Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Pedal Commander hilekarlığı ve neden hile olduğu hakkında  (Okunma sayısı 1626 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Hanımın arabası nedeniyle dahil olduğum -sizden iyi olmasın çok iyi insanların bulunduğu- Citroen topluluğunda bu konuda bir tartışma döndü. Satıcılar işi iyice hileye vurunca ben de buraya taşıyayım, karşılaşırsanız boşluğunuza gelmesin dedim.
Söylediğim tartışmaya bir süre sonra bu cihazın Türkiye satış müdürü olduğunu iddia eden biri, bir kullanıcıya aşağıdakileri yazdı. Tek tek inceleyeceğim.
Alıntı
Üstadım merhaba ;Bu cihazın aracınıza sağlayacağı fayda Chiptuning' den - chipbox' tan tamamen farklıdır. PEDAL COMMANDER ; tüm dünya imalat ve satış yeterlilik belgelerine sahip patentli bir üründür ve bütün dünya ülkelerin de satılmaktadır.. 6 yıl önce Frankfurt dünya otomotiv fuarında Almanlar tarafından satışa sunuldu Araçta chiptuning gibi beygir ve torku yükseltmez. Ama chiptuning' in yapamadığı araçtaki kalkış ve hızlanma hantallığını sona erdirir, 0-100m. Kalkış süresini çok seri hale getirir aracınıza inanılmaz ataklık verir,rampa ve yokuş çıkışların da araç bayılmaz ve vites küçültmenize gerek kalmaz..Artık gaza basmaz sadece dokunursunuz .. Gaza dokunmanızla araç anında 2000 üstü devirleri görür ve çok serileşir. Elektronik gaz pedalına sahip her araca uygulama yapılabilmektedir. Elektronik araçlardaki geç kalan gaz tepkimesini 0’ a indirir sorunsuzdur.
Şehir içi programlarını ( CİTY - SPORT ) Şehir içinde uzun yol programını ( SPORT + ) Uzun yolda kullandığınız sürece YAKITI ARTIRMAZ VEYA EKSİLTMEZ.. Ancak birçok kullanıcı aracının üst viteslerde devir kaybettiğinde vites küçültmeye gerek kalmadan tekrar toparladığı için yakıtının düştüğünü ifade etmektedir..ECO Modu en zorlu kış şartların da sıfır patinaj ile müthiş bir kullanım kolaylığı sağlar. Elektronik gaz pedalına sahip tüm araçların gaz pedalı üzerindeki potansiometresine araç üreticileri yaşlı,bayan ve yeni ehliyet almış insanların şehir içi trafikte aracın seri kalkarak kaza yapmasını engelleyen bir sınırlama yazılımı yükler. Gaz pedalına her dokunduğunuzda motor kelebeğinin açılma açısı ve hızını belirleyen gaz pedalındaki bu yazılımdır.. Bu geç algılama süresi araçlarda farklılık göstermekle birlikte 1.5 ile 4 saniye arasında değişkenlik gösterir.. gaz pedalındaki bu yazılımı kontrol edemediğiniz yani sıfıra indirmediğiniz sürece beygir ve torku her ne olursa olsun hiç bir aracı gerçek gücünde kullanamazsınız.. vitalengarage.com sitesinden videolar kısmına bir göz atın lütfen uygulama yapılan araçları gördüğünüzde şaşıracak "bu araca da mı ?" sorusunu soracaksınız.. Görmek gerek ,anlatmak gerçekten zor..

Önce cihazın çalışmasını anlatalım. Sprint Booster gibi isimlerle karşımıza çıkan bu cihazların yaptığı, gaz pedalından gelen pedal konum bilgisini motor ECU'ye (beyne) farklı aktarmak. Performans modları dediklerinde, mesela siz gaza %25 basıyorsunuz, cihaz araya girip motora gaz pedalnı %50 olarak bildiriyor. Eğer mevzuya hakim bir sürücü değilseniz "vay be, eskiden gaza yarıya kadar bassam ancak bu kadar giderdi, şimdi çeyrek basıyorum araba uçuyor" diye seviniyorsunuz. Olay bu.

1. Aracın kalkış ve hızlanma hantallığını sona erdirmez. Araba gaza tam basınca ne kadar atak davranıyorsa bunda da o kadar atak davranır. Ne kadar hantal kalıyorsa bunda da o kadar hantal kalır.
2. Kalkış süresi ve 0-100 sprint'lerinde 100 milisaniye bile fark oluşturmaz.
3. Rampa ve yokuş çıkışlarında aracın "bayılmasını" engellemez. Araç cihaz öncesi ne kadar bayılıyorsa cihaz sonrası da o kadar bayılır.
4. Vites küçültmenize gerek kalmamasını sağlamaz. Cihaz öncesi hangi vitesle çıkıyorsanız cihazdan sonra da aynı viteste aynı hızda çıkabilirsiniz.
5. Vites küçültmeye gerek kalmadan toparladığı için yakıt tüketimini düşürme gibi bir etkisi yoktur.
6. Araç "serileşti" diye o şekilde kullanıldığında her türlü performans modunda yakıt tüketimini artırır. Bu cihaz olsun olmasın, araç çabuk hızlandığı ölçüde yüksek yakıt tüketir.
7. Araç üreticilerinin "yaşlı, bayan ve yeni ehliyet almış insanlar" gibi bir ayrımı yoktur. Böyle bir sınırlama da yoktur. Hele Alfa Romeo'larda hiç yoktur. Zaten gaz pedalı tepkisi de o Alfa hissinin bir parçasıdır. Ancak konfor odaklı araçlarda ani tepkiler bir miktar yavaşlatılmış olabilir.
8. Bu "yavaşlatma"nın 4 saniye gibi süreleri bulduğu hiçbir araba tanımıyorum. Öyle bir araba zaten sollamada adam öldürür.
9. Bu cihaz gaz pedalındaki yazılımı hiçbir şekilde kontrol edemez.
10. Bu cihaz gaz pedalı tepkilerini hızlandıramaz.
11. Araya sıkıştıramadım. Kaygan yolda kalkışlarda patinajı sıfıra indirmez.

Zararları?

Cihazı sökerek veya varsa "etkisiz" moda alarak kurtulabileceğiniz iki temel zararı var.

- Gaz pedalı hassasiyetini elinizden (ayağınızdan? :) ) alır. Bu özellikle bizim Alfa'larda önemli bir zarar. Gaz pedalında hassas oynamalarla limitte aldığınız bir virajda araba birden yüksek gaz pedal konumu görerek kafadan kayabilir.
- Gaz pedalı yolunun bir kısmını kullanımdan kaldırır. Gaza mesela %60 bastığınızda bu cihaz motora %100 gaz pedalı konumu bildiriyor olsun. Bu seviyeden sonra siz gaz pedalı yolunun %61'ine kadar da bassanız, pedalı paspasa da dayasanız araba birebir aynı şekilde, yani "tam gaz" hızlanır.

Yararları?

Performans modlarının hiçbir faydası yok. "Ekonomi" olarak iddia ettikleri modların hassas olmayan ayaklar veya fabrika çıkışı aşırı çabuk tepki veren araçlarda yakıt tüketimine veya kış kullanımına faydası olabilir. Gaz pedalındaki ani hareketlerinizin etkisini sınırlayarak daha sakin bir kullanıma yardımcı olursa yakıt tüketiminiz düşebilir. Yahut karlı yolda kalkışta gazı hassas ayarlayamıyorsanız hareketlerinizin motor kontrolcüsüne etkisini sınırlayarak daha az patinajla kalkmanıza yardımı olabilir.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
İzninizle bu mesajı Citroen forumuna da kopyalıyorum. Yani cihazın amacı performans değil, pedal hissiyatını değiştirir filan deseler konu kapanacak da, satış hilesiyle insanları kandırmalarına sinir oldum. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cihan82

  • Membro
  • İleti: 386
    • Çevrimdışı
Ben de önceden araştırıp aynı hislere kapılmıştım. Bence zaten sürekli performanslı kullanılan bir aracın ecusu, yakıt haritalarını ona göre oluşturacağı için daha tepkili hale gelebilir. Bu arabanın motoru iyi açılmış dedikleri olay yani :) Otomobil kullanmayı gerçekten seven ve hisseden bir insan için gereksiz olduğunu düşünüyorum bu aletlerin
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

sarpgrey

  • Membro
  • İleti: 679
    • Çevrimdışı
Benim de dikkatimi çeken konu, 1,5 saniye ile 4 saniye arası gecikme lafı oldu. Hadi 1,5 saniyeyi anladikda 4 saniye nedir la, Ford un T modeli olsa 4 saniye gecikme olmaz.
Ben bununla ilgili bir kaç video gördüm YouTube da, tabi hepsi reklam kokan videolar.
Amcalar pedal commander taktiriyor ilk sürüşlerinde yüzlerinde kocaman bir gülümseme beliriyor.
Her neyse verdiğiniz bilgiler için teşekkürler bende yazınızı bir arkadaşa yollayacagim, bir ara pedal commander a ilgi duymuştu.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Yüzyılın saçmalığı. Allah ıslah etsin. Kimin mantığı alıyor da kanıyor anlamıyorum.
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Yüzyılın saçmalığı. Allah ıslah etsin. Kimin mantığı alıyor da kanıyor anlamıyorum.

Ya işte adam gibi satsalar, mesela ben şirket arabaları için düşünebilirim. Alıp eco modunda kilitlenebilir mesela, dandik Jetta şirket arabasıyla kendilerini yerli Şumaher zanneden personeli az da olsa dizginlemek için. Veya hakikaten konfor odaklı tasarlanmış bir aracım vardır, istediğim zaman keyif amaçlı gaz pedal aralığını kısaltmak isterim. Ne bileyim, mantıklı ihtiyaçlara veya keyfimin kahyasına cevap verme ihtimali var.

Adam gelmiş bir de "daha iyisini sen yap" diyor.  :lol: Şaşkın, ben zaten böyle bir şey yapılamaz diyorum, tutmuş kendi yapamadığı şeyi benim yapmamı istiyor. :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.178
    • Çevrimdışı
Performansa bir etki etmediği konusunda bende hemfikirim. Fakat 159a sprint booster alıp taktıktan sonra araçtaki his çok daha güzel olmuştu. O his için alınır bence.


la meccanica delle emozioni


DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.469
    • Çevrimdışı
Abim de yöneticilik yaptığı Astra gruplarında satıyor bunlardan, bir de utanmadan telli gaz kelebeği olan arabama da gel takalım uygun fiyata demişti, öz abim yani bide :)

Bunun yanı sıra drive-by-wire şeklinde olan gaz pedalı tertibatlarda kelebeğin ani hareketlerine de engel gelir, yani ayağı pat diye gazdan çektiğinizde milisaniyelik süreyle kelebek daha yavaş kapanır veya tam tersi daha yavaş açılır. Bu yüzdendir ki eski arabalarda veya benimki gibi cf2 t.spark motorlarda v.s gaz pedalına yumuşak davranmak gerekiyor sakin sürüşlerde, diğer türlü silkelemeler başlıyor bu sefer. Tam tersi performanslı kullanımlarda da sürüşü bir üst kademeye taşıyor tel ile bağlı olan sistemlerde, mesela pat diye kelebeği kapatıp gücü bir anda kestiğinizde lift off oversteer ardından saniyeler içinde tekrar dengeli milimetrik güç uygulamaları ile burun yoluna sokulabiliyor gibi.

Eğer ki bu alet kelebek açılış kapanış hızında değişiklik yapıyor ise bu da sıkıntı, aks kafalarından başlamak üzere tüm tahrik elemanlarında uzun vadede boşluklar oluşması, sesler gelmesi olası yine.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Amanin, gaz telli arabaya? :D

Bak sen söyleyince gaz kelebek kontrolüyle ilgili başka mevzular da geldi. Kompresyon freninde gecikme olma ihtimali mesela (gaz kelebeğinin kapatmasının gecikmesi). Ya da bizim SS'lerde iyice sakat olabilir.

Gerçi 156'da böyle bir şey kullanma ihtiyacı kim hisseder, o da var. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.469
    • Çevrimdışı
Amanin, gaz telli arabaya? :D

Bak sen söyleyince gaz kelebek kontrolüyle ilgili başka mevzular da geldi. Kompresyon freninde gecikme olma ihtimali mesela (gaz kelebeğinin kapatmasının gecikmesi). Ya da bizim SS'lerde iyice sakat olabilir.

Gerçi 156'da böyle bir şey kullanma ihtiyacı kim hisseder, o da var. :)

Hiç bir anlamı yok abi dediğin gibi 156 larda, yok ben illa iyi bir gaz tepkisi istiyorum deniliyor ise hava emiş yolunu mümkün olduğu kadar kısa tutup spor bir filtre kiti ile serin emiş sağlayabilecek bir yere yönlendirilir ise mis gibi tepkili olur, hem doğal bir yöntem hem de tahrik edici emiş sesi :)
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

kuti147

  • Membro
  • İleti: 785
    • Çevrimdışı
hem de tahrik edici emiş sesi :)
Kafamda deli projeler var ama, zaman sıkıntım var iş yerinde. Karbonfiber den bir filtre case i üretip. Isı kalkani vazifesi gören amyant sargılı borular ile bir kit yapmak istiyorum da.. Zaman yok  :S
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
--------------------------------------
A4 2.0T Quattro Sline

alisto

  • Membro
  • İleti: 388
    • Çevrimdışı
Küllüm yalan dolan.  :duvar:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Bi ara da forumların has konusu "çizik giderici kalem" ve aracın daha az yakmasını sağlayan (!), benzin hortumuna takılan süpersonik teknolojili manyetik bilmemne vardı. Şimdi de bu oldu galiba artık :)

Bizim Giulietta'larda standart donanımda var :D Dynamic'e alınca 0-100 5sn oluyor  :alkis:

BMW'lerde Eco modda da gaz tepkisi baya bi ölüyormuş. Arkadaşım 1 serisi kullanıyor, baya baya kamyona dönüyo araba, gitsin diye tamgaz yapmam gerekiyor neredeyse diyordu. Birkaç araçta daha böyle spor modda eco modda falan gaz tepkisi değişme muhabbetleri var.

Bir de bu forumlara girip böyle boş boş laf salatası yapan ve kendisini "şirket yetkilisi" diye tanıtan adamlara da hastayım. Üşenmeyip bir de bir sürü şey yazmış. Octinum'un dediği gibi, kısaca "gaz pedal tepkisini değiştirir" dese olay kapanacak :)

Bizde "pazarlama" ile "üçkağıtçılık" karışıyor her seferinde.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ya işte adam gibi satsalar, mesela ben şirket arabaları için düşünebilirim. Alıp eco modunda kilitlenebilir mesela, dandik Jetta şirket arabasıyla kendilerini yerli Şumaher zanneden personeli az da olsa dizginlemek için. Veya hakikaten konfor odaklı tasarlanmış bir aracım vardır, istediğim zaman keyif amaçlı gaz pedal aralığını kısaltmak isterim. Ne bileyim, mantıklı ihtiyaçlara veya keyfimin kahyasına cevap verme ihtimali var.

Adam gelmiş bir de "daha iyisini sen yap" diyor.  :lol: Şaşkın, ben zaten böyle bir şey yapılamaz diyorum, tutmuş kendi yapamadığı şeyi benim yapmamı istiyor. :D
aynen öyle abi. Şöyle hesap yapan gördüm atmosferik 145'den bahsediliyor tam hatırlamıyorum hangi motoru olduğunu örneğin stock 100 beygir araba

"araba stock 100 beygir; 6-7 beygir filtreden alırsın, 10 beygir yazılımdan gelir, 4-5 beygir egzozdan alsan bide sprintbooster takarsın 15-20 beygir de o verir al sana 140 beygir." adam bu hesabı yaptı 20 kişinin takip ettiği gönderide 1 kişi itiraz etti bu hesaba. 19 kişi fit.

Hesabın tamamı yanlış da, sprintbooster'lı kısmı ekstra dikkat çekici.

 
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

alihsans

  • Membro
  • İleti: 1.662
    • Çevrimdışı
aynen öyle abi. Şöyle hesap yapan gördüm atmosferik 145'den bahsediliyor tam hatırlamıyorum hangi motoru olduğunu örneğin stock 100 beygir araba

"araba stock 100 beygir; 6-7 beygir filtreden alırsın, 10 beygir yazılımdan gelir, 4-5 beygir egzozdan alsan bide sprintbooster takarsın 15-20 beygir de o verir al sana 140 beygir." adam bu hesabı yaptı 20 kişinin takip ettiği gönderide 1 kişi itiraz etti bu hesaba. 19 kişi fit.

Hesabın tamamı yanlış da, sprintbooster'lı kısmı ekstra dikkat çekici.
Ben yan sanayi QV logo, cam filmi, alfistiturkey stikırı ve kırmızı Atatürk imzasıyla stok Giuliettaları geçiyorum. Peki bunu nasıl açıklayacaksın?
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.

Everybody should drive a Mini, everybody should own a Mini at some point or you're incomplete as a human being. JAMES MAY

sbk0655

  • Membro
  • İleti: 2.091
    • Çevrimdışı
Ben yan sanayi QV logo, cam filmi, alfistiturkey stikırı ve kırmızı Atatürk imzasıyla stok Giuliettaları geçiyorum. Peki bunu nasıl açıklayacaksın?
Atatürk imzasını görmek için yol veriyordur bence onlar .

SM-T800 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Atatürk imzasını görmek için yol veriyordur bence onlar .

SM-T800 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
octi bunu beğendi.  :yukari-ok: :alfisti:

Bu arada pedal commander'cılar ilginç şekilde gaza geldi. Facebook tartışmasında ürün gönderelim inceleyine kadar getirdiler. Kendileri de bilmiyor, ürüne fazlaca inanıp arkasında durmaya mı çalışıyorlar anlamadım.  :D Eğer öyleyse, yani amaçları hileli satış değilse en azından deneyip onlara da gönderebilirim sonuçları.

Bunu deneyen var mı aramızda? Tak-çalıştır bir şey mi bu?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.469
    • Çevrimdışı
octi bunu beğendi.  :yukari-ok: :alfisti:

Bu arada pedal commander'cılar ilginç şekilde gaza geldi. Facebook tartışmasında ürün gönderelim inceleyine kadar getirdiler. Kendileri de bilmiyor, ürüne fazlaca inanıp arkasında durmaya mı çalışıyorlar anlamadım.  :D Eğer öyleyse, yani amaçları hileli satış değilse en azından deneyip onlara da gönderebilirim sonuçları.

Bunu deneyen var mı aramızda? Tak-çalıştır bir şey mi bu?

Abi bir kaç tane Opel e kendim de takmış bulundum, direk tak-çalıştır şeklinde idi fakat bu gaz pedalına gelen soketler standart değildir sanırım başka araçlarda sensöre gelen kablolara hat çekmek gerekebilir.
Şöyle bir video var hatta;
https://www.youtube.com/watch?v=E0NI4vQ4Pro
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Hmm, soket kolay bende fazladan da var gerekirse karşılıklı keser soketler değiştiririm. :) Bizim arkadaşa eleman "uzaktan bağlanıp bi şey yapacaz" gibi söylemiş de, arabaya müdahale edeceklerse yatar o iş.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal