Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Şarj Dinamosu arızası (ses dosyası eklendi)

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Cem

Yaklaşık 2 haftadır yaşadağım bir sorunum vardı, geçmiş zaman eki kullanıyorum; çünkü sorun çözüldü=)
Motor soğukken hiç ses yok iken,motor ısınmaya başlayınca garip sesler geliyordu. Tek silindirli motorun düzensiz çalışmasını andıran bir sesti bu,özellikle rolantide kendini belli ediyordu. Ancak ne devir saatinde,ne motor performansında ne başka bir yerde hiç bir problem yoktu işin ilginci.

Benim teşhisimde ses tam varyatörün olduğu yerden geliyordu.

Serviste de önce varyatörden şüphelendik, ama lifte kaldırıp sesi daha dikkatli dinleyince sesin varyatörden daha alt taraflarda bir yerden geldiğini görünce usta gerçek teşhisi koydu. ŞArj Dinamosu bilyelerinden ses geliyordu.

Yerini tarif etmek gerekirse, sağ ön lastiğin tam arka tarafında ama sökmek takmak tam işkence,motor kulağına kadar sökülüyor,egzost manifoldunu vs saymıyorum hatta.

Ortalama 1 saatte söküp, tamire yolladık, kömürleri ve 2 adet bilyesi değişip, içine kaçan bir adet mel'un pul (nereden nasıl girdiğine hiç kimsenin aklı ermedi) çıkarıldı, ses seda kalmadı.
BU arada V kayışımın miyadını doldurduğu,1 aya kalmadan kopacak durumda olduğunu görmüş oldum bu bahaneyle. Kayış,v kayış rulmanı,bilyeler,kömür, işçilik vs derken sıkışan 250 TL'yi çıkartınca rahat bir soluk almış oldum.

Edited by - Cem on 30/04/2009  10:45:41

Alfadanadam

#1
Daha fazla ağrı yapmadan 250 liradan kurtulman iyi olmuş :))

ee1122

#2
Geçmiş olsun, yolda kalma masrafından kurtulmuşunuz

Jakomo

#3
Oooooh kardeşim: Geçmiş olsun ama ii en azından böylece halloldu ve daha fazla masraf ve üzüntü çıkartmadı.... Yarasın nazlı beyaz kıza !!!
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

omeroguz

#4
Cem geçmiş olsun, yine ucuz kurtarmışsın  :)

Dentist

#5
Erken teşhis her zamanki gibi işin daha büyük sorunlar ortaya çıkarmadan hallolmasını sağlamış titiz ve de dikkatli kullanıcı sayesinde.
Tekrar geçmiş olsun Cem.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

alfistahakan

#6
Cem bey gelen ses bir yere sürtünme sesi gibi bişeymiydi?
Hakan
Forever Alfa

Cem

#7
Ses sürtünme sesinden ziyade,motorun 4 silindirinden 3.ü iptal olmus ve kalan tek silindir düzensiz calısıyor gibi bir sesti.Ara ara gelen metalik bir ses olarak tarif edebilirim ancak.

murat

#8
Cemcim o 250'nin önemli kısmı kayışlar için değil mi? Alternatör tadilatı 80-100 e halloluyor gibi biliyorum .Sadece onun fiyatı için ne dediler ?
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

alfistahakan

#9
Aynı sorun sanırım bende de var.Varyatör sesi sanıyordum ama dikkatle dinleyince daha alttan bi yerden geldiğini farkettimki alternatörüm daha 1 yıllık.Servisde baktırcaz artık.
Hakan
Forever Alfa

Cem

#10
Sadece dinamo tamiri 80 TL  gibi tuttu abi, 80 TL işçilik, geri kalan  kızım da kayış ve rulman yanlış hatırlamıyorsam eğer.

AlfistiKerem

#11
Geçmiş olsun kardeşim.Dediğin gibi sökmesi ayrı bir dert.Geçen sene kömürlerini değiştirtmiştim.

beckher

#12
Geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız demek... Allah korusun kayışlardan birisinde kopma olsaydı daha büyük problemler çıkartabilirdi...
alFa rOmEo 156 2001 1.6 tWiNsPaRK

Cem

#13
V kayışı kopması sonucu (Tempra'da bir kez yaşamıştım) fan iptal olduğundan,hararet yapma riski çok fazla. Birde direksiyon pompasına etkisi olup, "oldukça sert  bir direksiyonla servise gelirdin" dediler ustalar:)

adnan.geyik

#14
Benzer sorun Alfamda var. Fakat bizde motor sabah calıstıgında var. Gırt gırt gırt diye ritimli bir ses var. Isınınca ses bitiyor. Kayıs degisti ses azaldı ama var. Sanırım cebimi yakacak.
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

Cem

#15
Söz konusu sesi,cep telefonuma kaydetmiştim, merak edenler için linkini ekliyorum. Ancak telefonu abartıp varyatörün yanına kadar soktuğumdan,ses biraz kalitesiz, ama motor çalışma sesindeki düzensizlik farkediliyor. You are not allowed to view links. Register or Login

alfistahakan

#16
C.tesi servise girdim.Triger seti V gergi ve rulmanlar ,varyatör check-valf,ön amortisör bilyeleri,beni çok düşündüren sağ arka kapı krikosu tamiri,2 adet arka stop (sıfır),4 jantta ki eğrilik öndüzen rot balans,hava filtresi,benzin filtresi değişim ve tamir  işlerini çok şükür hallettik.Yeni yağ filtresi takıldı eski filtrenin değişiminde kaynaklanan yağ eksilmesi giderildi.Tüm kontrolleri yapıldı.En sonda bilgisayara bağlayıp testini yaptık hiç bir sorun yok.Ohh!! içimde rahatladı cüzdanımda.İzmirde Anıl  ile de tanıştım.Ayrıca ön amortisör bilyelerinin değişmesi ile direksiyonu sağ sol yaptığımda gelen lakırtı sesleride kesilmiş oldu..Motordan gelen tüm sesler kesildi.Sesi aynen ninni gibi geliyor.Ayrıca motor soğukken alternetörün ordan gelen tırrrrr seside kesildi.
Allah bir keder vermezse 50-60 bin km rahatım sanırım.
Hakan
Forever Alfa

Darkness

#17
Arkadaşlar selam,

Bu şarj dinamosu arızası SS araçlarda ayrı bir sorun oluyormuş. Aküyü şarjı kestiğinde Robot çok fazla elektrik tükettiğinden akünüzü çok kısa bir sürede bitirip, şarjsız kalan Akü ile de vitesleriniz değişmiyor. Arıza ışığınız yanıp kalakalıyormuşsunuz. Çekici ile yolunuza devam edebiliyorsunuz.

Ben SS ile ilgili her tülü bilgiği edinmeye çalışırken bir SS kullanıcısı ile sohbetimde anlatmıştı.

Bilgilerinize
Ne aradığını bilmeyen, ne bulduğunu anlayamaz...

Anıl

#18
quote:

C.tesi servise girdim.Triger seti V gergi ve rulmanlar ,varyatör check-valf,ön amortisör bilyeleri,beni çok düşündüren sağ arka kapı krikosu tamiri,2 adet arka stop (sıfır),4 jantta ki eğrilik öndüzen rot balans,hava filtresi,benzin filtresi değişim ve tamir  işlerini çok şükür hallettik.Yeni yağ filtresi takıldı eski filtrenin değişiminde kaynaklanan yağ eksilmesi giderildi.Tüm kontrolleri yapıldı.En sonda bilgisayara bağlayıp testini yaptık hiç bir sorun yok.Ohh!! içimde rahatladı cüzdanımda.İzmirde Anıl  ile de tanıştım.Ayrıca ön amortisör bilyelerinin değişmesi ile direksiyonu sağ sol yaptığımda gelen lakırtı sesleride kesilmiş oldu..Motordan gelen tüm sesler kesildi.Sesi aynen ninni gibi geliyor.Ayrıca motor soğukken alternetörün ordan gelen tırrrrr seside kesildi.
Allah bir keder vermezse 50-60 bin km rahatım sanırım.


Sorunlarınızın çözüldüğüne sevindim, gerçek bir Alfa sever olduğunuz o kadar yol yapıp aracınızı buralara getirdiğinizden belli zaten! Bende tanıştığıma memnun oldum, bir sorununuz olursa burada herzaman yardıma hazırız...
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Anıl

#19
quote:

Yaklaşık 2 haftadır yaşadağım bir sorunum vardı, geçmiş zaman eki kullanıyorum; çünkü sorun çözüldü=)
Motor soğukken hiç ses yok iken,motor ısınmaya başlayınca garip sesler geliyordu. Tek silindirli motorun düzensiz çalışmasını andıran bir sesti bu,özellikle rolantide kendini belli ediyordu. Ancak ne devir saatinde,ne motor performansında ne başka bir yerde hiç bir problem yoktu işin ilginci.

Benim teşhisimde ses tam varyatörün olduğu yerden geliyordu.

Serviste de önce varyatörden şüphelendik, ama lifte kaldırıp sesi daha dikkatli dinleyince sesin varyatörden daha alt taraflarda bir yerden geldiğini görünce usta gerçek teşhisi koydu. ŞArj Dinamosu bilyelerinden ses geliyordu.

Yerini tarif etmek gerekirse, sağ ön lastiğin tam arka tarafında ama sökmek takmak tam işkence,motor kulağına kadar sökülüyor,egzost manifoldunu vs saymıyorum hatta.

Ortalama 1 saatte söküp, tamire yolladık, kömürleri ve 2 adet bilyesi değişip, içine kaçan bir adet mel'un pul (nereden nasıl girdiğine hiç kimsenin aklı ermedi) çıkarıldı, ses seda kalmadı.
BU arada V kayışımın miyadını doldurduğu,1 aya kalmadan kopacak durumda olduğunu görmüş oldum bu bahaneyle. Kayış,v kayış rulmanı,bilyeler,kömür, işçilik vs derken sıkışan 250 TL'yi çıkartınca rahat bir soluk almış oldum.

Edited by - Cem on 30/04/2009  10:45:41


Yolda giderken göstergede akü ikonu(şarj etmiyor)yanmaması ilginç,demek görevini yerine getiriyordu ama ses yapıyordu! Bende de buna benzer marş motoru sorunu vardı,kontağı çeviriyorum basmıyor,1-2 deneme sonra basıyordu,marş motorunun kömürleri bitmiş, sökme-takma çok zor,birde benimki daha önce hiç sökülmemiş somunlar iyice sıkışmıştı, kömürler ise sorun değil fiat grubuyla aynıydı ama 100TL'me mal oldu bu arıza, işin özü şarj ve marş motoru bozuksa kafadan 80-100TL gidiyor çünkü işçiliği zor bir işlem, özellikle söküp takması!
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

kaan_ist

5sene onceki sorunu gundeme getirelim. Sarj dinamosu tamiri zaman olarak tahmini nekadar surmektedir. Bilen abilerimiz varmidir acaba

misket

K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

kaan_ist

iyi zaman olarak kisaymis. Tesekkuler You are not allowed to view links. Register or Login