ESP kısaltması, yani Elektronik Stabilite Programı (ki bu Bosch'un bir icadı olduğu için açılımı Elektronisches Stabilitätsprogramm) aslında Daimler AG'nin tescilli bir ismidir ve bu kuruluşun araçlarında bu isim altında kullanılır. Bu sistemin karşılığı Alfa Romeo'da VDC (Vehicle-Dynamic-Control)'dir. BMW'de DSC (Dynamic Stability Control), Toyota ve Lexus'ta VSC (Vehicle Stability Control), Jaguar ve Mazda'da yine DSC (Dynamic Stability Control), Honda'da VSA (Vehicle Stability Assist), Porsche'de PSM (Porsche Stability Management), Ferrari'de CST (Controllo Stabilità e Trazione), Maserati'de MSP (Maserati Stability Program) ve Volvo DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) gibi kısaltmalarla karşımıza çıkar.
Sürüş dinamizminin kontrolü sağlandığı için İngilizce olan ESC (Electronic Stability Control) genel bir ifade olarak geçer.
ESP'nin görevi, özellikle virajlarda/dönemeçlerde önden veya arkadan kaymaya başlayan aracın her tekerine ayrı bir fren kuvveti uygulayarak tekrar izine dönmesini sağlamaktır. Mesela arkadan kaymaya başlayan bir otomobilin ön-dış tekerine, önden kaymaya başlayan bir otomobilin arka-iç tekerine bir müdahale gerçekleşir. Bu gerçekleşirken aracın hızı, direksiyonun konumu, tekerlerin patinajda olup olmadığı gibi veriler saniyede nerede ise 100-150 kez kontrol edilir. Gerekmesi durumunda sistem motorun gücüne bile müdahalede bulunur. Bazı sistemlerde direksiyona bile müdahale gerçekleşir. Yani burada amaç, kayma eğiliminde veya kaymaya başlamış olan (üreticiler model ve kullanım amacına bağlı olarak müdahaleyi daha erken veya daha geç ayarlayabiliyor) otomobili güvenli bir şekilde izinde tutmak veya izine geri getirmektir.
Alfa Romeo'da kullanılan Q2 sistemi ise elektronik kilitli diferansiyeldir.
Normal diferansiyelin görev, mesela viraj dönüşlerinde içeride kalan tekerin dönüş hızını azaltıp dışarıda kalanı arttırmaktır. Kilitli diferansiyel ise sağ ve sol teker arasında dağıtılan güçte, tekerlerden birinin patinaja düşmesi düşmesi durumunda fazla gelen gücü "kilitleyerek" (azaltarak veya diğer tekere aktararak) bir denge sağlamaktadır. Normalde bu işlem mekanik olarak gerçekleşirken Q2 sisteminde bu elektronik olarak gerçekleşmekte.
Forumumuzda bu sistem hakkında Alfa 147'de ilk defa kullanılmaya başlandığında açılmış bir başlık var. Hatta şunu özellikle belirtmekte fayda var, henüz Alfa Romeo Türkiye'dekilerin bile haberdar olmadığı ve genel olarak Q2'nin ne olduğu bilinmediği bir zamanda forumumuzda yayınlanmış bir yazıdır (biraz reklamımızı yapalım

)
http://www.alfistiturkey.com/forum/alfa-romeo-haber/alfa-romeo-q2-sistemi/msg18497/#msg18497