Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Selespeed 3000 devirden sonra hareket ediyor

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Jester

1. vitese takıp gaza bastığımda 3000 hatta 4000 devir civarlarında kalkıyor. Arıza lambası yakmadı 2. vitese geçerken de hafif bi vuruntu var sanki debriyaja tam basmadan geçiriyor sorun nedir acaba baskı balata bitmiş olabilir mi veya robottan kaynaklı.

octinum

Başka bir geçiş sorunu var mı? Clutch rod ayarına bir bakıp burada paylaşabilir misiniz? 28-28.5mm civarında olmalı.

Bir de hat sonu yapmanın faydası olabilir hazır cihaza bağlanmışken.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Jester

Başka bi sorun fark etmedim araç kalktıktan sonra sanki düzeliyor gibi gaz yiyor. Bi Sorum daha olucak. Herahangi bir obd cihazında  bu ayarı düzeltebilirmiyiz kullanmamız gereken özel bi program var mı.

octinum

Sadece yazılım değil de fiziksel bir ayar aslında, bir somunu çevirip, çevirdikçe değeri MultiECUScan'den takip ederek yapılıyor. Forumda var mıydı hatırlayamadım konusu, bir bakmakta fayda var. İş oraya gelirse veya merak ederseniz tarif ederim.

FiatMES'in desteklediği herhangi bir OBD cihazıyla bakılabilir bu değere, zaten Selespeed varsa bir OBD cihazı bulundurmakta fayda var. Şunu kullanıyorum ben bu aralar:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bir de videosunu çekerseniz daha net anlaşılabilir.

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login

FiatMES'in desteklediği herhangi bir OBD cihazıyla bakılabilir bu değere, zaten Selespeed varsa bir OBD cihazı bulundurmakta fayda var. Şunu kullanıyorum ben bu aralar:
You are not allowed to view links. Register or Login


Her SS sahibinin bagajında olması gereken ekipman  :alkis:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Jester

You are not allowed to view links. Register or Login
Başka bir geçiş sorunu var mı? Clutch rod ayarına bir bakıp burada paylaşabilir misiniz? 28-28.5mm civarında olmalı.

Bir de hat sonu yapmanın faydası olabilir hazır cihaza bağlanmışken.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

4 günden beri kullanmamıştım bu gün çalıştırdım sorun düzelmişti hatta eskisinden bile stabil yumuşak geçişler yaptı vitesler arasında. Kabloyu sipariş ettim yılbaşı dolayısıyla biraz gecikecek sanırım. Büyük ihtimal debriyaj ayarından değil başka bir sorun var.

octinum

O iş boğaz kelebeği veya soket çıkacak gibi sanki. :) Yine de OBD bağlantı cihazını almışken kontrol etmekte fayda var, mümkünse baştan sonra.

Boğaz kelebeği soketi alınıp düzgün bir kontakt spreyi operasyonu denenebilir.


Jester

Kablo bu gün elime ulaştı FiatMes den motora bağlanabiliyorum ama şanzımana bağlanamıyorum. No Ecu Response hatası veriyor.

Jester

You are not allowed to view links. Register or Login
Kablo bu gün elime ulaştı FiatMes den motora bağlanabiliyorum ama şanzımana bağlanamıyorum. No Ecu Response hatası veriyor.


COM portundan gecikmeyi kaydetmemişim bu  yüzden bağlanmamış. Hem motorda hem şanzımanda p0335 Rpm sensör arızası var.

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login

COM portundan gecikmeyi kaydetmemişim bu  yüzden bağlanmamış. Hem motorda hem şanzımanda p0335 Rpm sensör arızası var.

Hayırlı olsun, nokta atışı arıza bulundu galiba hocam. :) Krank sensörü olması lazım. İngilizcesine açıklamasıyla birlikte bakmak daha net oluyor gerçi. Bu tip şeylerde, ilgili sensöre ulaşmak ne kadar zor bilmiyorum ama, ben genelde soketini söküp bir temizleyip takarak denemeyi tercih ediyorum önce. Arızaları da silin bir elbette. Bu şekilde olmazsa, ben olsam krank sensörü değişimine giderdim.

Tolga033

You are not allowed to view links. Register or Login
Hayırlı olsun, nokta atışı arıza bulundu galiba hocam. :) Krank sensörü olması lazım. İngilizcesine açıklamasıyla birlikte bakmak daha net oluyor gerçi. Bu tip şeylerde, ilgili sensöre ulaşmak ne kadar zor bilmiyorum ama, ben genelde soketini söküp bir temizleyip takarak denemeyi tercih ediyorum önce. Arızaları da silin bir elbette. Bu şekilde olmazsa, ben olsam krank sensörü değişimine giderdim.

Dediğiniz gibi hata kodu krank mili konum sensörü olarak görünüyor. İlerleyen süreçlerde arabanın marş almasına rağmen çalışmamasına da sebep oluyor.

Jester

You are not allowed to view links. Register or Login
Hayırlı olsun, nokta atışı arıza bulundu galiba hocam. :) Krank sensörü olması lazım. İngilizcesine açıklamasıyla birlikte bakmak daha net oluyor gerçi. Bu tip şeylerde, ilgili sensöre ulaşmak ne kadar zor bilmiyorum ama, ben genelde soketini söküp bir temizleyip takarak denemeyi tercih ediyorum önce. Arızaları da silin bir elbette. Bu şekilde olmazsa, ben olsam krank sensörü değişimine giderdim.

Aracı kaldırmadan ulaşılması zor gözüküyor, arızaları sildim çalıştırdığım gibi geri geldiler. Bi ustama temizlettiriyim olmazsa yenisini alıcaz mecbur. Sorun çözülürse buraya yazarım tekrardan. Benzer durumları yaşayan arkadaşlar olursa belki yardımcı olur.

Jester

Sorun krank devir sensörü kaynaklı değilmiş Ev0 Debriyaj solenoid valfindenmiş problem çıkma bir tane buldum ama bu da çok sağlıklı çalışmıyor.

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
Sorun krank devir sensörü kaynaklı değilmiş Ev0 Debriyaj solenoid valfindenmiş problem çıkma bir tane buldum ama bu da çok sağlıklı çalışmıyor.

Ev0 valfi komple değiştirmeden önce O-ring bakımı yapmanızı tavsiye ederim. Forumda konusu çok geçti valf elektronik olarak sorunsuz ise o-ringleri değiştirmekte fayda var.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025