Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Q2 Nedir ne değildir?  (Okunma sayısı 3293 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

alkar

  • Membro
  • İleti: 70
    • Çevrimdışı
Q2 Nedir ne değildir?
« : 27 Aralık 2016, 21:41:30 »
arkadaşlar geçen gün bir tanıdıkla alfa'nın DNA'sını test ediyorduk.
Dynamik modda Q2'nin de devreye alındığını görünce bu ne diye sordu, ben de bildiğim kadarıyla dedim ki;
Alfa'nın elektronik kilitli diferansiyeli, motorun gücünü patenaja girmiş tekerden alıp çekişteki tekere veriyor.
ESP yani dedi... şöyle bi kaldım...
Alfa'nın Q2'si, diğer araçlardaki ESP'nin aynısı mı bi farkı var mı?
MK2 Giulietta 1.6 JTDm 105hp - Rosso
MK2 147 Distinctive 1,6 T-Spark - Jarama

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.976
    • Çevrimdışı
Ynt: Q2 Nedir ne değildir?
« #1 : 27 Aralık 2016, 21:54:41 »
 elektronik diferansiyel kilidi


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

alperuzi

  • Membro
  • İleti: 549
    • Çevrimdışı
Ynt: Q2 Nedir ne değildir?
« #2 : 27 Aralık 2016, 23:00:35 »
Patinaja düşen tekeri frenleyip diğer tekere güç gitmesini sağlıyor, kısaca sistem bu :)

ESP de de mantık aynı, ancak ESP savrulmalarda devreye girer, ve çekişin olmadığı tekerlerde de işlevseldir. Yani arkalara da fren yapar mesela. Tam olarak aynı sistem değil yani.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ku2

  • Membro
  • İleti: 4.405
    • Çevrimdışı
Ynt: Q2 Nedir ne değildir?
« #3 : 28 Aralık 2016, 01:23:24 »
Ayrıca hem D modda..hem de A modda devrededir elektronik Q2..
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

alkar

  • Membro
  • İleti: 70
    • Çevrimdışı
Ynt: Q2 Nedir ne değildir?
« #4 : 28 Aralık 2016, 09:27:08 »
Patinaja düşen tekeri frenleyip diğer tekere güç gitmesini sağlıyor, kısaca sistem bu :)

ESP de de mantık aynı, ancak ESP savrulmalarda devreye girer, ve çekişin olmadığı tekerlerde de işlevseldir. Yani arkalara da fren yapar mesela. Tam olarak aynı sistem değil yani.

evet soruma en yakın cevap bu şimdilik, teşekkürler :)
Peki kısaca şöyle diyebilir miyiz o zaman, yapmak istedikleri iş genel olarak aynı olsa da ESP savrulma önleyici, Q2 yol tutuşunu artırıcı bir sistem olarak mı çalışıyor?
MK2 Giulietta 1.6 JTDm 105hp - Rosso
MK2 147 Distinctive 1,6 T-Spark - Jarama


admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Ynt: Q2 Nedir ne değildir?
« #6 : 28 Aralık 2016, 10:43:23 »
ESP kısaltması, yani Elektronik Stabilite Programı (ki bu Bosch'un bir icadı olduğu için açılımı Elektronisches Stabilitätsprogramm) aslında Daimler AG'nin tescilli bir ismidir ve bu kuruluşun araçlarında bu isim altında kullanılır. Bu sistemin karşılığı Alfa Romeo'da VDC (Vehicle-Dynamic-Control)'dir. BMW'de DSC (Dynamic Stability Control), Toyota ve Lexus'ta VSC (Vehicle Stability Control), Jaguar ve Mazda'da yine DSC (Dynamic Stability Control), Honda'da VSA (Vehicle Stability Assist), Porsche'de PSM (Porsche Stability Management),  Ferrari'de CST (Controllo Stabilità e Trazione), Maserati'de MSP (Maserati Stability Program) ve Volvo DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) gibi kısaltmalarla karşımıza çıkar.

Sürüş dinamizminin kontrolü sağlandığı için İngilizce olan ESC (Electronic Stability Control) genel bir ifade olarak geçer.

ESP'nin görevi, özellikle virajlarda/dönemeçlerde önden veya arkadan kaymaya başlayan aracın her tekerine ayrı bir fren kuvveti uygulayarak tekrar izine dönmesini sağlamaktır. Mesela arkadan kaymaya başlayan bir otomobilin ön-dış tekerine, önden kaymaya başlayan bir otomobilin arka-iç tekerine bir müdahale gerçekleşir. Bu gerçekleşirken aracın hızı, direksiyonun konumu, tekerlerin patinajda olup olmadığı gibi veriler saniyede nerede ise 100-150 kez kontrol edilir. Gerekmesi durumunda sistem motorun gücüne bile müdahalede bulunur. Bazı sistemlerde direksiyona bile müdahale gerçekleşir. Yani burada amaç, kayma eğiliminde veya kaymaya başlamış olan (üreticiler model ve kullanım amacına bağlı olarak müdahaleyi daha erken veya daha geç ayarlayabiliyor) otomobili güvenli bir şekilde izinde tutmak veya izine geri getirmektir.

Alfa Romeo'da kullanılan Q2 sistemi ise elektronik kilitli diferansiyeldir.

Normal diferansiyelin görev, mesela viraj dönüşlerinde içeride kalan tekerin dönüş hızını azaltıp dışarıda kalanı arttırmaktır. Kilitli diferansiyel ise sağ ve sol teker arasında dağıtılan güçte, tekerlerden birinin patinaja düşmesi düşmesi durumunda fazla gelen gücü "kilitleyerek" (azaltarak veya diğer tekere aktararak) bir denge sağlamaktadır. Normalde bu işlem mekanik olarak gerçekleşirken Q2 sisteminde bu elektronik olarak gerçekleşmekte.

Forumumuzda bu sistem hakkında Alfa 147'de ilk defa kullanılmaya başlandığında açılmış bir başlık var. Hatta şunu özellikle belirtmekte fayda var, henüz Alfa Romeo Türkiye'dekilerin bile haberdar olmadığı ve genel olarak Q2'nin ne olduğu bilinmediği bir zamanda forumumuzda yayınlanmış bir yazıdır (biraz reklamımızı yapalım  :) )

http://www.alfistiturkey.com/forum/alfa-romeo-haber/alfa-romeo-q2-sistemi/msg18497/#msg18497
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

alkar

  • Membro
  • İleti: 70
    • Çevrimdışı
Ynt: Q2 Nedir ne değildir?
« #7 : 28 Aralık 2016, 12:07:42 »
@admin bizim köyde senin gibilere ADAMSIN! derler  :alkis:

artık rahat bir uyku çekebilirim, teşekkürler :)
MK2 Giulietta 1.6 JTDm 105hp - Rosso
MK2 147 Distinctive 1,6 T-Spark - Jarama

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
2205 Gösterim
Son İleti 15 Ocak 2008, 11:52:04
Gönderen: admin
11 Yanıt
327 Gösterim
Son İleti 01 Şubat 2012, 23:02:24
Gönderen: Anıl
10 Yanıt
850 Gösterim
Son İleti 24 Eylül 2013, 07:41:13
Gönderen: egeozal1
18 Yanıt
934 Gösterim
Son İleti 12 Ağustos 2017, 09:33:43
Gönderen: etimat
0 Yanıt
831 Gösterim
Son İleti 12 Nisan 2020, 01:18:58
Gönderen: Kontrol Unitesi

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal