistemi gibi.start stoplu aracın aküsü atıyorum 1000 tl,normal akü 400 tl.start stoplu akü kullanıma göre 2-3 senede bitiyor.şimdi hesap etseniz aracın start stop sistemi ,bu süre zarfında size 600 tl lik ekonomi sağladı mı? hayır. ama aracınızda güya yakıt ekonomisi sağlayan start stop sistemi var.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

halil

  • Membro
  • İleti: 1.798
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #9 : 22 Eylül 2020, 18:59:42 »
http://web.deu.edu.tr/fmd/s25/25-03.pdf

sonuç kısmında güzel açıklamalar var

ateşleme sıcaklıkları

https://hizliresim.com/gbTWAv
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #10 : 22 Eylül 2020, 19:17:56 »
http://web.deu.edu.tr/fmd/s25/25-03.pdf

sonuç kısmında güzel açıklamalar var

ateşleme sıcaklıkları

https://hizliresim.com/gbTWAv

Cok guzel bir calisma, tesekkurler  :alfisti:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #11 : 22 Eylül 2020, 19:34:33 »
Bu arada 2005ten bu yana ara ara lpgli arac kullandim, sifir sikinti yasadigim bir arabaya denk gelmedim (GTV TB haric sanirim :-)). Performans dustu diyorum (suzuki swift 1.3 4x4) usta bana diyorki sikinti yok. Isiklarda stop edenmi istersin (YRV turbo), her 1000km sonrasi sabahlari calismakta zorlanmami istersin (Roomster 1.6), cekisin dusmesi (166 3.0), 8bin kmde hortumlarin yirtilmasi ile neredeyse motoru kucaklamak ve garanti disi kalmak (roomster), bu sonuncuda yetkili servis munubusle geldi, bakti lpg var hadi gule gule dedi...

Daha aklima gelmeyen nice sorun yasamisligim var. LPGde sunu gordum, motora bol hava girecek sekilde emme hatti filtre vs revize edilecek, guzel bir AFR ayari yapilacak, LPG ekipmanlari motor gucune uygun secilecek ve mumkunse 4000dv ustu cevrilmeyecek sekilde kullanilacak. Silindir basina 2 subap eski tip motorlar (misal GTV TB) cok devir cevirmek istemedigi icin bir nebze LPG ile daha uyumlu calisiyorlar. Diyelimki gucten ziyade torkla yuruyen motorlar LPG icin daha elverisli gibi.

Birde her yakit alista elemanin dolum agzini bulmasi icin yere yatmasi cok hos degil. Gecen gun arkadasin corollasini almistim, yakit istasyonundayakit alirken bayan dolum elemani yere yatti, 30-40sn ugrasti, tamam belki cok onemli degil ama benim zoruma gitti. Bu da not olarak burada dursun. Arkadas araci lpgde kullanmiyormus, otomatik vites biraz daha agresif degistiriyormus, bende ilk kavrama cok kotu diyordum, bu arada arkadasin oto bakim yeri var, 30 yillik usta, LPGden memnun degil. Keske taktirmasaydim diyor.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #12 : 22 Eylül 2020, 19:40:45 »
Yani lpg yuzde 20 fazla yakiliyor ya benzine gore, ona  bagli olarak motora daha cok hava gonderebilmek gerekiyor.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

EmKa

  • Membro
  • İleti: 132
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #13 : 22 Eylül 2020, 19:52:08 »
lpg 'nin ülkemizde rağbet görmesinin asıl sebebi tabi ki de ekonomik oluşu.ekonominiden kastım liste fiyatının ucuz olması ve buna bağlı  km başına yakıt tüketiminin azlığı.bunun yanında motora verdiği zararları kimse 100 km/lt hesabına katmıyor.lpg'nin oktanı yüksektir.oktanın yüksek olması ateşlemeye karşı direnç demektir.yani lpg benzine göre daha zor ateşlenir.bu ise ateşleme bobini,buji ve buji kablolarına ek yük binmesi ve normalden daha kısa sürede elden çıkması demektir.ayrıca çoğu araçta lpg subab erimesine yol açıyor.(opel-chevrolet)silindir içi sıcaklığın yüksek olasından dolayı.yine motordaki soğutma suyu hortumları kesilerek lpg sisteminden geçiriliyor.bu ise devridaim pompasının daha fazla yük altında çalışması anlamına geliyor. lpg taktırılır mı?taktırılır,ama risklerini göze alarak

bu iş biraz start stop sistemi gibi.start stoplu aracın aküsü atıyorum 1000 tl,normal akü 400 tl.start stoplu akü kullanıma göre 2-3 senede bitiyor.şimdi hesap etseniz aracın start stop sistemi ,bu süre zarfında size 600 tl lik ekonomi sağladı mı? hayır. ama aracınızda güya yakıt ekonomisi sağlayan start stop sistemi var.

Çok güzel bir açıklama olmuş. Ama özellikle bizim ve bizimki gibi sürüş keyfi önde olan marka araçlara, bilinçli kullanıcılar tarafından, yaptırılan LPG montajını anlayabiliyorum, insanın sürdükçe süresi geliyor ve bu uzun vadeli hesaplamalarla kar zarara bakılmaktansa o anki yakıt ekonomi düşünülüyor. Ülke şartlarında ne şirketlerin ne başka birisinin uzun vadeli planlamalar yapamadığı bu ekonomik koşullarda, insanların fırsatı varken olabildiğince mutluluk satın almaya çalışmaları normal geliyor. Ben öğrenciyken yemek paramdan artırarak benzin almaya çalışıyordum LPG taktırmaktansa, aslında ne öyle bir araç alacak kadar ekonomik gücüm ne benzinde yürütecek kadar refahım vardı ama ekonominin "bir daha mı geleceğiz dünyaya, zaten yarınımız belli değil bari bugünü mutlu yaşayalım" seviyesi, insanları bazı riskleri almaya mecbur bırakıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #14 : 22 Eylül 2020, 19:58:28 »
Lpg yi sevmiyorum, özellikle Alfada hiç sevmiyorum :D
Öğrenci halimle benzine yetişebiliyorum bence arada uçurum fark yok
2.0

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #15 : 23 Eylül 2020, 08:52:07 »
Bizim emektarı bulana kadar neredeyse 1 yıl 156 aramıştım. Sürecin bu kadar uzun sürmesinin nedenlerinden biri de, kesinlikle LPG'li bir araç istemiyor olmamdı. 2012'de aldığımız 156 2.0 TS'yi 2 yıl benzinle kullandık.

LPG sistemlerinin artık, benim gözümde canlandırdığım "tüplü taksi" kavramından çok ileri noktalara ulaştığını farkettiğimde, LPG işini araştırmaya başladım. Aslında çok az kilometre yapıyorduk ama, 156'ya uzun yıllar binmeyi planladığımız için ve depoya giren her damla benzinin %70'inin vergiye gidiyor olması kanıma dokunduğu için (Cevap 1 :) ), uzun araştırmalar sonucunda Prins markasının VSI 2 modeli kiti seçerek biz de LPG kervanına katıldık.

Sözünü ettiğim uzun araştırmaları sadece kit seçimi için yapmadım. Kiti seçtikten sonra, montaj sırasında mevcut kitin "turuncu" Keihin enjektörlerini "sarı" olanlarla, Prins marka tankı Evas marka tankla, ve depo üzerinde multivalfi de, şimdi markasını hatırlamadığı  muadili ile değiştirdim. Montaj için, Bostancı Sanayi'de, hakkında çok olumlu yorumlar bulunan bir bayiyi tercih ettim. Son olarak, belki de en önemlisi, sistemin tüm ayarları yolda ve kit seçimi sırasında çok başını ağrıttığım, Prins Türkiye distribütörü İpragaz firmasında çalışan, sistemin tüm parametrelerine hakim bir makina mühendisi tarafından yapıldı.

Araçlara sonradan ve düzgün şekilde takılmayan her donanımın, araca zarar ihtimali vardır. Hele, yakıt besleme sistemini baştan aşağı değiştiren bir donanımın illaki vardır. Ancak benim şahsi düşüncem, burada anahtar kelime "düzgün şekilde takılmayan". Bu işte kit seçimi, montaj ve ayar üçlüsünün ne kadar önemli olduğunu vurgulamak için, yaptığım işleri yukarıda detaylandırdım. Bizim emektarı değiştirecek olsak, başka birisinin LPG dönüşümü yaptırdığı bir aracı alır mıyım diye sorarsanız, hayır almam. Ancak, yeni aldığın araca yine lpg taktırır mısın diye sorarsanız, evet kesinlikle taktırırım.

LPG dönüşümü yaptıralı yaklaşık 6 yıl oldu. Bu süre zarfında 2 defa filtre değişimi dışında LPG sistemine dokunulmadı bile. Bizim 156 şehir içi trafiğinde ortalama 11-11,5 lt/100km benzin tüketiyor. LPG'de tüketim ise 12-13 lt/100km. Gerçekçi bir sarfiyat karşılaştırması yapabilmek için, aracın ilk çalıştırmada, ideal hararet seviyesine ulaşana kadar benzin ile çalıştığını da hesaba katmak lazım. Eşimin günlük güzergahı olan okul-ev arası mesafe 8-9km olduğu için, haliyle bir miktar benzin tüketimi de oluyor. Kışın bu tüketim biraz daha artıyor.

Performans olarak karşılaştıracak olursam, 156'nın asıl kullanıcısı eşime göre bir fark yok :). Benim söyleyebileceğim ise, benzinde kullanılırken, aracın bir tık az gaz ile kalkabilmesi. 1000-2000 devir arasında hissedebildiğim bu farkı, ara hızlanmalarda hissedemiyorum.

Çevre konusundaki hassasiyetim, yaşadığım ortama saygı duymak boyutunda. Yani takıntılı çevrecilerden değilim. Ancak, motor sıcaklığı ideal seviyesine ulaştığında, egzosttan çıkan gazın kokusunun, insanı rahatsız etmeyecek seviyede kalması hoşuma gitmiyor değil.

6 yıllık "tüplü" 156 kullanıcısı olarak tecrubelerim bunlar :)


fatihmehmet

  • Membro
  • İleti: 1.633
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #16 : 23 Eylül 2020, 10:22:23 »
Bu yanlış bir bilgi abi. Afr ayarı dediğimiz olay bu zaten. Araç benzinde ne afr veriyorsa LPG'de de ona ayarlanıyor. Çok detaylı bi araştırmam yok ama afr ayarı yaptırmayı düşünen varsa Facebook'ta grubu var. Büyükşehirlerde sizi rahatlatacak bilgiyi ordan alabilirsiniz.
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

fikri.şakar

  • Membro
  • İleti: 283
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #17 : 23 Eylül 2020, 12:29:46 »
Sene 1993 de babam doğan slx almıştı sıfır km. Aracı aldıktan sonra lpg sistemi taktırıldı. Türkiye de büyük şehirler dışında dolum istasyonu yoktu. Babamın daha önceki senelerde de lpg üzerine uygulamaları olmuştu.Depo olarak bagajda mavi mutfak tüpleri vardı, yolda biri bitince diğerini takardı. Sonra italya dan bir pompa getirtti,pompa geldikten sonra silindirik lpg deposu takıldı, bundan sonra mavi tüplerden pompa vasıtasıyla depoya kendi dolum yapardı. Ama devamlı kendisi lpg ayarını yapardı. Bu araç hiçbir motor revizyonu görmeden 300bin km kullanıldı ve hala motorda sıkıntı yoktu.sonra araç değiştirildi.kit seçimi, lpg ayarı önemli bence. Bende lpg li focus, lpg li 1,4 multiair giulietta kullandım.focus ta rölanti ayarsızlığı, çekiş farkı vardı. Alfa da bir sorun yaşamadım ama çok fazla km yapmadım, alfa da prins vsi 2 tercih etmiştim.lpg nin dezavantajları var  ama doğru ayar, doğru kit ve iyi montajla bu dezavantajların bir kısmı azaltılabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 502
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #18 : 23 Eylül 2020, 13:50:18 »
Sorun sadece düzgün ayar yaptırıp yaptırmamak değil. En temel fizik kurallarından biridir. Daha fazla ısı=daha çabuk aşınma, haliyle daha az motor ömrü. 

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

efebey

  • Membro
  • İleti: 27
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #19 : 23 Eylül 2020, 16:42:00 »
aslında bu tip konular bir yerden sonra kısırdöngü tartışmalara yol açmakta...ben de lpg yi sevmeyen, karşı duran biriyim; ama 2 aracımda kullandım. Bu iş hem ekonomi hem de kaç km yol yaptığınızla da doğrudan ilişkili...2 arabadan biri s320 idi w140 kasa, üzerinde prinsle almıştım, 9 ayda 20000 km yol yapıp satmıştım, 1 kere tık demedi, ne çekiş ne performans olarak olumsuz bir durumla karşılasmadım. 540 benzinli aldım, hem ekonomik durumumdan hem de neredeyse her gün Anadolu-Avrupa arası gel git yaptığımdan Atiker gold taktırttım. Montaj çok önemli, kesinlikle katılıyorum; ama iyi montaj=sorunsuzluk demek  değil. Motorun lpg ye olan uyumu daha doğrusu az sensörü olan, düşük sıkıştırmalı deyim yerindeyse kara düzen motorlarda iyi montajla iyi bir kitle sorun minimum seviyelerde ama bmw tarzı araçlarda kim ayar yaparsa yapsın en iyi de kiti taktırsanız bir süre sonra araçtaki olumsuz değişimleri görebiliyorsunuz. Ha ben 1 yılda 30-35 bin km yaptım o yuzden değdi ama senede 10-12 bin km yapanları da lpg yi niye taktırdıklarını pek anlayamıyorum.. dip toplamda tasarrufu bir kenara koyalım, zararlı çıkma ihtimali yüksek..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burock27

  • Membro
  • İleti: 167
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #20 : 24 Eylül 2020, 02:37:14 »
Bu arada 2005ten bu yana ara ara lpgli arac kullandim, sifir sikinti yasadigim bir arabaya denk gelmedim (GTV TB haric sanirim :-)). Performans dustu diyorum (suzuki swift 1.3 4x4) usta bana diyorki sikinti yok. Isiklarda stop edenmi istersin (YRV turbo), her 1000km sonrasi sabahlari calismakta zorlanmami istersin (Roomster 1.6), cekisin dusmesi (166 3.0), 8bin kmde hortumlarin yirtilmasi ile neredeyse motoru kucaklamak ve garanti disi kalmak (roomster), bu sonuncuda yetkili servis munubusle geldi, bakti lpg var hadi gule gule dedi...

Daha aklima gelmeyen nice sorun yasamisligim var. LPGde sunu gordum, motora bol hava girecek sekilde emme hatti filtre vs revize edilecek, guzel bir AFR ayari yapilacak, LPG ekipmanlari motor gucune uygun secilecek ve mumkunse 4000dv ustu cevrilmeyecek sekilde kullanilacak. Silindir basina 2 subap eski tip motorlar (misal GTV TB) cok devir cevirmek istemedigi icin bir nebze LPG ile daha uyumlu calisiyorlar. Diyelimki gucten ziyade torkla yuruyen motorlar LPG icin daha elverisli gibi.

Birde her yakit alista elemanin dolum agzini bulmasi icin yere yatmasi cok hos degil. Gecen gun arkadasin corollasini almistim, yakit istasyonundayakit alirken bayan dolum elemani yere yatti, 30-40sn ugrasti, tamam belki cok onemli degil ama benim zoruma gitti. Bu da not olarak burada dursun. Arkadas araci lpgde kullanmiyormus, otomatik vites biraz daha agresif degistiriyormus, bende ilk kavrama cok kotu diyordum, bu arada arkadasin oto bakim yeri var, 30 yillik usta, LPGden memnun degil. Keske taktirmasaydim diyor.
Bir iki kullandim ben 166 yi LPG'de çekiş farkı hissetmedim. Rakım farkından olabilir. Ama ilk firsatta sokturecegim. Gerçi o da 2-3 bin tutuyormuş proje filan.

Turbo araçlarda LPG kötü benzine denk gelme ihtimaline karşı daha güvenli bir yakıt. Benzin 98 oktan ki gerçekte 95 96 anca. LPG ise 103 105 oktanlarda. Kazara 88 90 oktan benzinle detonasyon ve motor kiran turbolar çok oluyor. Yani bilinenin aksine Turbo araçlarda LPG daha iyi sonuç verebilir hatta artan oktan ile continous boost 0.2-0.3 artırılabilir bu da hp kaybı değil aksine hp kazandırır. Ama Afr ayarı çok önemli. Fakire düşmemeli araç. Candan Mühendislik bu konuda güven veriyor takip ettiğim kadarıyla. Her zaman afr ayarinin yapilmasinin ne kadar elzem olduğunun altını çizerler.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2020, 02:40:58 Gönderen: Burock27 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #21 : 24 Eylül 2020, 11:47:55 »
Bir iki kullandim ben 166 yi LPG'de çekiş farkı hissetmedim. Rakım farkından olabilir. Ama ilk firsatta sokturecegim. Gerçi o da 2-3 bin tutuyormuş proje filan.

Turbo araçlarda LPG kötü benzine denk gelme ihtimaline karşı daha güvenli bir yakıt. Benzin 98 oktan ki gerçekte 95 96 anca. LPG ise 103 105 oktanlarda. Kazara 88 90 oktan benzinle detonasyon ve motor kiran turbolar çok oluyor. Yani bilinenin aksine Turbo araçlarda LPG daha iyi sonuç verebilir hatta artan oktan ile continous boost 0.2-0.3 artırılabilir bu da hp kaybı değil aksine hp kazandırır. Ama Afr ayarı çok önemli. Fakire düşmemeli araç. Candan Mühendislik bu konuda güven veriyor takip ettiğim kadarıyla. Her zaman afr ayarinin yapilmasinin ne kadar elzem olduğunun altını çizerler.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
LPG de propan oranına bağlı olarak çok farklı kalitede olabiliyor. Ayrıca bahsettiğiniz performans artışını 4000 DD ye kadar alırsınız fakat ondan sonrası yine risk. En güzel çözüm lpdi. Sıvı LPG sistemleri ile drag yapan araçlar bile var ABD de


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Turbo Twin Spark

Burock27

  • Membro
  • İleti: 167
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #22 : 24 Eylül 2020, 11:58:11 »
LPG de propan oranına bağlı olarak çok farklı kalitede olabiliyor. Ayrıca bahsettiğiniz performans artışını 4000 DD ye kadar alırsınız fakat ondan sonrası yine risk. En güzel çözüm lpdi. Sıvı LPG sistemleri ile drag yapan araçlar bile var ABD de


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Lpdi sistemler yanılmıyorsam 15 20 bin lirayı buldu fiyatları 4 silindirli için. Öyle olunca da ekonomi yapma mantığından çıktı kimse yanına yanaşmıyor.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hannibal

  • Membro
  • İleti: 247
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #23 : 24 Eylül 2020, 16:38:17 »
Bizim emektarı bulana kadar neredeyse 1 yıl 156 aramıştım. Sürecin bu kadar uzun sürmesinin nedenlerinden biri de, kesinlikle LPG'li bir araç istemiyor olmamdı. 2012'de aldığımız 156 2.0 TS'yi 2 yıl benzinle kullandık.

LPG sistemlerinin artık, benim gözümde canlandırdığım "tüplü taksi" kavramından çok ileri noktalara ulaştığını farkettiğimde, LPG işini araştırmaya başladım. Aslında çok az kilometre yapıyorduk ama, 156'ya uzun yıllar binmeyi planladığımız için ve depoya giren her damla benzinin %70'inin vergiye gidiyor olması kanıma dokunduğu için (Cevap 1 :) ), uzun araştırmalar sonucunda Prins markasının VSI 2 modeli kiti seçerek biz de LPG kervanına katıldık.

Sözünü ettiğim uzun araştırmaları sadece kit seçimi için yapmadım. Kiti seçtikten sonra, montaj sırasında mevcut kitin "turuncu" Keihin enjektörlerini "sarı" olanlarla, Prins marka tankı Evas marka tankla, ve depo üzerinde multivalfi de, şimdi markasını hatırlamadığı  muadili ile değiştirdim. Montaj için, Bostancı Sanayi'de, hakkında çok olumlu yorumlar bulunan bir bayiyi tercih ettim. Son olarak, belki de en önemlisi, sistemin tüm ayarları yolda ve kit seçimi sırasında çok başını ağrıttığım, Prins Türkiye distribütörü İpragaz firmasında çalışan, sistemin tüm parametrelerine hakim bir makina mühendisi tarafından yapıldı.

Araçlara sonradan ve düzgün şekilde takılmayan her donanımın, araca zarar ihtimali vardır. Hele, yakıt besleme sistemini baştan aşağı değiştiren bir donanımın illaki vardır. Ancak benim şahsi düşüncem, burada anahtar kelime "düzgün şekilde takılmayan". Bu işte kit seçimi, montaj ve ayar üçlüsünün ne kadar önemli olduğunu vurgulamak için, yaptığım işleri yukarıda detaylandırdım. Bizim emektarı değiştirecek olsak, başka birisinin LPG dönüşümü yaptırdığı bir aracı alır mıyım diye sorarsanız, hayır almam. Ancak, yeni aldığın araca yine lpg taktırır mısın diye sorarsanız, evet kesinlikle taktırırım.

LPG dönüşümü yaptıralı yaklaşık 6 yıl oldu. Bu süre zarfında 2 defa filtre değişimi dışında LPG sistemine dokunulmadı bile. Bizim 156 şehir içi trafiğinde ortalama 11-11,5 lt/100km benzin tüketiyor. LPG'de tüketim ise 12-13 lt/100km. Gerçekçi bir sarfiyat karşılaştırması yapabilmek için, aracın ilk çalıştırmada, ideal hararet seviyesine ulaşana kadar benzin ile çalıştığını da hesaba katmak lazım. Eşimin günlük güzergahı olan okul-ev arası mesafe 8-9km olduğu için, haliyle bir miktar benzin tüketimi de oluyor. Kışın bu tüketim biraz daha artıyor.

Performans olarak karşılaştıracak olursam, 156'nın asıl kullanıcısı eşime göre bir fark yok :). Benim söyleyebileceğim ise, benzinde kullanılırken, aracın bir tık az gaz ile kalkabilmesi. 1000-2000 devir arasında hissedebildiğim bu farkı, ara hızlanmalarda hissedemiyorum.

Çevre konusundaki hassasiyetim, yaşadığım ortama saygı duymak boyutunda. Yani takıntılı çevrecilerden değilim. Ancak, motor sıcaklığı ideal seviyesine ulaştığında, egzosttan çıkan gazın kokusunun, insanı rahatsız etmeyecek seviyede kalması hoşuma gitmiyor değil.

6 yıllık "tüplü" 156 kullanıcısı olarak tecrubelerim bunlar :)
Yazmadan önce bir okuyayım bakayım güzide üyelerimiz neler yazmış diye bir yeltendim, @Kaan ile birlikte bu paragraflar son noktayı koymuş, bir şey yazmama gerek kalmadı :) Yarar/zarar hususları açıkça anlatılmış, kalemlerine sağlık. Günlük kullanımda LPG şart. Hafta sonu bindiğin bir araban vardır, keyif almak istersin, o ayrı.
Özellikle benzinle gezmenin (ya da sıfır otomobil almanın) insana bu ülkede keriz gibi hissettirmesi, kanıma dokunan şeylerin başında geliyor. He, cüzdanın dolu olması "kerizlik"ten ayrı bir olgu bunu da ekleyeyim. Dolar milyarderi de olsan yolunma yolunmadır. Şimdi "Var ki biniyorum olmasa ne yapacağız hahahah" diye haykıran "Ayı Selim" karakterine dönüşmeyelim  ;)
Dip not: Dizel mi? Allah korusun. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 641
    • Çevrimdışı
Ynt: Neden LPG
« #24 : 24 Eylül 2020, 17:51:10 »
Yazmadan önce bir okuyayım bakayım güzide üyelerimiz neler yazmış diye bir yeltendim, @Kaan ile birlikte bu paragraflar son noktayı koymuş, bir şey yazmama gerek kalmadı :) Yarar/zarar hususları açıkça anlatılmış, kalemlerine sağlık. Günlük kullanımda LPG şart. Hafta sonu bindiğin bir araban vardır, keyif almak istersin, o ayrı.
Özellikle benzinle gezmenin (ya da sıfır otomobil almanın) insana bu ülkede keriz gibi hissettirmesi, kanıma dokunan şeylerin başında geliyor. He, cüzdanın dolu olması "kerizlik"ten ayrı bir olgu bunu da ekleyeyim. Dolar milyarderi de olsan yolunma yolunmadır. Şimdi "Var ki biniyorum olmasa ne yapacağız hahahah" diye haykıran "Ayı Selim" karakterine dönüşmeyelim  ;)
Dip not: Dizel mi? Allah korusun. :)

Yusuf özellikle h.sonu arabası konusuna ve maddi durumun cidden iyi olma konusuna daha fazla uzatmamak için girmemiştim  :D Neyse ki sen söyledin de o konularda eksik kalmadı.  :alkis: Şaka bir yana ihtiyacı olmadan Alfisti değil hiçbir kullanıcının LPG taktıracağını sanmıyorum ama ne yazık ki ülke şartları.
1 hayal
5 duyu
6.his

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal