Eliniz azıcık yatkın ise çok tekdüze bir işlem. Farları arabadan söküp farın içine sığabileceği bir karton kutuya koyun, fön makinesinin ucunun gireceği kadar delik açıp fön makinesini yakmadan 15 20dk ısıtın (hanım izin verirse ev tipi fırınlarda 60-70 dereceye ayarlayarak aynı işlem mümkün, üstteki rezistans ile araya bir tepki koymak şartı ile).
Isınınca far gövdesi ile camı arasındaki silikon yumuşayacaktır, plastiklere zarar vermeden küçük küçük aralayarak cam ayrılır, ufak bir falçata ucu yardımcı olur. Camı elinize aldığınızda yapılacak işlem belli zaten, kalından inceye zımpara daha sonra pasta uygulaması ile tertemiz çıkar ön yüzü. İç tarafına zımpara çok tavsiye etmem tekrar parlatmak çok zorlaşır, güzel bir temizlik yetecektir içine muhtemelen, yetmezse sadece pastayla denenebilir.
Araç mercekli fara sahip ise merceklere çok basınçlı olmayan hava tutulup içleri gözlük bezi veya benzeri bir ürün ile temizlenebilir, merceğin içinde yanık yüzeyler oluşmuş ise mercek değişimi camı ayırmış iken çok zor değildir, yansıtma yüzeyleri içinde aynı şey geçerli, herhangi bir deterjan benzeri ürün kullanmadan hava üfleyip hafif bir şekilde silmek yeterli. Mercekli değil ise aslında bu aşamaya kadar gelmişken mercek uygulamak en mantıklısı ama talep böyle değil dersek yine halojen farın yansıtma yüzeyleri güzelce temizlenir (bahsi geçen araç 156 veya 147 ise açmışken içerdeki gri plastik aksam mat siyaha boyanıp Gta görünümü vermemek çok ayıp olur).
Geri toplamaya geçerken açmak için kullandığımız şekilde ısıtıyoruz, silikon tekrar yumuşuyor ve camı gövdeye iyice bastırıyoruz, şahsi tavsiyem Dayson marka siyah silikon ile desteklemek ve küçük miktarlarda boşlukları doldurmak daha mantıklı. Maskeleme bandı ile güzelce camın gövdeye baskı yapması sağlanacak şekilde etrafı sarılabilir, en azından yarım gün bekletilirse daha garanti olur. Farları arabaya takıp güzel bir far ayarı ve yeni ampuller ile çok güzel bir iş çıkar ortaya.
Hepsinin yanı sıra bu uygulama sonrası aşağı yukarı 1 veya 2 senede far tekrar sararacaktır, iki yöntem var, şeffaf ppf veya şeffaf vernik atmak gerekli far camlarına. Hatta şeffaf vernik atıp üzerine iyi bir ppf kaplanırsa muhtemelen arabadaki renk değişimi en son olacak bölge farlar olacaktır.
22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi